Google Trends to bezpłatne narzędzie firmy Google, które umożliwia śledzenie informacji i statystyk dotyczących trendów zapytań i fraz kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników.
Google Trends to przedstawienie ogólnych trendów na temat tego, jak duże jest zainteresowanie danym tematem w konkretnym okresie lub na określonym obszarze, a nie szczegółowych danych. Chcąc uzyskać twarde dane, warto dodatkowo sięgnąć po inne narzędzia jak np. Google Keyword Planner.
Google Trends to narzędzie, które wykorzystywane jest w content marketingu, SEO czy planowaniu kampanii Google Ads. Pozwala poznać aktualne trendy, dowiedzieć się, czy dla danych fraz kluczowych istnieje sezonowość oraz jest pomocny w ustaleniu terminu, w którym warto rozpocząć daną kampanię.
Sprawdź również: co to jest Google, co to jest wyszukiwarka Google, co to jest content marketing, co to jest Google Ads, co to jest SEO
Definicja pojęcia Google Trends
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii