Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?
Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:
Sytuacja związana z globalną epidemią COVID mocno wpłynęła na rodzaj i intensywność prowadzonych działań marketingowych. Podczas gdy jedne firmy diametralnie zmniejszyły lub nawet całkowicie zamroziły swoje budżety reklamowe, inne postanowiły to wykorzystać, intensyfikując działania w tym obszarze i przygotowując nowe strategie - właśnie po to, by zwiększyć swój udział w rynku, gdy gospodarka odbije.
W SEMPIRE udowadniamy, że nie warto odkładać reklamy na “potem”, nawet w niepewnych czasach, bo ta może przynieść efekty znacznie szybciej niż nam się wydaje.
Sprawdź, jak wykorzystaliśmy trudny okres pandemiczny, by przeprowadzić skuteczne kampanie Google Ads i dotrzeć do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania w branży zdominowanej przez gigantów.
GROCHOWSCY to licencjonowana firma transportowa, która od 1999 roku specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym przewozie osób oraz paczek. Kursy realizowane są regularnie na trasie Polska-Niemcy-Dania-Holandia-Belgia-Luksemburg-Polska i odbywają się w systemie door-to-door, dzięki czemu pasażerowie mogą liczyć na bezpośredni odbiór z miejsca zamieszkania i bezpieczny dowóz pod wskazany adres.
Dzięki wsparciu najnowszych technologii informatycznych i logistycznych firma zapewnia rejonizację tras zarówno w Polsce, jak i za granicą. Usługa przewozu busem kierowana jest do klientów indywidualnych, grup zorganizowanych oraz agencji pracy.
Firma GROCHOWSCY dysponuje nowoczesną flotą 5- i 9-osobowych busów - bogato wyposażonych, regularnie serwisowanych, odpowiednio przygotowywanych do każdej trasy i zapewniających kameralną atmosferę podczas podróży. Od samego początku działalności kładzie szczególny nacisk na punktualność, bezpieczeństwo oraz komfortowe warunki podróżowania.
Wszystkie trasy planowane są optymalnie, z zachowaniem możliwie najkrótszego czasu przejazdu. Firma posiada niezbędne certyfikaty oraz licencje wydane przez Ministra Infrastruktury, potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie zawodowe kierowców, sprawną technicznie flotę oraz niekaralność przewoźnika.
Firma GROCHOWSCY zgłosiła się do nas pod koniec pierwszej fali pandemii, w okresie, w którym padły dobowe rekordy nowych zakażeń i już przygotowywano nas do fali drugiej, która miała nadejść jesienią. Dla jednych nadal był to okres zaprzestania realizacji planowanych projektów marketingowych i cięcia wydatków reklamowych, inni z kolei postanowili wykorzystać ten czas, by szerzej spojrzeć na dotychczasowe działania i jeszcze bardziej budować swoją rozpoznawalność, a w konsekwencji zebrać większe plony i wyjść zwycięsko z całej sytuacji.
Tak było w przypadku firmy GROCHOWSCY, która postanowiła w tym czasie skupić się na aktualizacji i optymalizacji swojej strony internetowej, analizie dotychczasowych działań w social mediach, wzmocnieniu działań marketingowych, budowaniu świadomości marki i zwiększaniu zasięgów.
Wstępna analiza witryny i szczegółowy audyt SEO pozwoliły nam odnotować następujące problemy, które stanowiły podstawę do opracowania indywidualnej strategii pozycjonowania strony internetowej:
Część kluczowych dla klienta wyrażeń znajdowała się wówczas na 50 pozycji:
Głównym celem podjętych przez nas działań było przebicie konkurencji oraz zbudowanie świadomości marki. Skupiliśmy się na zwiększeniu widoczności w Google i uzyskaniu topowych wyników dla najważniejszych fraz. Chcieliśmy tym samym wzmocnić pozycję marki na rynku i zapewnić jej wartościowy ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania.
