Wybór pomiędzy Google Ads a Facebook Ads jest trudny. Reklamodawcy dzielą się na zwolenników i przeciwników obu strategii marketingowych. Okazuje się, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: co lepiej wybrać: Facebook Ads czy Google Ads (dawniej Google AdWords).
Najlepsza strategia zakłada połączenie sił obu reklam typu PPC. Facebook Ads sprawdzi się w zwiększeniu rozpoznawalności firmy w internecie, a Google Ads w przekonywaniu klienta do podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej.
Z tego poradnika dowiesz się:
Google Ads to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia reklamodawcom tworzenie i wyświetlanie reklam online na różnych urządzeniach. W jej skład wchodzi sieć wyszukiwania oraz sieć reklamowa Google (YouTube, Blogger, Gmail i witryny partnerskie).
Działa na zasadzie płatności za kliknięcie (CPC). Reklama Google Ads pozwala precyzyjnie targetować grupy docelowe na podstawie fraz kluczowych, lokalizacji i innych kryteriów. Google Ads umożliwia również promowanie produktów, usług i budowanie widoczności marki w sieci.
Zalety Google Ads:
Wady Google Ads:
Facebook Ads to platforma reklamowa oferowana przez Facebook, która umożliwia reklamodawcom tworzenie i wyświetlanie reklam na różnych platformach należących do Facebooka, takich jak Facebook, Instagram, sieć reklamowa Meta i Messenger.
To narzędzie umożliwia reklamodawcom promowanie swoich produktów, usług, treści i wydarzeń oraz docieranie do określonych grup docelowych na podstawie demografii, zainteresowań i zachowań użytkowników. Facebook Ads oferuje różne formaty reklam, w tym reklamy tekstowe, graficzne, wideo i wiele innych, co pozwala dostosować kampanie do różnych celów marketingowych.
Zalety Facebook Ads:
Wady Facebook Ads:
Google Ads i Facebook Ads to platformy reklamowe typu PPC z konkurencyjnym systemem licytacji. Pomimo wielu podobieństw widoczne są odmienny sposób działań Google Ads oraz działań Facebook Ads.
Podstawowe różnice pomiędzy Google Ads a Facebook Ads zestawiono w tabeli.
Google Ads | Facebook Ads | |
Miejsce wyświetlania |
|
|
Zamiar użytkowników |
|
|
Sposób targetowania reklam |
|
|
Uruchamianie kampanii |
|
|
Stawka za kliknięcie (CPC) |
|
|
Aukcja reklam |
|
|
Typy reklam |
|
|
Nie sposób odpowiedzieć na pytanie, co lepsze – kampanie w Google Ads czy Facebook Ads. Wybór zależy od indywidualnych preferencji reklamodawcy oraz sytuacji i możliwości budżetowych.
Poniżej przedstawiono sytuacje, w których każda ze strategii reklamowych, Google Ads i Facebook Ads, sprawdzi się najlepiej.
Google Ads wybierzesz wtedy, gdy:
Facebook Ads wybierzesz wtedy, gdy:
W podjęciu decyzji, co wybrać Google Ads czy Facebook Ads, pomocne może okazać się porównanie obu strategii reklamowych przy pomocy danych statystycznych.
Zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads cieszą się miliardowym zasięgiem.
Liczba dziennie aktywnych użytkowników Facebooka na świecie w drugim kwartale 2023 roku wyniosła ponad 2 mld (źródło: Statista). Z kolei Google obsługuje aż 3,5 mld wyszukiwań dziennie (źródło: Statista).
Potencjał Google Ads okazuje się być niezastąpiony w promowaniu oferty produktów i usług w internecie i dotarciu do szerokiej grupy potencjalnych klientów.
Według 52% marketerów odbiorcy chętniej klikają reklamy na Facebooku niż bezpośrednio ze strony wyszukiwarki Google (źródło: Databox).
Dla 45% ekspertów z dziedziny marketingu to reklamy Google Ads wywołują większe zaangażowanie wśród użytkowników (źródło: Databox).
Według danych udostępnionych przez WordStream średni współczynnik klikalności reklam Google Ads wynosi 6,11% (źródło: WordStream). Dla reklam Facebook Ads średni CTR to około 0,9% (źródło: Gitnux). To niemal 6-krotna przewaga kampanii reklamowej Google Ads nad płatnymi reklamami na Facebooku.
W przypadku średniego współczynnika konwersji to reklamy Facebook Ads wiodą prym we wszystkich branżach z wynikiem 9,21% (źródło: Gitnux). Dla porównania wskaźnik CR dla kampanii Google Ads wynosi dokładnie 7,04% (źródło: WordStream).
Strategie Google Ads i Facebook Ads warto ze sobą łączyć, by móc reklamować markę we wszystkich miejscach w odpowiednim czasie dla użytkowników.
Przedstawiono kilka możliwości, w których synergia Google Ads i Facebook Ads sprawdzi się w Twojej strategii reklamowej.
Aby wzmocnić kampanie w Facebook Ads i uzyskać zadowalające wyniki sprzedażowe skorzystaj z danych dostępnych w panelu Google Ads.
Google Ads oferuje wgląd do wielu przydatnych informacji na temat użytkowników, takich jak:
Wiedza na temat powyższych parametrów odnoszących się bezpośrednio do poszczególnych grup odbiorców pomaga w udoskonaleniu kierowania użytkowników na reklamy Facebook Ads. Ponadto można wykorzystać informacje o słowach kluczowych, które przynoszą najwięcej konwersji w Google Ads do stworzenia odpowiednich treści reklamowych na Facebooku.
Połączenie sił Google Ads i Facebook Ads daje wymierne rezultaty, również w postaci skuteczniejszego targetowania reklam.
Pomimo, że w Google Ads dostępna jest funkcja targetowanie reklam na „Podobnych odbiorców” to lepsze rezultaty uzyskasz dodatkowo korzystając z opcji „Grupy podobnych odbiorców” z Facebook Ads. W efekcie znajdziesz klientów realnie zainteresowanych zakupem promowanych produktów lub usług.
Reklamy na Facebooku budują świadomość marki, natomiast system reklamowy Google Ads koncentruje się na użytkownikach gotowych do podjęcia konkretnych działań (np. zakupu asortymentu, rejestracji czy wypełnienie formularza kontaktowego).
Wykorzystaj potencjał reklam Facebook Ads w kształtowaniu rozpoznawalności firmy na początku ścieżki klienta, a reklamy Google kieruj na użytkowników ze środka lub końca ścieżki (rozważających alternatywne możliwości lub podejmujących decyzję).
Obie platformy, Google Ads i Facebook Ads, oferują sposoby retargetowania użytkowników w oparciu o konkretne działania podjęte przez nich w witrynach i stronach docelowych.
Jednoczesne korzystanie z opcji remarketingu w reklamach Google Ads oraz Facebook Ads zwiększa szansę na dotarcie do wszystkich potencjalnych klientów firmy.
Przykład 1
Użytkownik X wpisuje w wyszukiwarkę zapytanie, na które wyświetla się Twoja reklama internetowa w Google. Internauta klika link sponsorowany, jednak nie podejmuje kolejnych kroków, by zapoznać się z tym, co oferuje Twoja witryna.
Użytkownik X jest aktywnym użytkownikiem Facebooka rezygnującym z czytania artykułów na stronie, na której włączona jest reklama displayowa. Zamiast kierować reklamy do użytkownika X za pośrednictwem kanału Google Ads, zacznij promować swoją ofertę przy użyciu reklamy firmy na Facebooku.
Przykład 2
Użytkownik Y dowiaduje się o Twojej marce z reklamy na Facebooku. Jednak, by zbadać konkurencyjne firmy wpisuje konkretne zapytanie w wyszukiwarkę Google.
Określenie odpowiednich stawek dla słów kluczowych istotnych w danej branży gwarantuje dotarcie do użytkowników faktycznie zainteresowanych wyszukiwanymi hasłami.
Użytkownik Y aktywnie korzysta także z usługi Gmail na swoim smartfonie, w ramach której ma włączone reklamy displayowe. Dzięki temu możliwe jest ponowne przekierowanie internauty na reklamę Facebook Ads.
Wniosek
Korzystanie z obu platform Google Ads i Facebook Ads razem gwarantuje prowadzenie solidnej strategii remarketingowej, która w przyszłości zaowocuje większą liczbą konwersji, ponownym zaangażowaniem użytkowników i wzrostem rozpoznawalności marki.
Rozważania na temat wyboru Google Ads czy Facebook Ads można sprowadzić do krótkiego stwierdzenia – to zależy od celów, grupy docelowej i budżetu reklamowego.
Jeśli chcesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i masz większy budżet, Google Ads może być lepszym rozwiązaniem. Natomiast, jeśli zależy Ci na precyzyjnym targetowaniu reklam i niższych kosztach, warto rozważyć Facebook Ads.
Najlepszym rozwiązaniem z poradnika jest połączenie możliwości obu platform, by wyróżnić firmę na tle rynkowych konkurentów i wygenerować pożądaną konwersję.
Lista plusów i minusów okazuje się dla Ciebie niewystarczająca i wciąż zastanawiasz się, co wybrać: Facebook Ads vs Google Ads? Skorzystaj z bezpłatnej analizy i konsultacji z naszym Specjalistą. Podpowie Ci, która forma płatnej reklamy sprawdzi się w przypadku prowadzonego przez Ciebie biznesu.
Obie platformy, Google Ads i Facebook Ads, mają potencjał do generowania ruchu na stronę internetową, ale wybór zależy od konkretnych celów i strategii kampanii reklamowej.
Dzięki Google Ads wygenerujesz ruch na stronie internetowej wśród użytkowników, którzy aktywnie szukają produktów lub usług, dzięki reklamom wyświetlanym w wynikach wyszukiwania.
Facebook Ads może być bardziej efektywny w promowaniu treści, budowaniu świadomości marki i docieraniu do bardziej ogólnych grup docelowych na podstawie zainteresowań i demografii użytkowników.
Reklamy Google korzystają ze strategii płatności za kliknięcia (CPC) oraz za tysiąc wyświetleń (CPM). W Facebook Ads można płacić za kliknięcia (CPC), za wyświetlenia (CPM) lub za konkretne działania użytkowników, takie jak polubienia, udostępnienia czy konwersje (CPA - Cost Per Action).
Skuteczność reklam Google Ads mierzy się m.in. za pomocą wskaźników klikalności (CTR), wskaźników konwersji i wskaźników jakości.
W przypadku reklam Facebook Ads ocenia się skuteczność na podstawie wskaźników takich jak wskaźnik klikalności, wskaźnik zaangażowania i koszt na konwersję. Dodatkowo, Facebook Ads oferuje narzędzia do śledzenia konwersji i wskaźniki efektywności reklam.
Tak, można korzystać z Google Ads i Facebook Ads jednocześnie. Obie platformy oferują różne możliwości targetowania i formaty reklam, co pozwala reklamodawcom dotrzeć do różnych grup docelowych i osiągnąć różne cele w marketingu internetowym.
Kombinacja obu platform może być skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności marki i skuteczności kampanii reklamowych.
Google Ads i Facebook Ads oferują zaawansowane narzędzia targetowania, ale różnią się rodzajem precyzji. Google Ads dociera do użytkowników aktywnie poszukujących produktów lub usług.
Facebook Ads umożliwia targetowanie na podstawie demografii, zainteresowań i zachowań, co jest bardziej odpowiednie do kampanii ukierunkowanych na określone grupy docelowe. Ostateczny wybór zależy od celów kampanii i strategii marketingowej.
Najczęstsze błędy, których należy unikać podczas tworzenia kampanii reklamowych na platformach Google Ads i Facebook Ads to brak klarownych celów kampanii, niedoprecyzowane targetowanie, zbyt szerokie grupy docelowe, niezoptymalizowane treści reklamowe, ignorowanie wskaźników i brak monitorowania wyników.
Koszt reklamy na Google Ads i Facebook Ads jest bardzo zmienny i zależy od wielu czynników, takich jak branża, lokalizacja, docelowa publiczność, konkurencja itp.
W Polsce budżet reklamowy w Google Ads jest na poziomie co najmniej 25 zł, chociaż minimalny dzienny limit wydatków w Google wynosi około 5 zł. W przypadku kampanii Facebook Ads, optymalny budżet na start wynosi 500-1000 zł.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 23 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!