Case study Facebook, Google Ads oraz SEO - promowanie w Internecie firmy transportowej GROCHOWSCY | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Case study Facebook, Google Ads oraz SEO - promowanie w Internecie firmy transportowej GROCHOWSCY

Sytuacja związana z globalną epidemią COVID mocno wpłynęła na rodzaj i intensywność prowadzonych działań marketingowych. Podczas gdy jedne firmy diametralnie zmniejszyły lub nawet całkowicie zamroziły swoje budżety reklamowe, inne postanowiły to wykorzystać, intensyfikując działania w tym obszarze i przygotowując nowe strategie - właśnie po to, by zwiększyć swój udział w rynku, gdy gospodarka odbije.

W SEMPIRE udowadniamy, że nie warto odkładać reklamy na “potem”, nawet w niepewnych czasach, bo ta może przynieść efekty znacznie szybciej niż nam się wydaje. 

Sprawdź, jak wykorzystaliśmy trudny okres pandemiczny, by przeprowadzić skuteczne kampanie Google Ads i dotrzeć do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania w branży zdominowanej przez gigantów. 

O firmie GROCHOWSCY

grochowscy logo

GROCHOWSCY to licencjonowana firma transportowa, która od 1999 roku specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym przewozie osób oraz paczek. Kursy realizowane są regularnie na trasie Polska-Niemcy-Dania-Holandia-Belgia-Luksemburg-Polska i odbywają się w systemie door-to-door, dzięki czemu pasażerowie mogą liczyć na bezpośredni odbiór z miejsca zamieszkania i bezpieczny dowóz pod wskazany adres. 

Dzięki wsparciu najnowszych technologii informatycznych i logistycznych firma zapewnia rejonizację tras zarówno w Polsce, jak i za granicą. Usługa przewozu busem kierowana jest do klientów indywidualnych, grup zorganizowanych oraz agencji pracy. 

Firma GROCHOWSCY dysponuje nowoczesną flotą 5- i 9-osobowych busów - bogato wyposażonych, regularnie serwisowanych, odpowiednio przygotowywanych do każdej trasy i zapewniających kameralną atmosferę podczas podróży. Od samego początku działalności kładzie szczególny nacisk na punktualność, bezpieczeństwo oraz komfortowe warunki podróżowania. 

Wszystkie trasy planowane są optymalnie, z zachowaniem możliwie najkrótszego czasu przejazdu. Firma posiada niezbędne certyfikaty oraz licencje wydane przez Ministra Infrastruktury, potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie zawodowe kierowców, sprawną technicznie flotę oraz niekaralność przewoźnika. 

Problem do rozwiązania

Firma GROCHOWSCY zgłosiła się do nas pod koniec pierwszej fali pandemii, w okresie, w którym padły dobowe rekordy nowych zakażeń i już przygotowywano nas do fali drugiej, która miała nadejść jesienią. Dla jednych nadal był to okres zaprzestania realizacji planowanych projektów marketingowych i cięcia wydatków reklamowych, inni z kolei postanowili wykorzystać ten czas, by szerzej spojrzeć na dotychczasowe działania i jeszcze bardziej budować swoją rozpoznawalność, a w konsekwencji zebrać większe plony i wyjść zwycięsko z całej sytuacji. 

Tak było w przypadku firmy GROCHOWSCY, która postanowiła w tym czasie skupić się na aktualizacji i optymalizacji swojej strony internetowej, analizie dotychczasowych działań w social mediach, wzmocnieniu działań marketingowych, budowaniu świadomości marki i zwiększaniu zasięgów. 

Wstępna analiza witryny i szczegółowy audyt SEO pozwoliły nam odnotować następujące problemy, które stanowiły podstawę do opracowania indywidualnej strategii pozycjonowania strony internetowej:

  • trudna i mocno konkurencyjna branża,
  • brak widoczności względem konkurentów, również tych z niższym stażem i doświadczeniem na rynku,
  • konieczność dostosowania strategii do wymagań klienta, uwzględniająca m.in. intensywnie prowadzone działania z zakresu copywritingu,
  • mały ruch - niespełna 400 sesji miesięcznie z wyników organicznych,
  • niezachęcająca wizualnie strona - brak optymalizacji pod UX

Część kluczowych dla klienta wyrażeń znajdowała się wówczas na 50 pozycji:

  • busy do Niemiec Poznań - 20 wyszukiwań miesięcznie, CPC (średni koszt za kliknięcie za promowanie się na to słowo kluczowe w Google Ads - 6,29 zł,
  • busy do Niemiec Gorzów Wielkopolski - 20 wyszukiwań miesięcznie, CPC - 5,50 zł,
  • busy do Niemiec wielkopolskie - 20 wyszukiwań miesięcznie, CPC - 3,12 zł.

Cele krótko- i długoterminowe

Głównym celem podjętych przez nas działań było przebicie konkurencji oraz zbudowanie świadomości marki. Skupiliśmy się na zwiększeniu widoczności w Google i uzyskaniu topowych wyników dla najważniejszych fraz. Chcieliśmy tym samym wzmocnić pozycję marki na rynku i zapewnić jej wartościowy ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania. 

Za cel krótkoterminowy obraliśmy sobie rozbudowę poszczególnych podstron, co miało stworzyć solidne podstawy do dalszego procesu pozycjonowania. W dłuższej perspektywie czasowej chcieliśmy skupić się na promowaniu brandu na wielu płaszczyznach i w wielu różnych kanałach, czemu miały służyć prowadzone przez nas kampanie Google Ads oraz marketing social media. Zależało nam na uzyskaniu możliwie najwyższych zwrotów z inwestycji.

Wyzwania

Konieczność konkurowania z dużymi i rozpoznawalnymi firmami w Polsce, o ugruntowanej pozycji na rynku i świadczącymi usługi na terenie całego kraju, od samego początku stanowiła dla nas największe wyzwanie. Działania dodatkowo utrudniał fakt istnienia dużej liczby podmiotów świadczących międzynarodowe usługi przewozowe, często z krótszym stażem i mniejszym doświadczeniem na rynku, a także przedsiębiorstw dysponujących własną flotą i kursujących z wielu miast Polski. 

Szczegółowy audyt SEO wskazał nam kolejne wyzwania, z którymi musieliśmy zmierzyć się już na etapie pierwszych działań optymalizacyjnych. Mieliśmy do czynienia z niezgodną ze standardami Google strukturą nawigacji. Brak menu poziomowego uniemożliwiał sprawny dostęp do konkretnych podstron zarówno użytkownikom, jak i robotom Google’a. Wszystkie podstrony w serwisie agregowała mapa strony, a znajdujące się na nich treści były niskiej jakości - nie odpowiadały na najważniejsze pytania użytkowników i nie były nasycone pod kątem fraz kluczowych. Wyzwaniem okazał się również nierozbudowany profil linkowy - zbyt mało witryn odsyłało na domenę klienta, w dodatku wiele z nich miało atrybut nofollow

Trudna i mocno konkurencyjna branża dała się we znaki również na poziomie planowanych kampanii Google Ads - musieliśmy liczyć się z wyższymi stawkami za kliknięcie dla kluczowych fraz, co zrodziło konieczność umiejętnego dostosowania określonej kwoty możliwej do przeznaczenia na kliknięcia, względem intensywności działań konkurencji. Wyzwaniem okazała się również potrzeba promocji lokalnej w obrębie obsługiwanych przez firmę obszarów. Mała rozpoznawalność brandu wiązała się z niższym zaufaniem i zaangażowaniem użytkowników w kliknięcia w reklamy, a niewystarczająco rozbudowany content na stronie skutkował ich niższą jakością. 

Podjęte działania 

Fakt istnienia w trudnej i konkurencyjnej branży wymagał prowadzenia szeroko zakrojonych działań, realizowanych na wielu płaszczyznach. W związku z tym firma GROCHOWSCY powierzyła nam zadania obejmujące:

Pozycjonowanie strony internetowej

Podjęliśmy intensywne działania w zakresie analityki, optymalizacji kodu i treści strony, a także linkowania. Realizowaliśmy wszystkie założenia opracowanej przez nas strategii, którą na bieżąco modyfikowaliśmy dla uzyskania jeszcze lepszych efektów. 

Analityka

  • analiza konkurencji wskazanej przez klienta pod kątem ruchu long-tail oraz treści,
  • wewnętrzny audyt SEO strony klienta pod kątem najważniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie,
  • analiza popularnych wyrażeń kluczowych w oparciu o ich wyszukiwalność, analizę witryn konkurencyjnych oraz trendy,
  • analiza pliku robots.txt pod kątem blokowania istotnych zasobów strony,
  • analiza strony w GSC (Google Search Console) pod kątem błędów krytycznych związanych z indeksacją strony.

SEO-optymalizacja

  • optymalizacja meta-tagów title oraz description pod frazy kluczowe i CTA (Call To Action),
  • instalacja statystyk Google Analytics,
  • weryfikacja i optymalizacja wizytówki GMF (Google Moja Firma), 
  • wdrożenie nowych podstron na serwis – dedykowanych LP (Landing Page) odpowiadających wyrażeniom kluczowym,
  • wdrożenie wybranych danych strukturalnych,
  • optymalizacja nagłówków pod kątem ich struktury oraz nasycenia pod frazy kluczowe,
  • wdrożenie danych teleadresowych i rejestrowych do stopki serwisu,
  • utworzenie mapy witryny w formacie XML i zgłoszenie jej w Google Search Console oraz robots.txt,
  • optymalizacja istotnych elementów kodu HTML.

Treści

  • rozbudowa contentu na stronie – stworzenie wartościowych i unikalnych treści bogatych we frazy kluczowe,
  • zaplanowanie długofalowej strategii copywritingu pod kątem ruchu long-tail na stronie.

Linki

  • analiza profilu linków przychodzących z użyciem Google Search Console oraz innych narzędzi, 
  • monitorowanie liczby i jakości odnośników do strony,
  • publikacja linków podnoszących wartość strony dla wyszukiwarek.

Dalsze analizy i nowe plany

  • doradztwo w zakresie rozwoju serwisu - przygotowanie kompleksowych wytycznych dotyczących przebudowy serwisu zgodnie z najnowszymi standardami SEO,
  • analizy konkurencji na potrzeby planowania dalszych prac w kierunku pozycjonowania serwisu.

Kampanie Google Ads

W ramach kampanii Google Ads wykonaliśmy następujące czynności:

  • analiza kampanii reklamowych konkurencji,
  • analiza treści na stronie i wartości dodanych witryny,
  • utworzenie konta reklamowego,
  • utworzenie struktury kampanii reklamowych z podziałem na lokalizacje,
  • dostosowywanie budżetów dziennych do priorytetów klienta oraz do wartości stawek za kliknięcia dla poszczególnych fraz,
  • stała optymalizacja oraz dostosowanie parametrów kampanii, m.in. do sezonu i oczekiwań klienta.

Prowadzenie profilu na Facebooku 

Do naszych obowiązków w ramach prowadzenia fanpage firmy na Facebooku należało:

  • utworzenie spójnej koncepcji graficznej,
  • utrzymywanie stałych relacji z klientami,
  • praca nad zaangażowaniem użytkowników na profilu firmowym,
  • przekierowywanie użytkowników ze strony na Facebooku na stronę internetową. 

Osiągnięte efekty

Poniżej prezentujemy osiągnięte efekty w zakresie pozycjonowania strony www, prowadzenia kampanii Google Ads oraz profilu firmy na Facebooku.

Pozycjonowanie strony internetowej 

Jednym z głównych celów była poprawa widoczności najważniejszych wyrażeń lokalnych, co znalazło odzwierciedlenie w zwiększeniu świadomości marki i jej konkurencyjności na rynku. 

Poprawa pozycji poszczególnych fraz w wynikach wyszukiwania
FrazaPozycja startowaPozycja końcowa
busy do Niemiec Poznańponiżej 508
busy do Niemiec Gorzów Wielkopolskiponiżej 502
busy do Niemiec Świebodzinponiżej 501
busy do Niemiec Trzciankaponiżej 501
busy do Niemiecponiżej 5024
busy do Niemiec zachodniopomorskieponiżej 503

TOP 50

Od momentu rozpoczęcia współpracy wzrost z około 500 unikalnych wyrażeń dziennie do prawie 1100 w ciągu dnia.

wzrost liczby słów kluczowych w top 50
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 50

TOP 3

Od momentu rozpoczęcia współpracy wzrost z około 40 unikalnych wyrażeń dziennie do około 60 w ciągu dnia. 

wzrost liczby słów kluczowych w top 3
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 3

Kampanie Google Ads

W ramach przeprowadzonych dotychczas kampanii Google Ads osiągnęliśmy następujące efekty:

  • obniżenie średniego kosztu za kliknięcie o 81%,
  • zwiększenie osiąganych wyników kliknięć z około 7 dziennie do nawet 69,
  • wzrost jakościowego ruchu na stronie internetowej,
  • zapewnienie 52,5% całego ruchu na witrynie dzięki reklamom Google Ads,
  • sukcesywne zwiększanie liczby nowych użytkowników na stronie internetowej,
  • wzrost zaangażowania użytkowników w treści na stronie internetowej - wzrost średniego czasu spędzonego na stronie o 50% od początku współpracy,
  • zwiększenie widoczności i zasięgów już w pierwszych miesiącach współpracy, gdy na efekty SEO trzeba było jeszcze trochę poczekać.
wzrost liczby użytkowników w wyniku kampanii Google Ads
Wzrost liczby nowych użytkowników na stronie w wyniku przeprowadzonych kampanii Google Ads
wzrost liczby użytkowników na stronie porównanie październik 2020 vs czerwiec 2021
Wzrost liczby użytkowników i ich zaangażowania w treści na stronie.
Porównanie: październik 2020 vs czerwiec 2021

 

wzrost CTR i spadek CPC
Wzrost współczynnika klikalności i spadek średniego kosztu za kliknięcie w reklamę 

Prowadzenie profilu na Facebooku

Jednym z integralnych elementów strategii, jaką przyjęliśmy, realizując dla klienta marketing internetowy, było również profesjonalne prowadzenie Facebooka. Podjęte przez nas działania przełożyły się bezpośrednio na branding i promowanie usług. Udało nam się osiągnąć następujące efekty:

  • zbudowanie stałej, wiernej społeczności wokół marki,
  • dotarcie z ofertą do szerszego grona odbiorców,
  • wzrost rozpoznawalności marki,
  • utrwalanie marki w świadomości klientów,
  • wzmocnienie wizerunku firmy i zwiększanie zasięgów, 
  • duża liczba pozytywnych reakcji, komentarzy i udostępnień postów,
  • kreowanie dobrego wizerunku firmy podczas pandemii - bieżące informowanie o obostrzeniach i funkcjonowaniu branży, wprowadzanie cyklicznych promocji.

Naszym zadaniem było tworzenie wartościowego oraz spójnego przekazu w postaci angażujących postów i materiałów graficznych, które publikowaliśmy na fanpage'u regularnie. Kilka ciekawych kreacji prezentujemy poniżej.

prowadzenie Facebooka materiały graficzne

Podsumowanie

Marketing internetowy wymaga długoterminowej strategii, intensywnych działań prowadzonych na wielu płaszczyznach, dostępu do profesjonalnych narzędzi, a także wiedzy i doświadczenia specjalistów SEO/SEM. O tym, jakie będą jego efekty, w znacznej mierze decyduje wkład i zaangażowanie włożone w 3 kluczowe obszary: budżet, współpracę i czas. 

Budżet

Klient doskonale rozumiał, że początkowo odczuwalne wyższe koszty pozycjonowania wynikają przede wszystkim z tego, że efekty SEO nie są od razu widoczne. Miał świadomość tego, że inwestowanie w projekt pozwoli zrealizować wszystkie założone w strategii cele, a poniesione na reklamę wydatki staną się z czasem znikome w stosunku do osiąganych dochodów. 

Kompleksowa obsługa i stała opieka nad klientem pozwoliła nam zoptymalizować budżet i szybko dostosować strategię. Dzięki zrozumieniu klienta i odpowiednim nakładom środków udało się także stworzyć płatne kampanie reklamowe dostosowane do wymagań rynku. 

Współpraca

Uzyskanie satysfakcjonujących efektów w wysoko konkurencyjnej branży jest bardzo pracochłonne. Klient to rozumiał, dlatego współpraca od samego początku przebiegała pomyślnie i bezproblemowo. Dzięki temu, że obdarzył nas swoim zaufaniem i w pełni polegał na naszej wiedzy, mogliśmy swobodnie realizować wszystkie założone cele, informując cyklicznie o przebiegu prac. 

Sprawna komunikacja umożliwiła nam natychmiastowe działanie i bieżącą optymalizację wszystkich działań reklamowych. Dzięki zaangażowaniu klienta i szybkim reakcjom na wskazane przez nas propozycje, współpraca przyniosła oczekiwane efekty.

Czas

Wiele działań e-marketingowych, w tym SEO czy content marketing, nie przynosi efektów od razu. Tutaj potrzebny jest czas, który niestety dla wielu klientów okazuje się być dużą przeszkodą. Firma GROCHOWSCY doskonale wykorzystała moment pandemii, by zintensyfikować działania marketingowe i wyprzedzić tych, którzy postanowili je wówczas zawiesić. Doskonale rozumiała również to, że na efekty trzeba po prostu poczekać. 

Plany

Kontynuujemy współpracę z firmą GROCHOWSCY na wszystkich płaszczyznach, dbając o skuteczne pozycjonowanie witryny, prowadząc profil na Facebooku oraz realizując kampanie Google Ads. Pozostajemy z klientem w stałym kontakcie, zarówno od strony technicznej, jak i obsługowej. Dalej pracujemy nad budowaniem świadomości marki i zdobywaniem wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Plany na najbliższy czas:

  • współpraca przy tworzeniu nowej wersji strony, z poprawioną nawigacją wewnętrzną,
  • planowanie strategii długofalowej pod frazy long-tail (globalna optymalizacja serwisu oraz rozbudowa treści),
  • przygotowanie przekierowań 301 adresów URL na nowe, co pozwoli na przepływ mocy linkowej i eliminację stron błędu 404,
  • dalszy rozwój kampanii reklamowych skierowanych na kraje zagraniczne,
  • poszerzenie kampanii reklamowych o kolejne lokalizacje,
  • ciągła analiza i optymalizacja najważniejszych współczynników w celu maksymalizacji efektów przy jak najniższych kosztach,
  • dalsze prowadzenie profilu firmy na Facebooku. 

Chcesz poczytać o efektach naszej współpracy z klientami z innych branż? Zajrzyj do zakładki Referencje

Dołącz do grona klientów z najlepszym SEO w Polsce!

Umów się na bezpłatną konsultację online z naszym Specjalistą od reklamy w Internecie.

 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.9 / 5 według 498 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.