CPM co to jest - koszt tysiąca wyświetleń, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CPM - koszt tysiąca wyświetleń, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest CPM?
Co to jest CPM?

CPM (Cost Per Mille, koszt tysiąca wyświetleń) oznacza koszt za 1000 wyświetleń reklamy. Liczba wyświetleń nie jest tożsama z liczbą odbiorców, ponieważ reklama może wyświetlać się po kilka razy temu samemu użytkownikowi.

Przykład: Jeżeli koszt CPM to 20 zł, to każdorazowe 1000 wyświetleń reklamy będzie kosztowało 20 zł.

W marketingu cyfrowym Cost Per Mille można obliczyć, używając poniższego wzoru:

CPM = koszt / wyświetlenia x 1000

Koszt tysiąca wyświetleń to metoda rozliczeniowa korzystna przede wszystkim w przypadku kampanii mających na celu wzmocnienie czy kreowanie wizerunku marki.

CPM a CPC – podstawowa różnica w rozliczeniu kampanii Google Ads

Model rozliczeniowy CPM różni się od CPC tym, że reklamodawca płaci tylko i wyłącznie za wyświetlenie, a nie kliknięcie reklamy PPC. To sprawia, że stawki CPM są zazwyczaj na dość niskim poziomie.

CPM =/= CPC

Sprawdź również: co to jest CPA, co to jest CPC, co to jest CPV, co to jest eCPC

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia CPM - koszt tysiąca wyświetleń
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.