Inna nazwa: frazy kluczowe
Słowa kluczowe (keywords), określane także jako frazy kluczowe, to wyrazy lub wyrażenia, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące ich informacje.
Wiedza na temat tego, jakie słowa kluczowe internauci wpisują w kontekście danego zagadnienia, pozwala podjąć decyzję o tym, na jakie konkretnie hasła powinna być promowana witryna w wyszukiwarce Google.
Każde hasło użyte w wyszukiwarce, niezależnie od tego, czy jest pojedynczym słowem (np. pierścionki) czy bardzo precyzyjnym zapytaniem (np. jak wyczyścić srebrne pierścionki), uważane jest za frazę kluczową.
Słowa kluczowe mają duże znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych, ponieważ odnoszą się bezpośrednio do haseł, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, poszukując określonych produktów czy usług.
Umiejętny dobór słów kluczowych i ich umieszczenie na stronie internetowej stanowią podstawę każdej kampanii SEO. Dostosowanie zawartości witryny do fraz wyszukiwanych przez internautów pozwala na wzrost pozycji witryny w wynikach Google, a więc daje większą szansę na jej znalezienie przez potencjalnych klientów. Wysoka pozycja w Google dla docelowego słowa kluczowego może przynieść bardzo dobre efekty w postaci wartościowego, ukierunkowanego na konwersję ruchu organicznego.
Słowa kluczowe są wykorzystywane również w kampaniach PPC (Pay Per Click), w których reklamodawcy starają się umieścić witrynę na górze wyników wyszukiwania (nad wynikami organicznymi) dla określonych zapytań internautów.
Istnieją różne rodzaje słów kluczowych, które można wykorzystać w strategii pozycjonowania:
W zagranicznych źródłach można spotkać podział na 3 typy fraz kluczowych ze względu na intencje wyszukiwania (search intent):
Sprawdź również: co to jest dobór słów kluczowych, co to jest long tail, co to jest konwersja, co to jest PPC, co to jest intencja użytkownika
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia słowa kluczowe - keywords
frazy kluczowe
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii