Google Search Console (GSC) to narzędzie, które pomoże Ci zrozumieć, jak wyszukiwarka Google widzi Twoją stronę internetową. Dostarcza danych koniecznych do skutecznej optymalizacji witryny i daje możliwość konkurowania z innymi witrynami w sieci. Dzięki niemu możesz kontrolować indeksację swojego serwisu, a co za tym idzie, zwiększać wartościowy, wysoko konwertujący ruch z wyszukiwarki.
GSC to rozwiązanie, z którego powinni korzystać:
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Analiza witryny przy pomocy Google Search Console wymaga poprawnej konfiguracji usługi. Jeżeli zależy Ci na skutecznym zwiększaniu sprzedaży przez Twoją stronę internetową, skorzystaj z usług agencji SEMPIRE.
Skontaktuj się z nami i zacznij korzystać z danych, które pozwolą Ci dotrzeć do nowych klientów!
Google Search Console to darmowe narzędzie stworzone przez Google, które przedstawia najważniejsze informacje związane z widocznością strony w wyszukiwarce.
Jest ono bardzo popularne – uważa się je za podstawowe źródło danych na temat pozycjonowania stron w Google. Usługa jest dostępna przez platformę https://search.google.com/search-console/about. Posiada różne funkcje, dzięki którym można optymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek i zwiększać na niej ruch płynący z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Narzędzie Google Search Console było wcześniej znane jako Google Webmaster Tools lub Narzędzia Google dla Webmasterów. Jest to usługa kierowana do właścicieli stron internetowych, pozycjonerów i administratorów witryn. Aby z niego korzystać, wystarczy założyć konto w Google i zweryfikować własność strony.
ZAPAMIĘTAJ
Nie musisz rejestrować swojej strony w Google Search Console, aby była ona dostępna w wynikach wyszukiwania Google. GSC jest jednak bardzo pomocne przy ulepszaniu SEO witryny, poznawaniu odbiorców i zwalczaniu najistotniejszych błędów w serwisie, dlatego warto korzystać z niego na bieżąco.
Google Search Console umożliwia między innymi:
Korzystanie z Google Search Console wymaga posiadania konta Google i zarejestrowania witryny przez stronę usługi. Aby to zrobić, podążaj za poniższymi krokami.
GSC znajdziesz pod adresem https://search.google.com/search-console/about.
Wybierz konto, którego e-mail jest powiązany z Twoją stroną internetową. Jeżeli już wcześniej były konfigurowane inne usługi Google dla strony, wykorzystaj ten sam adres mailowy.
Jeżeli nie masz jeszcze konta Google, utwórz je, postępując zgodnie z instrukcjami.
Aby dodać stronę do Google Search Console, musisz zdecydować się na jeden z dwóch typów usługi. Poniżej znajdziesz ich najważniejsze różnice.
| Domena | Prefiks adresu URL |
---|---|---|
Przeznaczenie usługi | Usługa dedykowana dla serwisów wykorzystujących subdomeny. Dzięki niej można monitorować wszystkie wydzielone adresy z różnymi prefiksami i protokołami. | Usługa, która monitoruje jedną wersję adresu URL z konkretnym protokołem (http lub https) i prefiksem (np. z lub bez www). |
Metody weryfikacji własności domeny | Weryfikacja własności witryny wymaga dostępu do konfiguracji DNS. Jedyna metoda weryfikacji: rekord DNS. | Różne metody weryfikacji własności witryny, również takie, które nie wymagają dostępu do serwera. Metody weryfikacji to: plik HTML, Google Analytics, tag HTML, GTM, rekord DNS. |
Wybierz metodę weryfikacji i podążaj za krokami opisanymi na stronie Google Search Console. Do wyboru masz poniższe opcje.
Najłatwiejszą i najszybszą metodą jest weryfikacja przez Google Analytics. Wystarczy, że strona połączona wcześniej z GA należy do Twojego konta Google, przez które konfigurujesz GSC. Weryfikacja następuje natychmiastowo.
Po wybraniu metody i przejściu przez kroki weryfikacji kliknij przycisk “WYKONANO”. Jeżeli poprawnie wykonasz wszystkie kroki, zalogujesz się na konto Google Search Console ze zweryfikowaną witryną.
W Google Search Console można obserwować wiele adresów URL stron naraz. Pierwszą witrynę dodaje się do panelu podczas zakładania konta i weryfikacji własności strony.
Jeżeli chcesz obserwować więcej linków (z innymi protokołami lub prefiksami) należących do tej samej lub innej domeny, dodaj je w panelu GSC. Narzędzie pozwala na analizowanie aż do 1000 usług przypisanych do konta.
Zweryfikuj nową usługę, korzystając z kroków opisanych w poprzedniej sekcji. Dodane adresy stron i domen będą widoczne na rozwijanej liście w menu bocznym. Aby przełączać się między usługami, należy wybierać pozycje, które się na niej znajdują.
Google Search Console to niezwykle przydatne narzędzie, które jest standardem nie tylko w pracy specjalistów SEO, ale i wszystkich właścicieli oraz administratorów stron internetowych. Jeżeli zależy Ci na widoczności w wyszukiwarce Google, GSC to najważniejsza platforma, która pokaże Ci, jak Google widzi Twoją witrynę.
Korzystanie z Google Search Console wymaga jedynie posiadania konta Google i zweryfikowania własności domeny jedną z dostępnych metod. W niektórych przypadkach proces dodawania witryny do GSC może sprawiać problemy i być bardziej skomplikowany.
Jeżeli zależy Ci na skutecznym wdrożeniu Google Search Console i zwiększaniu widoczności strony w wyszukiwarce Google na podstawie dostępnych w nim danych, skontaktuj się z nami!
Ocena artykułu:
5 / 5 według 47 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!