Strona na Facebooku - fanpage, strona firmowa na FB

Strona na Facebooku

Facebook to jedna z największych na świecie społeczności. Korzystają z niego co miesiąc ponad 2 mld osób. Osoby te za jego pomocą utrzymują kontakty ze znajomymi, rodziną, sprawdzają ważne informacje i realizują swoje zainteresowania. Facebook to idealne miejsce dla każdej firmy na znalezienie nowych klientów i nawiązanie z nimi trwałych relacji. Dlatego też tak ważne jest, aby każdy właściciel firmy zadbał o swoją obecność w Social Mediach m.in. poprzez założenie fanpage’a czyli firmowej strony na Facebooku. Jest to pierwszy krok do nawiązania kontaktu z ludźmi, którzy na pewno zainteresują się ofertą firmy i będą ją aktywnie śledzić.

Zapytaj specjalistę o bezpłatną wycenę strony na Facebooku dla Twojej firmy.

 

Strona na Facebooku

Co to jest strona na Facebooku?

Strona firmowa na Facebooku, zwana także fanpagem, to witryna na portalu Facebook, na której można publikować informacje o swojej firmie, marce, organizacji czy inicjatywie. Jest połączona bezpośrednio z kontem prywatnym założyciela strony na Facebooku. Strona na FB stanowi odpowiednik klasycznej strony internetowej, z tą różnicą, że pozwala wchodzić właścicielom profilu w bezpośrednie interakcje ze swoimi Klientami w czasie rzeczywistym. Kiedy dana osoba polubi lub zacznie obserwować stronę firmową na Facebooku, będzie wówczas otrzymywać w aktualnościach informacje o nowych postach publikowanych przez tę stronę.

Jak wygląda strona na Facebooku?

Strona na Facebooku wygląda podobnie jak standardowa witryna internetowa. Posiada ona podstrony z różnymi treściami, tzw. zakładki. W zakładkach mogą znajdować się m.in. galeria zdjęć i filmów, teksty, dokumenty, lista produktów lub usług, recenzje, społeczność itp.
Oprócz tego każdy Facebook firmowy posiada tzw. tablicę główną. Jest to widok ukazujący się po wejściu na stronę na Facebooku. W zakładce tej można znaleźć wszystkie opublikowane posty, ułożone w porządku chronologicznym od najnowszych u góry, do najstarszych na dole. Nad wpisami znajduje się zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, a także logo firmy oraz krótki opis i dane kontaktowe. To, jak wygląda strona na Facebooku w dużej mierze zależy od administratora profilu i zamieszczanych przez niego materiałów graficznych i tekstowych, typów i ilości zakładek, zdjęcia w tle czy zdjęcia profilowego.

Podstawowe dane i grafiki, które znajdują się na stronie na Facebooku:

  • nazwa strony
  • logotyp/zdjęcie profilowe
  • zdjęcie w tle
  • dane teleadresowe
  • adres strony internetowej
  • opis działalności
  • galeria zdjęć
  • zakładki, które można dowolnie dodawać lub ukrywać w widoku

Dostępne zakładki, które można dostosowywać (w tym także wygaszać) do indywidualnych potrzeb firmy:

  • usługi – zawiera miejsce na wyróżnienie usług, które oferuje firma
  • recenzje – wyświetla recenzje użytkowników na temat firmy
  • sklep – przedstawia listę produktów dostępnych w sprzedaży 
  • oferty – zawiera listę aktualnych ofert w firmie
  • zdjęcia – zawiera zdjęcia dodane na stronie
  • filmy – zawiera filmy przesłane na stronę
  • wydarzenia – zawiera listę nadchodzących wydarzeń
  • informacje – zawiera ogólne informacje o stronie
  • społeczność – obejmuje posty znajomych i posty publiczne dotyczące strony firmowej
  • oferty pracy – zawiera listę aktualnych ofert pracy w firmie 
  • notatki – zawiera miejsce na wyróżnienie notatek
  • grupy – zawiera listę grup powiązanych z tą stroną 
  • na żywo – zawiera transmisje wideo dotyczące strony

Co zrobić aby strona na Facebooku była popularna?

Podstawą funkcjonowania strony firmowej na Facebooku jest zbudowanie wokół niej aktywnej społeczności osób, które reagują, komentują czy udostępniają posty dodawane na profilu. Grupa fanów jest kluczowym elementem prowadzenia fanpage’a. Aby strona na Facebooku była popularna i spełniała dobrze swoje funkcje, należy przede wszystkim skupić się na odpowiednim dostosowaniu przekazu do grupy docelowej. Treści postów powinny być kierowane do ludzi – odwiedzający powinni interpretować przekaz personalnie, utożsamiać się z nim. Wpływ na popularność ma także sposób i częstotliwość wchodzenia w interakcje z użytkownikami – aktywne odpowiadanie i reagowanie na komentarze, udostępnienia czy pytania fanów sprawia, że darzą oni firmę coraz większą sympatią i chętnie dzielą się jej postami ze swoją siecią znajomych.

