Każdego dnia Google przetwarza aż 3,5 miliarda wyszukiwań (źródło: ardorseo.com). To oznacza, że klienci szukają Twojej firmy w internecie, bez względu na branżę, w której działasz. Jeśli chcesz, aby od razu znaleźli Twoje produkty lub usługi w Google, musisz postawić na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.
To oczywiste, że SEO poprawia ogólną dostępność i widoczność strony w wyszukiwarce, ale jakie inne realne korzyści przynosi?
Z tego artykułu dowiesz się:
Jeżeli chcesz pozyskiwać nowych klientów z internetu, pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
Zamów darmową konsultację z naszym specjalistą SEO/SEM, który wyjaśni Ci, dlaczego powinieneś pozycjonować swoją stronę internetową, i co zrobić, aby odnieść sukces w Google.
Pozycjonowanie strony, nazywane również optymalizacją SEO, to zaawansowany proces, który ma na celu zwiększenie wartości Twojej witryny z punktu widzenia wyszukiwarki Google.
Dzięki wdrożeniu właściwych działań pozycjonerskich strona internetowa jest widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania na najlepsze, czyli najbardziej opłacalne pod kątem sprzedażowym frazy kluczowe.
Pozycjonowanie stron internetowych pozwala uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarkach.
Jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych jest Google – posiada aż 92,2% udziałów na rynku wyszukiwarek (źródło: gs.statcounter.com – dane z 05.12.2022 r.). Na pozostałych miejscach plasują się kolejno: Bing (3,42%), Yahoo (1,23%), YANDEX (0,97%), Baidu (0,78%) oraz DuckDuckGo (0,60%).
Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google to:
Na potrzeby tego artykułu można przyjąć, że prowadzisz sklep internetowy z meblami do domu.
Aby klient mógł odnaleźć w Google Twój serwis, musisz być widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, poszukując Twoich produktów lub usług, czyli np. “meble do domu”, “meble domowe”, “sklep meblowy”, “sklep z meblami do domu” itp.
Jeśli chcesz, aby klienci znaleźli Twoją stronę internetową, musisz upewnić się, że:
Aby Google mógł ocenić Twoją stronę jako wartościową dla użytkowników, a w konsekwencji umieścić ją wysoko w swoim rankingu, musisz nad nią mocno popracować. W tym celu powinieneś podjąć stosowne kroki – zadbać o pozycjonowanie strony www samodzielnie lub nawiązać współpracę z profesjonalną agencją SEO.
Konsekwentne wdrażanie poszczególnych rozwiązań optymalizacyjnych SEO on-site oraz SEO off-site spowoduje, że na przestrzeni kilku lub kilkunastu miesięcy potencjalni klienci odnajdą Twoją witrynę w wyszukiwarce – za każdym razem, kiedy wpiszą do niej frazy kluczowe bezpośrednio związane z Twoim biznesem.
Dowiedz się więcej:
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest ważne, ponieważ sprawia, że Twoja strona internetowa staje się bardziej widoczna dla potencjalnych klientów.
Ludzie szukają w internecie tego, co sprzedajesz lub robisz. Aby to znaleźć, używają słów kluczowych. Możesz ich przyciągać na swoją stronę internetową, optymalizując ją pod kątem właśnie tych słów kluczowych i dając użytkownikom to, czego oczekują.
Pamiętaj jednak, że nie można uzyskać wysokiej pozycji w Google bez wysiłku, zwłaszcza że Twoja konkurencja robi dokładnie to samo, aby pozyskiwać klientów.
ZAPAMIĘTAJ!Pozycjonowanie stron internetowych jest ważne, ponieważ pomaga pokazać Google, że Twoja witryna zasługuje najbardziej na wysoką pozycję w rankingu.
Im wyższą pozycję zajmie Twój serwis w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie ze strony potencjalnych klientów zdobędzie.
Przełoży się to na większy ruch w witrynie, co w przyszłości poskutkuje odnotowaniem dodatkowych mikro- i makro konwersji, do których należą:
Pozycjonowanie strony w internecie jest bardzo istotne również pod względem udowodnienia wartości Twojej firmy. Jeżeli Twoja witryna znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, będzie to jasny sygnał dla potencjalnych klientów, że znajdujesz się w TOP 10 najbardziej renomowanych firm w branży.
Osiągnięcie ścisłej czołówki w rankingu Google jest ciężkie, ale zdecydowanie warte wysiłku i niezwykle istotne zwłaszcza pod kątem sprzedażowym. Aż 65% wszystkich kliknięć oscyluje wokół TOP 3 wyników wyszukiwania (źródło: advancewebranking.com). To oznacza, że jesteś w stanie dotrzeć do największej liczby klientów tylko wtedy, kiedy zajmujesz najwyższe pozycje w Google.
Poniżej znajdziesz 10 najważniejszych zalet SEO, dzięki którym jeszcze bardziej utwierdzisz się w przekonaniu, że warto pozycjonować swoją stronę internetową.
99% użytkowników kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie w Google, a ponad 75% z nich klika wyłącznie w pierwsze 5 wyników, które wyświetlają się w wyszukiwarce (źródło: advancewebranking.com).
Jeżeli chcesz dotrzeć do największej liczby zdecydowanych klientów, powinieneś zainwestować we właściwe zaplanowanie i konsekwentne wdrażanie skutecznych działań SEO dla swojej witryny.
Najbardziej wartościowe dla użytkowników są wyniki organiczne w wyszukiwarce – klika w nie aż 86% internautów.
Użytkownicy ufają bardziej wynikom organicznym niż płatnym reklamom w wyszukiwarce (Google Ads), ponieważ traktują je jako naturalny, nienachalny przekaz.
Wysoka pozycja w wynikach organicznych to dla Ciebie szansa na pozyskiwanie najlepszego ruchu z wyszukiwarki.
Aż 70% klientów B2B poszukuje produktów za pomocą wyszukiwarek internetowych (źródło: webfx.com). Im więcej osób odwiedza Twoją stronę internetową, tym bardziej popularna staje się Twoja oferta.
Pozycjonując swój serwis w Google i optymalizując ścieżkę zakupową w ten sposób, aby prowadzić użytkownika wprost do wygenerowania konwersji, zwiększasz szansę na znaczny wzrost sprzedaży.
Ponad 50% całkowitego ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwania organicznego, za które odpowiada skuteczne pozycjonowanie (źródło: searchengineland).
Firmy B2B generują dwukrotnie większy wzrost z wyszukiwań organicznych, niż z innych kanałów marketingowych (źródło: brightedge.com).
Inwestując w SEO, zapewniasz sobie stały i wartościowy ruch na stronie.
Ponad połowa całego ruchu na stronach internetowych pochodzi właśnie z wyszukiwania organicznego, na które wpływ ma SEO. To aż 10 razy więcej niż w przypadku ruchu pochodzącego z mediów społecznościowych (źródło: brightedge.com).
Inwestując w pozycjonowanie strony internetowej, zwiększasz szansę na pozyskanie największego ruchu z kanałów marketingowych online.
SEO może zapewnić nawet 7-krotny zwrot z inwestycji. Do takiego wniosku doszli eksperci firstpagesage.com, kalkulując jedne z najbardziej rzetelnych metryk, czyli ROAS oraz ROI.
Opłacalność pozycjonowania została odnotowana po relatywnie długim czasie (zwrot z inwestycji zajął w tym przypadku 9 miesięcy), natomiast w porównaniu do innych kanałów marketingowych SEO okazało się najbardziej opłacalną formą marketingu online.
Kanał marketingowy | Czas osiągnięcia progu rentowności | ROAS (średnia z 3 lat) | ROI (średnia z 3 lat) |
SEO | 9 miesięcy | 9.10 | 748% |
SEM/PPC | 4 miesiące | 1.55 | 36% |
E-mail marketing | 7 miesięcy | 3.50 | 261% |
LinkedIn – działania organiczne | 5 miesięcy | 2.75 | 229% |
LinkedIn – działania płatne | 5 miesięcy | 2.30 | 192% |
Facebook Ads | 3 miesiące | 1.80 | 87% |
Webinaria | 9 miesięcy | 4.95 | 430% |
Influencer Marketing | 6 miesięcy | 3.45 | 206% |
Online PR | 8 miesięcy | 1.60 | 62% |
Źródło: firstpagesage.com
Dowiedz się więcej:
57% marketerów B2B twierdzi, że SEO generuje więcej leadów niż jakakolwiek inna forma marketingu (źródło: colorwhistle.com).
Jeśli będziesz zajmować wysokie pozycje w Google na hasła związane z Twoim biznesem, a treść na Twojej stronie będzie odpowiadać potrzebom docelowych odbiorców, masz możliwość regularnego pozyskiwania użytkowników i zamieniania ich w klientów, czyli przekształcania leadów w sprzedaż.
Firmy korzystające ze strategii SEO odnotowują średnio o 25% więcej kliknięć (źródło: financesonline.com) i o 40% więcej przychodów (źródło: semgeeks.com). Przychody firm B2B z wyszukiwania organicznego są dwukrotnie wyższe niż przychody pochodzące z innego dowolnego kanału marketingowego (źródło: brightedge.com).
Pozycjonowanie to kanał, który zawsze przynosi rezultaty w postaci wzrostu przychodów. Musisz tylko w niego zainwestować i uzbroić się w cierpliwość – z upływem czasu SEO zacznie przynosić coraz większy zwrot Twojej firmie z roku na rok.
Koszty pozyskiwania klientów stale rosną, ponieważ coraz więcej marek konkuruje o cyfrową przestrzeń reklamową.
SEO może zmniejszyć koszty pozyskania klienta nawet o 87% (źródło: terakeet.com). To o wiele więcej w porównaniu do płatnych reklam w wyszukiwarce czy tradycyjnych metod marketingu.
Za opłacalnością pozycjonowania pod tym kątem przemawia przede wszystkim fakt, że wyniki organiczne stanowią źródło stałego, darmowego i wartościowego ruchu na stronie.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach znajduje się w czołówce najbardziej rentownych działań marketingowych online. Według aktualnych badań aż 55% przedsiębiorstw inwestuje w profesjonalne usługi SEO (źródło: clutch.co), a ponad 53% firm wydaje na pozycjonowanie więcej niż 2000 zł miesięcznie (źródło: backlinko.com).
W porównaniu do reklamy tradycyjnej i innych form promocji w internecie pozycjonowanie uznawane jest za stosunkowo tanią usługę.
Sam content marketing, który stanowi nierozerwalną część SEO, kosztuje o 62% mniej w porównaniu z tradycyjnymi formami marketingu, generując przy tym 3 razy więcej potencjalnych klientów (źródło: demandmetric.com).
Nie myśl o SEO w kategorii kosztu, lecz długofalowej inwestycji, która zapewni Ci wykładniczy wzrost. Efekty SEO zauważysz dopiero po pewnym czasie, ale za to ze zdwojoną siłą.
Każdy człowiek na świecie szuka produktów, usług i informacji, które ułatwią mu życie. Inwestując w SEO, sprawisz, że Twoja firma znajdzie się na szczycie listy rozwiązań proponowanych Twoim klientom.
Największą wartością pozycjonowania jest maksymalizacja zysków przedsiębiorstwa. Regularnie prowadzone prace pozycjonerskie przyniosą Ci stale rosnącą liczbę wartościowych odwiedzin na stronie, co przełoży się na wyższy współczynnik konwersji, a więc i większą sprzedaż.
Skorzystaj z usługi pozycjonowania stron internetowych i zacznij w końcu zarabiać na własnej witrynie.
SEO w agencji SEMPIRE to:
Zamów darmową konsultację ze Specjalistą SEO i dowiedz się, dlaczego pozycjonowanie będzie wartościowe w przypadku Twojej strony internetowej
Ocena artykułu:
5 / 5 według 46 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!