Marketing afiliacyjny co to jest - affiliate marketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest marketing afiliacyjny - affiliate marketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: marketing partnerski

Co to jest marketing afiliacyjny?
Co to jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny (affiliate marketing) to model biznesowy, w którym podmioty niezwiązane z daną firmą polecają jej produkty w zamian za część udziału w zysku. Może być to zarówno stała stawka za konkretne akcje wykonane przez klientów na stronie reklamodawcy, jak i procent od wartości zakupów.

Marketing afiliacyjny oznacza również strategię marketingową, w której reklamodawca podejmuje współpracę z twórcą w celu stworzenia naturalnego przekazu, który wzbudzi w odbiorcy zaufanie i chęć nabycia konkretnego produktu lub usługi.

Rezultat działań twórcy (najczęściej influencera popularnego w mediach społecznościowych) mierzony jest przy pomocy indywidualnego linku, generowanego w momencie przystąpienia do programu. Po zrealizowaniu zakładanego wcześniej celu twórca otrzymuje od reklamodawcy ustaloną wcześniej prowizję.

Najczęściej spotykane modele naliczania prowizji, które oferuje marketing partnerski to:

  • CPA (Cost Per Action) - w którym prowizja naliczana jest od każdej, sprecyzowanej wcześniej, akcji użytkownika, np. dokonania zakupu, zapisania do newslettera,
  • CPS (Cost Per Sale) - w którym twórca otrzymuje wynagrodzenie od każdej sprzedaży dokonanej przy pomocy jego linku,
  • CPL (Cost Per Lead) - w którym prowizja naliczana jest od każdego pozyskanego kontaktu, np. zapisania do newslettera, pozostawienia numeru telefonu,
  • CPC (Cost Per Click) - w którym twórca otrzymuje wynagrodzenie za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w link afiliacyjny.
     

Sprawdź również: co to jest strategia marketingowa, co to jest influencer, co to jest CPC, co to jest link afiliacyjny, co to jest marketing internetowy

Definicja pojęcia marketing afiliacyjny - affiliate marketing
marketing partnerski
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...