Czy pozycjonowanie stron ma sens i jest potrzebne?

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Czy pozycjonowanie stron ma sens i jest potrzebne?

Wyszukiwarka Google nieustannie aktualizuje swoje algorytmy, aby dostarczać użytkownikom możliwie najlepsze i najtrafniejsze wyniki. W związku z tym metody, które działały kilka lat temu w pozycjonowaniu, dziś nie znajdują już zastosowania. Pojawia się więc pytanie, czy pozycjonowanie nadal ma sens, skoro wyszukiwarki stają się coraz mądrzejsze?

Mimo iż Google stale ewoluuje, nadal potrzebuje Twojej pomocy, aby zrozumieć zawartość strony, odpowiednio ją zaindeksować i wyświetlić użytkownikom w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie jest tym, co pozwala udowodnić Google, że Twoja strona jest najlepszym wyborem dla użytkowników.

To prowadzi do przekonania, że dopóki ludzie będą korzystać z wyszukiwarki Google, pozycjonowanie będzie miało sens. Czy SEO jest potrzebne każdemu? Kiedy pozycjonowanie nie będzie miało sensu?

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • czy pozycjonowanie stron ma sens?
  • kiedy pozycjonowanie ma największy sens?
  • czy pozycjonowanie jest Ci potrzebne?
  • dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?

Im szybciej zaczniesz pozycjonować swoją stronę, tym szybciej masz szansę dogonić inne pozycjonowane firmy, które dostrzegły potencjał usługi SEO i rozwijają swój biznes w sieci, pozyskując setki klientów z internetu.

Umów się na bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEO, który dokładnie przeanalizuję Twoją stronę internetową i podpowie, czy pozycjonowanie jest Ci potrzebne, aby zwiększyć sprzedaż.

czy pozycjonowanie ma sens i jest potrzebne

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to szereg działań optymalizacyjnych, które sprawiają, że witryna odpowiada na potrzeby użytkowników, co w konsekwencji zwiększa widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie zmierza do tego, aby strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce, ponieważ tylko wtedy jest w stanie dotrzeć do największej liczby zdecydowanych klientów.

Nawet jeśli tworzysz wysokiej jakości treści, które budują zaufanie klientów i zachęcają do odwiedzenia Twojej witryny, ale nie są zgodne z intencjami użytkowników i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, nikt do nich nie dotrze samodzielnie.

enlightenedZAPAMIĘTAJ!

Nawet najlepsza treść jest bezużyteczna, jeśli nikt jej nie widzi. Pozycjonowanie jest tym, co pomaga użytkownikom znaleźć Twoje treści w internecie.

Czy pozycjonowanie stron ma sens?

SEO ma sens bardziej niż kiedykolwiek, ponieważ:

  • użytkownicy coraz bardziej ufają wyszukiwarkom,
  • do Google każdego dnia wpada 3,9 miliarda zapytań (źródło: websiterating.com),
  • ponad 50% ruchu z witryn B2B i B2C pochodzi z wyszukiwarek (brightedge.com),
  • około 40% przychodów z e-commerce pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania (źródło: brightedge.com).

Pozycjonowanie stron internetowych w Google z roku na rok odgrywa coraz większą rolę w działaniach marketingowych przedsiębiorstw.

Główne powody popularności usługi SEO to:

  • duża dostępność narzędzi Google umożliwiających potencjalnym klientom dotarcie do niezliczonych ilości informacji – wyszukiwarka, mapy, grafiki;
  • niesamowicie duży potencjał kryjący się w zapytaniach, jakie użytkownicy wpisują do wyszukiwarki – dobór słów kluczowych powiązanych z prowadzonym biznesem, a następnie sprecyzowanie grupy docelowej, dostosowanie treści i przekazu strony do konkretnych odbiorców;
  • rosnąca świadomość osób odpowiedzialnych za rozwój biznesu, związana z możliwościami i działaniami firm konkurencyjnych w zakresie pozycjonowania i reklamy internetowej.

