SERM co to jest - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest SERM - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: pozycjonowanie wizerunkowe, SEO wizerunkowe

SERM to skrót od angielskiego sformułowania Search Engine Reputation Management, które oznacza zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach. Inne nazwy SERM to SEO wizerunkowe lub pozycjonowanie wizerunkowe.

SERM to pojęcie odnoszące się do działań poprawiających wizerunek marki w wynikach wyszukiwania Google, a więc promujących wyłącznie pozytywne wpisy na jej temat. Pozycjonowanie wizerunkowe dąży do tego, aby w czołówce wyników wyszukiwania nie pojawiały się informacje szkalujące firmę i przedstawiające ją w złym świetle.

SERM łączy działania SEO i PR, co pozwala zbudować pozytywny wizerunek firmy w wyszukiwarce, a więc w miejscu, do którego użytkownicy zaglądają najczęściej w poszukiwaniu ocen i recenzji.

SEO wizerunkowe zmierza do tego, aby internauta po wpisaniu nazwy firmy w okno wyszukiwarki zobaczył na pierwszej stronie SERP-ów wyłącznie pozytywne informacje na jej temat.

Pojęcie SERM można odnieść do 2 głównych działań:

  • pozycjonowania pozytywnych treści, czyli promowania konkretnych podstron – tych o pozytywnym wydźwięku.
  • depozycjonowania negatywnych treści, czyli obniżenia pozycji podstron mających negatywny wydźwięk.

Działania SERM powinny stanowić integralną część procesu pozycjonowania. Należy do nich podejść strategicznie i długofalowo.

Sprawdź również: SEO, pozycjonowanie stron internetowych, PR, SERP, depozycjonowanie

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia SERM - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach
pozycjonowanie wizerunkowe, SEO wizerunkowe
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.