Reklama w Internecie – sprawdzone i najlepsze sposoby! TOP 8 dla firm

Reklama w Internecie – sprawdzone i najlepsze sposoby dla firm! TOP 8

Internet to jedyne medium, które od wielu lat nieprzerwanie rośnie. Już dwa lata temu, po raz pierwszy w historii, pokonał królującą od zawsze telewizję, zyskując miano lidera na rynku reklamowym. Ta dominacja będzie się zwiększać - to pewne, zwłaszcza że kanał online daje nam coraz lepsze możliwości targetowania kampanii. 

Czas najwyższy porzucić wysokobudżetowe reklamy telewizyjne i projekty outdoorowe typu billboardy czy banery w mieście. To właśnie teraz, bardziej niż kiedykolwiek, powinieneś uwzględnić w swojej strategii marketing internetowy. Poznaj 8 udowodnionych, skutecznych sposobów na reklamowanie firmy w Internecie - przekonaj się, że nie potrzeba do tego olbrzymich kosztów. 

Chcesz od razu przejść do konkretów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze Specjalistą ds. reklamy w Internecie, który niezobowiązująco i całkowicie za darmo przedstawi najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i otrzymasz dedykowane, najskuteczniejsze rozwiązania. 

Zamów konsultację teraz!

Sposoby na reklamę firmy w Internecie - przegląd i charakterystyka

Internet ma tę przewagę nad telewizją i innymi mediami masowymi, że kieruje przekaz do wyselekcjonowanej grupy klientów zorientowanych na konkretne produkty lub usługi, pozwala zatrzymać ich na dłużej, wspiera wiarygodność marki i buduje do niej zaufanie.

O potędze reklamy online mogliśmy przekonać się zwłaszcza w ostatnim czasie, kiedy to pandemia przeniosła nas w zupełnie nową rzeczywistość, a Internet stał się głównym kanałem dosłownie wszystkiego - nie tylko rozrywki i komunikacji, ale przede wszystkim zakupów, transakcji, a nawet spotkań biznesowych.

To tu przeniósł się rynek, to tu znajdują się teraz Twoi klienci - to najlepszy czas na to, aby przenieść swój marketingowy budżet do świata online. 

Reklamując produkt lub usługę firmy w digitalu, możesz wybierać spośród wielu kanałów i formatów. Sposoby promocji firmy zależą przede wszystkim od tego:

  • w jakiej branży działasz, 
  • co masz zamiar komunikować, 
  • jakie produkty lub usługi sprzedajesz, 
  • kto jest Twoją grupą docelową, 
  • jaki budżet zamierzasz przeznaczyć na działania marketingowe,
  • jaki jest poziom rozpoznawalności Twojej marki. 

Dla firmy chcącej pozyskać wartościową bazę e-mail najwłaściwsza okaże się kampania z newsletterem, dla tej, której zależy na widoczności w Google odpowiedni będzie marketing internetowy w wyszukiwarkach, dla jeszcze innej, która chce zaprezentować innowacyjny produkt na rynku, odpowiednia może okazać się reklama display czy wideo. 

Nie ma więc jednej uniwersalnej odpowiedzi na to, jaka będzie najlepsza forma reklamy. Ważne, aby nie koncentrować się wyłącznie na jednym źródle pozyskiwania klientów, lecz dywersyfikować działania marketingowe, zwłaszcza że sposobów na skuteczną promocję online jest dziś bardzo wiele.

Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze formy reklamy firmy w sieci. Sprawdź, jakie masz możliwości i przekonaj się, dlaczego warto inwestować w skuteczny e-marketing. 

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Eksplorowanie sieci i poszukiwanie w niej niezbędnych informacji rządzi się swoimi prawami - większość Internautów ogranicza się zwykle do przeglądania pierwszej strony wyników, zwłaszcza że wyszukiwarki prezentują kilka milionów odpowiedzi nawet na niezbyt popularne słowa kluczowe. Strony, które nie pojawiają się w TOP 10 prezentowanego przez wyszukiwarkę zestawienia, równie dobrze mogłyby zatem nie istnieć. 

Samo posiadanie funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony internetowej już dziś nie wystarcza. Potrzebna jest jej aktywna promocja, zmierzająca do wygenerowania możliwie największej liczby wartościowych, a więc przekładających się na konwersję, odwiedzin. Pojawia się więc pytanie: jak reklamować firmę w Internecie, aby znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwań, wyprzedzając przy tym konkurencję?

Nie bez powodu reklama w Google nazywana jest dziś królową marketingu. Światowy gigant ma aż 92% udziału w rynku wyszukiwarek (źródło: Statcounter) i około 37% udziału w rynku reklamy w Internecie. Do najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie tylko co sekundę spływa aż 2,5 mln zapytań. Internauci pytają o najnowsze wydarzenia z kraju, prognozę pogody, korki, funkcjonujące w pobliżu sklepy i firmy, a także produkty i usługi, z których mają zamiar skorzystać.

Skuteczna reklama firmy w Google daje więc najlepsze okazje do tego, by wyjść naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów i zaprezentować im swoją markę, a w konsekwencji zwiększyć ruch na stronie, poprawić konwersję i odnotować lepsze wyniki sprzedażowe. 

Reklama firm w Google ma tę przewagę, że jest zorientowana na potencjalnego klienta, który precyzyjnie wyraża swoje potrzeby poprzez wpisywane w wyszukiwarkę zapytania, oczekując w ten sposób uwzględnienia swoich preferencji. Wyszukiwarka internetowa to doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala dotrzeć z przekazem do wyselekcjonowanej grupy odbiorców nastawionych na konkretne produkty lub usługi. Dodatkową jej zaletą jest to, że promocja firmy w sieci nie kojarzy się tu z nachalną reklamą. Wielu potencjalnych klientów rozpoczyna przecież proces zakupowy właśnie od wyszukiwarki. 

Marketing internetowy w wyszukiwarkach, określany skrótem SEM (Search Engine Marketing) ma na celu poprawić dostępność witryny dla Internautów poprzez zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania, zarówno naturalnych (organicznych), jak i płatnych. Obejmuje działania z zakresu SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej, a także PPC (Pay Per Click), czyli linków sponsorowanych, dlatego wyraża się go wzorem: 

SEM = SEO + PPC

W szerszym ujęciu należy przyjąć, że wyszukiwarka oferuje następujące sposoby reklamy w Internecie:

  • pozycjonowanie strony internetowej w wynikach organicznych,
  • reklama w Google Maps z użyciem konta Google Moja Firma,
  • linki sponsorowane wyświetlane w sieci wyszukiwania Google,
  • reklama kontekstowa - materiały graficzne lub wideo prezentowane w sieci partnerów Google, korzystających z programu Google AdSense.
  1. Pozycjonowanie stron internetowych - promocja w naturalnych wynikach wyszukiwania

Z Google korzysta dziś prawie 97% polskich Internautów (źródło: Statcounter). Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa służy im do pozyskiwania niezbędnych informacji, między innymi na temat interesujących ich produktów i usług. Pozycjonowanie stron internetowych, rozumiane jako proces zmierzający do uzyskania wysokiej pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe (keywords), to obecnie bardzo skuteczna reklama firmy w Internecie.

Im wyższa pozycja strony internetowej w wyszukiwarce, tym większa szansa na wzrost liczby odwiedzin, większą rozpoznawalność, budowanie przewagi konkurencyjnej i lepszą sprzedaż. 

Na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (Search Engine Result Page), wpływa optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek (SEO), polegająca na dostosowaniu do wskazówek Google tych czynników, które bezpośrednio decydują o rankingu witryn. 

Reklama w Internecie za pomocą pozycjonowania oznacza zatem działania wykonywane bezpośrednio na stronie (on-site/on-page), polegające na optymalizacji kodu (m.in. poprzez ustawienie title, meta description i nagłówków czy usunięcie błędów utrudniających indeksowanie przez roboty wyszukiwarek) i treści strony (m.in. poprzez umieszczenie wartościowych, odpowiadających na potrzeby użytkowników treści i nasycenie ich słowami kluczowymi), a także poza witryną (off-site/off-page), obejmujące link building, czyli publikację wartościowych linków prowadzących do strony. 

Skuteczna reklama w Internecie, polegająca na pozycjonowaniu stron www w Google, jest procesem długotrwałym, ale przynoszącym bardzo korzystne, a przede wszystkim mierzalne efekty w postaci wzrostu wartościowego ruchu, liczby odwiedzin oraz sprzedaży.

Dla kogo?

  • Pozycjonowanie to skuteczna reklama dla firm z każdej branży.
  • Z tej metody reklamy mogą skorzystać firmowe strony www, sklepy stacjonarne i internetowe, blogi, portale, porównywarki i agregatory ofert.
  • Idealny sposób promocji dla tych, których interesuje globalna lub lokalna reklama w Internecie. Usługa może uwzględniać pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie lub szerokie. 
  • Forma reklamy dla tych, którzy wiedzą, że pozycjonowanie to proces długotrwały i na efekty trzeba poczekać. 

Jakie efekty?

  • Wysoka pozycja w wyszukiwarce
  • Wzrost wartościowego ruchu na stronie
  • Większa rozpoznawalność
  • Wzrost liczby zapytań ze strony www
  • Większe zainteresowanie produktami i usługami
  • Wzrost sprzedaży
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku

Dlaczego warto? 

  • Google przetwarza ponad 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie (źródło: Internet Live Stats). 
  • 72% Internautów odwiedza sklep po wyszukiwaniu lokalnym (źródło: Intergrowth). 
  • 35% wyszukiwań produktowych zaczyna się w wyszukiwarce Google (źródło: Sagapixel).  
  • Pierwsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania daje średni wskaźnik klikalności na poziomie 28,5% (źródło: Search Engine Journal). 

Pozycjonowanie to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy firm w Internecie. W SEMPIRE wiemy, jak robić to dobrze. 

Zamów bezpłatną strategię pozycjonowania Twojej witryny i dowiedz się, jak reklamować się w Internecie. 

  1. Kampanie reklamowe Google Ads - promocja w płatnych wynikach wyszukiwania

Tym, którym zależy na natychmiastowej widoczności w sieci, polecamy Google Ads (dawniej Adwords), czyli oferowany przez Google system usług marketingowych, umożliwiający emisję płatnych reklam, kierowanych do bardzo precyzyjnych grup odbiorców. Istnieją różne sposoby reklamowania firmy za pomocą kampanii Google Ads. Może to być:

  • reklama w wyszukiwarce - linki sponsorowane (reklamy tekstowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych)
  • reklama w sieci reklamowej, składającej się z systemu partnerów obejmujących swoim zasięgiem ponad 90% Internautów (m.in. WP, Onet czy Interia) - reklama graficzna (baner), remarketing (kampania śledząca)
  • reklama produktowa - Zakupy Google
  • reklama wideo - reklama na YouTube
  • reklama aplikacji

Reklama firm w Internecie, realizowana poprzez kampanie Google Ads, daje możliwość samodzielnego i elastycznego ustalania stawek za kliknięcie oraz planowania ogólnych wydatków dziennych/miesięcznych. W kampaniach Google Ads emitujesz reklamy, kiedy chcesz, i płacisz jedynie za reakcję klienta - kliknięcie w link czy obejrzenie wideo. System pozwala na precyzyjne targetowanie reklam pod względem demograficznym i geograficznym, a także kierowanie przekazu do konkretnej grupy odbiorców, wyłonionych pod kątem wybranych zachowań czy zainteresowań. 

Skuteczne reklamy dla firm, emitowane przy użyciu Google Ads, to szybki i prosty sposób pozyskiwania nowych klientów z Internetu. Są widoczne od razu po uruchomieniu kampanii i wyświetlanie odbiorcom dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebują. Reklama w sieci poprzez kampanie Google Ads to możliwość wypromowania marki wśród szerokiej grupy odbiorców, realnie zainteresowanych Twoją działalnością.

Dla kogo? 

  • Google Ads to skuteczna forma reklamy dla każdego i z każdej branży (wyjątek stanowią pewne ograniczenia wynikające z polityki Google, np. opieka zdrowotna i leki, hazard i gry, produkty lub usługi niebezpieczne).
  • Reklama na każdy budżet - nie ma wymaganej minimalnej wysokości kwoty, którą trzeba zainwestować.
  • Doskonały sposób reklamy dla firm o sezonowych trendach działalności.
  • Bardzo dobra reklama w Internecie dla tych, którzy oczekują natychmiastowej widoczności, dużej elastyczności, mierzalności efektów i wpływu na wydatki.

Jakie efekty?

  • Zwiększony ruch w witrynie
  • Dotarcie do sprecyzowanych grup docelowych
  • Natychmiastowa widoczność
  • Wzrost sprzedaży
  • Wysoka opłacalność i duży zwrot z inwestycji

Dlaczego warto?

  • Blisko 93% ruchu w Internecie ma swój początek w wyszukiwarce Google.
  • Reklamy w Google Ads konwertują na sprzedaż o 50% lepiej niż bezpłatne wyniki wyszukiwania. 
  • 160 mln wyszukiwań dziennie w wyszukiwarce generuje olbrzymie zapotrzebowanie na różnego rodzaju reklamy Google. 
  • Średni współczynnik klikalności w Google Ads dla sieci wyszukiwania wynosi 3,17%. 

(źródło: Interaktywnie.com)

Kluczem do sukcesu reklamy Google Ads jest dobór odpowiedniego typu kampanii oraz jej optymalizacja, dzięki której uzyskasz najwyższe zwroty z inwestycji. W SEMPIRE zrobimy to za Ciebie. 

Zapytaj o ofertę i uzyskaj gotową odpowiedź na to, jak skutecznie reklamować się w Internecie za pomocą Google Ads.

  1. Social media marketing

Świat reklamy nie istnieje dziś bez social mediów. Wystarczy tylko wspomnieć, że z samego Facebooka korzysta obecnie 1,9 miliarda użytkowników dziennie (raport Facebooka za 2021 rok). Każdy Internauta rejestrujący się na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie czy YouTube podaje informacje dotyczące swojego wieku, płci czy zainteresowań.

Serwisy społecznościowe oferują zatem reklamodawcom nie tylko spory zasięg, ale też olbrzymią wiedzę na temat użytkowników. Marketing social media to jedna z najskuteczniejszych form budowania wiernej społeczności wokół marki, wzmacniania wizerunku i pozyskiwania nowych klientów. 

Promocja firm w Internecie za pośrednictwem social mediów to prowadzenie aktywnych działań marketingowych, mających na celu wygenerowanie większego ruchu na stronie docelowej. Prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie pozwala na przekierowywanie użytkowników na witrynę firmową, konkretne podstrony z produktami czy blog. To doskonały sposób na prowadzenie komunikacji i budowanie trwałych relacji z klientami. Społecznościowa reklama internetowa firmy pozwala na realizację długofalowych strategii e-marketingu. 

Sama strona na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie jednak nie wystarczy. Tylko regularnie prowadzony fanpage, wartościowy i angażujący content, stały kontakt z odbiorcami, bieżąca moderacja i inwestowanie w płatne kampanie pozwolą Ci zwiększyć skuteczność reklamy w Internecie. 

Zwłaszcza ten ostatni czynnik pomoże Ci uzyskać oczekiwane efekty w postaci nowych leadów i wzrostu konwersji. Jeśli chcesz, aby reklama Twojej firmy w social mediach przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, musisz postawić na płatne materiały promocyjne. Najczęściej wykorzystywanym w tym celu narzędziem jest Facebook Ads - system umożliwiający tworzenie skutecznych i zaawansowanych reklam w różnych formatach, emitowanych na Facebooku, a także w jego sieci partnerskiej, m.in. na Instagramie czy w Messengerze.

Płatna reklama na Facebooku umożliwia budowanie świadomości i rozpoznawalności marki, pozyskiwanie nowych kontaktów, generowanie większej sprzedaży i zachęcenie do wielu innych aktywności, pozwalających realizować Twoje cele biznesowe. 

Dla kogo? 

  • Facebook - dla wszystkich, zwłaszcza dla popularnych branż, a także firm oferujących produkty lub usługi będące częstym przedmiotem dyskusji.
  • Instagram - dla wszystkich, w szczególności dla firm z branży beauty/healthy, fashion i innych, gdzie na decyzję zakupową wpływ ma przede wszystkim ocena wizualna.
  • LinkedIn - firmy B2B.
  • Twitter - głównie B2B.

Jakie efekty? 

  • Zbudowanie rozpoznawalnej marki
  • Stworzenie wizerunku eksperta w branży
  • Dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców
  • Wypromowanie produktów i usług
  • Wzrost sprzedaży
  • Bieżący kontakt z klientem

Dlaczego warto? 

  • Z reklamą na Facebooku możesz dotrzeć nawet do 18 mln Polaków. 
  • Z reklamą na Twitterze możesz dotrzeć do 1,35 mln użytkowników w Polsce.
  • Z reklamą na Instagramie możesz dotrzeć do 28% Polaków powyżej 13. roku życia.
  • Z reklamą na LinkedInie możesz dotrzeć do 13,2% odbiorców powyżej 28. roku życia.
  • Z reklamą na YouTube możesz dotrzeć do 72,9% populacji.

(źródło: Empemedia)

Skuteczny marketing społecznościowy opiera się na dobrze przygotowanej strategii budowania marki. W SEMPIRE przygotujemy dla Ciebie indywidualny plan działań, dzięki któremu zwiększysz rozpoznawalność i pozyskasz ruch na swojej stronie.

Zamów bezpłatną konsultację i darmową wycenę marketingu w social mediach.

  1. Content marketing

O sile content marketingu przekonujemy się każdego dnia. Od wprowadzenia rewolucyjnej Pandy (algorytmu Google zwiększającego jakość wyników wyszukiwania i uderzającego bezpośrednio w niskiej jakości, krótkie i zduplikowane treści) minęło już trochę czasu, ale wyszukiwarka cały czas się rozwija i doskonali swoje algorytmy, uznając wartościowy content za jeden z najważniejszych czynników oceny jakości stron w wyszukiwarce. 

Content marketing, czyli tworzenie i dystrybucja jakościowych treści, to dziś konieczność, nie tylko z uwagi na potrzebę dostarczania klientom niezbędnych informacji, ale również ze względu na wzrost widoczności w Internecie. Skuteczna reklama w sieci za pośrednictwem content marketingu może być realizowana na wiele sposobów. Do najpopularniejszych form marketingu treści należą:

  • blogi firmowe,
  • poradniki,
  • artykuły eksperckie,
  • artykuły sponsorowane,
  • opisy produktów w sklepach internetowych,
  • wywiady,
  • recenzje,
  • e-booki i audiobooki,
  • nagrania wideo,
  • case study,
  • FAQ,
  • recenzje,
  • infografiki,
  • treści w mediach społecznościowych,
  • webinary,
  • podcasty.

Promowanie firmy w Internecie za pomocą wartościowych treści obejmuje szereg długotrwałych działań, polegających na opracowaniu strategii, przygotowaniu contentu, jego dystrybucji i reklamie, a także pomiarze efektywności. Ciekawe, przydatne i angażujące użytkowników treści przykuwają uwagę, odpowiadają na ich potrzeby, budują grupę lojalnych klientów i kreują markę w roli eksperta. 

Z tej formy reklam w Internecie mogą korzystać zarówno duże i znane korporacje, jak i mniejsze firmy oraz strony, które poszukują sprawdzonych sposobów promocji. Content marketing to nie tylko skuteczna, ale i tania reklama w Internecie. Zakładając, że samodzielnie tworzysz treści i korzystasz z bezpłatnych platform umożliwiających ich dystrybucję, może to być nawet darmowa reklama firmy w Google. 

Dla kogo?

  • Najlepsza reklama w Internecie dla firm działających w kreatywnych branżach i dziedzinach, w których ważne jest dzielenie się wiedzą oraz profesjonalne doradztwo.
  • Skuteczna promocja w Internecie zwłaszcza dla firm wprowadzających na rynek nową usługę lub produkt.
  • Bardzo dobra forma reklamy dla przedstawicieli wolnych zawodów, właścicieli blogów, a także firm działających w branżach niszowych.
  • Najskuteczniejsza reklama w Internecie dla firm z branży farmaceutycznej lub medycznej, które mają ograniczone możliwości promocji. 
  • Darmowa reklama w Internecie dla osób samodzielnie piszących teksty i korzystających z bezpłatnych platform typu Whitepress.

Jakie efekty?

  • Zbudowanie grupy lojalnych klientów
  • Wizerunek eksperta w branży
  • Zwiększenie zasięgu
  • Pozyskanie nowych klientów
  • Pozyskiwanie leadów
  • Wzrost sprzedaży produktów lub usług
  • Wzrost zadowolenia klientów
  • Wzrost widoczności w Google - reklama firmy za pomocą content marketingu wspiera proces pozycjonowania

Dlaczego warto? 

  • 74% firm potwierdza, że marketing treści zwiększa jakość i liczbę leadów. 
  • Content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjne kanały i generuje 3 razy więcej leadów.
  • 76% marketerów B2B regularnie bloguje, a 73% publikuje case studies.
  • Infografiki są lubiane przez Internautów i udostępniane 3 razy częściej w social mediach niż jakikolwiek inny rodzaj treści.

(Źródło: Affde)

Wykorzystaj moc wartościowych treści, aby zwiększać zasięgi, pozyskiwać nowych klientów i budować wizerunek eksperta w branży. Nie wiesz, jak zrobić reklamę firmy za pomocą contentu? Zgłoś się do nas - przygotujemy indywidualną strategię i wskażemy, jaka jest najlepsza reklama dla Ciebie. 

Zapytaj o ofertę content marketingu dla Twojej firmy.

  1. Mailing

Skuteczna promocja firmy w Internecie może odbywać się także za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tak zwany mailing realizowany jest w formie plików tekstowych lub html wysyłanych do właścicieli kont e-mail (zwykle darmowych). To jeden z najstarszych sposobów promocji firmy w Internecie. Przekaz reklamowy kierowany jest najczęściej do określonej grupy odbiorców, dobranej na podstawie konkretnych kryteriów (np. wiek czy miejsce zamieszkania), podawanych przez użytkowników w trakcie rejestracji. 

Wyróżnić można dwa sposoby reklamy firmy za pośrednictwem poczty elektronicznej: e-mail marketing oraz newsletter. E-mail marketing umożliwia dystrybucję reklamy w formie tekstowej lub graficznej. W newsletterze z kolei przekaz reklamowy dołączany jest do tematycznych wiadomości z danej dziedziny. Omawiane tu formy promocji w Internecie różnią się tym, że adresaci newslettera muszą dobrowolnie wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, a właściciele darmowych skrzynek pocztowych mają to narzucone z góry przy zakładaniu konta. 

Kluczową kwestią jest również zasięg - w przypadku e-mail marketingu reklama firmy usługowej, sklepu czy producenta może trafić nawet do kilku milionów skrzynek pocztowych, choć warto podkreślić, że ich właściciele często nie otwierają wiadomości pochodzących z nieznanych adresów, z obawy o bezpieczeństwo lub uznając je po prostu za spam. Newsletterowa baza jest znacznie mniejsza - tu przekaz trafia zwykle do kilku lub kilkunastu tysięcy użytkowników. 

Dla kogo?

  • Mailing to stosunkowo tania i skuteczna reklama w Internecie dla sklepów internetowych, blogów oraz witryn firmowych z blogiem. 

Jakie efekty? 

  • Szybki kontakt z ogromną liczbą odbiorców
  • Wzrost rozpoznawalności marki
  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Wzrost sprzedaży
  • Poznanie zachowań i kroków odbiorców, co pozwala zwiększyć skuteczność kolejnych kampanii mailingowych
  • Budowanie bazy kontaktów
  • Budowanie relacji z odbiorcami

Dlaczego warto? 

  • 72% Internautów przegląda regularnie newslettery. 
  • 99% użytkowników poczty elektronicznej sprawdza swoje konto każdego dnia.
  • Spersonalizowane wiadomości e-mail poprawiają współczynnik klikalności o 50%, a dodanie wideo może zwiększyć ten współczynnik aż o 300%.
  • 8/10 menedżerów marketingu B2B wymienia e-mail marketing jako najskuteczniejszy kanał dystrybucji treści. 

(Źródło: Websiterating)

  1. Darmowa reklama - Google Moja Firma i Mapy Google

Idealnym sposobem na to, aby ułatwić klientom kontakt z Twoją firmą i zwiększyć zaufanie do niej, są darmowe wizytówki firm. Najbardziej znana z nich to wizytówka w Google Maps, utworzona za pomocą konta w usłudze Google Moja Firma, która daje Ci możliwość skutecznej reklamy, za darmo, w dodatku w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. 

Wizytówka w Google Maps to reklama skuteczna przede wszystkim w przypadku przedsiębiorstw działających lokalnie - ułatwia odnalezienie firm w okolicy. Dzięki wizytówce użytkownicy otrzymują wszystkie niezbędne informacje już z poziomu wyszukiwarki, a to oznacza, że nie muszą przechodzić bezpośrednio na stronę firmy, by sprawdzić godziny otwarcia, wykonać połączenie czy wyznaczyć trasę dojazdu. W niektórych branżach taka darmowa reklama strony umożliwia nawet umówienie się na wizytę czy rezerwację stolika. 

Bezpłatna reklama firmy w Internecie z wykorzystaniem wizytówki Google daje Ci możliwość opublikowania dokładnego adresu, logo, odnośnika do strony, zdjęć i materiałów wideo, a także opinii użytkowników na temat Twojego biznesu, które mają istotny wpływ na decyzje zakupowe przyszłych klientów i w znacznym stopniu decydują o wzroście konwersji przy kolejnych wyświetleniach. 

Darmowa reklama dla firm w postaci wizytówki Google oznacza widoczność w wynikach wyszukiwania nie tylko na frazy brandowe, ale też ogólne, a przede wszystkim lokalne. Trzy najlepiej dopasowane wizytówki Google Maps (tak zwany lokalny 3-pak) wyświetlane są w wyszukiwarce przed reklamami i wynikami organicznymi związanymi z danym regionem, dlatego tym bardziej zwiększają szansę na pozyskanie klientów.

Dla kogo?

  • Skuteczna reklama w Google za darmo dla wszystkich firm sprzedających produkty lub świadczących usługi lokalnie. 

Jakie efekty?

  • Bezpłatna reklama usług w Internecie, wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google na frazy lokalne, brandowe i ogólne
  • Obecność w Mapach Google
  • Szybszy i łatwiejszy kontakt z firmą
  • Wzrost zaufania klienta do marki poprzez zdobywanie opinii i interakcję z potencjalnymi klientami

Dlaczego warto?

  • 16% firm otrzymuje ponad 100 połączeń miesięcznie z wizytówki Google Moja Firma. 
  • 56% działań w wizytówce Google Moja Firma to wizyty w witrynie.
  • Typowa firma otrzymuje średnio 59 działań miesięcznie ze swojej wizytówki w Google Moja Firma. 

(źródło: Affde)

  1. Katalogi

Dawniej podstawę znalezienia firmy oferującej dane produkty lub usługi stanowiły biznesowe katalogi. Dziś korzysta z nich zdecydowanie mniej użytkowników Internetu, ale nie jest to argument przemawiający za całkowitą rezygnacją z tej formy promocji. 

Darmowe portale reklamowe oferują możliwość zamieszczenia wpisu składającego się z podstawowych danych adresowych, numerów kontaktowych i najważniejszych informacji na temat działalności firmy. Wiele z nich pozwala również na przypisanie odpowiednich kategorii i wprowadzenie słów kluczowych, z którymi wiąże się Twoja działalność. I choć wielu specjalistów wskazuje na wyższą skuteczność katalogów płatnych, te darmowe również mogą być źródłem wartościowych linków, pod warunkiem, że zostaną dobrze dobrane. 

Darmowe reklamy w Internecie w postaci katalogowych wpisów mają jeszcze jedną zaletą - pozwalają na umieszczenie linka do strony internetowej, a więc dodatkowego odnośnika, który pomaga w pozycjonowaniu. Jeżeli nie masz jeszcze zbyt wielu linków do swojej witryny i zastanawiasz się nad tym, gdzie reklamować firmę za darmo, katalogowanie jest warte uwagi, gdyż z całą pewnością pozwoli na zróżnicowanie Twojego profilu linków. 

Trzeba jednak pamiętać o tym, aby wybierać katalogi z dużą ostrożnością. Darmowa reklama strony internetowej w dużej liczbie katalogów o niskiej jakości może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Nienaturalny przyrost linków, które naruszają wskazówki Google, może poskutkować nałożeniem filtra i spadkiem pozycji oraz zasięgów. Aby mieć pewność co do jakości i bezpieczeństwa prowadzonych działań, warto skonsultować je lub nawet powierzyć firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych. 

Dla kogo? 

  • Darmowa reklama w sieci dla każdej firmy

Jakie efekty?

  • Widoczność firmy w znanych katalogach biznesowych
  • Większa szansa na znalezienie firmy w miejscach, w których Internauci poszukują informacji o interesujących ich produktach i usługach
  • Wsparcie procesu pozycjonowania strony internetowej

Dlaczego warto? 

  • Odnośniki do strony są ważnym czynnikiem rankingowym Google.
  • Dobrze zaplanowane katalogowanie może wpłynąć na pozycjonowanie witryny.
  • Łatwiej wyróżnić się w katalogach regionalnych i branżowych, a więc powiązanych tematycznie z działalnością firmy. 
  1. Marketing szeptany

Kolejnym sposobem na to, jak reklamować firmę w Internecie za darmo, jest marketing szeptany (ang. buzz marketing), który polega na dyskretnym polecaniu jej usług czy produktów. Promocja i reklama firmy odbywa się poprzez zamieszczanie komentarzy na forach lub innych stronach internetowych, w których toczą się interesujące dyskusje, związane z działalnością Twojej firmy. Publikowane w ten sposób wpisy przyjmują najczęściej charakter pozytywnej opinii użytkownika, który skorzystał z oferty firmy i poleca ją teraz innym. 

Może to być bardzo efektywna reklama firmy w sieci - wypowiedzi, które brzmią naturalnie i przekonująco, mają dużą skuteczność, ponieważ pomagają w pozyskaniu nowych klientów i zwiększeniu świadomości o marce. Marketing szeptany to nie tylko darmowa promocja w Internecie, ale także skuteczne narzędzie do budowania wizerunku firmy. Mogą z niego korzystać przedsiębiorstwa wchodzące do branży i chcące zaznaczyć swoją obecność na rynku. 

Podobnie jak wszystkie darmowe reklamy dla firm, tak i marketing szeptany charakteryzują pewne ograniczenia. Do linkowania na forach i innych stronach należy podejść z rozwagą, wybierając wątki rzeczywiście pasujące do specyfiki działalności firmy, i publikując wpisy, które stanowią wartość dodaną. W przeciwnym razie darmowa reklama strony w Internecie szybko może zostać usunięta przez moderatora.

Dla kogo?

  • Darmowa reklama bloga, strony internetowej, e-sklepu, portalu - idealna dla każdej działalności.
  • Skuteczna reklama firmy w Internecie w przypadku branż, w których liczą się opinie i doradztwo innych klientów, np. odzież, kosmetyki, gastronomia, turystyka.

Jakie efekty?

  • Budowanie wizerunku i wzrost świadomości marki wśród konsumentów
  • Lepszy odbiór firmy
  • Wzrost ruchu na stronie
  • Pozyskanie nowych klientów
  • Wzrost sprzedaży

Dlaczego warto?

  • 88% osób ufa opiniom Internautów w takim samym stopniu jak znajomym i najbliższej rodzinie. 
  • 74% konsumentów uważa pocztę pantoflową za kluczowy czynnik wpływający na ich decyzje zakupowe.
  • 75% ludzi ufa opiniom przyjaciół, rodzinie, a nawet nieznajomych bardziej niż reklamom. 

(źródło: Affde)

Tania reklama firmy w Internecie - ile kosztuje reklamowanie firmy w sieci?

To, ile kosztuje reklama firmy w Internecie, zależy przede wszystkim od wybranego przez Ciebie sposobu promocji i zakresu działań podejmowanych w jego obrębie. Najtańsza reklama w Internecie może okazać się niewystarczająca, z kolei ta najdroższa - nie do końca skuteczna. Istnieją różne ciekawe formy reklamy, ale cały sekret tkwi w ich umiejętnym dopasowaniu do specyfiki Twojej działalności, przyjętej strategii i grupy docelowej, założonych celów oraz budżetu, którym dysponujesz. 

Poniżej prezentujemy omówione wyżej najskuteczniejsze formy reklamy z uwzględnieniem orientacyjnych kosztów oraz czynników, które mają na nie wpływ.

Marketing treści (content marketing)

Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt content marketingu:

  • bezpłatna reklama w Internecie w przypadku samodzielnie tworzonego contentu i korzystania z darmowych platform;
  • w przypadku zlecenia usług na zewnątrz koszt może wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w skali miesiąca;
  • cena usługi zależy od rodzaju tworzonego contentu, jego długości oraz częstotliwości publikowania wpisów.

Zapytaj o cennik marketingu treści w SEMPIRE.

Marketing społecznościowy (social media marketing)

Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt marketingu w mediach społecznościowych:

  • darmowa reklama firmy w Internecie w przypadku samodzielnego założenia i prowadzenia fanpage;
  • budżet kampanii Facebook Ads ustalany jest samodzielnie. Sprawdź, od czego zależy cena reklamy na Facebooku;
  • Reklama na Facebooku rozliczana jest w różnych modelach: CPC (koszt za kliknięcie w reklamę), CPM (koszt za 1000 wyświetleń reklamy);
  • koszt usługi zleconej na zewnątrz wynosi od kilkuset do kilku tysięcy złotych - cena zależy od branży, częstotliwości publikowania postów, a także zakresu działań podejmowanych w ramach optymalizacji profilu, przygotowania kreacji graficznej czy organizacji konkursów i wydarzeń. 

Zamów bezpłatną wycenę i strategię reklamową na Facebooku.

Kampanie mailingowe

Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt mailingu:

  • miesięczne pakiety e-mail marketingowe kosztują od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych;
  • cena zależy m.in. od celu i zakresu kampanii, wielkości i jakości bazy mailingowej, jakości kreacji mailingowej, a także sposobu obsługi platformy.

Kampanie reklamowe Google Ads

Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt kampanii Google Ads:

  • koszt kliknięcia w reklamę może wynosić od kilkunastu groszy do ponad 100 zł - zależy od konkurencyjności fraz kluczowych, zasięgu geograficznego reklamy oraz cech szczególnych grupy docelowej. O koszcie i pozycji reklam Google Ads decyduje także aukcja (licytacja);
  • budżet kampanii Google Ads ustalany jest samodzielnie;
  • płatna reklama w Internecie przy użyciu Google Ads rozliczana jest w różnych modelach: CPC (koszt za kliknięcie w reklamę), CPM (koszt za 1000 wyświetleń reklamy), CPV (koszt za obejrzenie reklamy);
  • zlecenie usługi na zewnątrz wiąże się z opłatą prowizyjną, a więc stałym miesięcznym kosztem związanym z konfiguracją i obsługą kampanii.

Zapytaj o ofertę kompleksowej kampanii Google Ads w SEMPIRE.

Pozycjonowanie stron internetowych

Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt pozycjonowania stron internetowych:

  • usługa pozycjonowania może kosztować od kilkuset złotych do nawet kilku lub kilkunastu tysięcy złotych w skali miesiąca;
  • cena usługi zależy od branży, konkurencyjności i liczby pozycjonowanych fraz, rodzaju i liczby wyników wyszukiwania, rodzaju frazy, rynku docelowego, historii pozycjonowanej strony i aktualnie zajmowanych przez nią pozycji, a także długości trwania umowy;
  • chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania w SEMPIRE.

Reklama firmy w Internecie za darmo

Początkujący przedsiębiorcy i właściciele stron internetowych często zastanawiają się nad tym, jak za darmo reklamować się w Internecie. Czy darmowa reklama w Google jest w ogóle możliwa? Gdzie się reklamować za darmo?

Istnieją darmowe strony reklamowe umożliwiające promowanie w Internecie. Z zaprezentowanych przez nas 8 najskuteczniejszych sposobów e-marketingu aż 3 stanowią odpowiedź na to, jak reklamować firmę w Internecie za darmo:

  • e-wizytówki - np. wizytówka w Google Maps, którą utworzysz za pomocą konta w usłudze Google Moja Firma,
  • katalogi firm,
  • marketing szeptany.

Warto jednak podkreślić, że nawet bezpłatne reklamy firmy w sieci wymagają pewnej inwestycji, choćby w postaci czasu, który w obliczu prowadzenia własnego przedsiębiorstwa jest przecież bezcenny. Poza tym, jeżeli chcesz, aby Twoja kampania była naprawdę skuteczna, darmowa reklama w Internecie powinna stanowić jedynie uzupełnienie innych, szerzej zakrojonych działań.

Dlatego właśnie dużo bardziej opłacalny okaże się outsourcing działań promocyjnych, czyli marketing i reklama w Internecie realizowane przez firmę zewnętrzną. O tym, jak się reklamować w Internecie z pomocą agencji, przeczytasz w dalszej części naszego artykułu. 

Jak zrobić reklamę w Internecie?

Promocja własnej firmy to proces ciągły i złożony. Nawet bezpłatne reklamy w Internecie, z pozoru proste i intuicyjne, wymagają wiedzy i odpowiedniego podejścia. Wystarczy chwila nieuwagi, aby słono zapłacić za nierozważne pomysły i zbyt pochopne decyzje w tej kwestii. 

Poniżej omawiamy zaprezentowane wcześniej formy reklamy w Internecie, przyglądając się bliżej ich stopniu trudności. 

Google Moja Firma i Mapy Google

Zakres działań i stopień trudności reklamy za pomocą wizytówki Google:

  • reklama strony internetowej za darmo w postaci wizytówki Google jest bardzo prosta - wystarczy posiadać konto Google, wejść na stronę Google Moja Firma i postępować zgodnie z instrukcją;
  • aktywacja wizytówki wymaga weryfikacji firmy - w większości przypadków można to zrobić za pomocą SMS-a lub kartki pocztowej wysyłanej przez Google na adres firmy;
  • wizytówkę w Google warto promować, dodając odnośnik do niej w różnych miejscach (na stronie www, w social mediach, w stopce maila, na blogu) oraz zachęcając klientów do zamieszczania pozytywnych komentarzy; 
  • wszystkie te działania można zrealizować samodzielnie.

Buzz marketing (marketing szeptany) 

Zakres działań i stopień trudności marketingu szeptanego:

  • tego typu reklama darmowa w Internecie jest łatwa, ale wymaga czasu i umiejętności tworzenia naturalnych, wartościowych i angażujących wpisów - tak, aby inni Internauci nie uznali ich za sztuczne;
  • dość wymagającym i czasochłonnym zadaniem jest wyszukiwanie interesujących stron, forów oraz dyskusji, w których można naturalnie nawiązywać do działalności firmy;
  • marketing szeptany można realizować samodzielnie, ale trzeba bardzo uważać, aby nie przesadzić w działaniach, stosując nielegalne praktyki manipulacyjne.

Reklama w katalogach

Zakres działań i stopień trudności reklamy w katalogach:

  • płatne lub darmowe reklamy firm w postaci wizytówek w katalogach nie są trudne w realizacji, ale wymagają czasu i wiedzy;
  • skuteczne katalogowanie wymaga tworzenia unikalnych opisów i ręcznego dodawania stron do katalogów - korzystanie z automatów może przynieść odwrotne skutki;
  • ważna jest jakość, a nie liczba linków, dlatego kluczowe jest pozyskiwanie odnośników pochodzących z wartościowych i wiarygodnych źródeł;
  • skuteczne katalogowanie wymaga regularnej pracy, dlatego warto je powierzyć specjalistom. Agencje SEO świadczą tę usługę w ramach pozycjonowania stron internetowych.  

Mailing reklamowy

Zakres działań i stopień trudności mailingu:

  • skuteczność kampanii mailingowych w znacznym stopniu zależy od jakości przekazów reklamowych - im bardziej spersonalizowane i angażujące użytkowników wiadomości, tym lepsze efekty przynoszą;
  • tworząc perswazyjną i atrakcyjną dla odbiorców wiadomość, trzeba pamiętać o wielu elementach. Mailing wiąże się także z przestrzeganiem pewnych przepisów prawnych. Z tych względów warto powierzyć go specjalistom;
  • na rynku dostępne są intuicyjne programy do wysyłania newsletterów oraz mailingów (np. Freshmail czy MailChimp), które w znacznym stopniu ułatwiają przygotowywanie kampanii i umożliwiają mierzenie efektów.

Marketing treści 

Zakres działań i stopień trudności content marketingu:

  • reklama i promocja firmy za pomocą marketingu treści może być realizowana na wiele sposobów - za pomocą firmowego bloga, artykułów sponsorowanych, opisów produktów, nagrań wideo itp;
  • formę przekazu należy dostosować do grupy docelowej, sposobu dystrybucji treści oraz celu kampanii;
  • każda z form content marketingu wymaga wiedzy i doświadczenia - sztuką jest nie tylko stworzenie wartościowych, unikalnych i angażujących użytkowników treści, ale także zoptymalizowanie ich pod kątem wyszukiwarek internetowych;
  • content powinien być na tyle wartościowy, aby mógł zdobywać linki przychodzące w naturalny sposób, wzmacniając tym samym efekt pozycjonowania;
  • przygotowanie skutecznej kampanii content marketingowej, która ma na celu zbudowanie długotrwałych relacji z odbiorcami, a także wzrost przychodów firmy, warto powierzyć profesjonalnej agencji.

Marketing społecznościowy

Zakres działań i stopień trudności social media marketingu:

  • kluczową kwestią w social media marketingu jest dobór odpowiedniego kanału oraz grupy docelowej;
  • sama kwestia tego, jak założyć stronę na Facebooku, nie jest skomplikowana. Zdecydowanie bardziej wymagające jest natomiast umiejętne prowadzenie profilu firmy w social mediach;
  • aktywny marketing w mediach społecznościowych wymaga bieżącego i regularnego kontaktu z odbiorcami;
  • kluczowym elementem strategii marketingowej w social mediach są często płatne reklamy, np. kampanie na Facebooku
  • mimo iż znaleźć można wiele wskazówek dotyczących tego, jak zrobić reklamę na Facebooku, tworzenie skutecznych kampanii wymaga wiedzy, doświadczenia, a także umiejętności tworzenia kreatywnych treści i kreacji graficznych;
  • samodzielne prowadzenie fanpage w social mediach może okazać się trudne, a przy tym bardzo pracochłonne i czasochłonne. Zdecydowanie lepiej powierzyć te zadania agencji social media.

Kampanie Google Ads

Zakres działań i stopień trudności kampanii Google Ads:

  • efektywna reklama w Internecie, realizowana za pomocą narzędzia Google Ads, wymaga doboru odpowiedniego typu kampanii, precyzyjnego zdefiniowania grupy docelowej i szeregu ustawień, które pozwolą uzyskać najwyższe zwroty z inwestycji;
  • aby rozpocząć konfigurację kampanii, należy zalogować się na swoje konto Google na stronie Google Ads;
  • mimo iż znaleźć można wiele wskazówek na temat tego, jak zrobić reklamę w Google, jej odpowiednia konfiguracja wymaga dużej wiedzy i doświadczenia;
  • to od właściwej konfiguracji kampanii zależą jej efekty - źle ustawiona, nie wygeneruje wartościowego ruchu i konwersji;
  • Google Ads to wymagająca reklama w Internecie - firmy, które nie chcą “przepalać” swojego budżetu na nieprzynoszące efektów kliknięcia, wolą powierzyć te działania wyspecjalizowanej w tym zakresie agencji;
  • specjaliści wiedzą, jak dobrać odpowiednie formy promocji, ich treści i aspekty wizualne, dopasowują harmonogram wyświetlania i dają rekomendacje dotyczące tego, gdzie umieszczać reklamy, aby przyniosły najlepsze efekty.

Pozycjonowanie stron www

Zakres działań i stopień trudności pozycjonowania stron internetowych:

  • działania z zakresu SEO wymagają specjalistycznej wiedzy z technicznej optymalizacji stron internetowych, użyteczności (UX), pozyskiwania linków (link buildingu) i content marketingu;
  • w związku z tym, że Google cały czas doskonali swoje algorytmy, prace związane z pozycjonowaniem wymagają stałej analizy poszczególnych elementów strony, wyników wyszukiwarki i potencjalnych czynników rankingowych;
  • Google jest bardzo wymagające pod względem oceny jakości stron, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO;
  • współpraca z firmą pozycjonerską to nie tylko oszczędność czasu, ale przede wszystkim możliwość przeprowadzenia działań, których nie da się wykonać samodzielnie;
  • do najważniejszych działań wykonywanych przez agencję SEO zalicza się analizę treści i struktury witryny, porady techniczne na temat projektowania i optymalizacji stron, tworzenie wartościowych treści, analizę konkurencji, prowadzenie i zarządzanie kampaniami w Internecie, analizę i dobór odpowiednich słów kluczowych, szkolenia i konsultacje w zakresie SEO, ekspertyzy dotyczące konkretnego rynku lub obszaru geograficznego, monitorowanie efektów i raportowanie, cykliczne analizy, optymalizacje i rekomendacje;
  • profesjonalna firma pozycjonerska korzysta ponadto z zaawansowanych narzędzi, które są kosztowne i wymagają doskonałej znajomości obsługi: aHrefs, Semstorm, Senuto, Surfer czy crawlery internetowe takie jak Screaming Frog.

Skuteczna reklama internetowa 

Skuteczność reklamy internetowej określana jest wskaźnikiem ROI (ang. Return On Investment). Dodatni ROI oznacza, że reklama w Internecie jest tańsza niż wygenerowany dzięki niej zysk. Skuteczne metody reklamy to takie, które pozwalają utrzymać zwrot z inwestycji na możliwie najwyższym poziomie lub uzyskać jak najlepszą sprzedaż, w zależności od tego, jaką strategię marketingową przyjmiemy. 

Sprawdź, od czego zależy skuteczność poszczególnych form reklamy internetowej i kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów. 

Pozycjonowanie witryn

Skuteczność w czasie:

  • pierwsze efekty prac pozycjonerskich pojawiają się zwykle po upływie 1-3 miesięcy od rozpoczęcia współpracy;
  • na satysfakcjonujące efekty trzeba poczekać od kilku do kilkunastu miesięcy - w zależności od branży, konkurencyjności fraz i historii domeny;
  • pozycjonowanie jest procesem ciągłym - aby utrzymać efekty w postaci wysokich pozycji, należy zachować systematyczność i kontynuować działania optymalizacyjne, linkujące oraz analityczne.

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od konkurencyjności słów kluczowych, branży, wieku strony, tematyki witryny, historii domeny oraz poziomu zaufania Google.
  • Utrudnieniem w osiągnięciu szybkich efektów mogą być bardzo niszowe produkty lub usługi, które nie są jeszcze wyszukiwane przez Internautów.
  • Dla uzyskania lepszych efektów pozycjonowanie stron warto łączyć z wizytówką w usłudze Google Moja Firma, wizytówkami w katalogach, prowadzeniem mediów społecznościowych, kampanią Google Ads (zwłaszcza w szczycie sezonu i w przypadku niskich pozycji), prowadzeniem bloga i marketingiem szeptanym.

Reklama Google Ads

Skuteczność w czasie:

  • efekty w postaci wzrostu ruchu widoczne są niemal od razu po uruchomieniu kampanii;
  • wykorzystanie budżetu reklamowego wiąże się z utratą efektów w postaci wyświetleń reklamy i pozyskiwaniem dodatkowego ruchu. 

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od doboru odpowiedniego typu kampanii Google Ads, budżetu przeznaczonego na kampanie, jakości przekazu reklamowego, branży, wyszukiwalności i popularności fraz oraz wartości strony docelowej.
  • Systematyczna optymalizacja kampanii pozwala uzyskać lepsze efekty. 
  • Kampanie Google Ads warto łączyć z pozycjonowaniem witryny.

Reklama contentowa

Skuteczność w czasie:

  • nawet bardzo skuteczne formy reklamy contentowej wymagają cierpliwości i czasu;
  • wpisy publikowane na stronach z dobrą widocznością w Google mogą generować przyzwoity ruch organiczny już po zaindeksowaniu podstrony przez roboty wyszukiwarki.

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od wybranej formy content marketingu, jakości prowadzonych w tym zakresie działań, częstotliwości publikacji, tematyki witryny, jakości strony, a także wieku i historii domeny.
  • Dla uzyskania lepszych efektów content marketing warto łączyć z pozycjonowaniem i prowadzeniem mediów społecznościowych.

Marketing w mediach społecznościowych

Skuteczność w czasie:

  • reklama w Internecie realizowana za pośrednictwem mediów społecznościowych to czasochłonny proces;
  • szybsze efekty pozwolą uzyskać płatne kampanie reklamowe, np. Facebook Ads.

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od wybranego kanału, przyjętej strategii marketingowej, jakości przekazu reklamowego, branży, wartości strony docelowej i budżetu przeznaczonego na płatne kampanie.
  • Regularnie prowadzony fanpage i aktywnie podejmowane działania marketingowe pozwolą uzyskać lepsze efekty.

Reklama mailowa

Skuteczność w czasie:

  • pierwsze efekty tego rodzaju działań marketingowych pojawiają się zwykle po upływie kilku godzin od momentu wysłania wiadomości.

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od wybranego sposobu kontaktu z odbiorcami (newsletter charakteryzuje większe zaufanie ze strony odbiorców, ale jednocześnie mniejszy zasięg od e-mail marketingu), zastosowanego przekazu reklamowego, bazy kontaktów, branży, a także wartości strony docelowej.
  • Personalizacja wiadomości pozwoli uzyskać lepsze efekty.

Wizytówka w Google

Skuteczność w czasie:

  • pierwsze efekty pojawiają się zazwyczaj już po kilku dniach od momentu uzupełnienia profilu;
  • proces weryfikacji wizytówki Google może potrwać nawet 2 tygodnie.

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od stopnia uzupełnienia profilu - im bardziej szczegółowe, precyzyjne i przydatne dla klientów informacje, tym lepsze wyniki można osiągnąć.
  • Skuteczność wizytówki będzie rosła wraz z jej rozbudową o pozytywne opinie klientów. 
  • Dla uzyskania lepszych efektów warto promować wizytówkę i połączyć działania z pozycjonowaniem lokalnym.

Reklama w katalogach

Skuteczność w czasie:

  • katalogowanie to długotrwały proces, ale umiejętnie przeprowadzony, może przynieść dobre efekty;
  • trwałość linków z katalogów zależy od miejsc, w których są one dodawane. Darmowa reklama firm w bezpłatnych katalogach może oznaczać jedynie czasową publikację linków. Niektóre katalogi, przede wszystkim płatne, gwarantują jednak stałą publikację umieszczonych w nich linków.

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od stopnia uzupełnienia profili, liczby i jakości dodawanych wpisów, a także jakości katalogów. 
  • Dla uzyskania lepszych efektów katalogowanie warto łączyć z pozycjonowaniem strony internetowej.

Marketing rekomendacji (szeptany)

Skuteczność w czasie:

  • marketing szeptany jest czasochłonnym działaniem, ale pierwsze efekty w postaci wzrostu ruchu i liczby zapytań można zauważyć dość szybko po opublikowaniu wartościowych wpisów polecających. 

Od czego zależą efekty?

  • Efekty zależą od branży, liczby i jakości dodawanych wpisów, jakości stron, na których wpisy są publikowane, a także wartości strony docelowej.
  • Dla uzyskania lepszych efektów marketing szeptany warto łączyć z pozycjonowaniem strony internetowej, prowadzeniem bloga i kanałem wideo.

Najskuteczniejsze reklamy w Internecie - jakie kanały polecamy do promocji?

Nie ma co się oszukiwać - światem reklamy online rządzą dwa medialne giganty:

  • Google, którego flagowym produktem jest wyszukiwarka internetowa Google.pl (inne znane usługi to YouTube czy Gmail),
  • Facebook, czyli najpopularniejszy serwis społecznościowy, do którego należą również komunikatory Messenger i Whatsapp, a także Instagram. 

Największą przewagą obu tych platform jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam, a więc docierania do ściśle określonej grupy klientów. Reklama produktu w Internecie za pomocą wyszukiwarki Google to najlepszy sposób na to, aby trafić do odbiorcy dokładnie w tym momencie, kiedy tego potrzebuje, poszukując informacji w sieci - służy temu targetowanie behawioralne. Facebook doskonale sprawdzi się natomiast do kształtowania świadomości marki, budowania wiernej społeczności wokół firmy i pozyskiwania leadów. 

Zarówno Facebook, jak i wyszukiwarka Google to najskuteczniejsze obecnie internetowe narzędzia promocji, z których powinni korzystać zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i doświadczeni marketingowcy, przed którymi reklama w Internecie nie ma żadnych tajemnic. 

Warto jednak pamiętać o tym, że nawet najlepsza reklama internetowa wymaga działań podejmowanych na wielu płaszczyznach, takich, które wzajemnie się uzupełniają i zwiększają jej skuteczność. Działania organiczne warto zatem wesprzeć płatną promocją. Rozpocząłeś proces pozycjonowania swojej witryny? Dodaj reklamę w Google Ads i szybciej docieraj do swoich klientów, jeszcze zanim pojawią się pierwsze efekty SEO. Prowadzisz profil na Facebooku? Zareklamuj swoją stronę jeszcze efektywniej, korzystając z systemu Facebook Ads. 

Pamiętaj: jeżeli chcesz osiągnąć naprawdę dobre efekty, reklama za darmo w Internecie nie wystarczy. Wcale jednak nie musisz dysponować wielkim budżetem, aby skutecznie promować swoje produkty i usługi. Google i Facebook to bardzo otwarte środowiska - dostępne zarówno dla dużych e-commerce’ów, jak i małych firm. 

Reklama w Internecie - agencja SEMPIRE 

W dobie digitalizacji niemal wszystkich naszych codziennych czynności, reklama firmy w Internecie, rozumiana jako stała obecność i promocja w wynikach wyszukiwania, a także w popularnych serwisach, kanałach i social mediach, jest po prostu konieczna. Przy tej skali wyzwań kluczowa w nadchodzącym czasie będzie współpraca z godną zaufania agencją - taką, która pozwoli Ci skupić się na prowadzeniu własnej działalności, gwarantując jednocześnie to, co do zaoferowania ma najlepsza reklama internetowa: promocję marki, pozyskiwanie nowych klientów i wzrost sprzedaży. 

Która reklama jest Twoim zdaniem najlepsza? Jaka forma promocji sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu? Jaki budżet musisz przeznaczyć, aby osiągnąć zadowalające efekty? 

W SEMPIRE nie pozostawimy Cię bez odpowiedzi. Pozwól nam przyjrzeć się bliżej Twoim działaniom i wskazać Ci nowy, lepszy kierunek, dzięki któremu wyprzedzisz konkurencję. 

Jako profesjonalna agencja SEO/SEM, do reklamy w Internecie podchodzimy kompleksowo. Podstawę naszej pracy stanowi kompleksowa strategia reklamy w Internecie. Wykonamy dla Ciebie audyt SEO, przeanalizujemy konkurencję, sprawdzimy statystyki i popularność strony Internetowej, podpowiemy jak i gdzie się reklamować w Internecie. Zaproponujemy najlepsze sposoby promocji w sieci, dopasowane do Twojej branży, specyfiki działalności, grupy docelowej, możliwości finansowych i celów, jakie chcesz osiągnąć.

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie. Otrzymaj darmowy audyt i profesjonalne porady. 

 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.98 / 5 według 527 opinii

Chcesz pozyskać nowych klientów z Internetu?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bezpłatna analiza strony
Darmowa konsultacja ze
Specjalistą SEM / SEO