Link building (budowanie profilu linków, pozyskiwanie linków) to proces wykonywany przez specjalistów SEO, polegający na pozyskiwaniu linków zewnętrznych kierujących do strony w celu jej pozycjonowania. Link building zaliczany jest do głównych działań off-site podczas zwiększania widoczności strony w Google. Posiadanie wartościowych linków prowadzących do strony poprawia jej ranking w naturalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.
Link building to pojęcie, które można dosłownie przetłumaczyć z angielskiego, jako budowanie linków. Odnosi się do pozyskiwania odnośników z innych witryn do pozycjonowanego serwisu. Dzięki uzyskaniu linkowania ze strony mającej wysoki wskaźnik PageRank poprawia się również ocena witryny, do której link prowadzi. Umieszczenie odnośnika przekazuje część mocy z domeny na linkowany adres URL.
Znaczenie link buildingu jest tym większe, że roboty sieciowe korzystają z odnośników do indeksowania internetu. Strona, do której prowadzi link z atrybutem dofollow zostanie otwarta i przeanalizowana przez crawlera.
Sprawdź również: co to jest link, co to jest linkowanie zewnętrzne, co to jest off-page SEO, PageRank Google, co to jest Google Pingwin, dofollow
Definicja pojęcia link building
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii