SEM co to jest - marketing w wyszukiwarkach internetowych, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest SEM - marketing w wyszukiwarkach internetowych, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: marketing internetowy w wyszukiwarkach

SEM oznacza z angielskiego Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogół działań zmierzających do promocji strony zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.

Pojęcie SEM obejmuje działania SEO (odpowiedzialne za promocję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania) i PPC (odpowiedzialne za promocję w płatnych wynikach wyszukiwania), dlatego marketing w wyszukiwarkach wyraża się wzorem:

SEM = SEO + PPC

W strategii SEM wykorzystuje się przede wszystkim pozycjonowanie stron internetowych (odpowiedzialne za uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe) oraz linki sponsorowane Google Ads (odpowiedzialne za kierowanie reklam do klientów, którzy w czasie rzeczywistym poszukują określonych produktów lub usług).

SEM zwiększa widoczność serwisu w wyszukiwarce, a więc sprawia, że staje się on bardziej dostępny dla użytkowników rozpoczynających proces zakupowy właśnie od wyszukiwarki i precyzyjnie wyrażających swoje potrzeby poprzez wpisywane w jej okno słowa kluczowe.

sem ppc seo

SEOPPC
promocja w bezpłatnych wynikach wyszukiwaniapromocja w płatnych wynikach wyszukiwania
efekty stabilne, ale widoczne dopiero po pewnym czasieefekty natychmiastowe, ale tymczasowe
dostępność dla wszystkich użytkownikówmożliwość dotarcia do określonej grupy docelowej
linki bez oznaczenia jako reklama w wyszukiwarcelinki oznaczone jako reklama w wyszukiwarce

 

Sprawdź również: SEO, PPC, wyniki organiczne, wyniki płatne, pozycjonowanie stron internetowych, linki sponsorowane Google Ads, słowa kluczowe

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • https://www.sempire.pl/linki-sponsorowane-google-ads.html

Definicja pojęcia SEM - marketing w wyszukiwarkach internetowych
marketing internetowy w wyszukiwarkach
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.