Jak targetować reklamy na Facebooku? 8 praktycznych wskazówek

Jak targetować reklamy na Facebooku?

Aż 75% Internautów kupujących online irytują treści niedopasowane do ich zainteresowań (raport PwC). Nie istnieje coś takiego, jak uniwersalny przekaz, który trafia do każdego. Segmentacja użytkowników to, obok profesjonalnie opracowanej kreacji, jeden z najważniejszych elementów wpływających na skuteczność Twojej reklamy. Facebook jest bogatym źródłem wiedzy o Twoich odbiorcach. Wykorzystaj go, by kierować swój przekaz wyłącznie do tych, którzy powinni go widzieć. 

Czy wiesz, że aż 70% użytkowników sieci chętnie dzieli się swoimi preferencjami? W głównej mierze właśnie po to, by otrzymywać dopasowane oferty. Możliwość dokładnego sprecyzowania grupy docelowej pozwoli Ci osiągać najlepsze konwersje z przekazów reklamowych. Aby móc kierować je do właściwych odbiorców, musisz najpierw dokładnie ich poznać. 

Podpowiadamy, jak zrobić reklamę na Facebooku z odpowiednim targetem. Sprawdź, jak może Ci pomóc dobór odpowiedniej grupy docelowej w osiąganiu najlepszych efektów z kampanii.

Zapytaj o bezpłatną strategię tworzenia i targetowania reklam na Facebooku.

Na czym polega targetowanie reklam na Facebooku?

Targetowanie reklam na Facebooku to proces polegający na dokładnym określeniu grupy odbiorców, do których reklamy te mają trafić. Służą temu specjalne kryteria, które wskazujesz na poziomie zestawu reklam w kreatorze zwanym Menedżerem reklam - możesz w nim utworzyć nową grupę odbiorców lub użyć zapisanej, jeśli już wcześniej dokonałeś targetowania.

Reklama targetowana to doskonały sposób na zwiększanie współczynnika kliknięć, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów konwersji. Im bardziej dopasowana grupa odbiorców, tym lepsze efekty możesz uzyskać.

Metody targetowania reklam

Nie ma jednej uniwersalnej metody targetowania reklam. W strategiach marketingowych łączy się zwykle kilka z nich. Wdrażaj je, testuj i mierz, docierając do możliwie najbardziej sprecyzowanej grupy odbiorców. Sprawdź, jak targetować reklamy na Facebooku za pomocą różnych metod.

  • Targetowanie demograficzne - kierowanie reklam do użytkowników wyselekcjonowanych pod kątem takich danych jak wiek, płeć czy wykształcenie. Informacje te zbierane są od osób rejestrujących się na portalach lub instalujących aplikacje.
  • Targetowanie geograficzne - wyświetlanie reklam osobom znajdującym się w danej lokalizacji, np. w konkretnym mieście czy województwie. Dzięki temu dajesz odbiorcom możliwość łatwego i szybkiego znalezienia Twojej oferty.
  • Targetowanie behawioralne - dobieranie grupy odbiorców na podstawie ich zainteresowań i zachowań w sieci. Mogą to być np. osoby prowadzące zdrowy styl życia, uprawiające sport czy lubiące podróże. Są to bardzo wartościowe dane - pokazujące rzeczywistą aktywność użytkowników.
  • Targetowanie kontekstowe - emitowanie reklam w momencie, w którym użytkownik odwiedza serwisy powiązane tematycznie z daną branżą, produktem, usługą czy słowem kluczowym. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do osób zainteresowanych konkretną dziedziną, a także o ustalonych preferencjach zakupowych.
  • Retargeting - sprowadzanie na witrynę użytkowników, którzy odwiedzili ją już wcześniej. Metoda ta sprawdza się bardzo dobrze zwłaszcza w branży e-commerce, pomagając w odzyskiwaniu tzw. “porzuconych koszyków”.

Strategie targetowania reklam - szerokie czy wąskie?

Targetowanie na Facebooku pozwala Ci kierować reklamy do osób, na których zależy Ci najbardziej. Istnieją dwa podejścia do tworzenia grup odbiorców: szerokie oraz wąskie. Wybór jednego z nich zależy przede wszystkim od tego, jakie efekty zamierzasz uzyskać oraz jakim budżetem na kampanie dysponujesz. Jak targetować reklamy na Facebooku? Szeroko czy wąsko? Podpowiadamy.

  • Szerokie targetowanie - wybierając tę opcję, zdajesz się w głównej mierze na system Facebooka, który znajduje dla Ciebie grupę docelową. To rozwiązanie może okazać się korzystne wtedy, gdy nie wiesz jeszcze, do kogo kierować swoje reklamy. Wybór szerokiego targetowania reklam na Facebooku z późniejszą analizą statystyk grup lub raportów reklamowych pozwoli Ci poznać typ i reakcje odbiorców, których system wyszukał specjalnie dla Ciebie.
  • Wąskie targetowanie - jest bardziej precyzyjne i uwzględnia więcej parametrów - dzięki temu nie musisz analizować, do kogo najlepiej kierować swoje reklamy. Parametry mogą dotyczyć danych demograficznych, grup niestandardowych lub podobnych odbiorców, o których piszemy niżej. W efekcie możesz uzyskać grupę znacznie mniejszą, ale jednocześnie bardziej sprecyzowaną, a więc realnie zainteresowaną tym, co reklamujesz. Jeżeli chcesz rozszerzyć jej zakres, możesz skorzystać z opcji rozszerzonego szczegółowego targetowania - w tym przypadku Facebook wyświetli reklamę osobom, które jego zdaniem dostarczą Ci dodatkowe i tańsze wyniki.

Żadne z tych podejść nie jest lepsze od drugiego, a elementy każdego z nich można tak naprawdę znaleźć w każdym zestawie reklam. Zarówno szerokie, jak i wąskie targetowanie reklam na Facebooku ma swoje wady i zalety. Najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej.

Szerokie targetowanie reklamy na Facebooku - zalety i wady

Zalety:

  • niższy CPM (koszt za 1000 wyświetleń),
  • dobry wybór, kiedy nie wiesz jeszcze, do kogo kierować reklamy,
  • idealne rozwiązanie przy większych kampaniach - duże możliwości skalowania,
  • większe możliwości w zakresie segmentacji,
  • mniejsze konsekwencje słabszych kreacji i złego targetowania.

Wady:

  • ryzyko błędnej optymalizacji przez system Facebooka,
  • przypadkowe dotarcie,
  • trudniejsza analiza i wyciąganie wniosków.

Wąskie targetowanie reklamy na Facebooku - zalety i wady

Zalety:

  • możliwość wykorzystania niestandardowych grup odbiorców,
  • bardziej sprecyzowana grupa docelowa = mniej przypadkowe dotarcie,
  • lepsze efekty biznesowe - docieranie do bardzo precyzyjnej grupy, np. osób decyzyjnych. 

Wady:

  • wyższy CPM,
  • mniejsze możliwości segmentowania wynikające z mniejszych grup docelowych,
  • mniejsze możliwości skalowania - szybsze wysycenie grupy.

Jak targetować reklamy na Facebooku? Zanim zaczniesz

Zanim zaczniesz targetować reklamy na Facebooku, stwórz personę, a więc możliwie najbardziej szczegółowy opis Twojego idealnego klienta. Im dokładniej określisz jego potrzeby i cechy, tym precyzyjniej stworzysz grupę docelową, do której będziesz kierować komunikaty reklamowe. Na początku skup się na podstawowych informacjach takich jak wiek, płeć, stan cywilny czy miejsce zamieszkania. Następnie przejdź do bardziej szczegółowych informacji: sytuacji zawodowej, rodzinnej, poziomu wykształcenia czy zwyczajach zakupowych. W szkicu psychologiczno-demograficznym Twojej grupy docelowej pomoże Ci również narzędzie Facebooka - Audience Insights, czyli Statystyki Grupy Odbiorców. To idealny sposób na doprecyzowanie potencjalnych klientów po określeniu wstępnych kryteriów. Narzędzie zbiera w jednym miejscu wiele istotnych informacji o Twoich odbiorcach: dane demograficzne, lokalizacje i język, polubione strony oraz aktywność na Facebooku. Dzięki temu szybko sprawdzisz, czym sprofilowani przez Ciebie użytkownicy się interesują, np. jakie strony lubią czy jaki styl życia prowadzą. Zobaczysz też, jak liczna jest Twoja grupa docelowa oraz jak możesz ją zawęzić. Doprecyzuj ją, zapisz, a następnie zacznij targetować na nią reklamy na Facebooku.

targetowanie facebook charakterystyka grupy odbiorców
Charakterystyka grupy odbiorców

Grupy odbiorców na Facebooku

Facebook wyświetla reklamy osobom najbardziej zainteresowanym Twoją ofertą. Możesz targetować emisję reklam, korzystając z 3 narzędzi, które umożliwią Ci wybór grupy podstawowych, niestandardowych lub podobnych odbiorców. Co to oznacza w praktyce? Możesz docierać do wszystkich lub tylko do wybranych - tych najbardziej sprecyzowanych użytkowników.

  • Grupy podstawowych odbiorców - definiujesz je na podstawie takich kryteriów jak położenie geograficzne, dane demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie, stanowisko i wiele innych), zainteresowania, zachowania (np. wcześniej dokonywanie zakupy i korzystanie z urządzeń), a także połączenia (np. osoby, które są zainteresowane wydarzeniem udostępnianym na Twoim profilu).
  • Grupy niestandardowych odbiorców - dzięki tej opcji możesz przypomnieć się osobom, które już weszły w interakcję z Twoją firmą, i nawiązać z nimi kontakt. Grupy te możesz tworzyć na podstawie listy kontaktów (adresów e-mail lub informacji z systemu CRM), piksela Facebooka (zapisującego dane o użytkownikach odwiedzających Twój profil na FB) czy informacji o aktywności użytkowników - tych, którzy zareagowali na Twoje przekazy w aplikacjach i usługach Facebooka.
  • Grupy podobnych odbiorców - pozwolą Ci docierać z przekazem reklamowym do nowych osób o zainteresowaniach i cechach zbliżonych do Twoich obecnych klientów. Wystarczy, że utworzysz je z osób, które już znasz.

Targetowanie na Facebooku krok po kroku - dostępne opcje w zestawie reklam

W sekcji “Grupa odbiorców” kreatora zestawu reklam możesz utworzyć nową grupę. Sprawdź, jak targetować reklamy na Facebooku, określając krok po kroku następujące parametry:

  • grupy niestandardowych odbiorców - utworzone na podstawie informacji, które sam przekazujesz, lub które są przekazywane z Facebooka. Grupę niestandardowych odbiorców można wykorzystać także do utworzenia grupy podobnych odbiorców. Dzięki opcji “Wyklucz" możesz je również wykluczyć z grupy docelowej.
  • lokalizacje - możesz wybrać kraj, miejscowość, a nawet kod pocztowy. Większość dostępnych na poziomie kampanii celów reklamowych umożliwia targetowanie reklam na cały świat oraz według regionu (np. wyłącznie na terenie Europy);
  • wiek - dzięki tej opcji masz możliwość kierowania reklam do osób w określonym wieku;
  • płeć - Twoim targetem mogą być wyłącznie kobiety, mężczyźni lub obie płci;
  • szczegółowe opcje targetowania - dzięki tej opcji masz możliwość docierania do użytkowników Facebooka po 3 następujących kategoriach: danych demograficznych, zainteresowaniach oraz zachowaniach. Dzięki opcji “Wyklucz” możesz wykluczyć pewne osoby z grupy docelowej, np. pod kątem zainteresowań;
  • języki - możesz wprowadzić język grupy docelowej i kierować reklamy do jeszcze bardziej sprecyzowanych użytkowników, np. tylko tych posługujących się językiem polskim;
  • połączenia/powiązania - ta opcja pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników, którzy są w jakiś sposób powiązani z Twoją stroną firmową na Facebooku (np. znajomi osób, które polubiły Twój fanpage).
grupy docelowe facebook
Określanie grupy docelowej na Facebooku

Facebook i targetowanie na niestandardowe grupy odbiorców

Kierowanie na grupy niestandardowych odbiorców to jedna z podstawowych i pierwszych opcji targetowania reklam na Facebooku. W tym zbiorze znajdują się m.in. osoby, które odwiedziły w ostatnim czasie stronę www Twojej firmy. Ta opcja umożliwia emisję reklam remarketingowych na Facebooku. 

Wskaż osoby, do których chcesz skierować swoją kampanię remarketingową, wybierając je ze swojej listy kontaktów, danych piksela Facebooka (użytkowników odwiedzających Twoją witrynę) lub danych SDK Facebooka (użytkowników aplikacji). Przygotowana w ten sposób lista odbiorców zostanie bezpiecznie zaszyfrowana w przeglądarce i nie będzie udostępniania nikomu innemu, dopóki nie przyznasz do niej dostępu. Instalacja piksela Facebooka jest niezbędna, jeśli chcesz retargetować użytkowników odwiedzających stronę. To krótki fragment kodu, który śledzi użytkowników i ich działania, sprawdzając np. po emisji których reklam przechodzą do Twojej witryny. Jeżeli chcesz wyświetlać reklamy remarketingowe na podstawie aktywności w aplikacji, niezbędna okaże się konfiguracja SDK Facebooka. Narzędzie to również zbiera statystyki obrazujące użytkowników aplikacji oraz ich działania. Dzięki temu możesz targetować reklamy do osób, które np. dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały zamówienia.

Korzystaj z reklam dynamicznych i wyświetlaj swoim odbiorcom tylko te treści, które interesują ich najbardziej na podstawie aktywności w witrynie lub aplikacjach. Prezentując np. katalog produktów, które klienci wcześniej porzucili, masz szansę znów wzbudzić ich zainteresowanie i zachęcić do dokończenia transakcji. Dzięki możliwości dokonywania pomiarów skuteczności szybko dowiesz się, które typy reklam i platform (reklamy możesz emitować na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i w Audience Network) przynoszą najlepsze efekty.

Jak targetować reklamy na podstawie lokalizacji?

W doborze odpowiedniej grupy docelowej niezwykle istotne jest także zdefiniowanie lokalizacji, w obrębie której reklamy mają być wyświetlane. Reklama na Facebooku może być kierowana szeroko - na poszczególne regiony, państwa, województwa, miasta, a także wąsko - wskazując konkretne dzielnice, ulice, a nawet adresy. Ponadto istnieje możliwość doprecyzowania, czy osoby mają w danej lokalizacji mieszkać na stałe czy jedynie przebywać (np. turyści). Można też rozszerzyć zakres lokalizacji, określając pewien promień, a więc wartość w kilometrach, co jest szczególnie przydatne w przypadku lokalnych biznesów. Kierowanie geograficzne oferowane w systemie reklamowym Facebook daje bardzo szerokie możliwości dla każdego biznesu, niezależnie od tego, czy jego zasięg jest lokalny czy też globalny. Większość dostępnych celów reklamowych pozwala na zawężenie grupy docelowej na podstawie wskazanych wyżej parametrów lokalizacji, chociaż cel “Ruch w firmie” ma z założenia docierać do osób znajdujących się w pobliżu siedziby Twojej firmy.

