Analiza content gap (content gap analysis), określana również jako analiza luki w treściach, to proces polegający na znalezieniu rozbieżności pomiędzy tym, co aktualnie znajduje się na stronie internetowej, a tym, czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce.
Inna nazwa analizy content gap to analiza keyword gap, ponieważ pod pojęciem luki kryją się słowa kluczowe, na które strona nie pojawia się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, a powinna, ponieważ mają one duży potencjał.
Analiza content gap może dotyczyć jednej konkretnej podstrony lub całego serwisu.
Analiza luki w treściach pomaga odpowiedzieć na następujące pytania:
Analiza content gap pozwala wyłapać luki i niedociągnięcia w treściach. Dzięki niej możesz zapobiec sytuacjom, w których klient przechodzi na witryny konkurencyjne, ponieważ nie ma jak trafić na Twoją stronę lub nie znajduje na niej wystarczających informacji.
Przydatne narzędzia do analizy content gap:
Sprawdź również: co to jest content gap, co to jest słowa kluczowe, co to jest wyniki organiczne, co to jest Google Analytics, co to jest Google Search Console, co to jest SEMRush, co to jest Ahrefs
Definicja pojęcia analiza content gap - analiza luki w treści
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii