13 narzędzi niezbędnych dla SEO copywritera + bonus | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

13 narzędzi niezbędnych dla SEO copywritera (darmowych i płatnych) + bonusowe rozwiązania

Praca SEO copywritera nie ogranicza się tylko do tworzenia treści. Do jego obowiązków należą m.in. przeprowadzenie researchu, sprawdzenie słów kluczowych, korekta tekstu czy optymalizacja pod kątem SEO.

Copywriterzy mają dostęp do ponad 200 darmowych i płatnych programów do tworzenia tekstów, które usprawniają proces twórczy (źródło: MorningScore). Wybraliśmy TOP 13 niezbędnych narzędzi dla każdego specjalisty z dziedziny content marketingu.

Z tego poradnika dowiesz się:

  • czym jest SEO copywriting,
  • kim jest SEO copywriter,
  • jakie są niezbędne narzędzia dla copywritera SEO,
  • jakie są  zalety programów do tworzenia tekstów dla SEO copywritera,
  • jakie są sposoby skutecznego wykorzystania narzędzi SEO w pracy copywritera.

13 narzędzi niezbędnych dla SEO copywritera

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting odnosi się do procesu tworzenia treści, które są optymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google.

Głównym celem SEO copywritingu jest poprawienie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania poprzez integrację odpowiednich słów kluczowych w sposób naturalny i czytelny dla użytkowników.

Na SEO copywriting składają się:

  • słowa kluczowe,
  • dobrej jakości treści,
  • prawidłowo ustrukturyzowany tekst (stosowanie nagłówków H1, H2 itp., krótkich akapitów i podkreśleń),
  • oryginalność tekstu,
  • poprawnie stworzone tytuł i opis strony,
  • optymalizacja treści pod kątem urządzeń mobilnych,
  • zamieszczone linki zewnętrzne i linki wewnętrzne.

Główną zasadą SEO copywritingu jest tworzenie przyjaznych treści zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.

Kim jest SEO copywriter?

SEO copywriter to osoba specjalizująca się w tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jego głównym zadaniem jest pisanie tekstów, które nie tylko są atrakcyjne dla czytelników, ale także wyświetlają się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Podczas procesu pisania treści SEO copywriter wykorzystuje słowa kluczowe i techniki SEO, by poprawić widoczność strony w internecie.

Dlaczego narzędzia są niezbędne w pracy SEO copywritera?

Narzędzia są niezbędne w pracy SEO copywritera, ponieważ usprawniają proces twórczy, ułatwiają optymalizację treści pod kątem wyników wyszukiwania oraz poprawiają doświadczenie użytkownika (UX) na stronie.

Do podstawowych funkcji narzędzi dostępnych w SEO copywritingu należą:

  • badanie słów kluczowych,
  • optymalizacja tytułu strony, opisów oraz nagłówków (H1, H2, H3 itp.),
  • link building,
  • optymalizacja adresu URL,
  • analiza czytelności i skuteczności treści,
  • optymalizacja technicznego SEO (struktury witryny, indeksowania, szybkości ładowania strony, responsywności i bezpieczeństwa),
  • analiza konkurencji,
  • integralność z innymi narzędziami SEO.

Przegląd 13 narzędzi niezbędnych dla SEO copywritera

Narzędzia do badania słów kluczowych

1. Planer słów kluczowych od Google (darmowe)

Podstawowym narzędziem niezbędnym w pracy SEO copywritera jest Planer słów kluczowych od Google (Google Keyword Planner).

Za jego pomocą odkryjesz nowe frazy związane z Twoją branżą, przejrzysz prognozy liczby ich wyszukiwań oraz oszacujesz koszty związane z kierowaniem na nie reklamy.

Zalety Planera słów kluczowych od Google

  • otrzymywanie propozycji słów kluczowych związanych z daną branżą (produktami/usługą oraz na podstawie treści na stronie),
  • wgląd w prognozy miesięcznej liczby wyszukiwań wybranych słów kluczowych,
  • możliwość oszacowania średniego kosztu wyświetlania reklamy kierowanej na wybrane słowo kluczowe,
  • porządkowanie fraz tematycznie pasujących do konkretnej marki,
  • możliwość tworzenia skuteczniejszych kampanii na podstawie wnikliwej analizy słów kluczowych.

Wady Planera słów kluczowych od Google

  • dostęp do danych pochodzących wyłącznie z wyszukiwarki Google (brak informacji dotyczących słów kluczowych z innych wyszukiwarek, np. Bing),
  • brak dokładności w przedstawianiu danych liczbowych przy słowach kluczowych, które są rzadko wyszukiwane.
Widok Planera słów kluczowych od Google
Widok Planera słów kluczowych od Google

Kolejnym narzędziem oferowanym przez Google w badaniu słów kluczowych dla SEO copywritera jest Google Trends. Dzięki niemu przeprowadzisz analizę popularności konkretnych zapytań wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę w określonym czasie i miejscu.

Zalety Google Trends

  • darmowy dostęp do narzędzia,
  • wsparcie w identyfikacji popularnych słów kluczowych w danym okresie,
  • możliwość przeglądu i porównania do 5 grup haseł jednocześnie (w każdej grupie znajduje się 25 fraz),
  • wgląd w dane dotyczące największego zainteresowania danym słowem kluczowych na konkretnym obszarze geograficznym (w podregionie i mieście),
  • odkrywanie powiązanych zapytań i tematów wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę Google,
  • możliwość śledzenia aktualnych trendów w czasie rzeczywistym.

Wady Google Trends

  • brak możliwości prezentowania danych na podstawie dokładnej liczby wyszukiwań,
  • ograniczenia w dostarczaniu danych dla niszowych słów kluczowych,
  • koncentracja wyłącznie na wynikach wyszukiwania Google,
  • brak informacji o konkurencji (Google Trends nie dostarcza danych na temat tego, jak konkurencyjne są słowa kluczowe w kontekście SEO).

3. SEMrush (częściowo darmowe)

Niezastąpionym wsparciem w przygotowaniu i tworzeniu treści pod SEO jest narzędzie SEMrush. W ramach badania słów kluczowych oferuje kilka przydatnych funkcji. Poniżej omówiliśmy najważniejsze z nich:

  • Keyword Overview: prezentuje informacje o miesięcznej liczbie wyszukiwań danej frazy, stopniu trudności w uzyskaniu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania oraz najczęstszej intencji użytkownika.
  • Keyword Magic Tool: służy do wyszukiwania fraz tematycznie powiązanych z daną stroną internetową oraz generowania listy semantycznych słów kluczowych.
  • Keyword Manager: odpowiada za porządkowanie, śledzenie i zarządzanie wybranymi słowami kluczowymi. Użytkownik może utworzyć listę i dodać do niej własne frazy. W przypadku automatycznie generowanej listy wystarczy, że wprowadzi do 5 słów kluczowych, by otrzymać gotowy zestaw tematycznie powiązanych ze sobą haseł.
  • Position Tracking: pozwala śledzić pozycję strony w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych.
  • Organic Traffic Insights: umożliwia wgląd w statystyki ruchu generowanego przez każde słowo kluczowe na stronie internetowej. Z tej opcji można skorzystać wyłącznie po integracji z Google Analytics.

SEMrush oferuje wiele możliwości i funkcji o różnym stopniu zaawansowania dla użytkowników. Poniżej przygotowaliśmy listę podstawowych zalet oraz wad, które wynikają z użyteczności tego narzędzia pod kątem badania słów kluczowych.

Zalety SEMrush

  • kompleksowa analiza słów kluczowych (wgląd w przewidywane wskaźniki klikalności, koszty za kliknięcie),
  • możliwość sprawdzenia, na jakie słowa kluczowe strony konkurencji pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google,
  • sugestie słów kluczowych,
  • dostęp do historycznych danych dotyczących popularności fraz kluczowych w wybranym czasie.

Wady SEMrush

  • ograniczenia w darmowej wersji narzędzia (np. w zakresie liczby analizowanych słów kluczowych),
  • generalizacja danych (np. informacje dotyczące słów kluczowych nie zawsze są dostosowane do konkretnej branży),
  • jedynym źródłem informacji jest wyszukiwarka Google.
Widok narzędzia do badania słów kluczowych – SEMrush
Widok narzędzia do badania słów kluczowych - SEMrush

4. Ubersuggest (częściowo darmowe)

Ubersuggest to narzędzie, które umożliwia copywriterowi SEO wyszukiwanie fraz kluczowych dotyczących wskazanego przez użytkownika obszaru zainteresowania.

Poza wyświetlaniem powiązanych ze sobą słów kluczowych wskazuje także na takie wartości, jak liczba wyszukiwań, koszt za kliknięcie czy stopień konkurencyjności danej frazy.

Zalety Ubersuggest

  • generowanie wielu powiązanych fraz kluczowych,
  • możliwość analizy słów kluczowych konkurencji,
  • oferowanie prognozy ruchu dla konkretnych fraz kluczowych.

Wady Ubersuggest

  • ograniczenia w darmowej wersji (w kontekście analizy słów kluczowych).
Widok narzędzia Ubersuggest
Widok narzędzia Ubersuggest

5. AnswerThePublic (częściowo darmowe)

Narzędzie AnswerThePublic sprawdzi się w tworzeniu treści w odpowiedzi na konkretne zapytania użytkowników, optymalizacji pod kątem SEO i w lepszym zrozumieniu potrzeb grupy docelowej.

Wyniki przedstawiane są w formie koła pytań oraz listy, co ułatwia copywriterom SEO lepszą interpretację danych i wykorzystanie ich w praktyce.

Sposób przedstawienia analizy zapytań użytkowników w narzędziu AnswerThePublic
Sposób przedstawienia analizy zapytań użytkowników w narzędziu AnswerThePublic

Zalety AnswerThePublic

  • wizualizacja wyników (danych) w formie koła,
  • sugestie podobnych słów kluczowych i pytań odpowiadających wskazanej frazie,
  • poznanie wątpliwości i problemów użytkowników w odniesieniu do wpisywanych zapytań w wyszukiwarkę,
  • możliwość śledzenia, jakie pytania i frazy stają się coraz bardziej popularne na przestrzeni czasu, by ułatwić identyfikację trendów i zmieniających się potrzeb internautów.

Wady AnswerThePublic

  • brak dokładnych danych o średniej liczbie wyszukiwań słów kluczowych,
  • w darmowej wersji limit zapytań i brak dostępu do niektórych w funkcji,
  • zbyt ogólnie wyniki dla niszowych tematów,
  • brak możliwości segmentacji wyników według lokalizacji lub innych kryteriów demograficznych.

Narzędzia do analizy treści

1. SEMrush SEO Writing Assistant (częściowo darmowe)

SEMrush SEO Writing Assistant to narzędzie, które wspomaga pracę copywritera podczas analizy treści. Oferuje ono wskazówki i rekomendacje oraz ocenia tekst pod kątem takich kryteriów, jak czytelność, SEO czy oryginalność.

Zalety SEMrush SEO Writing Assistant

  • ogólna ocena tekstu,
  • rekomendacje dotyczące zawarcia w treści słów kluczowych,
  • analiza nagłówków (H1, H2, H3) w kontekście ich optymalizacji pod kątem fraz kluczowych,
  • wskazówki dotyczące optymalnej długości tekstu na stronie,
  • integracja z edytorami tekstów Google Docs i WordPress.

Wady SEMrush SEO Writing Assistant

  • ograniczenia narzędzia w obsłudze języka polskiego (niektóre sugestie i analizy mogą nie być tak precyzyjne jak przy tworzeniu treści anglojęzycznych),
  • zbyt ogólne sugestie do tekstu (niedostosowane do specyfiki danej branży),
  • część rekomendacji opartych na algorytmach nieuwzględniających charakterystyki grupy docelowej.
Widok narzędzia SEMrush SEO Writing Assistant na przykładzie tworzonego tekstu
Widok narzędzia SEMrush SEO Writing Assistant na przykładzie tworzonego tekstu

2. SurferSEO (płatne)

Surfer SEO to polskie narzędzie, które służy optymalizacji treści i wsparciu procesu twórczego copywritera. Jest niezbędne w poprawie jakości tekstu na stronie internetowej oraz w osiągnięciu lepszych wyników wyszukiwania.

Zalety SurferSEO

  • szczegółowe rekomendacje dotyczące treści, w tym liczby słów, nasycenia fraz kluczowych, struktury nagłówków oraz innych czynników rankingowych SEO,
  • możliwość porównania treści strony z konkurencyjnymi, plasującymi się na wyższych pozycjach w SERP-ach,
  • wizualizacja danych dotyczących jakości treści na stronie (w formie wykresów i map cieplnych),
  • analiza treści stworzonej w wielu językach,
  • możliwość weryfikacji tekstu pod kątem elementów dominujących na stronie wyników wyszukiwania (np. nagłówków, listy, obrazów) dla konkretnych słów kluczowych,
  • integracja z innymi edytorami treści.

Wady SurferSEO

  • płatny dostęp do narzędzia,
  • niektóre sugestie dotyczące tworzenia treści SEO oparte na przestarzałych danych.
Widok poglądowy strony z dostępem do narzędzia SurferSEO
Widok poglądowy strony z dostępem do narzędzia SurferSEO

3. PageOptimizer Pro (płatne)

Narzędzie PageOptimizer Pro dostarcza copywriterom SEO wielu przydatnych informacji na temat struktury i content planów.

Zalety PageOptimizer Pro

  • rekomendacje dotyczące treści oparte na rzeczywistych danych,
  • dostarczenie konkretnych wskazówek dotyczących tego, jak poprawić treść (pod kątem gęstości słów kluczowych, tematyki użytych fraz oraz struktury),
  • możliwość porównania treści na stronie z konkurencyjnymi,
  • dostęp do różnych wskaźników optymalizacji dla takich elementów strony jak nagłówki, treść główna czy atrybuty obrazów.

Wady PageOptimizer Pro

  • ograniczona analiza treści na stronach konkurencji,
  • część rekomendacji może nie odpowiadać aktualizacjom SEO.
Widok poglądowy narzędzia Page Optimizer Pro
Widok poglądowy narzędzia Page Optimizer Pro

4. Screaming Frog SEO (częściowo darmowe)

Screaming Frog to narzędzie wykorzystywane przez specjalistów ds. SEO, w tym copywriterów SEO do analizy i audytu stron internetowych. Sprawdza się również w identyfikacji potencjalnych problemów związanych z optymalizacją witryn.

Zalety Screaming Frog SEO

  • analiza metadanych,
  • identyfikacja i eliminacja duplikatów treści,
  • analiza struktury tekstu, nagłówków i optymalizacja tych elementów pod kątem słów kluczowych.

Wady Screaming Frog SEO

  • brak możliwości analizy treści pod kątem jej jakości i czytelności,
  • brak możliwości analizy semantycznej (narzędzie nie jest w stanie odczytać powiązań tematycznych i kontekstualnych pomiędzy słowami kluczowymi w tekście),
  • wymaga regularnych aktualizacji.
Widok poglądowy strony z narzędziem Screaming Frog SEO
Widok poglądowy strony z narzędziem Screaming Frog SEO

Narzędzia do monitorowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania

Mimo że główną rolą copywritera SEO jest tworzenie wysokiej jakości treści, to monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania może pomóc mu w zrozumieniu skuteczności tworzonych tekstów oraz w identyfikacji tych, które wymagają poprawy.

Poniżej omówiliśmy najpopularniejsze narzędzia do śledzenia pozycji strony w SERP-ach.

1. Senuto (płatne)

Senuto to jedno z popularnych narzędzi do analizy i optymalizacji SEO, które dostarcza użytkownikom istotnych danych na temat pozycjonowanej strony. Jest szczególnie przydatne dla SEO copywriterów, którzy chcą dostosować swoją treść do wymogów wyszukiwarek oraz zrozumieć działania konkurencji.

Zalety Senuto

  • możliwość śledzenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania w czasie rzeczywistym poprzez podanie listy słów kluczowych, lokalizacji oraz domeny stron konkurencji,
  • dostarczanie aktualnych danych odnośnie do pozycji witryny w wynikach wyszukiwania,
  • monitorowanie pozycji strony w Google Maps oraz Direct Answer,
  • przejrzyste raporty prezentujące strony o największej widoczności w wynikach organicznych,
  • pełny zapis zmian pozycji strony od momentu dodania jej do projektu,
  • wgląd w pozycje stron internetowych konkurencji.

Wady Senuto

  • płatny dostęp do narzędzia,
  • ilość dostępnych danych i raportów może być trudna dla początkującego copywritera SEO.
Widok poglądowy narzędzia Senuto
Widok poglądowy narzędzia Senuto

2. Ahrefs (płatne)

Ahrefs dla copywritera SEO to sprawdzone narzędzie do analizy SEO i monitorowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Umożliwia użytkownikom śledzenie słów kluczowych, dla których strona jest widoczna w SERP-ach, analizowanie profilu linków zewnętrznych oraz badanie konkurencji.

Jedną z ważniejszych funkcji jest Site Explorer – odpowiada ona za sprawdzenie witryny pod kątem jej widoczności na stronie wyników wyszukiwarki. Pozwala monitorować efekty wynikające z ruchu płatnego oraz organicznego w witrynie oraz zapewnia przegląd linków zwrotnych.

Zalety Ahrefs:

  • powiadomienia o zmianach zajmowanej pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
  • możliwość przeglądu stron konkurencji o największym ruchu,
  • porównanie widoczności własnej witryny z konkurencją.

Wady Ahrefs:

  • dostęp do narzędzia jest płatny,
  • duży zasób informacji oraz zaawansowanych funkcji, które mogą być trudne do opanowania dla początkującego copywritera SEO.
Widok poglądowy narzędzia Ahrefs
Widok poglądowy narzędzia Ahrefs

3. Moz Pro (płatne)

Moz Pro to oprogramowanie do optymalizacji stron pod kątem SEO, które pomaga firmom zwiększać ruch oraz poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Do jego kluczowych funkcji należą audyt i śledzenie pozycji strony oraz analiza linków zwrotnych.

Zalety Moz Pro

  • sugestie dotyczące optymalizacji strony celem poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • powiadomienia o zmianach pozycji witryny w wynikach wyszukiwania,
  • zaawansowane raporty dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów,
  • możliwość porównania widoczności strony na urządzeniach mobilnych i desktopie.

Wady Moz Pro

  • wysokie koszty związane z użytkowaniem narzędzia Moz Pro,
  • brak dokładnych danych dla mniejszych rynków lub specyficznych regionów geograficznych,
  • trudny w obsłudze dla początkujących copywriterów SEO i innych użytkowników.
Widok poglądowy strony z narzędziem Moz Pro
Widok poglądowy strony z narzędziem Moz Pro

4. Google Search Console (darmowe)

Google Search Console dostarcza kompletnego zestawu informacji odnośnie do błędów, które pojawiają się na stronie. Dla SEO copywritera to narzędzie jest pomocne w ustaleniu tego, jak często i na jakie frazy witryny pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google.

Zalety Google Search Console

  • dostęp do raportu wydajności zapewniającego kompleksowy przegląd strony, w tym danych dotyczących liczby wyświetleń, kliknięć oraz średniej pozycji strony,
  • możliwość przeprowadzenia szybkiej diagnozy strony i uzyskania listy potencjalnych błędów,
  • dostęp do zestawu słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników,
  • sugerowane usprawnienia pod kątem SEO.

Wady Google Search Console

  • ograniczone dane historyczne (GSC przechowuje informacje dotyczące strony przez ostatnie 16 miesięcy),
  • opóźnienia w raportach, co może utrudniać bieżące reagowanie na zmiany i wdrażanie poprawek,
  • brak danych dotyczących zajmowanych pozycji przez konkurencję na stronie dla tych samych słów kluczowych.
Widok poglądowy narzędzia Google Search Console
Widok poglądowy narzędzia Google Search Console

Narzędzia do analizy konkurencji i analizy linków

Tworzenie tekstów przez SEO copywritera to złożony proces, na który składają się research, tworzenie konspektu oraz optymalizacja treści pod kątem SEO. Niektórzy specjaliści z dziedziny content marketingu przeprowadzają analizę konkurencji w celu porównania wdrażanych praktyk oraz przeprowadzenia możliwych ulepszeń na stronie.

Na liście najpopularniejszych narzędzi do analizy konkurencji znajdują się:

  • SEMrush
  • Ahrefs
  • Moz Pro
  • Serpstat
  • SimilarWeb
  • SpyFu
  • BuzzSumo

W pracy SEO copywritera wiedza na temat linków jest potrzebna do ich przemyślanej i naturalnej implementacji podczas tworzenia treści.

Poniżej znajdziesz 3 narzędzia, które warto wziąć pod uwagę podczas przygotowywania skutecznego profilu linków i strategii content marketingowej:

Sposoby skutecznego wykorzystania narzędzi SEO + główne korzyści

Zaproponowane przez nas narzędzia dostarczają wielu korzyści dla SEO copywritera. Do najważniejszych zalet należą:

  • oszczędność czasu i usprawnienie pracy,
  • tworzenie treści przyjaznych zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom,
  • generowanie pomysłów,
  • odpowiadanie na bieżące trendy branży, której dotyczą tworzone treści,
  • dostęp do raportów i statystyk dotyczących skuteczności tekstów SEO,
  • lepsze zrozumienie działań konkurencji,
  • pomoc w identyfikacji błędów i poprawie jakości treści.

Jak łączyć różne narzędzia w pracy SEO copywritera dla uzyskania lepszych wyników? Bonusowe rozwiązanie

Połączenie różnych narzędzi w pracy SEO copywritera wpływa na poprawę jakości i skuteczności treści, a tym samym na wyższe pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

W kilku krokach omówimy, jak możesz wykorzystać dostępne narzędzia podczas tworzenia dobrych tekstów dla użytkowników i robotów Google.

  1. Przeprowadź badanie słów kluczowych za pomocą Google Keyword Planner.
  2. Zoptymalizuj treść pod kątem SEO w narzędziu Surfer SEO.
  3. Sprawdź tekst pod kątem gramatycznym i stylistycznym w narzędziu Language Tool.
  4. Przeanalizuj treść na stronie konkurencji za pośrednictwem narzędzia Ahrefs.
  5. Zoptymalizuj tekst pod kątem urządzeń mobilnych przy wsparciu Mobile-Friendly Test od Google.
  6. Stwórz grafiki w Canvie.
  7. Zaplanuj i zarządzaj treścią w kalendarzu Google.
  8. Przeanalizuj ruch na stronie i zachowania użytkowników w Google Analytics i Google Search Console.

Integracja programów SEO ma znaczenie nie tylko w pracy copywritera, ale i zapewnia dodatkową wartość innym specjalistom w dziedzinie marketingu – ekspertom ds. pozycjonowania, link buildingu czy Google Ads.

Darmowe programy do pisania skutecznych tekstów SEO – kwestie techniczne

W internecie dostępnych jest  wiele darmowych programów do pisania tekstów pod kątem SEO, które oferują funkcje analizy słów kluczowych oraz wskazówki dotyczące optymalizacji treści.

Oto lista bezpłatnych narzędzi wraz z ich zastosowaniem, które są wykorzystywane przez copywriterów podczas pracy nad tekstem.

  • Generowanie pomysłów: Chat GPT 3.5, Google Trends.
  • Miejsce tworzenia tekstu (edytory tekstu): Appache OpenOffice, Google Docs, Microsoft Word Online.
  • Korekta i edycja treści: Language Tool, Ortograf, Korektor tekstu.
  • Tworzenie grafik: Canva, Pixabay, Pexels.

Bonus: Lista dodatkowych narzędzi dla SEO copywritera

Lista programów do tworzenia treści użytecznych pod kątem SEO jest długa. Wśród narzędzi znacznie ułatwiających pracę copywriterów wyróżniamy również:

  • KWFinder: wsparcie w odkrywaniu słów kluczowych o niskiej konkurencyjności.
  • Buzzsumo: analiza popularności treści w danym obszarze tematycznych umożliwiająca zrozumienie obecnie panujących trendów w ramach formatów, które przykuwają uwagę czytelników.
  • Yoast SEO: optymalizacja treści pod kątem SEO wraz z sugestiami dotyczącymi długości opisów strony, użycia słów kluczowych czy struktury nagłówków.
  • Word counter: szybkie sprawdzenie liczby słów i znaków w tekście.
  • Copywritely: analiza gramatyki, unikalności treści i optymalizacja pod kątem SEO.
  • Edytor Semstorm: kompleksowa analiza słów kluczowych, sugestie tematów oraz kontrola jakości treści.

FAQ – lista najczęściej zadawanych pytań na temat listy narzędzi niezbędnych dla SEO copywritera

Czy istnieją narzędzia do analizy jakości i czytelności tekstu w kontekście SEO?

Tak, istnieją narzędzia do analizy jakości i czytelności tekstu w kontekście SEO. Te narzędzia pomagają optymalizować treści pod kątem wyników wyszukiwania, oceniając m.in. strukturę tekstu, długość zdań oraz użycie słów kluczowych.

Przykładami takich narzędzi są Yoast SEO dla WordPressa czy Hemingway Editor.

Jakie narzędzia są najlepsze do monitorowania wyników SEO po publikacji treści?

Do monitorowania wyników SEO po publikacji treści najbardziej polecane są Google Analytics, Google Search Console i Ahrefs. Te narzędzia dostarczają informacji o ruchu na stronie, pozycji w wynikach wyszukiwania oraz profilu odnośników. Dzięki nim można śledzić efektywność i widoczność treści w SERP-ach.

Czy istnieją narzędzia do automatyzacji pewnych procesów SEO w copywritingu?

Tak, istnieją narzędzia do automatyzacji pewnych procesów SEO w copywritingu. Narzędzia takie jak Yoast SEO dla WordPressa czy SurferSEO mogą automatycznie analizować i sugerować optymalizację tekstu pod kątem pozycjonowania stron. Pomagają one w poprawie czytelności, odpowiednim umieszczaniu słów kluczowych oraz strukturze treści.

Czy istnieją narzędzia pomagające w optymalizacji treści pod kątem urządzeń mobilnych?

Tak, istnieją narzędzia pomagające w optymalizacji treści pod kątem urządzeń mobilnych. W Polsce popularne jest korzystanie z Google Mobile-Friendly Test do sprawdzania responsywności strony. Istnieją również takie narzędzia jak PageSpeed Insights, który oferuje sugestie dotyczące poprawy wydajności strony na smartfonach.

Jak często powinienem aktualizować moje narzędzia SEO lub szukać nowych rozwiązań na rynku?

Powinieneś regularnie monitorować aktualizacje swoich narzędzi SEO, aby zapewnić ich najnowszą wersję i efektywność. Zaleca się przeglądanie nowych rozwiązań na rynku co najmniej raz w roku.

Czy istnieją kursy lub szkolenia, które pomogą mi lepiej korzystać z narzędzi SEO jako copywriter?

Tak, instytucje takie jak IAB Polska i różne agencje marketingowe często organizują warsztaty i kursy, które pomogą Ci lepiej korzystać z narzędzi SEO w pracy copywritera.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 31 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.