Reklama na Facebooku - co to jest, co daje, jak wygląda, jak kierować?

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku to jedna z najpopularniejszych form stosowanych w marketingu social media. Stanowi najlepsze rozwiązanie dla wielu przedsiębiorców z różnych branż, dzięki szerokim zasięgom i możliwościom precyzyjnego dopasowania przekazów reklamowych. Obecnie portal społecznościowy Facebook dysponuje jednym z najpopularniejszych oraz najefektywniejszych systemów reklamowych na rynku reklamy w Internecie. Przy jego pomocy możliwe jest reklamowanie produktów i usług na Facebooku, Instagramie, w aplikacji Messenger a także w sieci partnerskiej Facebook. Z tego artykułu dowiesz się przede wszystkim co to jest reklama na Facebooku, czy reklama na Facebooku jest skuteczna, a także jak działa oraz jak wygląda reklama FB.

 

Zamów bezpłatną wycenę i strategię reklamową na Facebooku.

 

Reklama na Facebooku

Co to jest reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku to płatny materiał promocyjny wyświetlany na portalu Facebook oraz w jego sieci partnerskiej m.in. Instagram czy Messenger. Może przybrać formę obrazu, filmu, postu, formularza kontaktowego czy katalogu produktów. Kierowany na precyzyjnie dobraną grupę docelową, stanowi podstawę marketingu social media.

Aby zacząć emitować skuteczne reklamy na Facebooku należy określić cel reklamy, grupę odbiorców, format reklamowy oraz budżet. Są to podstawowe parametry reklam, których dookreślenie owocuje osiąganiem prawdziwych wyników biznesowych – rozwojem świadomości firmy, zainteresowaniem usługami czy sprzedażą produktów. Reklamy FB pozwalają aktywnie docierać do nowych klientów. Osoby, które zainteresują się reklamą są stale obecne na Facebooku, a wyświetlanie im ukierunkowanych materiałów promocyjnych jest pierwszym krokiem do nawiązania z nimi kontaktu.

Co daje reklama na Facebooku?

System reklamowy Facebook Ads oferuje szereg możliwości w wyborze rodzaju strategii reklamowej. Wszystko uzależnione jest od celów marketingowych, jakie obiera konkretna firma. Reklamy Facebook Ads umożliwiają skupienie się na zdobywaniu rozpoznawalności marki, pozyskiwaniu kontaktów, generowaniu większej sprzedaży w sklepie online a nawet zachęcaniu do wizyt w sklepie stacjonarnym. Cele Facebook reklamy wybierane są na początku tworzenia kampanii. To, co daje reklama na Facebooku, to przede wszystkim:

  • rozpoznawalność marki – ten typ reklam Facebook pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i podtrzymać ich zainteresowanie promowaną marką
  • zasięg – wybór tego celu reklamowego pozwala dotrzeć z przekazem do jak najszerszej grupy odbiorców
  • ruch – to cel, który umożliwia pozyskanie zwiększonego ruchu w witrynie internetowej 
  • aktywność – ten cel pomaga w promowaniu treści fanpage’a, czyli strony firmowej na Facebooku
  • instalacje aplikacji – to typ reklamy, który pozwala na promocję aplikacji mobilnych,  zachęcający do ich pobierania i instalacji
  • wyświetlenia filmu – tego typu reklama przeznaczona jest do reklamowania się na Facebooku za pomocą materiałów wideo np. filmów promocyjnych
  • pozyskiwanie kontaktów – cel ten pozwala na zdobycie nowych kontaktów np. poprzez wypełnienie formularza kontaktowego
  • wiadomości – to reklamy Facebook pomagające nawiązywać bezpośredni kontakt z odbiorcami poprzez aplikację Messenger 
  • konwersje – ten typ reklamy umożliwia podjęcie akcji przez użytkowników na stronie www, np. dodanie produktu do koszyka
  • sprzedaż z katalogu – celem jest zwiększenie sprzedaży produktów w zamieszczonym na profilu katalogu produktów 
  • ruch w firmie – jest to główny cel dla kampanii promującej fizyczne lokalizacje sklepów

Wybór odpowiedniego celu marketingowego podczas tworzenia reklamy na Facebooku stanowi kluczowy etap całej strategii. Aby zdecydować, który z wariantów będzie optymalny, należy w pierwszej kolejności określić priorytety firmy. Tylko dokładne sprecyzowanie jaki efekt jest zamierzony i na czym ma się skupiać przekaz reklamowy, pozwala na jego efektywne działanie. Wówczas reklama sponsorowana Facebook Ads pozwolą zwiększyć sprzedaż, pomogą pozyskać nowe kontakty, wypromują markę i poszerzą jej świadomość.

Jak kierować reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku (potocznie reklama na FB) mogą być kierowane do osób w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach, wykazujących konkretne cechy, mieszkających czy przebywających w różnych lokalizacjach. Możliwe jest zatem targetowanie demograficzne, behawioralne i geograficzne. Zdefiniowanie grupy docelowej to bardzo istotna część tworzenia reklam na FB. Dzięki szerokim możliwościom ustawień, reklamy na Facebooku są skuteczne i mają szansę dotrzeć do dokładnie zdefiniowanych odbiorców, stanowiących potencjalnych klientów.

Solidne sprecyzowanie grupy docelowej, której będą wyświetlane reklamy na Facebooku pozwala dotrzeć zarówno do szerokich, jak i bardzo wąskich społeczności potencjalnie zainteresowanych ofertą. Takie spektrum możliwości sprawia, że każdy reklamodawca – zarówno duża korporacja, jak i mały, lokalny biznes –  może zrealizować swój cel marketingowy. Szeroki target pozwala zwiększyć świadomość swojej marki wśród bardzo zróżnicowanych grup demograficznych przebywających w różnych lokalizacjach i wykazujących rozmaite zainteresowania. Wąski target to możliwość wytypowania precyzyjnych odbiorców, którzy na pewno zainteresują się zaprezentowaną reklamą na Facebooku, gdyż jej przekaz został silnie ukierunkowany na bazie kluczowych kryteriów.

Jak wygląda reklama na Facebooku?

Facebook oferuje typy reklam odpowiednie dla każdego celu biznesowego. W zależności od dążeń reklamodawcy, reklamy FB pozwalają oddziaływać na wyobraźnię klientów poprzez obraz, ruch, dźwięk czy przedstawienie konkretnej oferty cenowej. Oto rodzaje reklam, jakie oferuje do wyboru Facebook:

  • obraz – wysokiej jakości grafika, przyciągająca odbiorców do docelowych witryn internetowych
  • film – wideo prezentujące cechy produktu, przyciągające odbiorców przy pomocy dźwięku i ruchu
  • karuzela – zestaw zawierający do 10 obrazów lub/i filmów w jednej reklamie
  • pokaz slajdów – forma zbliżona do wideo, łącząca ruch, obraz, dźwięk i tekst
  • kolekcja – zakupy Facebook, prezentujące produkty z katalogu – dostosowane do konkretnych odbiorców
  • materiał błyskawiczny – dawniej kanwa, pozwala przejść z reklamy wprost do pełnoekranowego środowiska (np. filmu), przystosowanego pod urządzenia mobilne
  • reklamy kontaktowe – obraz, film lub karuzela w połączeniu z formularzem kontaktowym pojawiającym się po wejściu w interakcję z reklamą
  • oferty – specjalna odmiana obrazu, filmu albo karuzeli, prezentująca zniżkę/rabat
  • aktywność dotycząca posta – udostępnienie posta opublikowanego na profilu jako posta sponsorowanego
  • polubienia strony – film lub obraz o współczynniku proporcji 1,91 : 1, stanowiący „wizytówkę” profilu

Gdzie wyświetla się reklama na Facebooku?

Umiejscowienia reklam na FB mogą być dobierane automatycznie lub ręcznie. Dzięki odpowiednim ustawieniom miejsc wyświetlania reklam, istnieje możliwość dopasowania poszczególnym osobom konkretnych rodzajów reklam we właściwych lokacjach. Automatyczne umiejscowienia pozwalają zmaksymalizować budżet i wyświetlać reklamy szerszym grupom docelowym. System wyświetlania Facebooka przydziela wówczas budżet do wielu umiejscowień w zależności od tego, gdzie reklamy będą osiągać najlepsze wyniki. Natomiast ręczne umiejscowienia to funkcja, dzięki której można samodzielnie wybrać, gdzie konkretnie reklamy mają się wyświetlać. 
Oferowane lokalizacje to następujące przestrzenie na Facebooku, Instagramie czy aplikacji Messenger:

  • Aktualności na Facebooku
  • Aktualności na Instagramie
  • Marketplace na Facebooku
  • Zestawienia filmów na Facebooku
  • Prawa kolumna Facebooka
  • Skrzynka odbiorcza Messengera
  • Facebook Stories
  • Instagram Stories
  • Messenger Stories
  • Wideo typu in-stream na Facebooku
  • Wyniki wyszukiwania na Facebooku
  • Wiadomości sponsorowane w Messengerze
  • Artykuły ekspresowe Facebooka
  • Reklamy natywne, banerowe i pełnoekranowe w Audience Network
  • Wideo z nagrodą w Audience Network
  • Wideo typu in-stream w Audience Network

Czy reklama na Facebooku jest płatna?

Reklamy sponsorowane na Facebooku są płatną formą marketingu w social mediach. Budżety przeznaczane na emisję reklam płatnych na Facebooku należy ustalić w oparciu o podstawowe kryteria strategii. To, ile kosztuje reklama na Facebook warunkuje wiele czynników, m.in. branża, sezonowość, czas trwania itd. Miesięczny koszt reklamy na FB zaczyna się już od kilkuset złotych. Choć koszty reklamy na Facebooku prowadzonej przez agencję powiększone są o kwoty prowizji za obsługę konta reklamowego, jest to zdecydowanie bardziej opłacalne od samodzielnej emisji reklam FB przez niedoświadczone firmy. Dzięki zleceniu emisji reklam agencji social media, struktura kampanii już od podstaw stworzona jest profesjonalnie, a reklama przez cały okres trwania jest regularnie optymalizowana przez dedykowanego specjalistę Facebook Ads.

Reklama na Facebook z SEMPIRE

Dlaczego warto powierzyć działania w social mediach agencji SEMPIRE? Przede wszystkim dlatego, że nie jesteśmy korporacją, a zgranym zespołem; mamy czas na każdego klienta – zarówno duże, jak i małe firmy. Social media to nasza codzienność – jesteśmy młodym zespołem, który na co dzień korzysta z Facebooka. Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu i optymalizacji dziesiątek skutecznych reklamo Facebook, promujących najróżniejsze branże i wykorzystujących najróżniejsze formaty reklamowe. Wiemy, jak ustawić reklamę na Facebooku, aby była dobrze skonfigurowana pod względem technicznym. Mamy także świadomość, co daje reklama na Facebooku, jeśli jest odpowiednio przygotowana i optymalizowana. 
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, opracowując dedykowaną strategię marketingu social media. Zawsze dążymy do zwiększenia wizyt na stronie www i na profilu firmowym, a co za tym idzie do realizacji celów biznesowych naszych klientów. 
Zapytaj specjalistę o bezpłatną strategię reklamy na Facebooku dla Twojej firmy – dowiedz się ile kosztuje reklama strony na Facebooku.

Zamów bezpłatną wycenę i strategię reklamową na Facebooku.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 9 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.