Za cel krótkoterminowy obraliśmy sobie rozbudowę poszczególnych podstron, co miało stworzyć solidne podstawy do dalszego procesu pozycjonowania. W dłuższej perspektywie czasowej chcieliśmy skupić się na promowaniu brandu na wielu płaszczyznach i w wielu różnych kanałach, czemu miały służyć prowadzone przez nas kampanie Google Ads oraz marketing social media. Zależało nam na uzyskaniu możliwie najwyższych zwrotów z inwestycji.
Konieczność konkurowania z dużymi i rozpoznawalnymi firmami w Polsce, o ugruntowanej pozycji na rynku i świadczącymi usługi na terenie całego kraju, od samego początku stanowiła dla nas największe wyzwanie. Działania dodatkowo utrudniał fakt istnienia dużej liczby podmiotów świadczących międzynarodowe usługi przewozowe, często z krótszym stażem i mniejszym doświadczeniem na rynku, a także przedsiębiorstw dysponujących własną flotą i kursujących z wielu miast Polski.
Szczegółowy audyt SEO wskazał nam kolejne wyzwania, z którymi musieliśmy zmierzyć się już na etapie pierwszych działań optymalizacyjnych. Mieliśmy do czynienia z niezgodną ze standardami Google strukturą nawigacji. Brak menu poziomowego uniemożliwiał sprawny dostęp do konkretnych podstron zarówno użytkownikom, jak i robotom Google’a. Wszystkie podstrony w serwisie agregowała mapa strony, a znajdujące się na nich treści były niskiej jakości - nie odpowiadały na najważniejsze pytania użytkowników i nie były nasycone pod kątem fraz kluczowych. Wyzwaniem okazał się również nierozbudowany profil linkowy - zbyt mało witryn odsyłało na domenę klienta, w dodatku wiele z nich miało atrybut nofollow.
Trudna i mocno konkurencyjna branża dała się we znaki również na poziomie planowanych kampanii Google Ads - musieliśmy liczyć się z wyższymi stawkami za kliknięcie dla kluczowych fraz, co zrodziło konieczność umiejętnego dostosowania określonej kwoty możliwej do przeznaczenia na kliknięcia, względem intensywności działań konkurencji. Wyzwaniem okazała się również potrzeba promocji lokalnej w obrębie obsługiwanych przez firmę obszarów. Mała rozpoznawalność brandu wiązała się z niższym zaufaniem i zaangażowaniem użytkowników w kliknięcia w reklamy, a niewystarczająco rozbudowany content na stronie skutkował ich niższą jakością.
Fakt istnienia w trudnej i konkurencyjnej branży wymagał prowadzenia szeroko zakrojonych działań, realizowanych na wielu płaszczyznach. W związku z tym firma GROCHOWSCY powierzyła nam zadania obejmujące:
Podjęliśmy intensywne działania w zakresie analityki, optymalizacji kodu i treści strony, a także linkowania. Realizowaliśmy wszystkie założenia opracowanej przez nas strategii, którą na bieżąco modyfikowaliśmy dla uzyskania jeszcze lepszych efektów.
W ramach kampanii Google Ads wykonaliśmy następujące czynności:
Do naszych obowiązków w ramach prowadzenia fanpage firmy na Facebooku należało:
Poniżej prezentujemy osiągnięte efekty w zakresie pozycjonowania strony www, prowadzenia kampanii Google Ads oraz profilu firmy na Facebooku.
Jednym z głównych celów była poprawa widoczności najważniejszych wyrażeń lokalnych, co znalazło odzwierciedlenie w zwiększeniu świadomości marki i jej konkurencyjności na rynku.
Fraza | Pozycja startowa | Pozycja końcowa |
busy do Niemiec Poznań | poniżej 50 | 8 |
busy do Niemiec Gorzów Wielkopolski | poniżej 50 | 2 |
busy do Niemiec Świebodzin | poniżej 50 | 1 |
busy do Niemiec Trzcianka | poniżej 50 | 1 |
busy do Niemiec | poniżej 50 | 24 |
busy do Niemiec zachodniopomorskie | poniżej 50 | 3 |
TOP 50
Od momentu rozpoczęcia współpracy wzrost z około 500 unikalnych wyrażeń dziennie do prawie 1100 w ciągu dnia.
