Instagram (IG) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Instagram (IG), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: Insta

Co to jest Instagram?
Co to jest Instagram?

Instagram (IG, Insta) to aplikacja i serwis społecznościowy, który służy do dzielenia się zdjęciami, grafikami, a także filmami. Pozwala również na edycję tych materiałów oraz daje możliwość nakładania na nie różnego rodzaju filtrów.

Nazwa Instagram powstała z połączenia ze sobą dwóch słów –  „instant camera” i  „telegram”. Charakterystyczną cechą IG jest kwadratowy kształt publikowanych zdjęć, podobny do tych robionych za pomocą aparatu Polaroid.

Instagram został założony przez Kevina Systroma i Marka Kriegera w 2010 roku, a obecnie jest własnością Meta Platforms.

Platforma społecznościowa została stworzona głównie z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych (głównie smartfonów). Korzystanie z Instagrama jest możliwe na desktopie, choć mniej wygodne niż w przypadku aplikacji mobilnej.

Jak działa Instagram?

IG pozwala na publikację oraz przeglądanie zdjęć, a także na interakcję pomiędzy użytkownikami poprzez umieszczanie komentarzy pod postami lub w wiadomościach prywatnych.

Poniżej przedstawiono podstawowe funkcje Instagrama.

  • Instagram Stories: publikowane treści (zdjęcia, filmy, teksty), które znikają po 24 godzinach.
  • Instagram Direct: wiadomości bezpośrednie (tekstowe, zdjęcia, filmy) skierowane do innych użytkowników w formie prywatnej konwersacji; wewnętrzny komunikator IG.
  • Sugerowane posty na Instagramie: treści proponowane użytkownikom na stronie głównej (Feed) w oparciu o ich aktywność na Instagramie oraz preferencje.
  • Transmisje na żywo: interakcja z użytkownikami w czasie rzeczywistym za pośrednictwem obrazu i dźwięku.
  • Usługa udostępniania zdjęć i filmów: dzielenie się z obserwującymi osobami zdjęciami i filmami, do których można dodawać opisy, hashtagi i lokalizacje.
  • Obserwowanie innych użytkowników Instagrama: śledzenie profili interesujących użytkowników, widocznych na swojej stronie głównej.
  • Hashtagi: zamieszczane po znaku  „#” treści w postach pod zdjęciami, które ułatwiają znalezienie użytkownikom interesujących ich tematów.
  • Odkrywanie zdjęć i filmów: eksplorowanie nowych treści, znajdowanie profili i postów zgodnie z zainteresowaniem użytkowników Instagrama.
  • Instagram Reels: nagrywanie i edycja krótkich filmów dodawanych z muzyką, efektami bądź ścieżką lektora.
  • Instagram Ads: promowanie oferty reklamodawców na platformie za pomocą różnych formatów reklamowych, takich jak reklamy w treściach sponsorowanych, Stories czy na Instagram TV (IGTV).
  • Instagram IGTV: publikowanie i przeglądanie dłuższych treści wideo niż standardowe filmy na Instagramie.

Jak założyć konto na Instagramie?

Istnieją 2 sposoby, aby założyć konto na Instagramie w aplikacji mobilnej.

  1. Zakładanie konta na Instagramie bez konta na Facebooku

    Aby założyć konto na Instagramie bez posiadania konta na Facebooku musisz postępować zgodnie z następującymi krokami z instrukcji:

    1. Pobierz aplikację IG ze sklepu App Store (dla systemu iOS) lub Google Play (dla systemu Android).
    2. Kliknij na ikonę , aby otworzyć aplikację.
    3. Wybierz opcję  „Utwórz konto” → wprowadź adres e-mail lub numer telefonu komórkowego.
    4. Wpisz kod potwierdzający z wiadomości e-mail bądź numeru telefonu komórkowego.
    5. Utwórz hasło.
    6. Wpisz swoją datę urodzenia (nawet w przypadku tworzenia konta firmowego).
    7. Wprowadź imię i nazwisko.
    8. Utwórz nazwę użytkownika.
    9. Kliknij opcję  „Akceptuję” po zapoznaniu się z regulaminem Instagrama.
    10. Dodaj zdjęcie profilowe (lub kliknij opcję  „Pomiń”, jeżeli chcesz zrobić to później).
  2. Zakładanie konta na Instagramie przy użyciu konta na Facebooku

    Aby założyć konto na Instagramie przy użyciu konta na Facebooku musisz postępować zgodnie z następującymi po sobie krokami z instrukcji:

    1. Pobierz aplikację IG ze sklepu App Store (dla systemu iOS) lub Google Play (dla systemu Android).
    2. Kliknij na ikonę , aby otworzyć aplikację.
    3. Po wyświetleniu Twojego konta na Facebook kliknij  „Kontynuuj jako (Twoja nazwa z Facebooka)”.
    4. Wybierz opcję  „Tak, kontynuuj” i przejdź do zsynchronizowania Twoich danych pomiędzy aplikacjami.
    5. Utwórz nazwę użytkownika.
    6. Kliknij opcję  „Akceptuję” po zapoznaniu się z regulaminem Instagrama.

Jakie są rodzaje kont na Instagramie?

W aplikacji IG dostępne są 3 rodzaje kont:

  • konto prywatne,
  • konto osobiste,
  • konto profesjonalne (konto biznesowe lub konto twórcy).

Sprawdź również: co to jest reklama w Stories na Instagramie, co to jest instastories, co to jest feed, co to jest Instagram Ads, co to jest reklama w rolkach na Instagramie, co to jest rolki na Instagramie, co to jest social media

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia Instagram
Insta
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

4.38 / 5 według 13 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.