Google Trends to bezpłatna usługa firmy Google, które umożliwia śledzenie informacji i statystyk dotyczących trendów zapytań i fraz kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników.
Definicja Google Trends wskazuje na przedstawienie ogólnych trendów na temat tego, jak duże jest zainteresowanie danym tematem w konkretnym okresie lub na określonym obszarze, a nie szczegółowych danych. Chcąc uzyskać twarde dane, warto dodatkowo sięgnąć po inne narzędzia jak np. Google Keyword Planner.
Narzędzie Google Trends jest wyjątkowo proste w obsłudze. Użytkownik może skorzystać z usługi Google Trends na 2 sposoby.
Google Trends dostarcza szczegółowych informacji po wpisaniu konkretnej frazy. Użytkownik może samodzielnie dostosować filtry, na podstawie których określa parametry, takie jak:
Google Trends oferuje porównanie wyszukiwanych haseł pod kątem ich popularności wpisywania przez użytkowników, dzięki czemu możliwa jest bardziej wnikliwa analiza danych.
Narzędzie Google Ads przedstawia informacje z podziałem na:
Użytkownik ma również dostęp do sekcji “Podobne zapytania” według kryteriów: najpopularniejsze oraz zyskujące popularność.
Dane dotyczące trendów Google wykorzystasz do różnych celów marketingowych. Wśród najważniejszych obszarów znajdują się:
Aby w pełni wykorzystać potencjał zaawansowanej usługi Google Trends powinieneś wziąć pod uwagę 5 praktycznych wskazówek.
Sprawdź również: co to jest Google, co to jest wyszukiwarka Google, co to jest Google Keyword Planner
Definicja pojęcia Google Trends
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii