Przedsiębiorcy nieustannie szukają różnych sposobów na promocję własnych stron internetowych. Jedni praktykują standardowe, długofalowe działania SEO, drudzy ograniczają się wyłącznie do reklam PPC. Jeszcze inni stawiają na szybkie pozycjonowanie pozwalające uzyskać miarodajne efekty nawet w kilka miesięcy po wdrożeniu przygotowanej strategii SEO.
Z tego artykułu dowiesz się, czy szybkie pozycjonowanie strony internetowej jest możliwe i w jakim czasie da się to zrobić. Opracowaliśmy praktyczne wskazówki, dzięki którym zdobędziesz niezbędną wiedzę pozwalającą zweryfikować pracę zatrudnionej agencji lub freelancera. W dzisiejszym artykule podpowiemy również, jakie działania obejmują szybkie pozycjonowanie i dlaczego warto w nie zainwestować.
Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda w praktyce szybkie pozycjonowanie strony? Zależy Ci na zdobyciu stałych i opłacalnych klientów, którzy zasilą budżet Twojego przedsiębiorstwa?
Zamów darmową konsultację z naszym Specjalistą, który pomoże Ci oszacować czas niezbędny do wypozycjonowania strony w wyszukiwarce!
Szybkie pozycjonowanie strony jest możliwe. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Pytanie tylko, co oznacza dla Ciebie sformułowanie „szybkie pozycjonowanie”? Z punktu widzenia wyszukiwarek jest to miesiąc, sześć miesięcy lub rok. Czas osiągnięcia finalnych rezultatów zależy od wielu czynników, m.in.:
Pamiętaj, że nigdy nie masz gwarancji na pojawienie się szybkich efektów pozycjonowania strony www, ponieważ algorytm Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników rankingowych. Ostateczny wynik zależy od zmiennych, na które nie zawsze mamy bezpośredni wpływ (między innymi: historii domeny, konkurencyjności branży czy też szybkości indeksacji podstron w witrynie).
Rzetelne pozycjonowanie strony internetowej z nastawieniem na jak najszybsze efekty trwa zazwyczaj minimum 6 miesięcy. Jest to realny czas, po którym uzyskasz miarodajne rezultaty w postaci zwiększonego ruchu w witrynie, przekładającego się na rzeczywistą konwersję zakupową, a także realizację innych celów biznesowych (np. zapisy do newslettera, na szkolenia lub kursy).
Warto jednak pamiętać, że odpowiedź ta jest bardzo szacunkowa, ponieważ efekty pozycjonowania zależą, jak już wcześniej wspomnieliśmy, od wielu czynników, m.in.:
Bardzo dobry wykres na temat wieku domeny i jej wpływu na efekty SEO przygotowali eksperci Ahrefs.
Jak możemy wywnioskować z powyższej grafiki, przeciętna strona z grupy badawczej Ahrefs znajduje się w TOP 10 po 2 latach, natomiast na pierwszej pozycji w wyszukiwarce średnio po 3 latach.
Co więcej, eksperci Ahrefs dowodzą, że wyłącznie 22% stron, które aktualnie są w TOP 10, mają mniej niż rok.
Kolejny wykres pochodzący z case study Ahrefs przedstawia procentowy stosunek stron młodszych niż rok do pozostałych, znajdujących się w 10 najwyższych pozycjach w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), czyli na stronie wyników wyszukiwania Google.
Jak możesz zauważyć – w wynikach wyszukiwania dominują głównie domeny, które mają więcej niż rok.
Ostatecznej odpowiedzi na to, jak długo trzeba czekać na efekty szybkiego pozycjonowania, będziemy mogli udzielić po przeanalizowaniu badania Ahrefs obejmującego 2 miliony stron na przestrzeni roku. Eksperci prześledzili historię pozycji każdej strony dla poszczególnych fraz kluczowych. Wykres przedstawiamy poniżej.
Wnioski są jednoznaczne – tylko 5,7% badanych domen znalazło się w pierwszej dziesiątce rankingu wyszukiwarek w ciągu roku dla minimum jednego słowa kluczowego. Co więcej, jak twierdzą specjaliści Ahrefs, strony o wysokim wskaźniku DR (ang. Domain Rating), czyli parametrze opisującym jakość linków odnoszących do domeny, wypadły znacznie lepiej pod kątem rankingowym, niż te z niskim DR.
Eksperci Ahrefs potwierdzili również, że większość stron, które zostały stworzone rok temu (czyli 5,7% domen), osiągnęły TOP 10 w ok. 61-182 dni. W przypadku, gdy Twoja witryna ma kilka lat, jej wypromowanie w Google jest możliwe znacznie szybciej.
Teoretycznie możemy stwierdzić, że przeciętnie strona w TOP 10 pojawi się po mniej więcej 2-6 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO w pierwszym roku istnienia witryny. Warto jednak uwzględnić kluczowy fakt – otóż dane na powyższym wykresie reprezentują wyłącznie 5,7% wszystkich stron, które znalazły się w TOP 10 w ciągu pierwszego roku istnienia (aż 94,3% domen nie znalazło się w TOP 10 w tym czasie).
Bardzo ważnym i tak naprawdę kluczowym dowodem potwierdzającym, że szybkie pozycjonowanie z „młodą” domeną (poniżej roku) nie jest w większości przypadków możliwe, przedstawia poniższa analiza ekspertów Ahrefs.
Dane nie są zbyt optymistyczne – tylko 0,3% domen znalazło się w TOP 10 dla słów kluczowych o wysokiej popularności.
Warto również przytoczyć wykres ukazujący 5,7% stron, które dostały się do TOP 10 w ciągu roku z podziałem na ilość wyszukiwań pozycjonowanych słów kluczowych.
Co wynika z przytoczonego case study? Słowa kluczowe o dużej popularności potrzebują prawie roku, żeby dostać się do pierwszej dziesiątki. Pamiętaj jednak, że powyższy wykres dotyczy wyłącznie tzw. szczęśliwych domen stanowiących 5,7% ogółu.
Według badań przeprowadzonych przez ekspertów Ahrefs możemy jednoznacznie stwierdzić, że około 95% domen nie trafia w pierwszym roku do TOP 10. Natomiast te domeny, którym udaje się dotrzeć, dokonują tego w ok. 2-6 miesięcy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, kiedy można spodziewać się rzeczywistych efektów SEO, zachęcamy do obejrzenia materiału na YouTube stworzonego przez ekspertów Ahrefs.
Na działania obejmujące szybką promocję strony w wyszukiwarce składają się głównie profesjonalne audyty SEO, techniczna optymalizacja witryny, optymalizacja contentu, odpowiedni link-building oraz wizytówka Google Maps.
Poniżej przedstawiamy szczegółowo 5 elementów wpływających na szybkie wypromowanie strony w Google!
Jak audyt SEO wpływa na szybkie pozycjonowanie strony? Umożliwia weryfikację witryny pod kątem mocnych i słabych stron, aby w przyszłości móc poprawić elementy wpływające negatywnie na pozycję w SERP-ach. W SEMPIRE, oprócz wskazania naszym klientom konkretnych mankamentów, podpowiadamy, jak dokładnie można je poprawić, co skutkuje m.in.:
Warto również wspomnieć, iż audyt SEO jest szczególnie potrzebny w przypadku, gdy wdrożyłeś nową stronę www i chcesz mieć pewność, że ma ona potencjał na szybkie pozycjonowanie. Dlatego rekomendujemy zainwestować w profesjonalną analizę witryny, jeśli Twój serwis jest obecnie mało popularny ze względu na brak widoczności w wyszukiwarkach.
Optymalizacją techniczną zajmują się specjaliści SEO, web developerzy oraz programiści. Poprawne wdrożenie wszystkich zmian optymalizacyjnych przyspiesza pozycjonowanie strony, wpływając nie tylko na jej widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, ale również na użyteczność, czyli tzw. UX witryny (ang. User Experience). Dzięki temu serwis www jest również bardziej przyjazny dla odwiedzających go Internautów.
Techniczne zmiany pod kątem SEO to między innymi:
Optymalizacja techniczna ma bardzo duży wpływ na całościową ocenę witryny przez roboty sieciowe. Często poprawia także jej wydajność i funkcjonalność. Przekłada się również na osiągane wyniki wskaźników Core Web Vitals (LCP – Largest Contentful Paint, FID – First Input Delay oraz CLS – Cumulative Layout Shift), mających istotny wpływ na ranking witryn od czerwca 2021 roku.
Szybkie pozycjonowanie witryny w Google to nie tylko techniczna optymalizacja serwisu, ale także szereg innych działań.
Warto także zadbać bezpośrednio o aspekty odpowiadające za doświadczenia użytkowników. W tym celu należy poprawnie zoptymalizować ścieżkę konwersji – tak, aby potencjalni klienci byli instruowani od „A” do „Z”, czyli od wejścia na stronę, aż do dokonania pożądanego ruchu (np. zakupu produktu lub usługi, zapisu do newslettera czy odbioru darmowego e-booka).
Rekomendujemy również wdrożyć trafne buttony CTA (ang. Call To Action), które poprawią współczynnik klikalności i zmniejszą współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate), wpływając pozytywnie na ranking witryny.
Optymalizacja contentu to kluczowy element modyfikacji SEO on-site, czyli zmian wykonywanych bezpośrednio w promowanym serwisie. Opiera się na tworzeniu odpowiednich treści przez SEO copywriterów.
Proces ten obejmuje m.in.:
ZAPAMIĘTAJ!
Aby pozycjonowanie strony było jak najbardziej efektywne, rekomendujemy wykorzystać narzędzia ułatwiające optymalizację treści pod kątem SXO (ang. Search Experience Optimization), czyli optymalizacji doświadczeń użytkowników.
Copywriterzy posługują się różnego rodzaju narzędziami, aby dostosować treści pod kątem czytelników i robotów sieciowych. Wśród nich wyróżnić można m.in. Semstorm, Senuto czy Surfer SEO, które nierzadko pomagają także w doborze odpowiednich słów kluczowych.
Przyspieszenie procesu pozycjonowania strony jest również możliwe dzięki wykonaniu odpowiednich działań dotyczących link-buildingu. Chodzi tu przede wszystkim o naturalne pozyskiwanie odnośników do witryny, m.in. poprzez współpracę redakcyjną, tworzenie viralowych treści, dodawanie komentarzy na forach, korzystanie z katalogów firm lub opracowywanie wartościowych case study.
W celu dywersyfikacji odnośników można również tworzyć własne zaplecza pozycjonerskie (opcja dla bardziej zaawansowanych), przechwytywać domeny oraz analizować linki bezpośredniej konkurencji.
Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby na przyspieszenie procesu link-buildingu, a co za tym idzie zwiększenie szans na szybkie wypromowanie serwisu.
Jak nawiązać współpracę redakcyjną? Wystarczy skontaktować się z dowolnym, branżowym portalem, który uznasz za wartościowy, i zaproponować utworzenie wpisu w zamian za jego publikację z linkiem dofollow (atrybut dofollow jest warunkiem koniecznym, ponieważ nadaje wartość odnośnikowi). Oprócz dywersyfikacji odnośników zbudujesz wizerunek eksperta wśród Internautów, którzy jeszcze o Tobie nie słyszeli.
Pamiętaj, że link do Twojej strony można umiejętnie ukryć. Otóż, zamiast linkować do konkretnej frazy kluczowej, możesz poprosić redakcję wybranego portalu o podpisanie artykułu (np. „W przygotowaniu dzisiejszego wpisu pomogła firma …”).
Pozycjonowanie strony poprzez tworzenie viralowych treści blogowych jest przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. W praktyce wygląda to mniej więcej tak – Twoja firma opracowuje interesujący content, który prawdopodobnie „podłapią” internauci, a następnie publikuje go w sieci (np. na firmowym blogu i w mediach społecznościowych).
Po kilku dniach Internauci oraz różne serwisy zaczynają o nim wspominać, linkując zazwyczaj dofollow. Dzięki temu autorytet Twojej strony rośnie bardzo dynamicznie, co przekłada się na szybkie pozycjonowanie.
Dodając komentarze na forach w celu dywersyfikacji linków wychodzących, należy zadbać o to, aby konto, z którego wykonujesz poszczególne czynności, miało opublikowanych minimum kilkadziesiąt wpisów i było starsze niż 2-3 miesiące.
Dodawane komentarze powinny być rozbudowane (nawet powyżej 800 znaków ze spacjami), merytoryczne, a także poprawne stylistycznie i ortograficznie. Wybierając fora dyskusyjne, zwróć uwagę na ich autorytet i społeczność, jaką skupiają.
Najlepiej jeśli forum jest tematycznie powiązane z Twoją działalnością oraz zawiera naprawdę wartościowe wypowiedzi użytkowników. Nie polecamy forów dyskusyjnych stanowiących tylko i wyłącznie zbiory linków.
Wartościowymi miejscami pozwalającymi przyspieszyć czas potrzebny na pozycjonowanie strony poprzez zdobycie wartościowych, brandowych linków przychodzących są również serwisy typu „Yellow Pages" - do takowych zaliczyć można m.in.: oferteo.pl, panoramafirm.pl, pkt.pl, cylex.pl, yellowpages.pl i wiele innych.
Przed rozpoczęciem procesu dywersyfikacji URL-i na wyżej wspomnianych serwisach, warto zweryfikować, czy są one na bieżąco moderowane i nie posiadają spamerskich postów (np. bez zdjęć, opisów, z samymi odnośnikami).
Współpracujesz ze swoim klientem przez dłuższy czas i możecie wspólnie pochwalić się sukcesami? Stwórz wartościowe case study – podlinkuj partnera biznesowego i poproś, żeby udostępnił ten post na swojej stronie, oznaczając Twoją firmę z odnośnikiem dofollow.
Jest to jeden z najbardziej cenionych sposobów na urozmaicenie profilu linków wychodzących, jeśli dana firma „bierze” na poważnie szybkie pozycjonowanie strony.
Tworzenie własnych zapleczy pozycjonerskich to jeden ze sposobów na przyspieszenie procesu SEO głównie dla osób bardziej doświadczonych. Własne zaplecza pozwalają zbudować i zdywersyfikować profil linkowy promowanej domeny.
Warto zadbać, aby serwis tego typu zawierał wyłącznie jakościowy content utworzony przez copywriterów, użytkowników oraz był powiązany tematycznie z branżą, w której działasz.
Jakie korzyści oferuje tworzenie własnych zapleczy?
Utworzenie własnego zaplecza SEO jest bardzo kosztowne, czasochłonne oraz wymaga zaprojektowania witryny zgodnie z najnowszymi standardami UX. Jest to najbardziej opłacalne szczególnie w mocno konkurencyjnych branżach (np. e-commerce).
Warto jednak pamiętać, iż skuteczniejsze pod kątem pozycjonowania będzie „zaplecze" SEO zbudowane w oparciu o domeny z wieloletnią historią i dobrym profilem linkowym. Aby takie zdobyć, można wykorzystywać różnorodne narzędzia i mechanizmy do ich przechwytywania.
Przechwytywanie domen to proces pozwalający na szybkie pozycjonowanie strony. Praktykuje się go przede wszystkim podczas tworzenia własnych (prywatnych) zapleczy SEO.
Jak przechwycić domenę? Wystarczy wejść na strony hostingowe (np. Aftermarket) i sprawdzić listę witryn, które tracą swoich właścicieli (np. w ciągu kolejnych 30 dni). Następnie należy zarezerwować wybraną domenę i poczekać, aż obecny właściciel nie opłaci jej w określonym terminie.
Nie zawsze rezerwacja jest jednak taka prosta. Gdy dana strona budzi duże zainteresowanie wśród internautów, jest licytowana.
Do analizy backlinków konkurencji wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia SEO (np. Ahrefs lub Majestic SEO). Po dokładnej weryfikacji odnośników posiadanych przez przedsiębiorstwa, z którymi rywalizujesz o pozycję w SERP-ach, możesz nie tylko dodać te same linki, ale także urozmaicić wartość swojej witryny o URL-e, których konkurencja nie posiada (roboty sieciowe Google na pewno to docenią, pozwalając na szybkie wypozycjonowanie strony w naturalnych wynikach wyszukiwania).
Pozycjonowanie w Mapach Google ma kluczowy wpływ na regionalne SEO, czyli promowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wizytówka GMF (Google Moja Firma) jest kolejnym sposobem na szybkie pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Powyższe rozwiązanie rekomendujemy wdrożyć jednocześnie z lokalnym SEO w celu zwiększenia widoczności swojej firmy w sieci. Poniżej przedstawiamy, jak prezentuje się prawidłowo zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma:
Pamiętaj, że to, jak długo trwa wypromowanie strony w Google i jak bardzo jest skuteczne, zależy między innymi od optymalizacji on-site Twojej witryny. Najpierw powinieneś kompleksowo zoptymalizować swój serwis, dbając zarówno o optymalizację techniczną, jak i optymalizację treści.
Istotną kwestią jest także prawidłowe wyselekcjonowanie fraz do pozycjonowania. Im popularniejsze słowo kluczowe wybierzesz, tym dłużej zajmie Ci osiągnięcie kluczowych miejsc w SERP-ach. Rekomendujemy skupić się zazwyczaj na średnio-popularnych frazach dwu- lub trzywyrazowych oraz tzw. long tail keywords (fraz z długiego ogona).
Wówczas będziesz miał szansę na stosunkowo szybkie pozycjonowanie strony, trwające nie więcej niż 6 miesięcy (pod warunkiem, że nie działasz w najbardziej konkurencyjnych branżach).
Dopiero w momencie, gdy zadbasz o powyższe elementy, możesz przejść do wdrażania długofalowych rozwiązań (np. w postaci link-buildingu) lub optymalizacji wizytówki Google Moja Firma.
W celu przyspieszenia pozycjonowania powinieneś zainwestować w dodatkowe odnośniki zewnętrzne. Dzięki temu algorytm i roboty sieciowe Google uznają Twoją witrynę za wartościową znacznie szybciej, ponieważ zauważą, że użytkownicy zaczynają się nią coraz bardziej interesować.
ZAPAMIĘTAJ!
Praktykując link-building, należy dbać o naturalne pozyskiwanie odnośników (np. tworząc atrakcyjne case study lub poprzez udostępnianie viralowych treści).
Szybkie pozycjonowanie strony nie jest możliwe dzięki kupowaniu linków przykładowo z popularnych SWL-i (Systemów Wymiany Linków). Metody tego typu działają tylko do pewnego momentu, ponieważ Google szybko ocenia je jako działania Black Hat SEO, a co za tym idzie – regularnie nakłada filtry na witryny, które je praktykują. Zachęcamy do pozycjonowania wyłącznie zgodnie z zasadami White Hat SEO.
Cena za szybkie pozycjonowanie zależy od wybranej branży, konkurencyjności fraz kluczowych oraz ich rodzaju (ogólne lub precyzyjne). Podczas wyceny firmy zwracają dodatkowo uwagę na rynek docelowy (czy jest to słowo wyszukiwane lokalnie, na całą Polskę czy międzynarodowo), a także aktualną jakość serwisu (poziom optymalizacji on-site) i obecnie zajmowane pozycje.
Kluczową kwestią okazuje się również długość trwania umowy (rekomendujemy wybrać minimum rok współpracy w celu osiągnięcia satysfakcjonujących oraz długofalowych rezultatów) i całkowita liczba fraz kluczowych.
Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż koszt za szybkie pozycjonowanie strony wynosi od 500 zł miesięcznie dla firm działających lokalnie oraz od 1 500 zł miesięcznie dla sklepów internetowych e-commerce.
Chcesz dowiedzieć się, ile dokładnie kosztuje szybkie pozycjonowanie witryny Twojego przedsiębiorstwa w SEMPIRE? Skontaktuj się z nami – oferujemy zupełnie niezobowiązującą i darmową wycenę.
Nie każda firma oferuje szybkie pozycjonowanie, ponieważ wymaga to nie tylko wieloletniej praktyki z wymagającymi klientami, ale i wysokiej jakości narzędzi optymalizacyjnych oraz wyspecjalizowanych fachowców.
Należy również zadbać o prawidłowo skonstruowane umowy – w SEMPIRE oferujemy umowy na okres 6 miesięcy, aby nasi klienci mogli zweryfikować skuteczność wdrażanych działań, a także nieco dłuższe – na 12 lub 24 miesiące – dla zdecydowanych partnerów biznesowych, którym zależy na długofalowych efektach.
