CPA co to jest - koszt działania, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CPA - koszt działania, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

CPA (cost per action, koszt działania) to model rozliczenia kampanii internetowych, według którego płatność odbywa się na podstawie wykonania przez odbiorcę ustalonego wcześniej działania. Działanie to może oznaczać szereg czynności jak np. pobranie e-booka, zapis do newslettera czy złożenie zamówienia.

Pojęcie CPA wskazuje zatem koszt jednej, wcześniej określonej akcji podjętej przez odbiorcę. W celu jego obliczenia należy skorzystać z poniższego wzoru:

CPA = całkowity koszt kampanii / liczba akcji

Liczba akcji w tym przypadku oznaczać może ilość pobranych e–booków lub liczbę osób zapisanych do newslettera.

Sprawdź również: CPC, CPV, CPM

Definicja pojęcia CPA - koszt działania
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.