Użytkownicy coraz częściej używają Google, by zrealizować swoje potrzeby – kupić produkt, zamówić usługę, znaleźć niezbędne informacje oraz opinie. Tym bardziej istotne jest to, aby Twoja strona www była dobrze pozycjonowana i zajmowała możliwie najwyższe pozycje na frazy kluczowe związane z Twoim biznesem. To właśnie dobrze dobrane słowa kluczowe pozwolą dotrzeć potencjalnym klientom do Twojej strony internetowej.

Kiedy pozycjonowanie ma sens i jest potrzebne?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy pozycjonowanie stron ma sens w Twoim przypadku, spróbuj odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  1. Czy potencjalni klienci szukają Twoich produktów lub usług w internecie?
  2. Czy Twoje produkty lub usługi rozwiązują problemy, z którymi potencjalni klienci zwracają się do wyszukiwarki Google?

Jeśli Twoja odpowiedź brzmi twierdząco na przynajmniej jedno z tych pytań, pozycjonowanie z całą pewnością jest Ci potrzebne.

Jeśli jednak w obu przypadkach odpowiedź jest negatywna, być może lepszym rozwiązaniem okaże się inna forma reklamy.

czy i kiedy pozycjonowanie ma sens

Sprawdź, co powinieneś mieć na uwadze, odpowiadając na powyższe pytania.

1. Pozycjonowanie ma sens, jeśli potencjalni klienci szukają Twoich produktów lub usług

Jeśli prowadzisz firmę na rynku lokalnym, możesz być pewien, że potencjalni klienci korzystają z wyszukiwarki Google, aby znaleźć Twoje produkty lub usługi.

Najlepszym tego dowodem są statystyki:

  • prawie 50% wszystkich zapytań trafiających do wyszukiwarki Google to wyszukiwania lokalne,
  • 80% wyszukiwań lokalnych przekłada się na konwersję,
  • 50% użytkowników szukających czegoś w pobliżu odwiedza firmę jeszcze tego samego dnia (źródło: webfx.com).

Przykład

Każdego miesiąca średnio 1000 potencjalnych klientów wyszukuje hasło: “elektryk samochodowy Poznań”.

czy pozycjonowanie ma sens SEO lokalne
Szczegóły słowa kluczowego “elektryk samochodowy Poznań” w narzędziu Senuto

Nawet w przypadku tak doprecyzowanego zapytania istnieje duża konkurencja w wyszukiwarce internetowej. Zobacz, ile wyników wyszukiwania zwraca Google dla tego hasła.

czy SEO ma sens wyniki wyszukiwania dla frazy lokalnej
Liczba wyników wyszukiwania dla frazy: “elektryk samochodowy Poznań”

Jedynie kilka z tych 131 000 firm jest widocznych w Google. Reszta “ukrywa się” w zakamarkach internetu - na drugiej i dalszych stronach Google, czyli tam, gdzie nikt nie zagląda.

Zaprezentowanie użytkownikom tylko kilku najlepszych wyników na pierwszej stronie wyszukiwarki z 131 000 dostępnych opcji to trudne zadanie, nawet dla Google.

W tym miejscu z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron internetowych, czyli proces udowadniania Google, że Twoja strona jest najlepszym i najtrafniejszym wyborem dla danego zapytania użytkownika.

Pozycja na pierwszej stronie w Google zapewni Ci stały napływ nowych klientów, kierowanych na Twoją stronę niemal z automatu.

Jeśli jednak nie działasz na rynku lokalnym, prowadzisz sklep internetowy lub niewielką firmę, sprawa nie musi być tak oczywista, zwłaszcza jeśli sprzedajesz coś zupełnie nowego lub niszowego na rynku.

W takim przypadku pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy potencjalni klienci szukają produktów lub usług, które oferujesz.

Poniżej znajdziesz podpowiedź, jak to zrobić.

  1. Skorzystaj z wybranego narzędzia SEO umożliwiającego badanie słów kluczowych: Semstorm, Ahrefs, Senuto, Semrush, Keywordtool, Ubersuggest, Google Keyword Planner, Answer The Public czy Google Trends.
  2. Wpisz nazwy produktów lub usług, które oferujesz.
  3. Sprawdź, czy wpisane słowa kluczowe mają jakąś liczbę wyszukiwań.
  4. Jeśli użytkownicy szukają tego, co oferujesz, pozycjonowanie ma sens.