TOP 3
Od momentu rozpoczęcia współpracy wzrost z około 40 unikalnych wyrażeń dziennie do około 60 w ciągu dnia.
W ramach przeprowadzonych dotychczas kampanii Google Ads osiągnęliśmy następujące efekty:
Jednym z integralnych elementów strategii, jaką przyjęliśmy, realizując dla klienta marketing internetowy, było również profesjonalne prowadzenie Facebooka. Podjęte przez nas działania przełożyły się bezpośrednio na branding i promowanie usług. Udało nam się osiągnąć następujące efekty:
Naszym zadaniem było tworzenie wartościowego oraz spójnego przekazu w postaci angażujących postów i materiałów graficznych, które publikowaliśmy na fanpage'u regularnie. Kilka ciekawych kreacji prezentujemy poniżej.
Marketing internetowy wymaga długoterminowej strategii, intensywnych działań prowadzonych na wielu płaszczyznach, dostępu do profesjonalnych narzędzi, a także wiedzy i doświadczenia specjalistów SEO/SEM. O tym, jakie będą jego efekty, w znacznej mierze decyduje wkład i zaangażowanie włożone w 3 kluczowe obszary: budżet, współpracę i czas.
Klient doskonale rozumiał, że początkowo odczuwalne wyższe koszty pozycjonowania wynikają przede wszystkim z tego, że efekty SEO nie są od razu widoczne. Miał świadomość tego, że inwestowanie w projekt pozwoli zrealizować wszystkie założone w strategii cele, a poniesione na reklamę wydatki staną się z czasem znikome w stosunku do osiąganych dochodów.
Kompleksowa obsługa i stała opieka nad klientem pozwoliła nam zoptymalizować budżet i szybko dostosować strategię. Dzięki zrozumieniu klienta i odpowiednim nakładom środków udało się także stworzyć płatne kampanie reklamowe dostosowane do wymagań rynku.
Uzyskanie satysfakcjonujących efektów w wysoko konkurencyjnej branży jest bardzo pracochłonne. Klient to rozumiał, dlatego współpraca od samego początku przebiegała pomyślnie i bezproblemowo. Dzięki temu, że obdarzył nas swoim zaufaniem i w pełni polegał na naszej wiedzy, mogliśmy swobodnie realizować wszystkie założone cele, informując cyklicznie o przebiegu prac.
Sprawna komunikacja umożliwiła nam natychmiastowe działanie i bieżącą optymalizację wszystkich działań reklamowych. Dzięki zaangażowaniu klienta i szybkim reakcjom na wskazane przez nas propozycje, współpraca przyniosła oczekiwane efekty.
Wiele działań e-marketingowych, w tym SEO czy content marketing, nie przynosi efektów od razu. Tutaj potrzebny jest czas, który niestety dla wielu klientów okazuje się być dużą przeszkodą. Firma GROCHOWSCY doskonale wykorzystała moment pandemii, by zintensyfikować działania marketingowe i wyprzedzić tych, którzy postanowili je wówczas zawiesić. Doskonale rozumiała również to, że na efekty trzeba po prostu poczekać.
Kontynuujemy współpracę z firmą GROCHOWSCY na wszystkich płaszczyznach, dbając o skuteczne pozycjonowanie witryny, prowadząc profil na Facebooku oraz realizując kampanie Google Ads. Pozostajemy z klientem w stałym kontakcie, zarówno od strony technicznej, jak i obsługowej. Dalej pracujemy nad budowaniem świadomości marki i zdobywaniem wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Plany na najbliższy czas:
Chcesz poczytać o efektach naszej współpracy z klientami z innych branż? Zajrzyj do zakładki Referencje.
Dołącz do grona klientów z najlepszym SEO w Polsce!
Umów się na bezpłatną konsultację online z naszym Specjalistą od reklamy w Internecie.
Ocena artykułu:
4.9 / 5 według 499 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!