Fanpage firmowy nie może być pozostawiony samemu sobie. Ważne, aby publikacje pojawiały się regularnie i silnie budowały tematyczność całego konta firmy na FB. Warto skupiać przekaz na najważniejszych informacjach i przykuwać uwagę poprzez różne wezwania do działania – slogany, przyciski czy grafiki. Ponadto, aby konto firmowe na Facebooku zwiększało swoją popularność, należy zadbać o estetykę dodawanych postów – umieszczać w nich atrakcyjne zdjęcia i materiały wideo, a także redagować profesjonalne treści, dopasowane w swoim wydźwięku do potencjalnej grupy docelowej.

Czy strona firmowa na Facebooku jest płatna?

Założenie strony na Facebooku jest darmowe. Także korzystanie i publikowanie na profilu firmowym nie pociąga za sobą konieczności opłat. Dodatkowe koszty mogą pojawić się dopiero w przypadku emisji płatnej reklamy. Zastanawiając się zatem czy strona firmy na Facebooku jest płatna, można śmiało uznać, że wszelkie standardowe działania na profilu są darmowe.

Strony na Facebooku – najlepsze przykłady

Posiadanie dopracowanej strony docelowej na Facebooku pomaga w zaangażowaniu nowych użytkowników już od pierwszej interakcji. Poniżej znajduje się lista stron firmowych na Facebooku, które służą jako dobry przykład angażujących treści, wezwań do działania, zachęt, spójności przekazu, motywów przewodnich itd.

Strona na Facebooku firmy Biedronka

Biedronka prowadzi fanpage w częsty i regularny sposób. Strona zawiera liczne, spójne wizualnie grafiki przedstawiające aktualne promocje, nowe produkty oraz akcje tematyczne. Oprócz tego w postach pojawiają się atrakcyjne klipy z przepisami kulinarnymi, w których wykorzystywane są oferowane produkty spożywcze.

Strona na Facebooku firmy Biedronka

Strona na Facebooku firmy Nutella

Nutella jest bardzo aktywna na swojej stronie na Facebooku. Firma upublicznia atrakcyjne animacje, które przyciągają wzrok i są tożsame z całą identyfikacją wizualną marki. Ponadto Nutella zawiera na swoim fanpage’u smaczne samouczki czy gry, które dodatkowo zachęcają do śledzenia profilu.

Strona na Facebooku firmy Nutella

Strona na Facebooku firmy Jack Daniel’s

Jack Daniel’s posiada atrakcyjne animacje w tle, przestawiające dostępne rodzaje whisky. Krótkie filmiki oraz spójne graficznie banery umieszcza także regularnie w postach. Ponadto strona na Facebooku tej marki obfituje w krótkie, proste hasła nawiązujące do poszczególnych odmian produktu, co świetnie dopełnia całości kreacji tej marki. Wysmakowana szata graficzna kreuje w wyobraźni odbiorców poczucie klasy i elegancji produktu.

Strona na Facebooku firmy Jack Daniel's

Strona na Facebooku firmy Jeep

Na stronie na Facebooku marki Jeep regularnie pojawiają się zdjęcia samochodów w różnych kolorach i w najróżniejszych sceneriach. Wizualne lokowanie produktu w rozmaitych scenach z życia codziennego wpływa na utożsamianie się z nimi i zapamiętywanie Jeep’a, jako samochodu towarzyszącemu wielu podróżom i wydarzeniom.

Strona na Facebooku firmy Jeep

Strona na Facebooku firmy RedBull

RedBull ma bardzo dobrze opracowaną stronę docelową na Facebooku. To, co czyni ich stronę jeszcze lepszą, to fakt, że nigdy nie publikują informacji wprost o swoich produktach. Publikują tylko filmy sportowe, które mają na celu wzmocnienie wartości marki.

Strona na Facebooku firmy RedBull

Strona na Facebooku z SEMPIRE

Dlaczego warto współpracować z agencją SEMPIRE w zakresie założenia i obsługi strony firmowej na FB? Mamy czas na indywidualne przeanalizowanie potrzeb każdego klienta. Działania marketingowe na Facebooku to nasza codzienność. Posiadamy doświadczenie w zakładaniu i prowadzeniu dziesiątek stron firmowych Facebook, o najróżniejszej tematyce. Wiemy, jak założyć, skonfigurować i prowadzić fanpage, by spełniał należycie swoje cele biznesowe – poszerzał świadomość marki, zwiększał popularność produktów lub usług oraz pozyskiwał coraz większe grono sympatyków.

Zapytaj specjalistę o bezpłatną wycenę strony na Facebooku dla Twojej firmy.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 7 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.