Pozycjonowanie abonamentowe czy za efekt? Naszym zdaniem jednym z najlepszych rozwiązań, jeśli chodzi o szybkie pozycjonowanie strony, jest umowa abonamentowa. Dzięki niej zatrudniona agencja SEO nie musi ograniczać się do pozycjonowania maksymalnie kilkunastu fraz, za które zapłaciłeś. Może dbać o widoczność nielimitowanej liczby słów kluczowych, co jest po prostu bardziej opłacalne z biznesowego punktu widzenia.
Pozycjonowanie za efekt sprawdzi się w przypadku niewielkich serwisów usługowych oraz e-commerce zawierających maksymalnie 20-30 produktów w swojej ofercie. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż rozwiązanie to jest bardzo ryzykowne, gdy zależy Ci na kampaniach ogólnopolskich oraz międzynarodowych.
Reasumując, pozycjonowanie za efekt jest opłacalne wyłącznie w przypadku stabilnych i przewidywalnych kampanii dotyczących niszowych firm z mało konkurencyjnych dziedzin. Szybkie pozycjonowanie abonamentowe natomiast okazuje się „strzałem w dziesiątkę”, gdy dysponujesz serwisem z dużą ilością podstron, działając nie tylko lokalnie, ale również na całą Polskę.
Szybkie pozycjonowanie strony to szansa na pozyskanie stałych i opłacalnych klientów, którzy nie tylko zasilą budżet Twojego przedsiębiorstwa jednorazowo, ale także wrócą ponownie, by skorzystać z proponowanej oferty.
Pierwszych efektów pozycjonowania w postaci dodatkowego ruchu na stronie możesz spodziewać się już po 3 miesiącach współpracy. Mniej więcej po 6-8 miesiącach zauważysz rzeczywisty wzrost współczynnika konwersji, ponieważ ruch zacznie przekładać się na podejmowanie dodatkowych akcji przez potencjalnych klientów (np. zakup produktu, skorzystanie z usługi, zapisanie się do newslettera lub na szkolenie).
Warto również wspomnieć, iż szybkie pozycjonowanie strony zwiększy rozpoznawalność Twojego brandu poprzez widoczność w SERP-ach. Spowoduje, że zdobędziesz przewagę nad konkurencją, natomiast klienci będą traktować Cię jako eksperta w danej dziedzinie, co przełoży się również na kreowanie marki osobistej.
Uważamy, że szybkie pozycjonowanie lepiej zlecić profesjonalistom. O ile długofalowe działania można uznać za opłacalne „na własną rękę”, o tyle SEO skupione na czasie nie będzie optymalnym rozwiązaniem.
Żeby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty przykładowo w 6 miesięcy, należy dysponować niemal perfekcyjną strategią marketingową i zespołem, który konsekwentnie ją wdroży bez popełniania błędów (np. podczas optymalizacji on-site).
Warto również mieć natychmiastowy dostęp do dużej liczby serwisów umożliwiających naturalne linkowanie w celu dywersyfikacji odnośników. Może to okazać się mocno problematyczne w przypadku samodzielnego pozycjonowania, ponieważ na odpowiedzi od serwisów branżowych umożliwiających publikację artykułów sponsorowanych z odnośnikiem dofollow często trzeba poczekać minimum kilka dni, a w szybkim SEO nie ma na to czasu.
Kolejną istotną sprawą są regularne audyty SEO. Szybkie pozycjonowanie wymaga bieżącej weryfikacji wdrażanej strategii (szczególnie w bardzo konkurencyjnych branżach). W innym przypadku wypromowanie strony w krótkim czasie może się nie udać, co wpłynie negatywnie na budżet Twojego e-commerce lub serwisu usługowego.
Chcesz zainwestować w szybkie pozycjonowanie swojej strony i być widocznym w SERP-ach nawet po 3 miesiącach od wdrożenia strategii SEO?
Umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację z naszym specjalistą SEO/SEM – poznaj zasady szybkiego pozycjonowania i dowiedz się, w jakim czasie możesz stać się liderem w swojej branży.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 254 opinii