Marketplace co to jest - elektroniczna platforma sprzedażowa, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest marketplace - elektroniczna platforma sprzedażowa, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Marketplace to strona internetowa, na której swoje produkty może oferować wielu różnych sprzedawców. W Polsce marketplace nazywany jest elektroniczną platformą sprzedażową.

Marketplace oznacza możliwość sprzedaży każdego produktu niezależnie od jego kategorii, choć można również spotkać serwisy typu marketplace, które specjalizują się w danej dziedzinie. Takim przykładem jest platforma etsy.pl, na której można nabyć różnego rodzaju rękodzieło.

Pojęcie marketplace jest często utożsamiane również z funkcjonalnością Facebooka, dzięki której można przeglądać, wystawiać i kupować różne produkty od użytkowników serwisu.

Marketplace to sposób na oszczędność, wiąże się bowiem z niższymi kosztami niż w przypadku otwarcia własnego sklepu. Ponadto tego typu serwisy wzbudzają większe zaufanie wśród klientów. Niestety korzystanie z nich wiąże się również z dużą konkurencyjnością i stałą walką cenową.

Do najpopularniejszych światowych marketplace’ów należy m.in. Amazon czy eBay.

Sprawdź również: co to jest Facebook, reklama produktowa Google Ads

Definicja pojęcia marketplace - elektroniczna platforma sprzedażowa
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.