NAP co to jest - internetowa wizytówka firmy; Nazwa, Adres, Numer Telefonu, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest NAP - internetowa wizytówka firmy; Nazwa, Adres, Numer Telefonu, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest NAP?
Co to jest NAP?

Wizytówka NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone Number oznaczających kolejno nazwę firmy, adres i numer telefonu. NAP to zatem nic innego jak wizytówki firmy w internecie. 

W wizytówkach NAP przedsiębiorcy mogą publikować dodatkowe informacje takie jak adres e-mail, czy godziny otwarcia. Ważne, aby wszystkie z nich były aktualne i zgodne z tymi, podanymi na stronie internetowej. 

NAP można umieścić w mapach Google lub na innych najpopularniejszych platformach internetowych do tego przeznaczonych jak m.in. Targeo, Cylex lub Panorama Firm.

Jakie znaczenie ma wizytówka NAP dla SEO?

Wizytówki NAP odgrywają szczególną rolę w pozycjonowaniu lokalnym oraz są traktowane jako czynnik rankingowy SEO. To podstawowe dane dla wyszukiwarek, takich jak Google i Bing, do weryfikacji istnienia i lokalizacji fizycznej firmy.

Wizytówki NAP są również cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów, którzy poszukują siedziby firm, zwłaszcza na rynku lokalnym. Poprawiają doświadczenie użytkownika na stronie, dostarczając mu kompletnych danych na temat poszukiwanej usługi.

Jak zoptymalizować wizytówkę NAP?

Wizytówka NAP stanowi integralną część obecności firmy w internecie, dlatego w jej optymalizacji należy zadbać o:

  • dołączenie danych NAP do nagłówków, stopek i strony kontaktowej witryny,
  • utworzenie profilu firmy w Google,
  • formatowanie wpisów NAP odpowiednio do widoku Map Google.
Przykład NAP na stronie SEMPIRE
Przykład NAP na stronie SEMPIRE

Sprawdź również: co to jest pozycjonowanie lokalne, co to jest mapy Google

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia NAP - internetowa wizytówka firmy; Nazwa, Adres, Numer Telefonu
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...