Użyteczność co to jest - usability, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest użyteczność - usability, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Użyteczność (usability) to wskaźnik, który pokazuje, jak łatwe jest korzystanie z produktu. Może on odnosić się zarówno do produktów fizycznych, jak i kampanii reklamowych czy budowy strony WWW (web usability).

Użyteczność według słownika to satysfakcja płynąca z posiadania lub użytkowania produktu. Każdy produkt ma dwa rodzaje użyteczności: podstawową i dodatkową. Użyteczność podstawowa oznacza rzeczywiste właściwości produktu, które decydują o lepszym lub gorszym zaspokojeniu potrzeby użytkownika. Użyteczność dodatkowa obejmuje takie właściwości produktu, jak kolor, kształt, funkcjonalność czy wygoda użytkowania.

Z kolei użyteczność strony internetowej związana jest z szeregiem cech odnoszących się do ergonomii i funkcjonalności witryn internetowych, takich jak intuicyjna nawigacja, dopasowana struktura tekstu czy przemyślany interfejs strony WWW.

Sprawdź również: UX, UX design, UI, UI design, web usability

Definicja pojęcia użyteczność - usability
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.