CPC co to jest - koszt kliknięcia, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CPC - koszt kliknięcia, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest CPC?
Co to jest CPC?

CPC (Cost Per Click, koszt kliknięcia) to model rozliczenia kampanii internetowych PPC, czyli Pay Per Click, w przypadku których reklamodawca płaci za efekt, a nie za wyświetlenia. Wskaźnik CPC oznacza zatem stosunek kosztów poniesionych na daną reklamę do liczby kliknięć w nią.

Cost Per Click oznacza w praktyce kwotę, jaką zapłacisz za każde pojedyncze kliknięcie w daną reklamę. Średnie CPC oblicza się w następujący sposób:

CPC = łączny koszt kliknięć / liczba kliknięć

Stawka CPC zależy przede wszystkim od wybranego systemu reklamowego (Google Ads, Facebook Ads, Yahoo Search Marketing) oraz wybranych słów kluczowych – im popularniejsze, tym wyższa cena za kliknięcie.

CPC pozwala lepiej kontrolować budżet i pozwala na szybkie obliczenie wskaźnika ROI.

Sprawdź również: co to jest CPV, co to jest CPM, co to jest PPC, co to jest Google Ads, co to jest Facebook Ads, co to jest ROI

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia CPC - koszt kliknięcia
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.