Google Discovery Ads co to jest - Kampania Discovery Ads, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Discovery Ads - Kampania Discovery Ads, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Google Discovery Ads?
Co to jest Google Discovery Ads?

Według słownika pojęć kampania Google Discovery Ads to spersonalizowany typ formatu kampanii inteligentnej oferowany przez platformę Google Ads.

Kampanie Google Discovery Ads wyświetlają się w poniższych kanałach Google.

  • Aplikacja YouTube: na stronie głównej, oznaczone żółtą etykietą  „Reklama”, obok innych filmów polecanych użytkownikom. Google Discovery Ads pojawiają się również w sekcji  „Co warto obejrzeć”. 
  • Kanał Gmail: na kartach „Społeczności” oraz  „Oferty”. Wyróżnione zielonym znakiem  „Reklama” przed tytułem wiadomości e-mail. 
  • Google Discover: w kanale Google App Discover Feed, który jest dostępny na urządzeniach z systemem Android za pośrednictwem aplikacji Google (dla tych użytkowników, którzy mają włączoną funkcję  „Discover”). Reklama wyświetlana w formie karty z obrazem i zamieszczoną obok etykietą –  „Reklama”. 

Uwaga: Kampanie Google Discovery nie występują w formie reklamy w wyszukiwarce.

Jaka jest różnica pomiędzy reklamą Discovery a reklamą displayową?

Podstawowa różnica pomiędzy pojęciami reklama Discovery a reklama displayowa dotyczy ich sposobu działania w marketingu cyfrowym.

Reklama displayowa kierowana jest do użytkowników na podstawie ich danych demograficznych.

Z kolei kampanie Discovery Ads wykorzystują algorytmy oparte na sztucznej inteligencje, aby wyświetlać reklamy na podstawie konkretnych zachowań i zainteresowań grupy docelowej.

Z jakich elementów składają się kampanie Google Discovery Ads?

Na kampanie Google Discovery Ads składają się następujące elementy:

  • 1-5 nagłówków (każdy po 40 znaków ze spacjami);
  • 1-4 opisy (każdy po 90 znaków ze spacjami);
  • nazwa firmy (nie dłuższa niż 25 znaków ze spacjami);
  • adres URL strony docelowej;
  • CTA (wezwanie do działania);
  • atrakcyjne, wysokiej jakości obrazy;
  • logo. 

Innowacją wyróżnia się format reklamowy Discovery Ads, który złożony z kilku grafik określany jest jako reklama karuzelowa. Reklamodawca może zatem zestawić obok siebie do 10 wideo lub grafik, jednocześnie przekierowując potencjalnego klienta na różne podstrony.

Jak utworzyć kampanię Google Discovery Ads?

Aby utworzyć kampanię Google Discovery Ads należy postępować zgodnie z następującymi po sobie krokami.

  1. Zaloguj się na konto Google Ads. 
  2. Przejdź do zakładki „Kampanie”. 
  3. Kliknij znak „+” zlokalizowany na górze strony → kliknij „Nowa kampania”. 
  4. Wybierz cel kampanii, następnie konkretny typ kampanii „Discovery”. 
  5. Zdecyduj się na konkretny format kampanii Discovery (standardowy lub karuzelę) → kliknij „Kontynuuj”. 
  6. W sekcji “Wybór konwersji Discovery” wybierz jeden cel konwersji. 
  7. Wybierz kierowanie na geolokalizację i określony język dla prowadzonej kampanii Google Discovery Ads.
  8. Zdecyduj się na preferowaną strategię ustalania stawek, następnie wprowadź średni budżet dzienny → kliknij „Dalej”. 

Reklamodawcy powinni zadbać o wystarczająco wysoki dzienny budżet, aby był w stanie pokryć co najmniej 10-krotność docelowej stawki CPA, włączenie tagowania w całej witrynie, śledzenie konwersji oraz postępować zgodnie z zasadami Google dotyczącymi spersonalizowanych reklam.

Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest kampania reklamowa, co to jest Google Discover, co to jest Google Display Network

Definicja pojęcia Google Discovery Ads - Kampania Discovery Ads
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...