Customer experience management (CXM, CEM) co to jest - zarządzanie doświadczeniem klienta, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest customer experience management (CXM, CEM) - zarządzanie doświadczeniem klienta, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Customer experience management (CXM) oznacza interakcje, jakie podejmuje firma z klientem, aby poprawić jego lojalność względem marki lub utrzymać go dłużej w firmie. Wykorzystuje do tego szereg badań i metod, które mają na celu wpływanie na doświadczenie, jakie klient ma w związku z daną marką.

Nazwa customer experience management, tłumaczona z języka angielskiego, oznacza zarządzanie doświadczeniem klienta. Działanie to skupia się na zarządzaniu wrażeniami i odczuciami klienta na każdym etapie jego kontaktu z marką – od pierwszych wzmianek o niej, przez przeglądanie strony WWW, zakup produktu aż po obsługę potransakcyjną.

Zarządzanie doświadczeniem klienta uwzględnia wielowymiarowe działania. W tym celu firma powinna stworzyć strategię zorientowaną na klienta, która obejmie wszystkie jego interakcje z marką. W jej projektowanie i cały proces zmian powinni być zaangażowani zarówno menedżerowie, jak i pracownicy.

Efektem CXM jest wzrost przychodów, którego źródłem są lojalni klienci.

Sprawdź również: strategia marketingowa, UX, konwersja, SXO, marketing internetowy

Definicja pojęcia customer experience management - zarządzanie doświadczeniem klienta
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.