Przykład

Na potrzeby tekstu można przyjąć, że sprzedajesz suszone warzywa.

Jeśli wpiszesz hasło “suszone warzywa” w wybrane narzędzie do badania słów kluczowych, szybko zorientujesz się, że liczba wyszukiwań dla tego zapytania wynosi 880 miesięcznie.

To powinno dać Ci jasną odpowiedź: ludzie szukają Twoich produktów.

czy SEO jest potrzebne potencjał słów kluczowych
Szczegóły słowa kluczowego “suszone warzywa” w narzędziu Senuto

Nawet jeśli okaże się, że użytkownicy nie wyszukują Twoich produktów lub usług, nic straconego. Pozycjonowanie może mieć nadal sens - w tym przypadku powinieneś rozważyć drugi scenariusz.

2. Pozycjonowanie ma sens, jeśli potencjalni klienci zgłaszają problemy, które Twoje produkty lub usługi są w stanie rozwiązać

Nawet jeśli użytkownicy nie szukają bezpośrednio tego, co oferujesz, mogą pytać Google o rozwiązania problemów, w których możesz im pomóc.

Poniżej krótki instruktaż, który pomoże Ci sprawdzić, czy potencjalni klienci szukają rozwiązań problemów, w przypadku których Twój produkt lub usługa mogą okazać się pomocne.

  1. Skorzystaj z wybranego narzędzia SEO umożliwiającego badanie słów kluczowych: Semstorm, Ahrefs, Senuto, Semrush, Keywordtool, Ubersuggest, Google Keyword Planner czy Answer The Public.
  2. Wpisz nazwę problemu, który Twój produkt lub usługa może rozwiązać.
  3. Skorzystaj z funkcji umożliwiającej znalezienie pytań, które użytkownicy zadają wyszukiwarce w kontekście tego problemu.
  4. Jeśli użytkownicy szukają problemów, które może rozwiązać Twój produkt lub usługa, pozycjonowanie ma sens.

Przykład

Na potrzeby tego tekstu można przyjąć, że opracowałeś zupełnie nowy na rynku produkt do masażu pleców. Nikt do tej pory o nim nie słyszał, a więc nikt nie szuka go jeszcze w Google.

Korzystając z narzędzi do badania słów kluczowych, szybko zorientujesz się jednak, że użytkownicy zwracają się do wyszukiwarki z problemami, które Twój produkt jest w stanie rozwiązać.

Wystarczy, że skorzystasz z funkcji, które podpowiedzą Ci, jakie pytania zadają użytkownicy wyszukiwarce w kontekście tego problemu.

Spróbuj wpisać w dowolne narzędzie “ból pleców” i sprawdź, o co pytają Google użytkownicy.

czy pozycjonowanie jest potrzebne pytania semstorm
Pytania użytkowników w kontekście bólu pleców - “Generator tematów” z narzędzia Semstorm

Znajdziesz tu między innymi pytania:

  • co na ból pleców?
  • dlaczego bolą plecy?
  • jak leczyć ból pleców?
  • jaki masaż na ból pleców?

Są to tematy o dużym potencjale ruchu i konwersji. Pozycjonowanie na te frazy kluczowe ma sens, ponieważ możesz tworzyć wartościowe i przydatne treści, które pomogą Twoim potencjalnym klientom, ale też udowodnią wyszukiwarkom, że Twój produkt lub usługa rozwiązują ich problemy.

Dlaczego pozycjonowanie stron ma sens?

Skuteczne pozycjonowanie stron www w Google to przyszłość wszystkich firm na rynku. Brak obecności w czołowych wynikach wyszukiwania na nazwy oferowanych produktów lub usług oznacza brak podążania za trendami i wysoce prawdopodobny spadek przychodów w kolejnych latach.

Dowiedz się, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych ma sens.

Użytkownicy szukają Twojej oferty za pomocą wyszukiwarki

Wyszukiwarka internetowa jest podstawowym narzędziem, którego używają użytkownicy do znajdowania informacji. Sam Google przetwarza ponad 3,9 miliarda wyszukiwań dziennie. Istnieje duża szansa, że część z tych wyszukiwań dotyczy produktów lub usług, które oferuje Twoja firma.

Jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy szukają Twojej oferty za pomocą wyszukiwarki, musisz zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Widoczność Twojej oferty zależy od SEO

Twoja oferta nie może odnieść sukcesu bez SEO. Tylko będąc widocznym w wyszukiwarce, jesteś w stanie dotrzeć do szerokiego grona klientów, którzy w dużej części są już na końcowym etapie ścieżki zakupowej.

Dzięki pozycjonowaniu sprawisz, że Twoje treści zyskają uznanie, na jakie zasługują, a potencjalni klienci dotrą do nich znacznie szybciej.

Nie trać czasu i zasobów na tworzenie treści, które nie działają w wyszukiwarce.

Jeśli chcesz, aby Twoja oferta była widoczna w internecie, musisz postawić na SEO.

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce przynosi duży ruch

Jeśli strona internetowa zajmuje wysokie pozycje w Google, to wyświetla się większej liczbie klientów, a tym samym odnotowuje większy ruch.

To, na jakiej pozycji znajduje się Twoja witryna w wynikach wyszukiwania Google, ma duże znaczenie - najwięcej klientów klika w 3 pierwsze wyniki, które wyświetlają się im po wpisaniu określonego słowa kluczowego.

Współczynnik klikalności spada z każdym kolejnym miejscem w wyszukiwarce. Witryny, które wyświetlają się użytkownikom poza pierwszą stroną wyników wyszukiwania Google, pozyskują zaledwie 1% ruchu organicznego (źródło: backlinko.com).

Jeśli chcesz mieć duży i wartościowy ruch na swojej stronie, musisz zajmować wysokie pozycje w Google.

Duży ruch na stronie przynosi nowych klientów i zwiększa sprzedaż

Im większy ruch na stronie internetowej, tym większa szansa na zdobycie leadów sprzedażowych i wygenerowanie konwersji.

Zaletą ruchu pozyskiwanego z Google jest to, że na stronę trafiają użytkownicy, których łatwo przekształcić w realnych klientów, ponieważ w większości przypadków szukają dokładnie tego, co oferuje Twoja firma. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzięki temu ruchowi pozyskasz leady i nowych klientów.

Jeśli chcesz pozyskiwać duży ruch, który zamienisz w realną sprzedaż, musisz najpierw uzyskać dobrą widoczność strony internetowej w wyszukiwarce.

W pozycjonowanie inwestuje Twoja konkurencja

Pozycjonowanie to coś, co sprawia, że Twoja konkurencja jest o krok dalej ze swoim biznesem. Wystarczy, że wpiszesz w okno wyszukiwarki hasła opisujące Twój produkt lub usługę - szybko dostrzeżesz tam strony internetowe konkurencji, które nie bez powodu znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.

Bez działań SEO pozbawiasz się obecności na czołowych pozycjach w Google i ustępujesz w ten sposób miejsca konkurencji, która szybko skorzysta z szansy, aby Cię przewyższyć.

Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz być na pierwszej stronie w Google.

Czy pozycjonowanie jest potrzebne? Podsumowanie

Pozycjonowanie stron www jest potrzebne, ponieważ:

  • jest skierowane do użytkowników, którzy aktywnie poszukują Twoich produktów lub usług,
  • pomaga uzyskać bezpłatny, ukierunkowany ruch z wyszukiwarek,
  • sprawia, że witryna staje się przyjazna nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla użytkowników,
  • buduje zaufanie do marki,
  • zapewnia stałe źródło potencjalnych klientów,
  • pomaga wyprzedzić konkurencję,
  • zwiększa sprzedaż.

Proces pozycjonowania strony i budowania silnej, zaufanej marki na rynku to działania długofalowe, wymagające specjalistycznych prac, które realizują najlepsze firmy w internecie.

Skorzystaj z usług pozycjonowania agencji SEO SEMPIRE i otrzymaj:

  • bezpłatny audyt SEO strony,
  • darmową analizę działań konkurencji,
  • indywidualną strategię pozycjonowania strony,
  • wsparcie ze strony dedykowanych opiekunów,
  • monitorowanie efektów, raportowanie prac, wdrażanie bieżących optymalizacji strony internetowej.

Zamów darmową konsultację ze Specjalistą SEO i otrzymaj praktyczne wskazówki, od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 45 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.