Targetowanie demograficzne

Demografia odbiorców to kolejne kryterium, które można uwzględnić w targetowaniu reklamy Facebook. Dzięki tej opcji możliwe jest dostosowanie przekazów do konkretnych grup wiekowych oraz płci. Opcja ta pozwala również na sprecyzowanie dodatkowych informacji takich jak: poziom wykształcenia, wydarzenia z życia, np. ślub, posiadanie potomstwa w konkretnym przedziale wiekowym, a także stanowisko zawodowe. Dane te zbierane są przez system od użytkowników dokonujących rejestracji w serwisie lub instalujących aplikacje. Targetowanie demograficzne reklam FB pozwala na znaczne obniżenie kosztów reklamy, dzięki precyzyjnemu dotarciu jedynie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Targetowanie według zainteresowań i zachowań odbiorców

Kampanie na Facebooku mogą być kierowane także na zainteresowania i zachowania odbiorców, np. na osoby, które często podróżują lub lubią robić zakupy w Internecie, czy osoby zainteresowane zdrową żywnością, sportem albo modą. Kategorii zainteresowań jest bardzo wiele, w wyborze można sugerować się upodobaniami odbiorców w zakresie rozrywki, hobby, biznesu, jedzenia czy stylu życia. Dobór targetu na podstawie zainteresowań i zachowań jest możliwy dzięki narzędziom analitycznym Facebooka, które mierzą czynności podejmowane przez nich w serwisie (np. polubienia stron czy reakcje na posty). Informacje te są niezwykle istotne nie tylko w kontekście targetowania reklam, ale wszystkich czynności obejmujących marketing internetowy.

Targetowanie na podstawie parametrów połączeń

Ostatnią z możliwości targetowania reklam są połączenia/powiązania osób ze stroną firmową, aplikacją i/lub wydarzeniem na Facebooku. Do wyboru są następujące opcje:

  • osoby, które lubią profil firmowy,
  • znajomi osób, które polubiły profil firmowy,
  • wykluczenie osób, które polubiły profil firmowy,
  • użytkownicy aplikacji,
  • znajomi użytkowników aplikacji,
  • wykluczenie użytkowników aplikacji,
  • osoby, które odpowiedziały na wydarzenie na profilu firmowym,
  • wykluczenie osób, które już odpowiedziały na wydarzenie na profilu firmowym.

Facebook zaleca, aby w ramach zaawansowanych kombinacji połączeń nie stosować zbyt wielu parametrów - może to skutkować zbyt małą i zawężoną grupą odbiorców.

Jak targetować reklamy na Facebooku? 8 przydatnych wskazówek

Wiesz już, na czym polega i jakie możliwości ma reklama targetowana. Poniżej prezentujemy 8 przydatnych wskazówek, dzięki którym dowiesz się, jak targetować reklamy na Facebooku precyzyjnie i skutecznie.

  1. Zawężaj grupy Lookalike

Pozwól Facebookowi znaleźć osoby podobne do Twoich klientów na bazie jednej z grup niestandardowych - utworzonej z listy e-mail, użytkowników odwiedzających Twoją witrynę czy aktywnych na fanpage’u.  Będzie to 1-10% najbardziej podobnych do grupy źródłowej osób z danego kraju. I choć oficjalnie Facebook zaleca, by w przypadku targetowania na grupy podobne nie stosować dodatkowych zawężeń, nasze doświadczenie pokazuje, że warto się o to pokusić. Nawet jeśli wybierzesz 1% użytkowników z całej Polski, grupa Lookalike będzie wówczas liczyć około 170 tysięcy osób - to i tak spora liczba, którą można spokojnie zawęzić. Spróbuj dookreślić ją odpowiednimi zainteresowaniami i zachowaniami, zwłaszcza jeśli nie dysponujesz dużym budżetem lub chcesz skierować reklamę do grupy dość niszowej. Jeżeli prowadzisz biznes lokalny i zależy Ci na pozyskaniu klientów z Twojego otoczenia, skorzystaj z opcji dodatkowego geotargetowania.
 

targetowanie reklam na facebooku grupy podobnych odbiorców
Tworzenie grupy podobnych odbiorców
  1. Precyzyjnie określaj zainteresowania odbiorców

Zawężaj grupę odbiorców, określając konkretne zainteresowania. Nie ograniczaj się wyłącznie do tych najbardziej oczywistych. Skuteczne targetowanie reklam na Facebooku wymaga kreatywnego podejścia. Zanim określisz docelową grupę odbiorców, zastanów się dobrze, kim jest Twój potencjalny klient. Jeszcze raz dokładnie przeanalizuj swoją personę. Zastanów się, czym Twoja grupa może się interesować. Sprzedajesz suplementy dla sportowców? Spróbuj trafić do osób, które w swoich zainteresowaniach na Facebooku mają fitness, siłownie czy zdrowe odżywianie. Możesz też testować pojedyncze, ale konkretne zainteresowania. Zdecydowanie lepiej będzie rozdzielić 5 precyzyjnych zainteresowań na 5 grup reklam i zmierzyć efektywność każdej z nich. Kiedy już wychwycisz te, które najlepiej działają, wrzuć je do jednego zestawu reklam - unikniesz w ten sposób nakładania się grup odbiorców (tzw. audience overlaps).

  1. Stosuj remarketing

Remarketing to bardzo skuteczna opcja targetowania reklam na Facebooku. Ponowne kierowanie przekazu reklamowego do osób, które weszły wcześniej w interakcję z Twoją firmą, może przynieść bardzo pozytywne efekty. Stosując remarketing, trafiasz do grupy, która zna już Twój produkt i w mniejszym lub większym stopniu jest z nim związana. Najczęstszym ustawieniem remarketingu na Facebooku jest “osoby, które odwiedziły stronę X dni temu”. To zazwyczaj dobry wybór, ale warto pokusić się również o bardziej zaawansowane ustawienia, dzięki którym możesz wybrać m.in.:

  • osoby, które spędziły na stronie X czasu,
  • osoby, które były na stronie więcej niż jeden raz,
  • osoby, które wykonały jakieś zdarzenie na stronie (np. dodały produkty do koszyka),
  • osoby, które przyszły na stronę z konkretnego źródła, np. newslettera,
  • osoby, które zareagowały na reklamy w ostatnich X dniach.

Remarketing powinien być dopasowany do Twojego biznesu i branży, w której działasz. Jeżeli np. prowadzisz firmę w e-commerce, skorzystaj z opcji kierowania reklam do osób porzucających koszyk.

targetowanie na facebooku remarketing
Remarketing na Facebooku
  1. Testuj szerokie i wąskie targetowanie reklam na Facebooku

Jedną z największych zalet reklamy na Facebooku jest możliwość docierania do precyzyjnych, wąskich grup docelowych, ale to wcale nie oznacza, że masz rezygnować z szerokiego targetowania. W przypadku zbyt dużych grup wyniki mogą być niestety losowe. Mocno zawężone grupy z kolei spowodują, że koszt reklamy na FB będzie bardzo wysoki. Testuj szerokie i wąskie targetowanie - w praktyce zobaczysz, że różne reklamy działają różnie na poszczególne grupy odbiorców. Obserwuj miernik grupy odbiorców - dzięki temu przekonasz się, czy nie jest ona zbyt wąska lub za szeroka. Jeżeli wskazówka mieści się w czerwonym obszarze tarczy, rozważ rozszerzenie grupy odbiorców. Jeżeli natomiast znajduje się w żółtej części, dotarcie do znaczącej liczby użytkowników może zależeć od odpowiednio dużego budżetu.

facebook targetowanie reklam miernik
Miernik grupy docelowej na Facebooku
  1. Twórz grupy podobne na podstawie mikrokonwersji

Mikrokonwersje to te wydarzenia na Twojej stronie, które prowadzą do konwersji. Twórz grupy podobnych odbiorców w oparciu o takie zdarzenia, korzystając z piksela Facebooka. Dzięki temu szybko wskażesz osoby, które pobrały Twoje materiały, dodały produkty do koszyka czy zapisały się na wydarzenie, i na ich podstawie stworzysz grupy Lookalike. Konfiguracji konwersji i mikrokonwersji dokonasz bezpośrednio w Menedżerze reklam, korzystając z podmenu “Konwersje niestandardowe”.

reklama targetowana mikrokonwersje
Tworzenie grup podobnych na podstawie mikrokonwersji
  1. Pamiętaj o spójnikach w menedżerze reklam

Domyślnym spójnikiem pomiędzy zainteresowaniami jest “lub”. Jeżeli więc w takiej konfiguracji wybierzesz dwie opcje, dotrzesz do osób, które interesują się jedną lub drugą, a nie obiema jednocześnie. Tym samym Twoja grupa docelowa na Facebooku będzie bardzo duża i jednocześnie mało precyzyjna. Dla przykładu: chcesz dotrzeć do osób, które interesują się modą i są jednocześnie fanami rzeczy handmade? Aby mieć pewność, że skierujesz reklamę do obu tych grup, skorzystaj z opcji zawężania grupy odbiorców - dodaj w tym celu warunek “i muszą też pasować do”. Rozróżnienie spójniku “lub” od “i” jest z pozoru bardzo proste, ale praktyka pokazuje, że może wprowadzić sporo zamieszania.

facebook target reklama spójniki
Spójniki w Menedżerze reklam i zawężanie grupy odbiorców
  1. Pamiętaj, że promowanie postów nie zawsze się sprawdza

Promowanie postów z poziomu fanpage’a ma swoje zalety, jednak ta podstawowa metoda reklamowania się na Facebooku nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Sprawdzi się tylko w branżach o wysokim zaangażowaniu użytkowników (np. odzież). Pamiętaj jednak, że przy skomplikowanych grupach docelowych promowanie postów niesie ze sobą sporo ograniczeń. Najważniejsze z nich to:

  • brak możliwości wyboru języka ustawionego dla Facebooka w przypadku danej grupy docelowej,
  • brak zawężeń i wykluczeń,
  • ograniczona możliwość edycji umiejscowienia reklamy,
  • brak możliwości zawężenia grupy do mieszkańców danego regionu.

Precyzyjne targetowanie reklam na Facebooku jest możliwe wyłącznie za pomocą dedykowanego narzędzia - Menedżera reklam, który pozwala na dokładne konfigurowanie grup docelowych.

  1. Testuj i porównuj

Menedżer reklam umożliwia także przeprowadzanie testów A/B dla następujących celów: Pozyskiwanie kontaktów, Ruch, Konwersje oraz Instalacje aplikacji. Możesz przetestować maksymalnie 3 zestawy reklam pod względem grupy odbiorców, optymalizacji wyświetlania oraz umiejscowienia kampanii. Dzięki testom A/B możesz więc sprawdzić, która grupa odbiorców będzie przynosić najlepsze konwersje. Nie wprowadzaj podczas testów zbyt wiele zmiennych - najlepiej, jeśli zmianie ulegnie wyłącznie jeden parametr. Jeśli więc pierwsza grupa docelowa to mężczyźni w wieku 20-30 lat, druga nie powinna obejmować kobiet w wieku 50-60 lat. Zaleca się, aby testy te trwały przynajmniej 3 dni. Sam Facebook sugeruje nawet, aby prowadzić je przez 2 tygodnie. Im dłuższy czas i budżet przeznaczony na testy, tym tak naprawdę wiarygodniejsze wyniki.

targetowanie postów facebook testy
Testy A/B w Menedżerze reklam na Facebooku

Nadal nie wiesz, jak targetować reklamy na Facebooku precyzyjnie i skutecznie? Powierz to zadanie agencji social media. Poprowadzimy za Ciebie fanpage na FB, kierując angażujące i atrakcyjne wizualnie reklamy do spersonalizowanej grupy odbiorców.

Zamów bezpłatną strategię tworzenia i targetowania reklam na Facebooku.


 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.98 / 5 według 365 opinii

Chcesz pozyskać nowych klientów z Internetu?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bezpłatna analiza strony
Darmowa konsultacja ze
Specjalistą SEM / SEO