SEM co to jest - marketing w wyszukiwarkach internetowych, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest SEM - marketing w wyszukiwarkach internetowych, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: marketing internetowy w wyszukiwarkach

Co to jest SEM?
Co to jest SEM?

SEM oznacza z angielskiego Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogół działań zmierzających do promocji strony zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.

Pojęcie SEM obejmuje działania SEO (odpowiedzialne za promocję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania) i PPC (odpowiedzialne za promocję w płatnych wynikach wyszukiwania), dlatego marketing w wyszukiwarkach wyraża się wzorem:

SEM = SEO + PPC

W strategii SEM wykorzystuje się przede wszystkim pozycjonowanie stron internetowych (odpowiedzialne za uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe) oraz linki sponsorowane Google Ads (odpowiedzialne za kierowanie reklam do klientów, którzy w czasie rzeczywistym poszukują określonych produktów lub usług).

SEM zwiększa widoczność serwisu w wyszukiwarce, a więc sprawia, że staje się on bardziej dostępny dla użytkowników rozpoczynających proces zakupowy właśnie od wyszukiwarki i precyzyjnie wyrażających swoje potrzeby poprzez wpisywane w jej okno słowa kluczowe.

sem ppc seo

SEOPPC
promocja w bezpłatnych wynikach wyszukiwaniapromocja w płatnych wynikach wyszukiwania
efekty stabilne, ale widoczne dopiero po pewnym czasieefekty natychmiastowe, ale tymczasowe
dostępność dla wszystkich użytkownikówmożliwość dotarcia do określonej grupy docelowej
linki bez oznaczenia jako reklama w wyszukiwarcelinki oznaczone jako reklama w wyszukiwarce

 

Sprawdź również: co to jest SEO, co to jest PPC, co to jest wyniki organiczne, co to jest wyniki płatne, pozycjonowanie stron internetowych, co to jest linki sponsorowane Google Ads, co to jest słowa kluczowe

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • https://www.sempire.pl/linki-sponsorowane-google-ads.html

Definicja pojęcia SEM - marketing w wyszukiwarkach internetowych
marketing internetowy w wyszukiwarkach
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...