Jakie są rodzaje reklam na TikToku i gdzie najlepiej się sprawdzą? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jakie są rodzaje reklam na TikToku i gdzie najlepiej się sprawdzą? + 5 gotowych pomysłów

Zasięg reklam na TikToku wynosi około 13,6% wszystkich użytkowników na całym świecie (źródło: Date Reportal). Czy to jednak wystarczający powód, aby uruchomić kampanię na platformie TikTok Ads? To zależy od Twoich celów, budżetu oraz kreatywności.

Jednego jesteśmy pewni – reklamy na TikToku to kopalnia złota dla wielu biznesów, ale tylko wtedy, gdy potrafisz umiejętnie korzystać z dostępnych formatów i rodzajów kreacji reklamowych.

Przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie zestawienie najpopularniejszych typów reklamy na TikToku oraz gotowe pomysły, z których możesz skorzystać, przygotowując się do promocji swojego biznesu.

Z artykułu dowiesz się:

  • co zawiera się w specyfikacjach reklam na TikToku,
  • jakie są rodzaje reklam na TikToku,
  • jakie są typy reklam na TikToku,
  • czy reklamy na TikToku sprawdzą się na każdym etapie lejka sprzedażowego,
  • jaki jest najskuteczniejszy typ reklamy na TikToku,
  • jakie są pomysły na tworzenie atrakcyjnych reklam na TikToku.

Jakie są rodzaje reklam na TikToku

Specyfikacje reklam na TikToku – wszystko, co musisz wiedzieć od strony technicznej

TikTok posiada określone specyfikacje reklam – odpowiedni kształt, rozmiar i format video. Poniżej przedstawiliśmy najważniejsze aspekty techniczne, które należy spełnić, by móc promować firmę na tej platformie.

  • Proporcje: 9:16, 1:1 bądź 16:9 (film najlepiej prezentuje się w proporcjach 9:16)
  • Minimalna rozdzielczość wideo: 540 × 960 px, 640 × 640 px lub 960 × 540 px
  • Typ pliku wideo: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp lub .avi
  • Długość nagrania: od 5 do 60 sekund (reklamy krótsze niż 5 sekund bądź dłuższe niż 60 nie będą zatwierdzane!)
  • Rozmiar pliku wideo: max. 500 MB
  • Prędkość transmisji danych wyrażona w bitach na sekundę: min. 516 kb/s
  • Opis reklamy na TikToku: od 1-100 znaków łacińskich i 1-50 znaków azjatyckich (bez emoji, „{ }” lub „#”; znaki interpunkcyjne i spacje liczą się jako znaki)

Pamiętaj, że dłuższe opisy reklam TikTok Ads mogą zostać przycięte w zależności od modelu telefonu i systemu operacyjnego.

Jakie są rodzaje reklam na TikToku? + 5 typów reklam + 9 formatów TikTok Ads

Na TikToku dostępnych jest wiele rodzajów reklam (jest w czym wybierać!). Różnorodność sprzyja większym możliwościom zaprezentowania produktu w bardziej angażujący sposób – im atrakcyjniejsze wideo, tym lepsze wyniki sprzedażowe.

5 typów reklam na TikToku

Reklamy na TikToku można podzielić na kilka głównych typów, z których każdy ma swoje unikalne cechy i zalety. Dzięki temu marketerzy mogą dostosować swoje kampanie reklamowe do specyficznych potrzeb i celów.

Przedstawiamy 5 najpopularniejszych typów reklam na TikToku, które pomogą Ci lepiej zrozumieć, jak możesz wykorzystać platformę TikTok Ads do promocji swojego produktu lub usługi.

1. Reklamy In-Feed

Reklamy In-Feed to reklamy, które pojawiają się naturalnie w kanale „Dla Ciebie” na platformie TikTok. To sprawia, że wyglądają jak treści organiczne tworzone przez użytkowników. Różnicą są przyciski CTA (Call to Action), takie jak np. „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej”.

Przykład reklamy In-Feed na TikToku
Przykład reklamy In-Feed na TikToku

Użytkownicy TikToka mogą wchodzić w interakcję z tymi reklamami poprzez polubienia, komentarze i udostępnienia. Jeżeli Twoim celem jest kierowanie użytkowników z TikToka do Twojej strony, reklamy In-Feed świetnie się w tym sprawdzą.

Dla kogo są reklamy In-Feed na TikToku?

Reklamy In-Feed są dla firm, którym zależy na tym, aby oferty promocyjne naturalnie wkomponowywały się w treść (tj. nie wywoływały natychmiastowego skojarzenia z reklamą). Sprawdzą się również wśród produktów codziennego użytku, czyli takich, których zakup nie jest jednorazowy.

2. Brand Takeover

Brand Takeover to reklamy, które pojawiają się natychmiast po uruchomieniu aplikacji TikTok przez użytkownika. Zajmują całą przestrzeń ekranu i występują w formie obrazu, GIF-a lub krótkiego wideo.

Przykład reklamy Brand Takeover na TikToku
Przykład reklamy Brand Takeover na TikToku – źródło: Medium.com

Na pełnoekranowe reklamy Brand Takeover składają się materiały wideo trwające od 3 do 5 sekund (lub obrazów trwających od 3 sekund).

Użytkownicy TikToka mogą zobaczyć tylko jedną reklamę typu Brand Takeover w ciągu dnia. W praktyce oznacza to mniejszą konkurencję o przestrzeń reklamową i większe koszty dla reklamodawcy.

Dla kogo są reklamy Brand Takeover na TikToku?

Reklamy Brand Takeover są odpowiednie dla marek, które chcą wywołać natychmiastowe zainteresowanie wokół konkretnego wydarzenia, czy kampanii. Sprawdzą się również w sytuacji wprowadzenia produktu lub usługi na rynek. Ten rodzaj reklamy dedykowany jest firmom z dużym budżetem, którym zależy na zwiększeniu widoczności reklamy (przy mniejszej konkurencji).

3. Branded Hashtag Challenge

Branded Hashtag Challenge to interaktywne reklamy na TikToku, które zachęcają użytkowników do tworzenia własnych treści związanych z określonym hasztagiem. Wyświetlane są na stronie wyników wyszukiwania określonego hasztagu lub na stronie „Odkryj”.

Przykład reklamy Branded Hashtag Challenge na TikToku
Przykład reklamy Branded Hashtag Challenge na TikToku – źródło: Medium.com

Sposób działania reklamy Branded Hashag Challenge można opisać w kilku krokach:

  1. Użytkownicy klikają wyzwanie z hasztagiem marki.
  2. Następnie zostają przeniesieni na stronę Brand Challenge, zawierającą opis wyzwania, zasady, logo marki i link przekierowujący do jej strony internetowej.
  3. TikTokerzy tworzą własne treści na podstawie wyzwania, używając hasztagu firmy do wypromowania swojego wideo.

Dla kogo są reklamy Branded Hashtag Challenge na TikToku?

Reklamy Branded Hashtag Challenge sprawdzą się wśród firm, które chcą wypromować więcej treści generowanych przez użytkowników, tzw. user-generated content oraz wśród marek ze znanymi hasztagami.

Branded Hashtag Challenge to strzał w dziesiątkę dla marek skoncentrowanych na budowaniu świadomości i zwiększaniu zaangażowania wśród użytkowników TikToka.

4. Branded Effects

Branded Effects to rodzaj reklamy na TikToku, umożliwiający markom tworzenie własnych filtrów, naklejek i efektów AR (rozszerzonej rzeczywistości). To sposób na dodatkowe zaangażowanie użytkowników platformy TikTok, którzy mogą wykorzystać efekty firmy w swoich filmach.

Przykład reklamy Branded Effects na TikToku
Przykład reklamy Branded Effects na TikToku – źródło: Marvyco.com

Dla kogo są reklamy Branded Effects na TikToku?

Branded Effects to reklamy dedykowane firmom, którym zależy na stworzeniu wyraźnej tożsamości marki na TikToku. Ten rodzaj promocji na TikTok Ads sprawdzi się wśród przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć widoczność już trwającej kampanii.

5.  TopView

TopView to rodzaj reklamy na TikToku, który jest podobny do Brand Takeover, jednak z tą różnicą, że jest wyświetlany po kilku sekundach od otwarcia aplikacji. Wideo w tej reklamie może trwać do 60 sekund i automatycznie odtworzy dźwięk.

Przykład reklamy TopView na TikToku
Przykład reklamy TopView na TikToku

Reklamy TopView wyświetlane są na całym ekranie – dzięki temu zyskujesz pewność, że użytkownicy je zobaczą. TopView jako rodzaj reklamy na TikToku ma też swoje minusy, jeżeli zależy Ci na tym, by zapewnić płynne przejście użytkownika z treści organicznych na płatne.

Dla kogo są reklamy TopView na TikToku?

Reklamy TopView na TikToku są dla marek, które mają już uruchomione reklamy oraz tych, które chcą je zmienić. Najlepiej sprawdzą się wśród firm z dużymi budżetami.

9 formatów reklam na TikToku

Poniżej przedstawiamy 9 najpopularniejszych formatów reklam dostępnych na TikToku, które umożliwiają markom tworzenie atrakcyjnych kampanii reklamowych.

1. Vertical Video

Vertical Video (wideo pionowe) to format reklamy na TikToku wyświetlany w pionie (9:16) i może trwać od kilku do 60 sekund. Vertical Video jest naturalny dla użytkowników TikToka, którzy zazwyczaj przeglądają treści na swoich smartfonach w pozycji pionowej.

Dla kogo jest format reklamy Vertical Video na TikToku?

Format reklamy Vertical Video na TikToku jest idealny dla marek, które chcą tworzyć dynamiczne, wciągające treści, wyglądające jak organiczna część TikToka. Wideo pionowe to doskonały wybór dla firm z sektora CPG (Consumer Packaged Goods), mody, kosmetyków i wszelkich produktów, które można atrakcyjnie zaprezentować w krótkich filmach.

2. Horizontal Video

Horizontal Video (wideo poziome) to format reklamy na TikToku wyświetlany w poziomie (16:9). Cieszy się mniejszą popularnością niż format pionowy, jednak oferuje bardziej „kinowe” wrażenie. Użytkownicy muszą obrócić swoje urządzenia, aby zobaczyć pełny widok wideo.

Dla kogo jest format reklamy Horizontal Video na TikToku?

Format reklamy Horizontal Video na TikToku najlepiej sprawdzi się wśród marek, które chcą opowiedzieć historię. To doskonały wybór dla firm z branży rozrywkowej, filmowej oraz marek luksusowych, o bardziej wyrafinowanym wizerunku.

3. Image

Image (obraz) to statyczny format reklamy na TikToku. Najczęściej wykorzystywany w Brand Takeover i TopView Ads. Obrazy mogą zawierać tekst i przyciski CTA (Call to Action), dzięki czemu stają się atrakcyjne dla użytkowników za sprawą swojej prostoty i czytelności.

Dla kogo jest format reklamy Image na TikToku?

Format reklamy Image na TikToku to doskonała opcja dla firm, które chcą przekazać prosty i przejrzysty komunikat do użytkowników (potencjalnych klientów). To strzał dziesiątkę wśród branż FMCG, w promocji wydarzeń oraz w kampaniach z ograniczoną czasowo ofertą.

4. GIF

GIF to krótki format reklamy na TikToku, który pojawia się w zapętleniu jako animacja. Używany najczęściej do reklam Brand TakeOver Ads. Ze względu na swoją dynamiczną formę sprawdzi się lepiej niż statyczny obraz i może zostać lepiej zapamiętany przez użytkownika.

Dla kogo jest format reklamy GIF na TikToku?

Format GIF na TikToku to sprawdzona opcja dla kampanii promujących nowości produktowe, branż rozrywkowych oraz wszelkich akcji, które wymagają błyskawicznego przekazu.

5. Shopping Ads (Video Shopping Ads)

Shopping Ads (reklamy produktowe) to format reklam TikTok Ads skoncentrowany na sprzedaży asortymentu, wyświetlany na karcie „Dla Ciebie” oraz w wynikach wyszukiwania TikToka. Zawiera linki przekierowujące użytkownika do sklepu internetowego, ceny oraz szczegółowe informacje o produktach.

Przykład formatu reklamowego Shopping Ads na TikToku
Przykład formatu reklamowego Shopping Ads na TikToku – źródło: Search Engine Journal

Shopping Ads zawierają CTA takie jak „Kup teraz”, czy „Dowiedz się więcej”, co ułatwia dokonywanie bezpośrednich zakupów.

Dla kogo jest format reklamy Shopping Ads na TikToku?

Format reklamy Shopping Ads na TikToku jest skierowany do marek, które chcą zaprezentować produkty takie jak odzież i biżuteria. Reklamy produktowe to idealne rozwiązanie dla firm, które szczegółowo kierują swoje kampanie i którym zależy na większej i bezpośredniej konwersji z platformy TiKTok Ads.

6. Spark Ads

Spark Ads to format reklam, który nie przypomina materiału sponsorowanego. Jest to rodzaj promowanej treści organicznej, czyli wideo stworzonego przez innych użytkowników. Mówiąc prościej: Spark Ads umożliwia sponsorowanie filmu organicznego już opublikowanego na platformie.

Przykład formatu reklamowego Spark Ads na TikToku
Przykład formatu reklamowego Spark Ads na TikToku – źródło: Captiv8

Reklamy Spark są wyświetlane z konta twórcy, a nie marki. Ten format reklamy na TikToku zwiększa autentyczność kampanii i buduje zaufanie do firmy.

Dla kogo jest format reklamy Spark Ads na TikToku?

Format reklamy Spark Ads jest dla marek, które chcą wyświetlać swoje wideo obok bezpłatnych treści. To dobra opcja dla tych przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć zaangażowanie oraz świadomość na temat firmy już na początku ścieżki zakupowej.

7. Reklamy w wyszukiwarce TikTok

Reklamy w wyszukiwarce TikToka  wyświetlane są po wpisaniu określonych słów kluczowych przez użytkownika. Pojawiają się na górze wyników wyszukiwania jako treści sponsorowane, które są dostosowane do zapytań internauty.

Reklamy w wyszukiwarce TikToka są automatycznie tworzone na podstawie istniejącej treści reklamodawcy i widoczne dla użytkowników w podobnym formacie do bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Dla kogo jest format reklamy w wyszukiwarce TikTok?

Format reklamy w wyszukiwarce TikTok jest doskonały dla marek, którym zależy na ponownym dotarciu do użytkowników, którzy wykazali zamiar zakupu (retargeting).

Carousel Ads (reklamy karuzelowe) to format reklam na TikToku, w którym zaprezentowane jest wiele produktów lub treści. Użytkownicy mogą przesuwać w lewo lub w prawo, aby zobaczyć kolejne obrazy lub wideo, dzięki czemu są w stanie lepiej zapoznać się z ofertą.

Reklamy karuzelowe mogą zawierać do 35 zdjęć produktów, które potencjalni klienci mogą przeglądać we własnym tempie.

Carousel Ads dostępne są w 2 wersjach:

  • VSA (Video Shopping Ads) – przeznaczony do zwiększania sprzedaży z linkami prowadzącymi do strony docelowej; może zawierać od 2 do 20 zdjęć produktów.
  • Standard – przeznaczony do celów związanych z ruchem i zwiększaniem świadomości o firmie, jednak tylko z jednym CTA do wszystkich zdjęć; może zawierać od 2 do 35 zdjęć produktów.

Format Carousel Ads na TikToku przeznaczony jest dla marek, którym zależy na wypromowaniu różnorodnych produktów lub usług. Sprawdzi się wśród firm testujących również opcje kreacji i zdjęć, w celu sprawdzenia, które z nich najlepiej sprawdzą się w przypadku różnych grup użytkowników.

9. Playable Ads

Playable Ads to interaktywne reklamy na TikToku pozwalające użytkownikom wypróbować aplikację lub grę przed jej pobraniem. Są bardzo angażujące i skuteczne w pozyskiwaniu potencjalnych klientów (użytkowników aplikacji).

Dla kogo jest format reklamy Playable Ads na TikToku?

Format reklamy Playable Ads na TikToku jest atrakcyjny dla firm z branży gier oraz aplikacji mobilnych, które chcą zwiększyć liczbę pobrań i dodatkowo zaangażować użytkowników.

Czy reklamy na TikToku sprawdzą się na każdym etapie lejka sprzedażowego?

Tak, reklamy na TikToku sprawdzą się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni format i rodzaj TikTok Ads, by trafić z odpowiednim przekazem do swojego potencjalnego klienta.

Rodzaje i formaty reklam na TikToku
Rodzaje i formaty reklam na TikToku – a dotarcie do klienta na każdym etapie lejka sprzedażowego

Na przykład reklama TopView sprawdzi się na etapie budowania świadomości i rozważania (górna część lejka sprzedażowego). Z kolei reklama In-Feed obejmie całą ścieżkę zakupową. Aby zmaksymalizować wyniki kampanii uruchomionej na TikToku, zaleca się połączenie kilku formatów i rodzajów reklamy.

Jaki jest najskuteczniejszy typ reklamy na TikToku? 4 gotowe pomysły SEMPIRE

Nie ma jednego, najskuteczniejszego typu reklamy na TikToku – choć wiele wskazuje na dominację In-Feed i Branded Hashtag Challenge. Powód? Wysoki poziom interakcji z użytkownikami i budowanie długoterminowej relacji z potencjalnym klientem.

Zanim jednak wybierzesz odpowiedni format i rodzaj reklamy dla swojej marki na TikToku, przemyśl strategię contentową. Aby Ci ułatwić proces twórczy, przygotowaliśmy listę 4 gotowych pomysłów, które przybliżą Cię do viralowego sukcesu na platformie TikTok Ads.

Pomysł 1. Pokaż rozwiązanie problemu Twojego klienta

Tworzenie treści, które pokazują, jak Twój produkt lub usługa rozwiązuje konkretne problemy, to strzał w dziesiątkę. Użytkownicy TikToka często poszukują praktycznych porad i wskazówek, więc zademonstrowanie, jak Twoja oferta może ułatwić im życie, z pewnością przyciągnie ich uwagę i zbuduje pożądane zaangażowanie.

Pomysł 2. Bądź autentyczny i…zabawny!

Autentyczność i humor jest na wagę złota, również w reklamach na TikToku. Tworzenie zabawnych, ale jednocześnie wiarygodnych treści może pomóc Twojej marce wyróżnić się i zbudować silną więź z odbiorcami. Wykorzystaj trendy, memy i popularne formaty wideo, aby Twoje reklamy były jeszcze bardziej atrakcyjne.

Pomysł 3. Niech Twoi klienci mówią za Ciebie

Zachęcaj swoich zadowolonych klientów do tworzenia treści na temat Twojej marki i produktów. Użytkownicy TikToka uwielbiają autentyczne recenzje i rekomendacje od innych użytkowników. Badania pokazują, że 63% konsumentów w wieku 18-34 lat bardziej ufa influencerom niż samym markom (źródło: Edelman).

Pomysł 4. Stwórz haka na uwagę

Stworzenie haka na uwagę to trudne wyzwanie, wymagające nieszablonowego podejścia do tworzenia reklam na TikToku.

Haki (hooki) to krótkie, przyciągające uwagę wprowadzenie na początku filmu, które zatrzymuje widza i zachęca do dalszego oglądania.

Przykłady skutecznych haków na uwagę mogą obejmować:

  • Zaskakujące stwierdzenie: „Czy wiesz, że ten prosty trik pomoże zaoszczędzić Ci setki dolarów?”
  • Pytanie retoryczne: „Kto by pomyślał, że to takie łatwe?”

Haki w reklamach na TikToku mogą być świetnym sposobem na to, by wyróżnić się na tle konkurencji. To nie tylko sposób na to, by stać się bardziej zapamiętywalnym, lecz szansa na nawiązanie kontaktu z Twoimi użytkownikami.

Rodzaje reklam na TikToku – podsumowanie

Uruchomienie reklam na TikToku wiąże się z wieloma wyborami, w tym z podjęciem decyzji odnośnie najlepszej kreacji. Poniżej znajdziesz krótkie podsumowanie najważniejszych informacji na temat TikTok Ads.

  • Najskuteczniejsze formaty reklam na TikToku to TopView Ads, Branded Hashtag Challenges oraz Spark Ads, które zapewniają wysoki poziom zaangażowania i zasięgu.
  • Reklamy na TikToku najlepiej sprawdzą się w branżach takich jak moda, uroda, technologie, gry oraz rozrywka.
  • Korzystanie z reklam na TikToku jest zdecydowanie warte rozważenia, zwłaszcza że platforma ta oferuje dostęp do szerokiego spektrum wiekowego użytkowników, w tym znaczącej liczby osób powyżej 24 roku życia.

Spróbuj nowego, innowacyjnego podejścia do reklam i wykorzystaj potencjał TikToka do stworzenia viralowej kampanii!

 

 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 20 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.