CPM (Cost Per Mille, koszt tysiąca wyświetleń) oznacza koszt za 1000 wyświetleń reklamy. Liczba wyświetleń nie jest tożsama z liczbą odbiorców, ponieważ reklama może wyświetlać się po kilka razy temu samemu użytkownikowi.
Przykład: Jeżeli koszt CPM to 20 zł, to każdorazowe 1000 wyświetleń reklamy będzie kosztowało 20 zł.
W marketingu cyfrowym Cost Per Mille można obliczyć, używając poniższego wzoru:
CPM = koszt / wyświetlenia x 1000
Koszt tysiąca wyświetleń to metoda rozliczeniowa korzystna przede wszystkim w przypadku kampanii mających na celu wzmocnienie czy kreowanie wizerunku marki.
Model rozliczeniowy CPM różni się od CPC tym, że reklamodawca płaci tylko i wyłącznie za wyświetlenie, a nie kliknięcie reklamy PPC. To sprawia, że stawki CPM są zazwyczaj na dość niskim poziomie.
CPM =/= CPC
Sprawdź również: co to jest CPA, co to jest CPC, co to jest CPV, co to jest eCPC
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia CPM - koszt tysiąca wyświetleń
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii