CPM co to jest - koszt tysiąca wyświetleń, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CPM - koszt tysiąca wyświetleń, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

CPM (Cost Per Mille, koszt tysiąca wyświetleń) oznacza koszt za 1000 wyświetleń reklamy. Liczba wyświetleń nie jest tożsama z liczbą odbiorców, ponieważ reklama może wyświetlać się po kilka razy temu samemu użytkownikowi.

Cost Per Mille można obliczyć, używając poniższego wzoru:

CPM = koszt / wyświetlenia x 1000

Koszt tysiąca wyświetleń to metoda rozliczeniowa korzystna przede wszystkim w przypadku kampanii mających na celu wzmocnienie czy kreowanie wizerunku marki. CPM różni się od CPC tym, że reklamodawca płaci tylko i wyłącznie za wyświetlenie, a nie kliknięcie reklamy. To sprawia, że stawki CPM są zazwyczaj na dość niskim poziomie.

Sprawdź również: CPV, CPC, Google Ads

Definicja pojęcia CPM - koszt tysiąca wyświetleń
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.