AIDA co to jest - model AIDA, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest AIDA - model AIDA, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) to akronim utworzony od anglojęzycznego terminu marketingowego określającego poszczególne etapy reakcji klienta wobec produktu:

  • zwrócenie uwagi (Attention – uwaga),
  • zdobycie zainteresowania poprzez wyeksponowanie głównych korzyści z zakupu (Interest – zainteresowanie),
  • wzbudzenie pragnienia posiadania produktu (Desire – pożądanie),
  • przekonanie do ostatecznego zakupu (Action – działanie).

Coraz częściej do zwrotu AIDA dodaje się również literę S (Satisfaction – satysfakcja), wskazującą na usatysfakcjonowanie klienta, a więc doprowadzenie do tego, aby ponownie kupił produkt i polecił go innym. Popularna jest także wersja poszerzona o literę L (Loyalty – lojalność), czyli AIDAL.

Model AIDA znajduje zastosowanie w różnych dziedzinach marketingowych, zwłaszcza w content marketingu i SEO copywritingu.

Sprawdź również: SEO copywriting, content marketing

Definicja pojęcia AIDA - model AIDA
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.