Analityka internetowa co to jest - web analytics, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest analityka internetowa - web analytics, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: analityka webowa

Analityka internetowa (web analytics), określana również jako analityka webowa, to proces gromadzenia, pomiaru i raportowania danych dotyczących ruchu i zachowań użytkowników odwiedzających daną witrynę.

Głównym celem analityki internetowej jest optymalizacji konwersji, którą można rozumieć w różnoraki sposób: jako zwiększenie sprzedaży, poprawę pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania czy wzrost zaangażowania użytkowników na stronie. Dane uzyskane dzięki analityce webowej pozwalają także ocenić efektywność kampanii reklamowych.

Kompleksowa analityka internetowa wymaga korzystania z wielu zaawansowanych narzędzi analitycznych, których wybór powinien być podyktowany indywidualną strategią prowadzenia biznesu.

Sprawdź również: optymalizacja konwersji

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia analityka internetowa - web analytics
analityka webowa
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.