Internet to jedyne medium, które od wielu lat nieprzerwanie rośnie. Już dwa lata temu, po raz pierwszy w historii, pokonał królującą od zawsze telewizję, zyskując miano lidera na rynku reklamowym. Ta dominacja będzie się zwiększać - to pewne, zwłaszcza że kanał online daje nam coraz lepsze możliwości targetowania kampanii.
Czas najwyższy porzucić wysokobudżetowe reklamy telewizyjne i projekty outdoorowe typu billboardy czy banery w mieście. To właśnie teraz, bardziej niż kiedykolwiek, powinieneś uwzględnić w swojej strategii marketing internetowy. Poznaj 8 udowodnionych, skutecznych sposobów na reklamowanie firmy w Internecie - przekonaj się, że nie potrzeba do tego olbrzymich kosztów.
Chcesz od razu przejść do konkretów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze Specjalistą ds. reklamy w Internecie, który niezobowiązująco i całkowicie za darmo przedstawi najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i otrzymasz dedykowane, najskuteczniejsze rozwiązania.
Internet ma tę przewagę nad telewizją i innymi mediami masowymi, że kieruje przekaz do wyselekcjonowanej grupy klientów zorientowanych na konkretne produkty lub usługi, pozwala zatrzymać ich na dłużej, wspiera wiarygodność marki i buduje do niej zaufanie.
O potędze reklamy online mogliśmy przekonać się zwłaszcza w ostatnim czasie, kiedy to pandemia przeniosła nas w zupełnie nową rzeczywistość, a Internet stał się głównym kanałem dosłownie wszystkiego - nie tylko rozrywki i komunikacji, ale przede wszystkim zakupów, transakcji, a nawet spotkań biznesowych.
To tu przeniósł się rynek, to tu znajdują się teraz Twoi klienci - to najlepszy czas na to, aby przenieść swój marketingowy budżet do świata online.
Reklamując produkt lub usługę firmy w digitalu, możesz wybierać spośród wielu kanałów i formatów. Sposoby promocji firmy zależą przede wszystkim od tego:
Dla firmy chcącej pozyskać wartościową bazę e-mail najwłaściwsza okaże się kampania z newsletterem, dla tej, której zależy na widoczności w Google odpowiedni będzie marketing internetowy w wyszukiwarkach, dla jeszcze innej, która chce zaprezentować innowacyjny produkt na rynku, odpowiednia może okazać się reklama display czy wideo.
Nie ma więc jednej uniwersalnej odpowiedzi na to, jaka będzie najlepsza forma reklamy. Ważne, aby nie koncentrować się wyłącznie na jednym źródle pozyskiwania klientów, lecz dywersyfikować działania marketingowe, zwłaszcza że sposobów na skuteczną promocję online jest dziś bardzo wiele.
Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze formy reklamy firmy w sieci. Sprawdź, jakie masz możliwości i przekonaj się, dlaczego warto inwestować w skuteczny e-marketing.
Eksplorowanie sieci i poszukiwanie w niej niezbędnych informacji rządzi się swoimi prawami - większość Internautów ogranicza się zwykle do przeglądania pierwszej strony wyników, zwłaszcza że wyszukiwarki prezentują kilka milionów odpowiedzi nawet na niezbyt popularne słowa kluczowe. Strony, które nie pojawiają się w TOP 10 prezentowanego przez wyszukiwarkę zestawienia, równie dobrze mogłyby zatem nie istnieć.
Samo posiadanie funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony internetowej już dziś nie wystarcza. Potrzebna jest jej aktywna promocja, zmierzająca do wygenerowania możliwie największej liczby wartościowych, a więc przekładających się na konwersję, odwiedzin. Pojawia się więc pytanie: jak reklamować firmę w Internecie, aby znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwań, wyprzedzając przy tym konkurencję?
Nie bez powodu reklama w Google nazywana jest dziś królową marketingu. Światowy gigant ma aż 92% udziału w rynku wyszukiwarek (źródło: Statcounter) i około 37% udziału w rynku reklamy w Internecie. Do najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie tylko co sekundę spływa aż 2,5 mln zapytań. Internauci pytają o najnowsze wydarzenia z kraju, prognozę pogody, korki, funkcjonujące w pobliżu sklepy i firmy, a także produkty i usługi, z których mają zamiar skorzystać.
Skuteczna reklama firmy w Google daje więc najlepsze okazje do tego, by wyjść naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów i zaprezentować im swoją markę, a w konsekwencji zwiększyć ruch na stronie, poprawić konwersję i odnotować lepsze wyniki sprzedażowe.
Reklama firm w Google ma tę przewagę, że jest zorientowana na potencjalnego klienta, który precyzyjnie wyraża swoje potrzeby poprzez wpisywane w wyszukiwarkę zapytania, oczekując w ten sposób uwzględnienia swoich preferencji. Wyszukiwarka internetowa to doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala dotrzeć z przekazem do wyselekcjonowanej grupy odbiorców nastawionych na konkretne produkty lub usługi. Dodatkową jej zaletą jest to, że promocja firmy w sieci nie kojarzy się tu z nachalną reklamą. Wielu potencjalnych klientów rozpoczyna przecież proces zakupowy właśnie od wyszukiwarki.
Marketing internetowy w wyszukiwarkach, określany skrótem SEM (Search Engine Marketing) ma na celu poprawić dostępność witryny dla Internautów poprzez zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania, zarówno naturalnych (organicznych), jak i płatnych. Obejmuje działania z zakresu SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej, a także PPC (Pay Per Click), czyli linków sponsorowanych, dlatego wyraża się go wzorem:
SEM = SEO + PPC
W szerszym ujęciu należy przyjąć, że wyszukiwarka oferuje następujące sposoby reklamy w Internecie:
Z Google korzysta dziś prawie 97% polskich Internautów (źródło: Statcounter). Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa służy im do pozyskiwania niezbędnych informacji, między innymi na temat interesujących ich produktów i usług. Pozycjonowanie stron internetowych, rozumiane jako proces zmierzający do uzyskania wysokiej pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe (keywords), to obecnie bardzo skuteczna reklama firmy w Internecie.
Im wyższa pozycja strony internetowej w wyszukiwarce, tym większa szansa na wzrost liczby odwiedzin, większą rozpoznawalność, budowanie przewagi konkurencyjnej i lepszą sprzedaż.
Na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (Search Engine Result Page), wpływa optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek (SEO), polegająca na dostosowaniu do wskazówek Google tych czynników, które bezpośrednio decydują o rankingu witryn.
Reklama w Internecie za pomocą pozycjonowania oznacza zatem działania wykonywane bezpośrednio na stronie (on-site/on-page), polegające na optymalizacji kodu (m.in. poprzez ustawienie title, meta description i nagłówków czy usunięcie błędów utrudniających indeksowanie przez roboty wyszukiwarek) i treści strony (m.in. poprzez umieszczenie wartościowych, odpowiadających na potrzeby użytkowników treści i nasycenie ich słowami kluczowymi), a także poza witryną (off-site/off-page), obejmujące link building, czyli publikację wartościowych linków prowadzących do strony.
Skuteczna reklama w Internecie, polegająca na pozycjonowaniu stron www w Google, jest procesem długotrwałym, ale przynoszącym bardzo korzystne, a przede wszystkim mierzalne efekty w postaci wzrostu wartościowego ruchu, liczby odwiedzin oraz sprzedaży.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
Pozycjonowanie to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy firm w Internecie. W SEMPIRE wiemy, jak robić to dobrze.
Zamów bezpłatną strategię pozycjonowania Twojej witryny i dowiedz się, jak reklamować się w Internecie.
Tym, którym zależy na natychmiastowej widoczności w sieci, polecamy Google Ads (dawniej Adwords), czyli oferowany przez Google system usług marketingowych, umożliwiający emisję płatnych reklam, kierowanych do bardzo precyzyjnych grup odbiorców. Istnieją różne sposoby reklamowania firmy za pomocą kampanii Google Ads. Może to być:
Reklama firm w Internecie, realizowana poprzez kampanie Google Ads, daje możliwość samodzielnego i elastycznego ustalania stawek za kliknięcie oraz planowania ogólnych wydatków dziennych/miesięcznych. W kampaniach Google Ads emitujesz reklamy, kiedy chcesz, i płacisz jedynie za reakcję klienta - kliknięcie w link czy obejrzenie wideo. System pozwala na precyzyjne targetowanie reklam pod względem demograficznym i geograficznym, a także kierowanie przekazu do konkretnej grupy odbiorców, wyłonionych pod kątem wybranych zachowań czy zainteresowań.
Skuteczne reklamy dla firm, emitowane przy użyciu Google Ads, to szybki i prosty sposób pozyskiwania nowych klientów z Internetu. Są widoczne od razu po uruchomieniu kampanii i wyświetlanie odbiorcom dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebują. Reklama w sieci poprzez kampanie Google Ads to możliwość wypromowania marki wśród szerokiej grupy odbiorców, realnie zainteresowanych Twoją działalnością.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
(źródło: Interaktywnie.com)
Kluczem do sukcesu reklamy Google Ads jest dobór odpowiedniego typu kampanii oraz jej optymalizacja, dzięki której uzyskasz najwyższe zwroty z inwestycji. W SEMPIRE zrobimy to za Ciebie.
Zapytaj o ofertę i uzyskaj gotową odpowiedź na to, jak skutecznie reklamować się w Internecie za pomocą Google Ads.
Świat reklamy nie istnieje dziś bez social mediów. Wystarczy tylko wspomnieć, że z samego Facebooka korzysta obecnie 1,9 miliarda użytkowników dziennie (raport Facebooka za 2021 rok). Każdy Internauta rejestrujący się na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie czy YouTube podaje informacje dotyczące swojego wieku, płci czy zainteresowań.
Serwisy społecznościowe oferują zatem reklamodawcom nie tylko spory zasięg, ale też olbrzymią wiedzę na temat użytkowników. Marketing social media to jedna z najskuteczniejszych form budowania wiernej społeczności wokół marki, wzmacniania wizerunku i pozyskiwania nowych klientów.
Promocja firm w Internecie za pośrednictwem social mediów to prowadzenie aktywnych działań marketingowych, mających na celu wygenerowanie większego ruchu na stronie docelowej. Prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie pozwala na przekierowywanie użytkowników na witrynę firmową, konkretne podstrony z produktami czy blog. To doskonały sposób na prowadzenie komunikacji i budowanie trwałych relacji z klientami. Społecznościowa reklama internetowa firmy pozwala na realizację długofalowych strategii e-marketingu.
Sama strona na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie jednak nie wystarczy. Tylko regularnie prowadzony fanpage, wartościowy i angażujący content, stały kontakt z odbiorcami, bieżąca moderacja i inwestowanie w płatne kampanie pozwolą Ci zwiększyć skuteczność reklamy w Internecie.
Zwłaszcza ten ostatni czynnik pomoże Ci uzyskać oczekiwane efekty w postaci nowych leadów i wzrostu konwersji. Jeśli chcesz, aby reklama Twojej firmy w social mediach przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, musisz postawić na płatne materiały promocyjne. Najczęściej wykorzystywanym w tym celu narzędziem jest Facebook Ads - system umożliwiający tworzenie skutecznych i zaawansowanych reklam w różnych formatach, emitowanych na Facebooku, a także w jego sieci partnerskiej, m.in. na Instagramie czy w Messengerze.
Płatna reklama na Facebooku umożliwia budowanie świadomości i rozpoznawalności marki, pozyskiwanie nowych kontaktów, generowanie większej sprzedaży i zachęcenie do wielu innych aktywności, pozwalających realizować Twoje cele biznesowe.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
(źródło: Empemedia)
Skuteczny marketing społecznościowy opiera się na dobrze przygotowanej strategii budowania marki. W SEMPIRE przygotujemy dla Ciebie indywidualny plan działań, dzięki któremu zwiększysz rozpoznawalność i pozyskasz ruch na swojej stronie.
Zamów bezpłatną konsultację i darmową wycenę marketingu w social mediach.
O sile content marketingu przekonujemy się każdego dnia. Od wprowadzenia rewolucyjnej Pandy (algorytmu Google zwiększającego jakość wyników wyszukiwania i uderzającego bezpośrednio w niskiej jakości, krótkie i zduplikowane treści) minęło już trochę czasu, ale wyszukiwarka cały czas się rozwija i doskonali swoje algorytmy, uznając wartościowy content za jeden z najważniejszych czynników oceny jakości stron w wyszukiwarce.
Content marketing, czyli tworzenie i dystrybucja jakościowych treści, to dziś konieczność, nie tylko z uwagi na potrzebę dostarczania klientom niezbędnych informacji, ale również ze względu na wzrost widoczności w Internecie. Skuteczna reklama w sieci za pośrednictwem content marketingu może być realizowana na wiele sposobów. Do najpopularniejszych form marketingu treści należą:
Promowanie firmy w Internecie za pomocą wartościowych treści obejmuje szereg długotrwałych działań, polegających na opracowaniu strategii, przygotowaniu contentu, jego dystrybucji i reklamie, a także pomiarze efektywności. Ciekawe, przydatne i angażujące użytkowników treści przykuwają uwagę, odpowiadają na ich potrzeby, budują grupę lojalnych klientów i kreują markę w roli eksperta.
Z tej formy reklam w Internecie mogą korzystać zarówno duże i znane korporacje, jak i mniejsze firmy oraz strony, które poszukują sprawdzonych sposobów promocji. Content marketing to nie tylko skuteczna, ale i tania reklama w Internecie. Zakładając, że samodzielnie tworzysz treści i korzystasz z bezpłatnych platform umożliwiających ich dystrybucję, może to być nawet darmowa reklama firmy w Google.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
(Źródło: Affde)
Wykorzystaj moc wartościowych treści, aby zwiększać zasięgi, pozyskiwać nowych klientów i budować wizerunek eksperta w branży. Nie wiesz, jak zrobić reklamę firmy za pomocą contentu? Zgłoś się do nas - przygotujemy indywidualną strategię i wskażemy, jaka jest najlepsza reklama dla Ciebie.
Skuteczna promocja firmy w Internecie może odbywać się także za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tak zwany mailing realizowany jest w formie plików tekstowych lub html wysyłanych do właścicieli kont e-mail (zwykle darmowych). To jeden z najstarszych sposobów promocji firmy w Internecie. Przekaz reklamowy kierowany jest najczęściej do określonej grupy odbiorców, dobranej na podstawie konkretnych kryteriów (np. wiek czy miejsce zamieszkania), podawanych przez użytkowników w trakcie rejestracji.
Wyróżnić można dwa sposoby reklamy firmy za pośrednictwem poczty elektronicznej: e-mail marketing oraz newsletter. E-mail marketing umożliwia dystrybucję reklamy w formie tekstowej lub graficznej. W newsletterze z kolei przekaz reklamowy dołączany jest do tematycznych wiadomości z danej dziedziny. Omawiane tu formy promocji w Internecie różnią się tym, że adresaci newslettera muszą dobrowolnie wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, a właściciele darmowych skrzynek pocztowych mają to narzucone z góry przy zakładaniu konta.
Kluczową kwestią jest również zasięg - w przypadku e-mail marketingu reklama firmy usługowej, sklepu czy producenta może trafić nawet do kilku milionów skrzynek pocztowych, choć warto podkreślić, że ich właściciele często nie otwierają wiadomości pochodzących z nieznanych adresów, z obawy o bezpieczeństwo lub uznając je po prostu za spam. Newsletterowa baza jest znacznie mniejsza - tu przekaz trafia zwykle do kilku lub kilkunastu tysięcy użytkowników.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
(Źródło: Websiterating)
Idealnym sposobem na to, aby ułatwić klientom kontakt z Twoją firmą i zwiększyć zaufanie do niej, są darmowe wizytówki firm. Najbardziej znana z nich to wizytówka w Google Maps, utworzona za pomocą konta w usłudze Google Moja Firma, która daje Ci możliwość skutecznej reklamy, za darmo, w dodatku w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.
Wizytówka w Google Maps to reklama skuteczna przede wszystkim w przypadku przedsiębiorstw działających lokalnie - ułatwia odnalezienie firm w okolicy. Dzięki wizytówce użytkownicy otrzymują wszystkie niezbędne informacje już z poziomu wyszukiwarki, a to oznacza, że nie muszą przechodzić bezpośrednio na stronę firmy, by sprawdzić godziny otwarcia, wykonać połączenie czy wyznaczyć trasę dojazdu. W niektórych branżach taka darmowa reklama strony umożliwia nawet umówienie się na wizytę czy rezerwację stolika.
Bezpłatna reklama firmy w Internecie z wykorzystaniem wizytówki Google daje Ci możliwość opublikowania dokładnego adresu, logo, odnośnika do strony, zdjęć i materiałów wideo, a także opinii użytkowników na temat Twojego biznesu, które mają istotny wpływ na decyzje zakupowe przyszłych klientów i w znacznym stopniu decydują o wzroście konwersji przy kolejnych wyświetleniach.
Darmowa reklama dla firm w postaci wizytówki Google oznacza widoczność w wynikach wyszukiwania nie tylko na frazy brandowe, ale też ogólne, a przede wszystkim lokalne. Trzy najlepiej dopasowane wizytówki Google Maps (tak zwany lokalny 3-pak) wyświetlane są w wyszukiwarce przed reklamami i wynikami organicznymi związanymi z danym regionem, dlatego tym bardziej zwiększają szansę na pozyskanie klientów.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
(źródło: Affde)
Dawniej podstawę znalezienia firmy oferującej dane produkty lub usługi stanowiły biznesowe katalogi. Dziś korzysta z nich zdecydowanie mniej użytkowników Internetu, ale nie jest to argument przemawiający za całkowitą rezygnacją z tej formy promocji.
Darmowe portale reklamowe oferują możliwość zamieszczenia wpisu składającego się z podstawowych danych adresowych, numerów kontaktowych i najważniejszych informacji na temat działalności firmy. Wiele z nich pozwala również na przypisanie odpowiednich kategorii i wprowadzenie słów kluczowych, z którymi wiąże się Twoja działalność. I choć wielu specjalistów wskazuje na wyższą skuteczność katalogów płatnych, te darmowe również mogą być źródłem wartościowych linków, pod warunkiem, że zostaną dobrze dobrane.
Darmowe reklamy w Internecie w postaci katalogowych wpisów mają jeszcze jedną zaletą - pozwalają na umieszczenie linka do strony internetowej, a więc dodatkowego odnośnika, który pomaga w pozycjonowaniu. Jeżeli nie masz jeszcze zbyt wielu linków do swojej witryny i zastanawiasz się nad tym, gdzie reklamować firmę za darmo, katalogowanie jest warte uwagi, gdyż z całą pewnością pozwoli na zróżnicowanie Twojego profilu linków.
Trzeba jednak pamiętać o tym, aby wybierać katalogi z dużą ostrożnością. Darmowa reklama strony internetowej w dużej liczbie katalogów o niskiej jakości może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Nienaturalny przyrost linków, które naruszają wskazówki Google, może poskutkować nałożeniem filtra i spadkiem pozycji oraz zasięgów. Aby mieć pewność co do jakości i bezpieczeństwa prowadzonych działań, warto skonsultować je lub nawet powierzyć firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
Kolejnym sposobem na to, jak reklamować firmę w Internecie za darmo, jest marketing szeptany (ang. buzz marketing), który polega na dyskretnym polecaniu jej usług czy produktów. Promocja i reklama firmy odbywa się poprzez zamieszczanie komentarzy na forach lub innych stronach internetowych, w których toczą się interesujące dyskusje, związane z działalnością Twojej firmy. Publikowane w ten sposób wpisy przyjmują najczęściej charakter pozytywnej opinii użytkownika, który skorzystał z oferty firmy i poleca ją teraz innym.
Może to być bardzo efektywna reklama firmy w sieci - wypowiedzi, które brzmią naturalnie i przekonująco, mają dużą skuteczność, ponieważ pomagają w pozyskaniu nowych klientów i zwiększeniu świadomości o marce. Marketing szeptany to nie tylko darmowa promocja w Internecie, ale także skuteczne narzędzie do budowania wizerunku firmy. Mogą z niego korzystać przedsiębiorstwa wchodzące do branży i chcące zaznaczyć swoją obecność na rynku.
Podobnie jak wszystkie darmowe reklamy dla firm, tak i marketing szeptany charakteryzują pewne ograniczenia. Do linkowania na forach i innych stronach należy podejść z rozwagą, wybierając wątki rzeczywiście pasujące do specyfiki działalności firmy, i publikując wpisy, które stanowią wartość dodaną. W przeciwnym razie darmowa reklama strony w Internecie szybko może zostać usunięta przez moderatora.
Dla kogo?
Jakie efekty?
Dlaczego warto?
(źródło: Affde)
To, ile kosztuje reklama firmy w Internecie, zależy przede wszystkim od wybranego przez Ciebie sposobu promocji i zakresu działań podejmowanych w jego obrębie. Najtańsza reklama w Internecie może okazać się niewystarczająca, z kolei ta najdroższa - nie do końca skuteczna. Istnieją różne ciekawe formy reklamy, ale cały sekret tkwi w ich umiejętnym dopasowaniu do specyfiki Twojej działalności, przyjętej strategii i grupy docelowej, założonych celów oraz budżetu, którym dysponujesz.
Poniżej prezentujemy omówione wyżej najskuteczniejsze formy reklamy z uwzględnieniem orientacyjnych kosztów oraz czynników, które mają na nie wpływ.
Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt content marketingu:
Zapytaj o cennik marketingu treści w SEMPIRE.
Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt marketingu w mediach społecznościowych:
Zamów bezpłatną wycenę i strategię reklamową na Facebooku.
Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt mailingu:
Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt kampanii Google Ads:
Zapytaj o ofertę kompleksowej kampanii Google Ads w SEMPIRE.
Cena (orientacyjna) i czynniki wpływające na koszt pozycjonowania stron internetowych:
Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania w SEMPIRE.
Początkujący przedsiębiorcy i właściciele stron internetowych często zastanawiają się nad tym, jak za darmo reklamować się w Internecie. Czy darmowa reklama w Google jest w ogóle możliwa? Gdzie się reklamować za darmo?
Istnieją darmowe strony reklamowe umożliwiające promowanie w Internecie. Z zaprezentowanych przez nas 8 najskuteczniejszych sposobów e-marketingu aż 3 stanowią odpowiedź na to, jak reklamować firmę w Internecie za darmo:
Warto jednak podkreślić, że nawet bezpłatne reklamy firmy w sieci wymagają pewnej inwestycji, choćby w postaci czasu, który w obliczu prowadzenia własnego przedsiębiorstwa jest przecież bezcenny. Poza tym, jeżeli chcesz, aby Twoja kampania była naprawdę skuteczna, darmowa reklama w Internecie powinna stanowić jedynie uzupełnienie innych, szerzej zakrojonych działań.
Dlatego właśnie dużo bardziej opłacalny okaże się outsourcing działań promocyjnych, czyli marketing i reklama w Internecie realizowane przez firmę zewnętrzną. O tym, jak się reklamować w Internecie z pomocą agencji, przeczytasz w dalszej części naszego artykułu.
Promocja własnej firmy to proces ciągły i złożony. Nawet bezpłatne reklamy w Internecie, z pozoru proste i intuicyjne, wymagają wiedzy i odpowiedniego podejścia. Wystarczy chwila nieuwagi, aby słono zapłacić za nierozważne pomysły i zbyt pochopne decyzje w tej kwestii.
Poniżej omawiamy zaprezentowane wcześniej formy reklamy w Internecie, przyglądając się bliżej ich stopniu trudności.
Zakres działań i stopień trudności reklamy za pomocą wizytówki Google:
Zakres działań i stopień trudności marketingu szeptanego:
Zakres działań i stopień trudności reklamy w katalogach:
Zakres działań i stopień trudności mailingu:
Zakres działań i stopień trudności content marketingu:
Zakres działań i stopień trudności social media marketingu:
Zakres działań i stopień trudności kampanii Google Ads:
Zakres działań i stopień trudności pozycjonowania stron internetowych:
Skuteczność reklamy internetowej określana jest wskaźnikiem ROI (ang. Return On Investment). Dodatni ROI oznacza, że reklama w Internecie jest tańsza niż wygenerowany dzięki niej zysk. Skuteczne metody reklamy to takie, które pozwalają utrzymać zwrot z inwestycji na możliwie najwyższym poziomie lub uzyskać jak najlepszą sprzedaż, w zależności od tego, jaką strategię marketingową przyjmiemy.
