Kto to jest influencer - co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | SEMPIRE

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest influencer, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest influencer?
Co to jest influencer?

Influencer  to osoba publiczna, która poprzez aktywną obecność w mediach społecznościowych nawiązuje silną i trwałą relację ze swoimi odbiorcami. Taka osoba ma realny wpływ na decyzje i opinie innych, dlatego też wiele marek angażuje influencerów w swoich kampaniach reklamowych.

Nazwa influencer wywodzi się od angielskiego słowa “influence” oznaczającego wpływ. Jedną z wielu cech wyróżniających influencera jest duża liczba obserwujących jego treści na platformach społecznościowych, w których jest obecny.

W jaki sposób zarabia influencer?

Influencerzy zarabiają głównie na współpracy ze znanymi markami. Najczęściej publikują recenzje lub inne treści na temat danego produktu czy usługi w zamian za ustalone wynagrodzenie lub możliwość wypróbowania danego produktu bezpłatnie lub w zamian za darmowe skorzystanie z danej usługi.

Ich wpisy przyjmują formę treści sponsorowanych, które powinny być oznaczane zgodnie z wytycznymi UOKiK. Posty sponsorowane muszą być jednoznaczne, zrozumiałe dla docelowych odbiorców, widoczne, czytelne oraz wyraźnie wskazujące na reklamowaną markę.

Influencerzy, czyli osoby wpływowe w mediach społecznościowych, udzielają się na takich platformach, jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, TikTok.

Typy influencerów

Ze względu na zasięg, influencerzy klasyfikowani są jako:

  • nanoinfluencerzy – od 1000 do 10 000 osób;
  • mikroinfluencerzy – zasięg od 1000 do 100 000 osób;
  • makroinfluencerzy – zasięg od 100 000 do 1 000 000;
  • megainfluencerzy– zasięg powyżej miliona obserwujących.

Wpływowych twórców treści można wyróżnić ze względu na kanały mediów społecznościowych, w których się udzielają:

  • blogerzy – aktywni na prywatnych blogach, publikujący wpisy wraz ze zdjęciami;
  • youtuberzy – nagrywający materiały wideo o różnej tematyce na platformie YouTube;
  • tiktokerzy – publikujący materiały audiowizualne w aplikacji TikTok;
  • instagramerzy – publikujący zdjęcia, rolki uzupełnione formą tekstową w serwisie Instagram;
  • podcasterzy – tworzący content w formie podcastów; często o charakterze edukacyjnym.

Popularni influencerzy w Polsce

Polska branża influencerów prężnie się rozrasta, a wielu z nich zyskuje sympatię i miano lidera opinii wśród użytkowników mediów społecznościowych. 

Do najpopularniejszych influencerów w Polsce należą:

  • Robert Lewandowski, 
  • Anna Lewandowska,
  • Weronika Sowa (Wersow),
  • Karol Wiśniewski (Friz)
  • Marcin Kruszewski (Prawo Marcina),
  • Lila Janowska,
  • Julia Kostera,
  • Julia Żugaj,
  • Natalia Karczmarczyk (Natsu),
  • Dorota Rabczewska (Doda).

Sprawdź również: co to jest influencer marketing

Definicja pojęcia influencer
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.