Dla 53% internautów to właśnie Google jest głównym źródłem informacji o firmie (źródło: hootsuite.com). Rekomendacje znalezione za pomocą wyszukiwarki mają znaczny wpływ na decyzje zakupowe. Wystarczy jedna niepochlebna opinia w Google, by skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta.
Dlatego tak ważny jest proces kontrolowania tego, co na temat Twojej firmy wyświetla najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie.
Jeśli po wpisaniu nazwy Twojej firmy w Google pojawiają się:
pozycjonowanie wizerunkowe jest dla Ciebie!
Usługa SERM w SEMPIRE to:
Skorzystaj z usługi SERM i zyskaj pełną kontrolę nad wizerunkiem swojej firmy w sieci.
Zamów bezpłatną analizę i dowiedz się, jak zarządzać reputacją marki w wyszukiwarce.
Wyszukiwarka cieszy się dużym zaufaniem wśród konsumentów, którzy, nie dając wiary nachalnym komunikatom marketingowym, zwracają się do niej w poszukiwaniu odpowiedzi i sposobów na rozwiązanie swoich problemów. W natłoku dezinformacji i przytłaczających reklam to właśnie Google staje się dla nich rzetelnym źródłem informacji.
Przejście od wyników wyszukiwania Google do wybranej strony internetowej zajmuje użytkownikom kilka, maksymalnie kilkanaście sekund. Tylko tyle wystarczy, by podjąć decyzję o wyborze witryny, która ma spełnić ich oczekiwania. Decyzja ta podejmowana jest na podstawie wielu czynników, a internauci już na etapie wyszukiwarki dysponują wieloma źródłami informacji na Twój temat.
Wyróżnić można kilka form widoczności w Google, które kreują Twój wizerunek:
To oznacza, że masz wiele potencjalnych źródeł dotarcia do swoich klientów, ale też wiele możliwości nadszarpnięcia swojego wizerunku, m.in. poprzez:
Anonimowość w sieci pozwala na publikację dowolnych informacji. Internauci mają więc niczym nieograniczone pole do wyrażania i powielania różnych opinii, często też nieprawdziwych, obraźliwych, przedawnionych lub nawet naruszających prawo. Negatywny wizerunek w wyszukiwarce niesie ze sobą bardzo poważne konsekwencje – raz nadszarpniętej reputacji nie da się niestety tak szybko odbudować.
Pozytywne informacje w Google mogą z kolei przełożyć się na wzrost zainteresowania Twoją ofertą, zwłaszcza ze strony tych, którzy chcą się utwierdzić w swojej decyzji i szukają opinii właśnie w sieci.
ZAPAMIĘTAJ!
Reputacja marki zaczyna się od wyszukiwarki – to właśnie Google stanowi najczęściej pierwszy punkt styku klienta z firmą. To, jakie informacje znajdzie w wynikach wyszukiwania, decyduje o tym, czy zechce skorzystać z Twojej oferty. Musisz więc zadbać o pozytywny wizerunek w wyszukiwarce, a temu służy właśnie SERM, czyli pozycjonowanie wizerunkowe.
Pozycjonowanie wizerunkowe, określane również jako SERM (ang. Search Engine Reputation Management) lub SEO wizerunkowe, to zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, a więc działania mające na celu poprawę wizerunku marki w wynikach wyszukiwania Google.
SERM zmierza do tego, aby w czołówce wyników wyszukiwania nie wyświetlały się negatywne wpisy na temat Twojej firmy – świadczonych przez nią usług, sprzedawanych produktów, warunków pracy czy kultury organizacyjnej. Zadaniem SEO wizerunkowego jest promowanie w wyszukiwarce wyłącznie pozytywnych informacji o marce.
Reputacja w wyszukiwarkach nabrała szczególnego znaczenia w ostatnich latach, kiedy to nastąpiło kilka przełomowych zmian algorytmów Google, a wraz z nimi poprawa jakości wyników wyszukiwania. Google nieustannie dąży do tego, aby wyniki te były jeszcze trafniejsze i bardziej przydatne dla użytkowników.
Między innymi z tego względu bardzo dobrze indeksowane są wpisy na blogach czy konwersacje na forach, a więc treści będące przedmiotem dyskusji i dostarczające użytkownikom wiarygodnych informacji.
SERM łączy elementy SEO (ang. Search Engine Optimization) i PR (ang. Public Relation), a więc obejmuje pozycjonowanie stron internetowych i kształtowanie stosunków z otoczeniem.
Połączenie działań SEO i PR pozwala więc na zbudowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w wyszukiwarce internetowej – a więc tam, gdzie użytkownicy najczęściej poszukują informacji na Twój temat.
Pozycjonowanie wizerunkowe polega na promowaniu w wyszukiwarce pozytywnych treści na temat Twojej firmy. Działania SERM zmierzają do tego, aby użytkownik wpisujący w okno wyszukiwarki nazwę firmy, ujrzał na pierwszej stronie wyników wyszukiwania linki prowadzące do witryn z pochlebnymi i przydatnymi informacjami oraz opiniami na jej temat.
SEO wizerunkowe można zatem sprowadzić do 2 głównych działań:
Strategia SERM zakłada pozycjonowanie wyników przedstawiających firmę w dobrym świetle. Naturalną konsekwencją tego działania jest depozycjonowanie wyników działających na niekorzyść marki, a więc przesunięcie negatywnych linków na niższe, mniej eksponowane w wyszukiwarce pozycje.
W związku z tym usługa SERM bywa często nazywana depozycjonowaniem. Warto jednak podkreślić, że w praktyce proces zarządzania reputacją w wyszukiwarce jest o wiele bardziej złożony, a depozycjonowanie stanowi tylko jeden z jego elementów.
SEO wizerunkowe to nie tylko obniżanie pozycji negatywnych wpisów w rankingu Google, ale przede wszystkim nieustanne lokalizowanie nieprzychylnych opinii, publikowanie i promowanie pozytywnych wpisów, a także systematyczny monitoring internetu, poszukiwanie nowych zagrożeń, wdrażanie skutecznych strategii naprawczych i przeciwdziałanie kryzysom. Efekt działań SERM jest zatem trwalszy.
Depozycjonowania w kontekście SERM nie należy też mylić ze zmniejszaniem widoczności witryn konkurencyjnych w celu “obcinania” ich zasięgów w Google. To nieuczciwe praktyki firm, które traktowane są jako element Black Hat SEO i nie mają nic wspólnego ze strategią SERM.
Profesjonalne agencje SEO oferują depozycjonowanie, które wpisuje się wyłącznie w uczciwe praktyki SEO i jest nierozerwalnym elementem pozycjonowania wizerunkowego. Dąży ono do tego, aby nad negatywnymi linkami w wynikach wyszukiwania znalazły się te pozytywne, co naturalnie prowadzi do obniżenia pozycji tych pierwszych.
Realizacja strategii SERM obejmuje wiele działań, które powinny wzajemnie się uzupełniać. Tylko połączenie kilku różnych metod promocji w wyszukiwarce pozwoli Ci zbudować pozytywny wizerunek firmy i osiągnąć najlepsze rezultaty.
Sprawdź, jakie narzędzia SEO PR powinieneś włączyć do swojej strategii wizerunkowej.
Przygotowanie strategii SEO-wizerunkowej poprzedza dokładna analiza aktualnej sytuacji wizerunkowej firmy. To naturalne – zanim zaczniesz wprowadzać skuteczny plan naprawczy, musisz najpierw poznać przyczyny i źródła problemu.
W pierwszej kolejności sprawdź, jak Twoja firma prezentuje się w Google – wystarczy, że w okno wyszukiwarki wpiszesz nazwę swojego przedsiębiorstwa lub oferowane przez Ciebie produkty czy usługi w połączeniu z tą nazwą (np. maty do jogi firmy XYZ) – szybko zobaczysz, jakie informacje wyświetlają się w wynikach wyszukiwania.
Skuteczne monitorowanie wyszukiwania dla fraz brandowych umożliwia także profesjonalny audyt SEO. Dzięki niemu dowiesz się, na jakie dokładnie hasła wyświetla się Twoja marka. Już na tym etapie może okazać się, że pojawią się negatywne informacje.
Analiza fraz kluczowych i wyników wyszukiwania pozwoli Ci nie tylko wyłapać te negatywy, ale i umiejętnie wykorzystać je w planowanej kampanii wizerunkowej. W jaki sposób? Wystarczy, że włączysz je do swojej strategii SEO.
Załóżmy, że robimy audyt SEO dla firmy Samsung.
Analiza wyszukiwania dla frazy “telewizory Samsung” pokazuje między innymi takie negatywne hasła wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów:
Są to tak naprawdę najczęstsze problemy, z jakimi borykają się użytkownicy tych telewizorów. Wyniki wyszukiwania pokazują natomiast wpisy poruszające te problemy – są to głównie wątki na forach internetowych.
Co należałoby zrobić w tej sytuacji?
Jeśli producent jest przekonany o tym, że wspomniane wyżej problemy nie wynikają z jego winy (np. fabrycznych wad produktu), lecz np. z nieumiejętnego użytkowania, może w prosty sposób nadać tym frazom pozytywny wydźwięk, wykorzystując do tego content marketing, o którym piszemy poniżej.
Wystarczy, że opublikuje serię artykułów lub filmów poradnikowo-instruktażowych o tytułach:
Co w rzeczywistości zrobił producent?
Dokładnie to, co należało – stworzył serię artykułów rozwiązujących wspomniane problemy, potwierdzając jednocześnie jakość swoich produktów i budując w ten sposób pozytywny wizerunek firmy.
Efekt?
Pozycja zerowa w Google, a to oznacza, że wpisy producenta wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania (obniżając jednocześnie pozycje negatywnych wpisów na forach) i od razu zawierają odpowiedź na zadane pytanie – dzięki temu użytkownik nie musi nawet klikać w link i opuszczać stronę z wynikami wyszukiwania.
Założenia SERM zostały spełnione – producent dba o budowanie pozytywnego wizerunku już na poziomie wyszukiwarki.
SEO wizerunkowe to również systematyczne monitorowanie wzmianek na temat firmy w sieci – komentarzy internautów na forach i grupach dyskusyjnych w mediach społecznościowych, a także wpisów na blogach branżowych oraz w serwisach informacyjnych.
Duża liczba miejsc, w których użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie, utrudnia bieżący monitoring i wyłapanie każdej z nich. Skuteczny research oraz śledzenie wzmianek i publikacji na temat firmy umożliwiają zatem specjalne narzędzia, które prezentujemy poniżej.
Przydatne narzędzia do monitorowania internetu:
Śledząc wzmianki o swojej firmie, możesz szybko zidentyfikować powstałe problemy i zaangażować się w ich rozwiązanie, np. odpowiadając na pytania pojawiające się na forach, przepraszając za pewne niedopatrzenia czy ustosunkowując się do negatywnych opinii. Użytkownicy z pewnością docenią Twoją obecność w sieci i gotowość do prowadzenia dialogu.
Content marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi SEO PR. Pozytywny wizerunek firmy w wyszukiwarce możesz budować za pomocą wpisów blogowych, artykułów sponsorowanych, infografik, podcastów, webinarów czy postów w social mediach. W jaki sposób?
Wystarczy, że zaczniesz interesować się tym, co internauci wpisują w wyszukiwarkę odnośnie do oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Pomocne w tym celu okażą się narzędzia – Keyword Tool lub Answer The Public.
Wróćmy na chwilę do firmy Samsung i sprzedawanych przez nią telewizorów.
Sprawdźmy, jakie zapytania związane z tym zagadnieniem wpisują internauci w okno wyszukiwarki. Narzędzie Answer The Public pokazuje nam między innymi:
Ale też:
czyli zapytania o negatywnym brzmieniu, które można sprytnie przemycić do content planu, czyli strategii rozwoju treści, zmieniając ich wydźwięk na pozytywny, o czym pisaliśmy wyżej.
Wiedza na temat tego, jakie tematy interesują Twoich potencjalnych klientów, umożliwi Ci tworzenie treści idealnie dopasowanych do ich oczekiwań i potrzeb. Wartościowy i angażujący content przyciąga użytkowników, wzbudza ich zaufanie i wiarygodność, a Tobie pozwala kreować pozytywny wizerunek w branży.
Jak tworzyć dobry PR-owo content?
Aby wykreować pozytywny wizerunek firmy w wyszukiwarce za pomocą content marketingu potrzebna jest jeszcze optymalizacja techniczna. Sprawdź, jakie elementy SEO powinny mieć Twoje treści, aby zdobywać wysokie pozycje w Google.
Jak tworzyć content dobry pod kątem SEO?
Dobry content na stronie to jedno. W budowaniu silnej pozycji marki w wyszukiwarce liczy się jeszcze pozyskiwanie wartościowych odnośników zewnętrznych, które zwiększają popularność witryny, budują zaufanie i wpływają na poprawę pozycji w Google.
Link building można zatem przyrównać do pozyskiwania opinii i zbierania poleceń od zaufanych znajomych, specjalistów i autorytetów w branży.
W codziennym życiu bardzo często kierujemy się wyborami innych osób – zwłaszcza przyjaciół i ekspertów w danej dziedzinie. Im więcej pozytywnych opinii spotkamy na swej drodze, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzystamy z danej oferty. Warto więc tworzyć pozytywne treści o firmie i publikować je na silnych, wartościowych oraz cieszących się dobrą renomą domenach – koniecznie z linkiem prowadzącym bezpośrednio do naszej strony internetowej.
Pozyskiwanie linków zwrotnych to jeden z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych elementów SEO PR. Kluczowy jest nie tylko staranny dobór wartościowych witryn, ale i konieczność zdobywania mocnych linków (o atrybucie dofollow, który jest dla algorytmu informacją o wysokiej wartości źródła linku).
Nie jest to łatwe, ponieważ witryny zewnętrzne nie chcą zazwyczaj przekazywać swojej mocy i stosują odnośniki z atrybutem nofollow, który jest dla algorytmu informacją o tym, że link nie jest na tyle ważny, aby dzielić się z nim siłą witryny odsyłającej.
Pamiętaj, aby umiejętnie dobierać strony zewnętrzne. Google promuje witryny, do których prowadzą odnośniki pochodzące z różnorodnych i powiązanych tematycznie domen.
Za sprawdzanie jakości tych odnośników odpowiada algorytm Pingwin – jeżeli w jego ocenie profil linkowy okaże się nienaturalny i podejrzany, obniży wartość Twojego serwisu. Lepiej więc zadbać o jeden wartościowy odnośnik pochodzący z zaufanej domeny niż kilka linków z mało znanych i przypadkowo dobranych witryn.
Umiejętne pozyskiwanie linków zwrotnych ma też wpływ na postrzeganie Twojego brandu – im więcej odnośników ze znanych i wartościowych domen, tym większa wiarygodność i prestiż Twojej firmy.
Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to kolejne narzędzie wspierające pozycjonowanie wizerunkowe. Umieszczanie komentarzy na forach internetowych lub innych powiązanych tematycznie witrynach i pozyskiwanie w ten sposób backlinków (linków zwrotnych) stanowi bardzo dobre wsparcie opisanego wyżej link buildingu.
Jak kreować pozytywny wizerunek firmy, wykorzystując tzw. “szeptankę”?
Marketing szeptany to dopuszczalna forma promocji, o ile realizowana jest z rozwagą. Do kreowania pozytywnych opinii o firmie za pomocą komentarzy musisz podejść z wyczuciem i bardzo ostrożnie – w przeciwnym razie Twoje wypowiedzi szybko zostaną usunięte przez moderatora, a Ty sam zmniejszysz zaufanie do firmy i stracisz w oczach potencjalnych klientów.
Oceny, opinie i recenzje użytkowników budują zaufanie i zwiększają wiarygodność marki. Skracają proces poszukiwań i pomagają w dokonaniu wyboru pomiędzy jedną firmą a drugą.
Internauci zadają sobie trud w ich poszukiwaniu – robią dokładny research w sieci, sięgając przy tym do różnych źródeł. Robią tak nawet wtedy, gdy w grę wchodzą zakupy offline. Wolą zaufać doświadczeniu innych, niż dokonywać przypadkowego wyboru.
Opinie w internecie mają ogromne znaczenie dla współczesnych konsumentów, a ich poznawanie stanowi kluczowy moment na ścieżce zakupowej użytkownika.
Jest to spowodowane coraz większym znaczeniem społecznego dowodu słuszności (ang. social proof), według którego człowiek podejmuje decyzje, kierując się większością grupy. Opinie w sieci są na wyciągnięcie ręki, dlatego klienci tak chętnie po nie sięgają, by nabrać pewności i potwierdzić słuszność swojego wyboru.
Pozyskiwanie ocen i recenzji to ważny element pozycjonowania wizerunkowego – brak opinii o firmie jest dla użytkowników podejrzany – oznacza bowiem, że albo nie istnieje ona w świadomości konsumentów, albo nie jest po prostu warta polecenia.
Jeśli w czołówce wyników wyszukiwania pojawiają się negatywne opinie na temat Twojej firmy, masz dwa wyjścia: albo je zdepozycjonować, promując w wyszukiwarce wpisy o pozytywnym brzmieniu, albo je usunąć.
To drugie działanie nie zawsze jest jednak możliwe. Nie w każdym przypadku będzie też uzasadnione.
Usuwanie negatywnych wpisów o firmie jest wskazane wyłącznie wtedy, gdy publikowane przez użytkowników treści są nieprawdziwe, obraźliwe lub naruszające prawo (np. działania nieuczciwej konkurencji, czyli tzw. czarny PR).
W takiej sytuacji możesz spróbować skontaktować się z administratorem danego serwisu i poprosić o usunięcie komentarzy, które niesprawiedliwie dewaluują reputację Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że nie będzie to możliwe w przypadku niemoderowanych forów i grup dyskusyjnych.
Jeżeli natomiast negatywna opinia użytkownika jest uzasadniona, nie warto (a czasem nawet nie można) jej usuwać. Zamiast tego lepiej po prostu przyznać się do błędu, przeprosić i zapewnić, że wyciągnięte zostaną wnioski na przyszłość.
Aktywny marketing w social mediach to doskonały sposób na tworzenie relacji z klientami. To właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych użytkownicy nawiązują kontakt z marką, pytają i proszą o porady, a także wyrażają swoje opinie.
Dobrze przygotowana strategia budowania wizerunku marki powinna opierać się na dwustronnej komunikacji, a to oznacza dużą aktywność w social mediach – odpisywanie na wiadomości, odpowiadanie na pytania i sprawne reagowanie na pojawiające się komentarze oraz recenzje, zwłaszcza te nieprzychylne.
Wiele firm, z obawy przed negatywnymi opiniami użytkowników, blokuje możliwość recenzowania w mediach społecznościowych. Zważywszy na fakt, że dla internautów to właśnie social media są jednym z najwartościowszych źródeł informacji o firmie, nie jest to dobre rozwiązanie.
Media społecznościowe mogą być doskonałym narzędziem do budowania reputacji – trzeba tylko wiedzieć, jak do tego podejść.
Influencer marketing to kolejny rodzaj social proof, który warto wykorzystać w SEO wizerunkowym. Współpraca z influencerami – blogerami, vlogerami, wpływowymi w branży ekspertami i innymi internetowymi twórcami, którzy mogą pochwalić się szerokimi zasięgami, przyniesie Ci szereg korzyści, ale tylko pod pewnymi warunkami.
Najważniejsza w influencer marketingu jest autentyczność. Nawet jeśli przeznaczysz na niego ogromny budżet, ale wybierzesz osobę, która nie utożsamia się z Twoją grupą docelową, efekt będzie odwrotny – stracisz w oczach swoich potencjalnych klientów.
O SEO wizerunkowe powinny zadbać również firmy prowadzące działalność lokalną, zwłaszcza że niemal połowa wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter regionalny.
Narzędziem doskonale wspierającym pozycjonowanie wizerunkowe w lokalnych wynikach wyszukiwania jest wizytówka w Google Maps, utworzona za pomocą konta w usłudze Google Moja Firma. Zawiera ona podstawowe informacje na temat firmy: jej nazwę, profil działalności, adres fizyczny, adres strony www, numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet zdjęcia i materiały wideo.
Wizytówka w Google zwiększa wiarygodność firmy – dzięki niej użytkownicy otrzymują dostęp do niezbędnych informacji już z poziomu wyszukiwarki, a to oznacza, że nie muszą nawet przechodzić bezpośrednio na Twoją stronę www, by wykonać połączenie, wyznaczyć trasę dojazdu czy nawet umówić się na wizytę.
Istotnym elementem wizytówki Google są wspomniane już wielokrotnie opinie – szybki dostęp do nich ułatwia podjęcie decyzji zakupowej, a im większa liczba pozytywnych ocen i recenzji, tym lepszy wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów.
Warto na bieżąco monitorować opinie i odpowiadać na nie. Negatywne komentarze pozostawione bez Twojej odpowiedzi mogą być źle odebrane wizerunkowo. Staraj się zawsze merytorycznie odnosić do krytycznych opinii, nie lekceważąc klientów i pokazując swój profesjonalizm.
Im większa aktywność na profilu firmy, tym większa szansa, że Google wyświetli Twoją wizytówkę wyżej w wynikach wyszukiwania. W zwiększeniu zasięgu wizytówki pomoże Ci również pozycjonowanie w Mapach Google.
Doskonałym uzupełnieniem strategii pozycjonowania wizerunkowego są kampanie PPC (ang. Pay Per Click – płatność za kliknięcie), realizowane za pomocą systemu Google Ads.
To płatne reklamy w Google, nastawione na wzmacnianie reputacji firmy i odsyłające do stron prezentujących pozytywne informacje na jej temat (np. nowości w ofercie, rekomendacji i referencji klientów czy największych sukcesów).
W związku z tym, że reklamy Google Ads zapewniają natychmiastową widoczność w wyszukiwarce, pozwalają szybko i skutecznie reagować na pojawiające się kryzysy wizerunkowe (np. negatywne opinie, które nagle zaczną się pojawiać w sieci), a także dotrzeć do dużej liczby użytkowników i zwiększyć ruch na stronie w bardzo krótkim czasie.
Dawniej działania z obszaru PR utożsamiane były przede wszystkim z gaszeniem pożarów i łagodzeniem kryzysów. Dziś marketing wizerunkowy wpisany jest na stałe w strategię komunikacji marki i zaczyna się już na poziomie wyszukiwarki – dlatego zastosowanie znajduje właśnie SEO wizerunkowe.
SERM pozwala nie tylko szybko reagować w sytuacjach krytycznych, ale przede wszystkim wspierać markę w jej nieustannym rozwoju i trzymać rękę na pulsie.
Z kampanii pozycjonowania wizerunkowego powinny skorzystać:
Działania wizerunkowe zawsze wymagają opracowania indywidualnej strategii, jednak – umiejętnie poprowadzone – przynoszą znakomite rezultaty.
Najważniejsze korzyści pozycjonowania wizerunkowego:
Klienci są z reguły bardziej skłonni do wystawiania negatywnych opinii niż dzielenia się pozytywnymi wrażeniami na temat firmy. Działają wtedy szybko i emocjonalnie – chcą wyrazić swoje rozczarowanie, przestrzec innych potencjalnych klientów, a niekiedy nawet otrzymać rekompensatę.
W strategii SERM kluczowe jest nie tylko gaszenie wizerunkowych pożarów, ale i zapobieganie ewentualnym kryzysom. Dlatego tak ważne jest zabieganie o możliwie najlepszy odbiór firmy w oczach potencjalnych klientów i jak największą liczbę pozytywnych opinii. Jak to robić?
Praca nad kształtowaniem pozytywnego wizerunku w wyszukiwarce wymaga czasu i cierpliwości. Raz wypracowane efekty trzeba na bieżąco monitorować i robić wszystko, by je utrzymać. Mimo to inwestycja w SEO PR się opłaca.
Aby zyskać pełną kontrolę nad swoim wizerunkiem w internecie, warto systematycznie monitorować:
Systematyczna kontrola działań wizerunkowych pozwoli Ci wspierać swoją firmę w rozwoju, a także szybko identyfikować i zapobiegać ewentualnym kryzysom.
Na reputację firmy wpływ mają przede wszystkim opinie, a do tych klienci trafiają najczęściej za pośrednictwem wyszukiwarki.
Regularnie prowadzone działania wizerunkowe w Google pozwolą Ci zbudować świadomość i wzmocnić autorytet marki. Zarządzanie reputacją firmy wymaga jednak czasu, wiedzy, doświadczenia, dobrze opracowanej strategii i dostępu do odpowiednich narzędzi SEO PR.
W SEMPIRE wiemy, jak zadbać o wizerunek Twojej firmy w sieci. Wykonamy dla Ciebie audyt materiałów widocznych w Google i analizę wyrażeń, na które pojawia się Twoja firma w wyszukiwarce, stworzymy i opublikujemy wartościowe dla Twojego biznesu treści, wypozycjonujemy pozytywne informacje o Twojej firmie i przeprowadzimy skuteczne kampanie reklamowe w płatnych wynikach wyszukiwania.
Wybierz usługę pozycjonowania wizerunkowego i zarządzaj reputacją swojej firmy w wyszukiwarce.
Umów się na bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEMPIRE.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 49 opinii