Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?
Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:
Dotarcie do 28 milionów realnych użytkowników, 12,8 mld odsłon reklamy i 17,8 mln kliknięć klientów w kreacje reklamowe – liczby te podkreślają potęgę WP Ads, samoobsługowego narzędzia do zarządzania kampaniami internetowymi.
Reklamy uruchomione na WP we współpracy z Meta Ads, Google Ads, czy Bing Ads mogą przynieść jeszcze większy zasięg dla prowadzonych przez Ciebie działań w internecie. Im większa Twoja obecność w przestrzeni online, tym większa szansa, by widoczność zamienić w większą sprzedaż produktów bądź usług.
Z artykułu dowiesz się:
WP Ads to nowoczesny system reklamowy oferowany przez Wirtualną Polskę. Reklamy w serwisie Wirtualna Polska pozwalają dotrzeć do użytkowników serwisów WP, poczty WP i o2 oraz do sieci WPartner.
Kampanie WP obejmują zasięgiem 23 milionów użytkowników, co stanowi 91% polskich internautów. Dzięki temu reklamodawcy mają możliwość skutecznego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, zwiększenia zasięgu i skuteczności swoich działań marketingowych.
Zanim uruchomisz kampanię na WP Ads, powinieneś założyć konto w usłudze 1login.wpl.pl i za jego pośrednictwem zalogować się do platformy reklamowej.
Następnie należy uzupełnić formularz rejestracyjny i przystąpić do konfiguracji konta (dodać logotyp, adres feeda, zasilić konto, zaimplementować kod śledzący PX według instrukcji).
Aby uruchomić kampanię na WP Ads, należy postępować według poniższych wytycznych.
Wtyczki, integracje i szczegółowe instrukcje dostępne są na stronie: WP Ads.
Na WP Ads dostępne są 4 rodzaje reklam, dostosowane do różnych celów firmy. Poniżej znajdziesz ich szczegółowy opis wraz z przykładami.
Banery reklamowe pojawiają się na najpopularniejszych portalach Wirtualnej Polski. To graficzne formy reklamy. WP Ads daje Ci duże możliwości wyboru spośród 500 kategorii targetowania.
Rozliczasz się za kliknięcie baneru, dzięki czemu masz pełną kontrolę nad kosztami kampanii w serwisach Wirtualnej Polski i płacisz tylko za realne zainteresowanie użytkowników.
Reklamy mailingowe docierają do 9 milionów internautów korzystających z Poczty WP i Onetu. Wysyłane są do użytkowników Wirtualnej Polski i pojawiają się na samej górze skrzynki odbiorczej, dzięki czemu mają wysoki wskaźnik otwarć (tzw. open rate).
Mailing na WP Ads wyróżnia się precyzją dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów.
Reklamy natywne na WP dostosowywane są do treści strony internetowej, w wyniku czego wyglądają jak jej integralna część. Ich potencjał tkwi w prostocie tworzenia kreacji reklamowej – system automatycznie generuje kilka opcji reklamy na podstawie jednej grafiki i kilku wersji tekstu.
Reklamy natywne w serwisie Wirtualnej Polski gwarantują niski koszt kliknięcia, przy jednocześnie wysokiej skuteczności działania.
Reklamy produktowe na WP to doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych. Wszystko za sprawą dostępnych formatów (mailing dynamiczny, display dynamiczny) oraz automatyzacji w tworzeniu reklam na podstawie feedu produktowego.
Reklamy produktowe wspomagane są przez algorytmy (AI), pozwalające na pełną optymalizację wyświetlanego asortymentu w oparciu o dane ze sklepu internetowego.
Reklamy wideo (Instream Video Ad) to reklama emitowana przed redakcyjnym materiałem audiowizualnym na serwisach oraz w aplikacjach WP. Uruchomiona jest automatycznie, jednak z wyciszonym dźwiękiem bądź włączonym po akcji użytkownika.
Na WP Ads dostępne są typy kampanii, które można sklasyfikować na podstawie ich przeznaczenia. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich.
Do kampanii wizerunkowych WP Ads należą:
Wśród kampanii pozyskujących ruch na stronie WWW za pośrednictwem Wirtualnej Polski znajdziesz:
Kampanie generujące sprzedaż na WP Ads, takie jak Sales Booster*, bazują na kreacjach z feedu produktowego i są rozliczane za efekt sprzedażowy (ROAS - Return on Ad Spend).
Algorytmy WP Ads automatycznie optymalizują wyświetlane produkty, aby maksymalizować sprzedaż. Reklamodawca płaci za uzyskane wyniki sprzedażowe, co czyni tę kampanię wyjątkowo skuteczną dla e-commerce.
*SalesBooster to typ kampanii reklamowej na WP Ads, która wyświetla Twoje produkty na setkach serwisów internetowych zintegrowanych z WP Ads. Obejmuje to serwisy Wirtualnej Polski Media, takie jak Strona Główna WP, money.pl, pudelek.pl itd.
Wśród kampanii pozyskujących ruch na stronie WWW za pośrednictwem Wirtualnej Polski znajdziesz:
Kampanie generujące sprzedaż na WP Ads, takie jak Sales Booster*, bazują na kreacjach z feedu produktowego i są rozliczane za efekt sprzedażowy (ROAS - Return on Ad Spend).
Algorytmy WP Ads automatycznie optymalizują wyświetlane produkty, aby maksymalizować sprzedaż. Reklamodawca płaci za uzyskane wyniki sprzedażowe, co czyni tę kampanię wyjątkowo skuteczną dla e-commerce.
*SalesBooster to typ kampanii reklamowej na WP Ads, która wyświetla Twoje produkty na setkach serwisów internetowych zintegrowanych z WP Ads. Obejmuje to serwisy Wirtualnej Polski Media, takie jak Strona Główna WP, money.pl, pudelek.pl itd.
Koszt reklamowania się na WP Ads wynika z opłat poniesionych na realizację samej kampanii internetowej. Oznacza to, że zapłacisz tyle, ile wyniesie rzeczywista aktywność reklamowa na platformie.
Kampanię na WP uruchomisz już od 100 zł, jednak koszty reklamowania się w serwisach Wirtualnej Polski są bezpośrednio związane z wybranym modelem rozliczania efektów danej kampanii.
Do podstawowych modeli rozliczeń reklam WP Ads zaliczane są:
Reklamy na WP Ads wyróżniają:
WP Ads to doskonałe uzupełnienie innych kanałów reklamowych, takich jak Google Ads, czy Microsoft Ads. Jeżeli chcesz zostać zauważony przez swoich klientów, powinieneś zadbać o to, by pojawiać się w wielu różnych przestrzeniach internetu.
*WP Pixel to skrypt zamieszczany na stronie docelowej uruchamianej kampanii. Implementacja WP Pixel pozwala na precyzyjny dobór i dopasowanie produktów wyświetlanych w reklamach do tego, co użytkownik przeglądał w sklepie internetowym.
Na WP Ads może zareklamować się każdy właściciel strony internetowej. W szczególności, jeżeli:
Na WP Ads wypromują się:
Zdaniem naszego eksperta ds. kampanii internetowych, inwestycja w reklamy WP Ads to strzał w dziesiątkę. Powodów jest co najmniej kilka, specjalista od reklam wymienił ich aż 5:
WP Ads oferuje szerokie możliwości analityczne i wsparcie techniczne, czyli wszystko to, czego potrzebują reklamodawcy na różnym etapie zaawansowania.
Aby założyć konto na WP Ads, odwiedź stronę rejestracji ads.wp.pl. Wypełnij formularz zgłoszeniowy. Po weryfikacji konta będziesz mógł rozpocząć tworzenie kampanii reklamowych.
Jeżeli masz konto pocztowe na WP lub Onecie, możesz zalogować się przez te platformy, a następnie przejść do wypełnienia formularza rejestracyjnego.
Nie, obecnie nie ma dostępnego WP Ads Plugin dla WordPressa. Jednak WP Ads oferuje rozbudowane narzędzia i integracje, które umożliwiają skuteczne zarządzanie kampaniami reklamowymi.
To, czy WP Ads jest lepszy od Google Ads, zależy od Twoich celów i specyfiki prowadzonej kampanii internetowej. Przykładowo, mailingi reklamowe są realizowane wyłącznie poprzez platformę WP Ads, dlatego, jeżeli zależy Ci na takim sposobie dotarcia do klientów – wybór będzie oczywisty.
WP Ads pozwoli Ci wypromować branże, które w Google Ads znajdują się na zakazanej liście (np. produkty z branży erotycznej). Google Ads ma jednak większy zasięg globalny i oferuje zaawansowane narzędzia analityczne oraz szersze możliwości targetowania.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 24 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!