Nawigacja fasetowa co to jest - faceted navigation, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest nawigacja fasetowa - faceted navigation, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: filtry, wyszukiwanie fasetowe, przeglądanie fasetowe, nawigacja aspektowa

Nawigacja fasetowa (wyszukiwanie fasetowe, nawigacja aspektowa) jest nawigacją ułatwiającą wyszukiwanie elementów na stronie z wykorzystaniem fasetów, czyli cech. Najczęściej można spotkać ją na listingach produktowych sklepów internetowych, kiedy dostępnych jest wiele artykułów w jednej kategorii. Wpływa pozytywnie na wrażenia użytkownika i zwiększa współczynnik konwersji.

Nawigacja fasetowa to rozwiązanie opierające się na fasetach, czyli cechach produktów, które mogą być ich atrybutami. Po wyborze danego elementu z nawigacji, na stronie pojawiają się pozycje, które współdzielą daną cechę.

Pojęcie nawigacji fasetowej często pojawia się w kontekście witryn e-commerce, stron z ofertami pracy czy serwisów oferujących różne formy rezerwacji usług.

Przykładem popularnych filtrów wykorzystywanych w nawigacji fasetowej, jest:

  • cena,
  • kolor,
  • rozmiar,
  • marka.

Sprawdź również: e-commerce, sklep internetowy, UX, konwersja

Definicja pojęcia nawigacja fasetowa - faceted navigation
filtry, wyszukiwanie fasetowe, przeglądanie fasetowe, nawigacja aspektowa
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.