Sprawdź, od czego zależy skuteczność poszczególnych form reklamy internetowej i kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów.
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Skuteczność w czasie:
Od czego zależą efekty?
Nie ma co się oszukiwać - światem reklamy online rządzą dwa medialne giganty:
Największą przewagą obu tych platform jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam, a więc docierania do ściśle określonej grupy klientów. Reklama produktu w Internecie za pomocą wyszukiwarki Google to najlepszy sposób na to, aby trafić do odbiorcy dokładnie w tym momencie, kiedy tego potrzebuje, poszukując informacji w sieci - służy temu targetowanie behawioralne. Facebook doskonale sprawdzi się natomiast do kształtowania świadomości marki, budowania wiernej społeczności wokół firmy i pozyskiwania leadów.
Zarówno Facebook, jak i wyszukiwarka Google to najskuteczniejsze obecnie internetowe narzędzia promocji, z których powinni korzystać zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i doświadczeni marketingowcy, przed którymi reklama w Internecie nie ma żadnych tajemnic.
Warto jednak pamiętać o tym, że nawet najlepsza reklama internetowa wymaga działań podejmowanych na wielu płaszczyznach, takich, które wzajemnie się uzupełniają i zwiększają jej skuteczność. Działania organiczne warto zatem wesprzeć płatną promocją. Rozpocząłeś proces pozycjonowania swojej witryny? Dodaj reklamę w Google Ads i szybciej docieraj do swoich klientów, jeszcze zanim pojawią się pierwsze efekty SEO. Prowadzisz profil na Facebooku? Zareklamuj swoją stronę jeszcze efektywniej, korzystając z systemu Facebook Ads.
Pamiętaj: jeżeli chcesz osiągnąć naprawdę dobre efekty, reklama za darmo w Internecie nie wystarczy. Wcale jednak nie musisz dysponować wielkim budżetem, aby skutecznie promować swoje produkty i usługi. Google i Facebook to bardzo otwarte środowiska - dostępne zarówno dla dużych e-commerce’ów, jak i małych firm.
W dobie digitalizacji niemal wszystkich naszych codziennych czynności, reklama firmy w Internecie, rozumiana jako stała obecność i promocja w wynikach wyszukiwania, a także w popularnych serwisach, kanałach i social mediach, jest po prostu konieczna. Przy tej skali wyzwań kluczowa w nadchodzącym czasie będzie współpraca z godną zaufania agencją - taką, która pozwoli Ci skupić się na prowadzeniu własnej działalności, gwarantując jednocześnie to, co do zaoferowania ma najlepsza reklama internetowa: promocję marki, pozyskiwanie nowych klientów i wzrost sprzedaży.
Która reklama jest Twoim zdaniem najlepsza? Jaka forma promocji sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu? Jaki budżet musisz przeznaczyć, aby osiągnąć zadowalające efekty?
W SEMPIRE nie pozostawimy Cię bez odpowiedzi. Pozwól nam przyjrzeć się bliżej Twoim działaniom i wskazać Ci nowy, lepszy kierunek, dzięki któremu wyprzedzisz konkurencję.
Jako profesjonalna agencja SEO/SEM, do reklamy w Internecie podchodzimy kompleksowo. Podstawę naszej pracy stanowi kompleksowa strategia reklamy w Internecie. Wykonamy dla Ciebie audyt SEO, przeanalizujemy konkurencję, sprawdzimy statystyki i popularność strony Internetowej, podpowiemy jak i gdzie się reklamować w Internecie. Zaproponujemy najlepsze sposoby promocji w sieci, dopasowane do Twojej branży, specyfiki działalności, grupy docelowej, możliwości finansowych i celów, jakie chcesz osiągnąć.
Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie. Otrzymaj darmowy audyt i profesjonalne porady.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 49 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!