Inna nazwa: analityka webowa
Analityka internetowa (web analytics), określana również jako analityka webowa, to proces gromadzenia, pomiaru i raportowania danych dotyczących ruchu i zachowań użytkowników odwiedzających daną witrynę.
Głównym celem analityki internetowej jest optymalizacji konwersji, którą można rozumieć w różnoraki sposób: jako zwiększenie sprzedaży, poprawę pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania czy wzrost zaangażowania użytkowników na stronie. Dane uzyskane dzięki analityce webowej pozwalają także ocenić efektywność kampanii reklamowych.
Kompleksowa analityka internetowa wymaga korzystania z wielu zaawansowanych narzędzi analitycznych, których wybór powinien być podyktowany indywidualną strategią prowadzenia biznesu.
Sprawdź również: co to jest optymalizacja konwersji
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia analityka internetowa - web analytics
analityka webowa
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii