PPS co to jest - płatność za sprzedaż, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest PPS - płatność za sprzedaż, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest PPS?
Co to jest PPS?

Pojęcie PPS (pay per sale) oznacza model rozliczenia w marketingu sprzedaży, według którego osoba lub firma odpowiedzialna za reklamę danego produktu czy usługi otrzymuje wynagrodzenie za sprzedaż.

Według definicji pay per sale to zazwyczaj określony procent od sprzedanych produktów lub usług. Jako że prowizja jest płacona tylko od sprzedaży, to musi ona być na wystarczająco wysokim poziomie tak, by współpraca była opłacalna dla wydawców witryn internetowych. Zazwyczaj jest to 10-50%.

To odmiana modelu CPA (kosztu działania), w którym to reklamodawca uiszcza opłatę proporcjonalnie do liczby działań wykonanych przez czytelników lub użytkowników odwiedzających witrynę.

Jak działa PPS?

W model płatności za sprzedaż zaangażowane są 2 strony.

  • Reklamodawca (właściciel firmy): sprzedaje produkty lub usługi. To on jest gotowy zapłacić prowizję od sprzedaży.
  • Wydawca: posiada ustaloną grupę odbiorców oraz platformę, która służy do promowania produktów lub usług. To on zarabia prowizję od sprzedaży.

Przykładowi wydawcy działający w modelu płatności za sprzedaż: Google, influencerzy, marketerzy afiliacyjni, firmy medialne i twórcy różnych treści.

PPS a PPL – podstawowe różnice

Podstawowa różnica pomiędzy PPL (pay per lead; płatność za lead) a PPS (pay per sale; płatność za sprzedaż) dotyczy celu.

Głównym celem PPS jest generowanie sprzedaży, natomiast PPL zakłada pozyskiwanie leadów (potencjalnych klientów). Podstawowe różnice pomiędzy definicjami PPS a PPL przedstawiono w poniższej tabeli.

RóżnicePPS (pay per sale)PPL (pay per lead)
Poziom trudności
  • trudniejszy i wymagający czasu przeznaczonego na pozyskanie płacących klientów;
  • gwarantowany zwrot z inwestycji.
  • łatwiejszy i wymagający skłonienie potencjalnych klientów do wykonania konkretnej czynności (np. wypełnienie formularza kontaktowego czy założenie konta);
  • ryzyko zerowego lub minimalnego zwrotu z inwestycji.
Sposób płatności
  • wydawca płaci tylko za lead zakończony konwersją.
  • wydawca otrzymuje wynagrodzenie za każdego leada lub potencjalnego nabywcę.

PPS a marketing afiliacyjny – podstawowe różnice

PPS to jedynie model rekompensaty w marketingu afiliacyjny. Poniżej przedstawiono podstawowe różnice pomiędzy marketingiem afiliacyjnym a modelem płatności za sprzedaż w przypadku 2 kryteriów.

  • Wypłata: w przypadku PPS oparta na prowizji, natomiast dla marketingu afiliacyjnego jest to opłata ryczałtowa oparta na prowizji lub hybryda obu.
  • Relacja pomiędzy reklamodawcą a wydawcą: w PPS bezpośrednia, a dla marketingu afiliacyjnego głównie pośrednia (właściciel firmy powiązany z wydawcą poprzez sieć afiliacyjną lub program partnerski).

Jakie branże sprawdzą się kampaniach PPS?

Najlepsze nisze dla marketingu PPS to te, które generują popyt, czyli wyróżnia je duży potencjał sprzedaży.

Do przykładowych kategorii branż najlepszych dla modelu biznesowego PPS należą:

  • turystyka,
  • moda,
  • żywność,
  • edukacja,
  • ogród,
  • zdrowie,
  • dom,
  • finanse,
  • technologia,
  • uroda i kosmetyki,
  • zwierzęta,
  • przedmioty luksusowe.

Programy partnerskie PPS czy lokalne kampanie PPS – porównanie

Programy partnerskie PPS sprawdzą się w przypadku międzynarodowych firm. Wśród przykładowych znajdą się internetowe sklepy e-commerce, firmy SaaS, internetowe platformy edukacyjne, witryny z rezerwacjami podróży lub strony oparte na subskrypcji.

Firmy te posiadają globalną społeczność i zatrudniają marketera obsługującego płatność za sprzedaż w celu zwiększenia zasięgu oraz sprzedaży w internecie. Realizują to poprzez promocję oferty za pomocą następujących kanałów internetowych:

Lokalne kampanie biznesowe typu PPS to dobry pomysł dla lokalnych firm świadczących różnego rodzaju usługi remontowe oraz prowadzących restauracje, stacjonarne sklepy detaliczne czy siłownie. Firmy te koncentrują się na klientach z mniejszego obszaru geograficznego, dlatego też grupa docelowa jest znacznie zawężona.

Marketerzy zajmujący sprzedażą w przypadku lokalnych firm zazwyczaj otrzymują niższe stawki prowizji, a metody płatności obejmują czek, przelew bankowy lub systemy płatności online.

Lokalne firmy w generowaniu potencjalnych klientów opierają się na tradycyjnych formach marketingu, m.in.:

  • billboardach,
  • ulotkach,
  • telewizji,
  • lokalnej prasie.

Sprawdź również: co to jest PPC, PPL, co to jest PPA

Definicja pojęcia PPS - płatność za sprzedaż
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...