E-commerce co to jest - handel elektroniczny, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest e-commerce - handel elektroniczny, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: e-handel

Co to jest e-commerce?
Co to jest e-commerce?

Pojęcie e-commerce (handel elektroniczny, e-handel) oznacza rodzaj handlu działającego przez internet lub sieć komputerową innego typu. Nazwa e-commerce jest skróconą formą angielskich słów electronic commerce, które na polski tłumaczy się jako elektroniczny handel.

Definicja e-commerce określa rodzaj handlu odbywającego się za pośrednictwem cyberprzestrzeni, który obejmuje transakcje towarów i usług, a także marketing online. Odnosi się więc do samej sprzedaży online, jak i strategii, które mają do niej doprowadzić.

Znaczenie e-commerce z roku na rok wzrasta. Pierwsze zakupy przez internet miały miejsce w 1984 roku. Dzisiaj większość użytkowników internetu wykorzystuje sieć również do zakupów. Handel elektroniczny może obniżyć koszty prowadzenia biznesu, ponieważ witryna internetowa zastępuje fizyczny sklep.

Handel elektroniczny pozwala na zakup usług lub towarów przez platformy e-commerce, natomiast płatność może odbyć się poza siecią. Najbardziej popularne formy e-commerce, to:

  • sklepy internetowe,
  • serwisy aukcyjne,
  • platformy z ogłoszeniami,
  • platformy VoD (Video on Demand – wideo na żądanie).

Jakie są rodzaje e-commerce? 4 podstawowe typy handlu elektronicznego

E-commerce można podzielić na 4 podstawowe typy ze względu na kryterium relacji pomiędzy podmiotami:

  • B2B (Business to Business – od biznesu do biznesu): handel prowadzony pomiędzy dwoma firmami; typowy dla sprzedaży detalicznej.
  • B2C (Business to Customer – od biznesu do klienta): model biznesowy prowadzony pomiędzy firmą, a klientem; charakterystyczny dla sytuacji, w której osoba prywatna realizuje zakupy online.
  • C2C (Customer to Customer – od klienta do klienta): handel prowadzony pomiędzy dwoma osobami prywatnymi; charakterystyczny dla sytuacji, w której osoba prywatna nabywa produkt od internauty, który nie zajmują się sprzedażą w internecie (np. podczas aukcji internetowych).
  • C2B (Customer to Business – od klienta do przedsiębiorcy): model biznesowy, w którym to konsumenci inicjują interakcje handlowe lub transakcje z firmami; charakterystyczny dla sytuacji, w której przedsiębiorca nabywa produkt od prywatnego użytkownika na aukcji internetowej.

Zalety e-commerce

E-commerce zapewnia wiele korzyści dla właścicieli, zarówno dużych, jak i małych firm na rynku usług online. Do najczęściej wymienianych wyróżniających się funkcji handlu elektronicznego należą:

  • szansa na dotarcie do dużej liczby kupujących online,
  • prowadzenie sprzedaży 24 godziny na dobę z każdego miejsca na świecie,
  • nieograniczona liczba produktów,
  • wzrost sprzedaży przy stosunkowo niższych kosztach prowadzonej działalności,
  • usprawniona logistyka,
  • lepsze możliwości wejścia na rynek z nowym asortymentem przy niższych kosztach,
  • regularne aktualizowanie oferty sklepów e-commerce wraz z dostosowaniem jej do bieżących potrzeb konsumentów,
  • budowanie wizerunku firmy e-commerce jako nowoczesnej i opartej na najnowszej technologii.

Sprawdź również: co to jest sklep internetowy

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia e-commerce - handel elektroniczny
e-handel
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.