Link co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest link, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: odnośnik, hiperłącze, hiperlink, odsyłacz

Co to jest link?
Co to jest link?

Link (odnośnik, hiperłącze, hiperlink) to element strony, dokumentu lub grafiki, który umożliwia przejście do nowej lokalizacji. Może to nastąpić po kliknięciu tak zwanej kotwicy (anchor text) lub w sam adres umieszczony na stronie. Spowoduje to wyświetlenie strony lub zasobu, do którego link prowadzi.

Nazwa linki odwołuje się do odsyłacza zbudowanego z trzech elementów:

  1. kotwicy, która jest klikalną treścią odnośnika;
  2. adresu URL strony lub zasobu, do której prowadzi link;
  3. znacznika meta.

Poniżej przedstawiamy przykład kodu HTML dla linku z zastosowaną kotwicą w treści.

<a href="adres URL" rel=”nofollow”>kotwica</a>

Istnieją różne rodzaje linków. Są to na przykład:

  • linki dofollow,
  • linki nofollow,
  • link zewnętrzny,
  • link wewnętrzny.

Odnośniki mogą korzystać z protokołu http i https. Wykorzystywanie linków sprzyja pozycjonowaniu strony i ułatwia użytkownikom nawigowanie.

Jak się robi linki?

Tworzenie linków na stronie internetowej jest stosunkowo proste i polega na użyciu odpowiedniego znacznika HTML. Aby zrobić link do innej strony internetowej lub dokumentu, można skorzystać z znacznika "a". Oto jak to zrobić:

jak się robi linki

Gdzie:

  • "adres-url" to adres URL strony internetowej lub pliku, do którego chcesz utworzyć link. Na przykład: "https://www.example.com" lub "moj-plik.pdf".
  • "Tekst linku" to tekst, który zostanie wyświetlony jako link na stronie.

Przykład tworzenia linku do strony internetowej:

przykład linku do strony internetowej

Przykład tworzenia linku do pliku:

przykład linku do pliku

Jeśli chcesz, aby link otwierał się w nowym oknie lub karcie przeglądarki, możesz dodać atrybut target="_blank":

link otwierający się w nowym oknie

Jakie są najlepsze praktyki dotyczące tworzenia linków? Lista wskazówek

Wśród listy najlepszych praktyk tworzenia linków na stronie internetowej znajdują się:

  • tworzenie zrozumiałych tekstów użytych w linku;
  • budowa krótkich adresów URL, bardziej czytelnych dla odbiorcy (narzędzie do skracania linków: Bitly);
  • unikanie ogólnych tekstów linku, np. „Kliknij tutaj” lub „Więcej informacji”;
  • dbanie o strukturę linków odzwierciedlających hierarchię treści na stronie;
  • budowa kontekstualnych linków, powiązanych z tekstem;
  • używanie atrybutów i znaczników, takich jak “alt” dla obrazków i odpowiednich struktur semantycznych;
  • regularne sprawdzanie linków na stronie;
  • implementacja atrybutu "rel=”nofollow” w przypadku linków do treści, których nie chcesz promować w kontekście SEO.

Sprawdź również: co to jest canonical, co to jest link building, co to jest backlink, co to jest linki naturalne, co to jest linki nienaturalne, co to jest linkowanie zewnętrzne, co to jest linkowanie wewnętrzne, co to jest broken links, co to jest linki wychodzące, co to jest redirect links, co to jest link afiliacyjny, linki sponsorowane, co to jest deep link, co to jest link baiting, co to jest link juice, co to jest profil linkowy, co to jest outreach link building

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • Linki sponsorowane Google Ads - https://www.sempire.pl/linki-sponsorowane-google-ads.html

Definicja pojęcia link
odnośnik, hiperłącze, hiperlink, odsyłacz
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

4.67 / 5 według 12 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...