Słowa kluczowe - keywords - co to jest, co oznaczają, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | SEMPIRE

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest słowa kluczowe - keywords, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: frazy kluczowe

Słowa kluczowe (keywords), określane także jako frazy kluczowe, to wyrazy lub wyrażenia, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące ich informacje.

Wiedza na temat tego, jakie słowa kluczowe internauci wpisują w kontekście danego zagadnienia, pozwala podjąć decyzję o tym, na jakie konkretnie hasła powinna być promowana witryna w wyszukiwarce Google.

Każde hasło użyte w wyszukiwarce, niezależnie od tego, czy jest pojedynczym słowem (np. pierścionki) czy bardzo precyzyjnym zapytaniem (np. jak wyczyścić srebrne pierścionki), uważane jest za frazę kluczową.

Słowa kluczowe mają duże znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych, ponieważ odnoszą się bezpośrednio do haseł, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, poszukując określonych produktów czy usług.

Umiejętny dobór słów kluczowych i ich umieszczenie na stronie internetowej stanowią podstawę każdej kampanii SEO. Dostosowanie zawartości witryny do fraz wyszukiwanych przez internautów pozwala na wzrost pozycji witryny w wynikach Google, a więc daje większą szansę na jej znalezienie przez potencjalnych klientów. Wysoka pozycja w Google dla docelowego słowa kluczowego może przynieść bardzo dobre efekty w postaci wartościowego, ukierunkowanego na konwersję ruchu organicznego.

Słowa kluczowe są wykorzystywane również w kampaniach PPC (Pay Per Click), w których reklamodawcy starają się umieścić witrynę na górze wyników wyszukiwania (nad wynikami organicznymi) dla określonych zapytań internautów.

Istnieją różne rodzaje słów kluczowych, które można wykorzystać w strategii pozycjonowania:

  • ogólne słowa kluczowe, które składają się z 1 lub 2 wyrazów, np. sukienki;
  • słowa kluczowe typu long tail (tzw. długi ogon), które składają się z więcej niż 2 wyrazów, np. sukienki letnie plus size;
  • brandowe słowa kluczowe, które nawiązują do nazwy konkretnej firmy, np. sukienki Zalando;
  • lokalne słowa kluczowe, które łączą nazwy produktów lub usług z konkretnym regionem, np. sukienki na wesele Poznań;
  • słowa kluczowe w formie pytań i opinii, np. jakie sukienki wyszczuplają brzuch;
  • personalne słowa kluczowe, które nawiązują do imion i nazwisk konkretnych osób, np. sukienka Anny Lewandowskiej Cannes.

W zagranicznych źródłach można spotkać podział na 3 typy fraz kluczowych ze względu na intencje wyszukiwania (search intent):

  • zapytania informacyjne (informational search queries), które zaczynają się często od pytań “czy”, “jak”, “kiedy”, “kto”, “dlaczego”, “ile”, np. czy sukienka w kwiaty pasuje na wesele;
  • zapytania transakcyjne (transactional search queries), które składają się najczęściej z nazwy danego produktu, kategorii lub usługi, np. sukienki maxi w kwiaty;
  • zapytania nawigacyjne (navigational search queries), które dotyczą konkretnych osób, firm czy stron internetowych, np. sukienki Viola Piekut.

Słowa kluczowe w Google

 

Sprawdź również: dobór słów kluczowych, long tail, konwersja, PPC, intencja użytkownika

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia słowa kluczowe - keywords
frazy kluczowe
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.