Performance marketing co to jest - marketing efektywnościowy, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest performance marketing - marketing efektywnościowy, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest performance marketing?
Co to jest performance marketing?

Performance marketing (marketing efektywnościowy) to działania marketingowe, których celem jest nakłonienie odbiorcy do pożądanego zachowania. Cel może stanowić na przykład kliknięcie w baner, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka czy złożenie zamówienia.

Performance marketing oznacza zatem, że reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy czy wykonaną pracę, a za efekt, czyli za wykonanie przez odbiorcę określonej czynności. W tej metodzie istotne jest to, aby efekty były możliwe do zmierzenia za pomocą narzędzi analityki internetowej.

Działania z zakresu marketingu efektywnościowego obejmują najczęściej reklamę w social mediach, porównywarki cen, e-mail marketing, programy afiliacyjne, retargeting, serwisy ogłoszeniowe, reklamę natywną.

Rozliczenie za kampanię w ramach performance marketingu następuje na podstawie jednego z wielu możliwych modeli jak na przykład CPC (koszt za kliknięcie), CPA (koszt za akcję), CPO (koszt za złożenie zamówienia), CPL (koszt za namówienie np. na zapis do newslettera).

Performance marketing to rozwiązanie, po które może sięgnąć każda firma. Jest jednak szczególnie ważny dla przedsiębiorstw, które mają mocno ograniczony budżet, ponieważ w tym modelu wydatki są klarowne, a efekty mierzalne.

Sprawdź również: co to jest social media, co to jest e-mail marketing, retargeting, co to jest reklama natywna, co to jest CPC, co to jest CPA

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia performance marketing - marketing efektywnościowy
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...