Zasięg reklam na TikToku wynosi około 13,6% wszystkich użytkowników na całym świecie (źródło: Date Reportal). Czy to jednak wystarczający powód, aby uruchomić kampanię na platformie TikTok Ads? To zależy od Twoich celów, budżetu oraz kreatywności.
Jednego jesteśmy pewni – reklamy na TikToku to kopalnia złota dla wielu biznesów, ale tylko wtedy, gdy potrafisz umiejętnie korzystać z dostępnych formatów i rodzajów kreacji reklamowych.
Przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie zestawienie najpopularniejszych typów reklamy na TikToku oraz gotowe pomysły, z których możesz skorzystać, przygotowując się do promocji swojego biznesu.
Z artykułu dowiesz się:
TikTok posiada określone specyfikacje reklam – odpowiedni kształt, rozmiar i format video. Poniżej przedstawiliśmy najważniejsze aspekty techniczne, które należy spełnić, by móc promować firmę na tej platformie.
Pamiętaj, że dłuższe opisy reklam TikTok Ads mogą zostać przycięte w zależności od modelu telefonu i systemu operacyjnego.
Na TikToku dostępnych jest wiele rodzajów reklam (jest w czym wybierać!). Różnorodność sprzyja większym możliwościom zaprezentowania produktu w bardziej angażujący sposób – im atrakcyjniejsze wideo, tym lepsze wyniki sprzedażowe.
Reklamy na TikToku można podzielić na kilka głównych typów, z których każdy ma swoje unikalne cechy i zalety. Dzięki temu marketerzy mogą dostosować swoje kampanie reklamowe do specyficznych potrzeb i celów.
Przedstawiamy 5 najpopularniejszych typów reklam na TikToku, które pomogą Ci lepiej zrozumieć, jak możesz wykorzystać platformę TikTok Ads do promocji swojego produktu lub usługi.
Reklamy In-Feed to reklamy, które pojawiają się naturalnie w kanale „Dla Ciebie” na platformie TikTok. To sprawia, że wyglądają jak treści organiczne tworzone przez użytkowników. Różnicą są przyciski CTA (Call to Action), takie jak np. „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej”.
Użytkownicy TikToka mogą wchodzić w interakcję z tymi reklamami poprzez polubienia, komentarze i udostępnienia. Jeżeli Twoim celem jest kierowanie użytkowników z TikToka do Twojej strony, reklamy In-Feed świetnie się w tym sprawdzą.
Reklamy In-Feed są dla firm, którym zależy na tym, aby oferty promocyjne naturalnie wkomponowywały się w treść (tj. nie wywoływały natychmiastowego skojarzenia z reklamą). Sprawdzą się również wśród produktów codziennego użytku, czyli takich, których zakup nie jest jednorazowy.
Brand Takeover to reklamy, które pojawiają się natychmiast po uruchomieniu aplikacji TikTok przez użytkownika. Zajmują całą przestrzeń ekranu i występują w formie obrazu, GIF-a lub krótkiego wideo.
Na pełnoekranowe reklamy Brand Takeover składają się materiały wideo trwające od 3 do 5 sekund (lub obrazów trwających od 3 sekund).
Użytkownicy TikToka mogą zobaczyć tylko jedną reklamę typu Brand Takeover w ciągu dnia. W praktyce oznacza to mniejszą konkurencję o przestrzeń reklamową i większe koszty dla reklamodawcy.
Reklamy Brand Takeover są odpowiednie dla marek, które chcą wywołać natychmiastowe zainteresowanie wokół konkretnego wydarzenia, czy kampanii. Sprawdzą się również w sytuacji wprowadzenia produktu lub usługi na rynek. Ten rodzaj reklamy dedykowany jest firmom z dużym budżetem, którym zależy na zwiększeniu widoczności reklamy (przy mniejszej konkurencji).
Branded Hashtag Challenge to interaktywne reklamy na TikToku, które zachęcają użytkowników do tworzenia własnych treści związanych z określonym hasztagiem. Wyświetlane są na stronie wyników wyszukiwania określonego hasztagu lub na stronie „Odkryj”.
Sposób działania reklamy Branded Hashag Challenge można opisać w kilku krokach:
Reklamy Branded Hashtag Challenge sprawdzą się wśród firm, które chcą wypromować więcej treści generowanych przez użytkowników, tzw. user-generated content oraz wśród marek ze znanymi hasztagami.
Branded Hashtag Challenge to strzał w dziesiątkę dla marek skoncentrowanych na budowaniu świadomości i zwiększaniu zaangażowania wśród użytkowników TikToka.
Branded Effects to rodzaj reklamy na TikToku, umożliwiający markom tworzenie własnych filtrów, naklejek i efektów AR (rozszerzonej rzeczywistości). To sposób na dodatkowe zaangażowanie użytkowników platformy TikTok, którzy mogą wykorzystać efekty firmy w swoich filmach.
Branded Effects to reklamy dedykowane firmom, którym zależy na stworzeniu wyraźnej tożsamości marki na TikToku. Ten rodzaj promocji na TikTok Ads sprawdzi się wśród przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć widoczność już trwającej kampanii.
TopView to rodzaj reklamy na TikToku, który jest podobny do Brand Takeover, jednak z tą różnicą, że jest wyświetlany po kilku sekundach od otwarcia aplikacji. Wideo w tej reklamie może trwać do 60 sekund i automatycznie odtworzy dźwięk.
Reklamy TopView wyświetlane są na całym ekranie – dzięki temu zyskujesz pewność, że użytkownicy je zobaczą. TopView jako rodzaj reklamy na TikToku ma też swoje minusy, jeżeli zależy Ci na tym, by zapewnić płynne przejście użytkownika z treści organicznych na płatne.
Reklamy TopView na TikToku są dla marek, które mają już uruchomione reklamy oraz tych, które chcą je zmienić. Najlepiej sprawdzą się wśród firm z dużymi budżetami.
Poniżej przedstawiamy 9 najpopularniejszych formatów reklam dostępnych na TikToku, które umożliwiają markom tworzenie atrakcyjnych kampanii reklamowych.
Vertical Video (wideo pionowe) to format reklamy na TikToku wyświetlany w pionie (9:16) i może trwać od kilku do 60 sekund. Vertical Video jest naturalny dla użytkowników TikToka, którzy zazwyczaj przeglądają treści na swoich smartfonach w pozycji pionowej.
Dla kogo jest format reklamy Vertical Video na TikToku?
Format reklamy Vertical Video na TikToku jest idealny dla marek, które chcą tworzyć dynamiczne, wciągające treści, wyglądające jak organiczna część TikToka. Wideo pionowe to doskonały wybór dla firm z sektora CPG (Consumer Packaged Goods), mody, kosmetyków i wszelkich produktów, które można atrakcyjnie zaprezentować w krótkich filmach.
Horizontal Video (wideo poziome) to format reklamy na TikToku wyświetlany w poziomie (16:9). Cieszy się mniejszą popularnością niż format pionowy, jednak oferuje bardziej „kinowe” wrażenie. Użytkownicy muszą obrócić swoje urządzenia, aby zobaczyć pełny widok wideo.
Dla kogo jest format reklamy Horizontal Video na TikToku?
Format reklamy Horizontal Video na TikToku najlepiej sprawdzi się wśród marek, które chcą opowiedzieć historię. To doskonały wybór dla firm z branży rozrywkowej, filmowej oraz marek luksusowych, o bardziej wyrafinowanym wizerunku.
Image (obraz) to statyczny format reklamy na TikToku. Najczęściej wykorzystywany w Brand Takeover i TopView Ads. Obrazy mogą zawierać tekst i przyciski CTA (Call to Action), dzięki czemu stają się atrakcyjne dla użytkowników za sprawą swojej prostoty i czytelności.
Dla kogo jest format reklamy Image na TikToku?
Format reklamy Image na TikToku to doskonała opcja dla firm, które chcą przekazać prosty i przejrzysty komunikat do użytkowników (potencjalnych klientów). To strzał dziesiątkę wśród branż FMCG, w promocji wydarzeń oraz w kampaniach z ograniczoną czasowo ofertą.
GIF to krótki format reklamy na TikToku, który pojawia się w zapętleniu jako animacja. Używany najczęściej do reklam Brand TakeOver Ads. Ze względu na swoją dynamiczną formę sprawdzi się lepiej niż statyczny obraz i może zostać lepiej zapamiętany przez użytkownika.
Dla kogo jest format reklamy GIF na TikToku?
Format GIF na TikToku to sprawdzona opcja dla kampanii promujących nowości produktowe, branż rozrywkowych oraz wszelkich akcji, które wymagają błyskawicznego przekazu.
Shopping Ads (reklamy produktowe) to format reklam TikTok Ads skoncentrowany na sprzedaży asortymentu, wyświetlany na karcie „Dla Ciebie” oraz w wynikach wyszukiwania TikToka. Zawiera linki przekierowujące użytkownika do sklepu internetowego, ceny oraz szczegółowe informacje o produktach.
Shopping Ads zawierają CTA takie jak „Kup teraz”, czy „Dowiedz się więcej”, co ułatwia dokonywanie bezpośrednich zakupów.
Dla kogo jest format reklamy Shopping Ads na TikToku?
Format reklamy Shopping Ads na TikToku jest skierowany do marek, które chcą zaprezentować produkty takie jak odzież i biżuteria. Reklamy produktowe to idealne rozwiązanie dla firm, które szczegółowo kierują swoje kampanie i którym zależy na większej i bezpośredniej konwersji z platformy TiKTok Ads.
Spark Ads to format reklam, który nie przypomina materiału sponsorowanego. Jest to rodzaj promowanej treści organicznej, czyli wideo stworzonego przez innych użytkowników. Mówiąc prościej: Spark Ads umożliwia sponsorowanie filmu organicznego już opublikowanego na platformie.
Reklamy Spark są wyświetlane z konta twórcy, a nie marki. Ten format reklamy na TikToku zwiększa autentyczność kampanii i buduje zaufanie do firmy.
Dla kogo jest format reklamy Spark Ads na TikToku?
Format reklamy Spark Ads jest dla marek, które chcą wyświetlać swoje wideo obok bezpłatnych treści. To dobra opcja dla tych przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć zaangażowanie oraz świadomość na temat firmy już na początku ścieżki zakupowej.
Reklamy w wyszukiwarce TikToka wyświetlane są po wpisaniu określonych słów kluczowych przez użytkownika. Pojawiają się na górze wyników wyszukiwania jako treści sponsorowane, które są dostosowane do zapytań internauty.
Reklamy w wyszukiwarce TikToka są automatycznie tworzone na podstawie istniejącej treści reklamodawcy i widoczne dla użytkowników w podobnym formacie do bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Dla kogo jest format reklamy w wyszukiwarce TikTok?
Format reklamy w wyszukiwarce TikTok jest doskonały dla marek, którym zależy na ponownym dotarciu do użytkowników, którzy wykazali zamiar zakupu (retargeting).
Carousel Ads (reklamy karuzelowe) to format reklam na TikToku, w którym zaprezentowane jest wiele produktów lub treści. Użytkownicy mogą przesuwać w lewo lub w prawo, aby zobaczyć kolejne obrazy lub wideo, dzięki czemu są w stanie lepiej zapoznać się z ofertą.
Reklamy karuzelowe mogą zawierać do 35 zdjęć produktów, które potencjalni klienci mogą przeglądać we własnym tempie.
Carousel Ads dostępne są w 2 wersjach:
Dla kogo jest format Carousel Ads na TikToku?
Format Carousel Ads na TikToku przeznaczony jest dla marek, którym zależy na wypromowaniu różnorodnych produktów lub usług. Sprawdzi się wśród firm testujących również opcje kreacji i zdjęć, w celu sprawdzenia, które z nich najlepiej sprawdzą się w przypadku różnych grup użytkowników.
Playable Ads to interaktywne reklamy na TikToku pozwalające użytkownikom wypróbować aplikację lub grę przed jej pobraniem. Są bardzo angażujące i skuteczne w pozyskiwaniu potencjalnych klientów (użytkowników aplikacji).
Format reklamy Playable Ads na TikToku jest atrakcyjny dla firm z branży gier oraz aplikacji mobilnych, które chcą zwiększyć liczbę pobrań i dodatkowo zaangażować użytkowników.
Tak, reklamy na TikToku sprawdzą się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni format i rodzaj TikTok Ads, by trafić z odpowiednim przekazem do swojego potencjalnego klienta.
Na przykład reklama TopView sprawdzi się na etapie budowania świadomości i rozważania (górna część lejka sprzedażowego). Z kolei reklama In-Feed obejmie całą ścieżkę zakupową. Aby zmaksymalizować wyniki kampanii uruchomionej na TikToku, zaleca się połączenie kilku formatów i rodzajów reklamy.
Nie ma jednego, najskuteczniejszego typu reklamy na TikToku – choć wiele wskazuje na dominację In-Feed i Branded Hashtag Challenge. Powód? Wysoki poziom interakcji z użytkownikami i budowanie długoterminowej relacji z potencjalnym klientem.
Zanim jednak wybierzesz odpowiedni format i rodzaj reklamy dla swojej marki na TikToku, przemyśl strategię contentową. Aby Ci ułatwić proces twórczy, przygotowaliśmy listę 4 gotowych pomysłów, które przybliżą Cię do viralowego sukcesu na platformie TikTok Ads.
Tworzenie treści, które pokazują, jak Twój produkt lub usługa rozwiązuje konkretne problemy, to strzał w dziesiątkę. Użytkownicy TikToka często poszukują praktycznych porad i wskazówek, więc zademonstrowanie, jak Twoja oferta może ułatwić im życie, z pewnością przyciągnie ich uwagę i zbuduje pożądane zaangażowanie.
Autentyczność i humor jest na wagę złota, również w reklamach na TikToku. Tworzenie zabawnych, ale jednocześnie wiarygodnych treści może pomóc Twojej marce wyróżnić się i zbudować silną więź z odbiorcami. Wykorzystaj trendy, memy i popularne formaty wideo, aby Twoje reklamy były jeszcze bardziej atrakcyjne.
Zachęcaj swoich zadowolonych klientów do tworzenia treści na temat Twojej marki i produktów. Użytkownicy TikToka uwielbiają autentyczne recenzje i rekomendacje od innych użytkowników. Badania pokazują, że 63% konsumentów w wieku 18-34 lat bardziej ufa influencerom niż samym markom (źródło: Edelman).
Stworzenie haka na uwagę to trudne wyzwanie, wymagające nieszablonowego podejścia do tworzenia reklam na TikToku.
Haki (hooki) to krótkie, przyciągające uwagę wprowadzenie na początku filmu, które zatrzymuje widza i zachęca do dalszego oglądania.
Przykłady skutecznych haków na uwagę mogą obejmować:
Haki w reklamach na TikToku mogą być świetnym sposobem na to, by wyróżnić się na tle konkurencji. To nie tylko sposób na to, by stać się bardziej zapamiętywalnym, lecz szansa na nawiązanie kontaktu z Twoimi użytkownikami.
Uruchomienie reklam na TikToku wiąże się z wieloma wyborami, w tym z podjęciem decyzji odnośnie najlepszej kreacji. Poniżej znajdziesz krótkie podsumowanie najważniejszych informacji na temat TikTok Ads.
Spróbuj nowego, innowacyjnego podejścia do reklam i wykorzystaj potencjał TikToka do stworzenia viralowej kampanii!
Ocena artykułu:
5 / 5 według 20 opinii