Analiza content gap co to jest - analiza luki w treści, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest analiza content gap - analiza luki w treści, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest analiza content gap?
Co to jest analiza content gap?

Analiza content gap (content gap analysis), określana również jako analiza luki w treściach, to proces polegający na znalezieniu rozbieżności pomiędzy tym, co aktualnie znajduje się na stronie internetowej, a tym, czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce.

Inna nazwa analizy content gap to analiza keyword gap, ponieważ pod pojęciem luki kryją się słowa kluczowe, na które strona nie pojawia się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, a powinna, ponieważ mają one duży potencjał. 

To proces, który pozwala znaleźć słowa kluczowe konkurencji, wyświetlającej się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i znaleźć sposób na to, by jej dorównać bądź wyprzedzić w SERP-ach. 

Analiza content gap może dotyczyć jednej konkretnej podstrony lub całego serwisu.

Analiza luki w treściach pomaga odpowiedzieć na następujące pytania: 

  • czy treści na stronie są aktualne?
  • czy witryna dostarcza niezbędnych informacji i odpowiada na potrzeby użytkowników?
  • czy strona rankuje wysoko na wszystkie powiązane z jej biznesem frazy kluczowe?
  • czy witryna realizuje swoje cele biznesowe?
  • jaka jest skuteczność treści?

Analiza content gap pozwala wyłapać luki i niedociągnięcia w treściach. Dzięki niej możesz zapobiec sytuacjom, w których klient przechodzi na witryny konkurencyjne, ponieważ nie ma jak trafić na Twoją stronę lub nie znajduje na niej wystarczających informacji.

Jakie narzędzia są przydatne do analizy content gap?

Poniżej przedstawiono listę przydatnych narzędzi do analizy content gap + przykładowe ich zastosowanie. 

  • Google Analytics: audyt istniejących treści w witrynie, identyfikacja wartościowych słów kluczowych.
  • Google Search Console: audyt istniejących treści w witrynie, identyfikacja wartościowych słów kluczowych.
  • SEMRush: audyt istniejących treści w witrynie, analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania Google, porównanie prowadzonej strony z konkurencyjnymi. 
  • Ahrefs: audyt istniejących treści w witrynie, analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania Google, porównanie prowadzonej strony z konkurencyjnymi. 
  • Ubersuggest: znalezienie informacji na temat słów kluczowych konkurencji. 
  • Screaming Frog: wsparcie w analizie technicznej witryny; identyfikacja duplikatów treści i brakujących stron.

Jak przeprowadzić analizę content gap?

Analizę content cap można przeprowadzić w 8 krokach. 

  1. Przeprowadź audyt aktualnych wpisów na stronie (uwzględniając przy tym merytorykę, bieżący charakter contentu oraz poprawność adresów URL).
  2. Przeprowadź badanie rynku za pośrednictwem ankiety, poznaj potrzeby i oczekiwania swojej grupy docelowej.
  3. Przeanalizuj listę wyników wyszukiwania i sprawdź, kto znajduje się na pierwszej stronie Google.
  4. Wytypuj swoją konkurencję.
  5. Zweryfikuj to, co odróżnia branżowych rywali pod kątem contentu, przeprowadź analizę treści konkurencji oraz ich słów kluczowych.
  6. Porównaj swoją witrynę i treści z konkurencyjnymi.
  7. Uzupełnij content o wartość dodaną, np. poradnik, instrukcję czy gotową checklistę przydatną dla klienta.
  8. Zadbaj o to, by poprowadzić użytkownika z jednego etapu na drugi i przybliżyć go do realizacji założonego celu (np. rejestracji lub zakupu produktu).

Analiza content gap służy uzupełnianiu ewentualnych luk w treści, a nie kopiowaniu strategii konkurencji i przenoszeniu pomysłów do własnej strategii content marketingu.

Najważniejszym zadaniem po przeprowadzeniu analizy content gap jest tworzenie wysokiej jakości treści, wyróżniającej Twoją ofertę, produkty czy usługi od innych. Merytoryczny i przydatny content, który odpowiada na potrzeby i problemy klientów, przybliży Cię do zajęcia wysokich pozycji na pierwszej stronie wyszukiwania Google.

Sprawdź również: co to jest content gap, co to jest content, co to jest optymalizacja treści, co to jest content marketing

Definicja pojęcia analiza content gap - analiza luki w treści
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...