CPC co to jest - koszt kliknięcia, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest CPC - koszt kliknięcia, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

CPC (Cost Per Click, koszt kliknięcia) to model rozliczenia kampanii internetowych PPC, czyli Pay Per Click, w przypadku których reklamodawca płaci za efekt, a nie za wyświetlenia. Wskaźnik CPC oznacza zatem stosunek kosztów poniesionych na daną reklamę do liczby kliknięć w nią.

Cost Per Click oznacza w praktyce kwotę, jaką zapłacisz za każde pojedyncze kliknięcie w daną reklamę. Średnie CPC oblicza się w następujący sposób:

CPC = łączny koszt kliknięć / liczba kliknięć

Stawka CPC zależy przede wszystkim od wybranego systemu reklamowego (Google Ads, Facebook Ads, Yahoo Search Marketing) oraz wybranych słów kluczowych – im popularniejsze, tym wyższa cena za kliknięcie.

CPC pozwala lepiej kontrolować budżet i pozwala na szybkie obliczenie wskaźnika ROI.

Sprawdź również: CPV, CPM, PPC, Google Ads, Facebook Ads, ROI

Definicja pojęcia CPC - koszt kliknięcia
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.