PrestaShop co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest PrestaShop, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest PrestaShop?
Co to jest PrestaShop?

PrestaShop to darmowa platforma e-commerce. Oferuje szeroki wybór modułów, wtyczek i dodatków, wśród których tylko niektóre są darmowe. Oprogramowanie oparte jest na otwartym kodzie źródłowym, co daje przestrzeń właścicielom sklepów do dostosowania go do własnych potrzeb.

PrestaShop można określić jako proste w obsłudze i intuicyjne rozwiązanie e-commerce. Ponadto wokół PrestaShop zebrała się spora społeczność, która chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami i nowymi pomysłami związanymi z wykorzystaniem tego oprogramowania. 

Oprogramowanie e-commerce PrestaShop sprawdzi się w przypadku każdego sklepu niezależnie od branży oraz skali działania. Stanowi wsparcie dla działań SEO, pozwala stworzyć sklep internetowy w różnych językach oraz dostosować go do wersji mobilnej, a także posiada wiele narzędzi dla marketingu.

PrestaShop to rozwiązanie, które najlepiej poradzi sobie w przypadku tych sklepów internetowych, których asortyment nie przekracza kilkuset tysięcy produktów, a wycena produktów jest konkretna i nie opiera się na wielu parametrach.

Wśród wad PrestaShop wymienia się niewielką ilość darmowych wtyczek i brak niektórych istotnych funkcji w podstawowej wersji oprogramowania.

Czy PrestaShop jest darmowe?

Tak, PrestaShop jest darmowym oprogramowaniem do tworzenia sklepów internetowych. Jest to rozwiązanie typu open source, co oznacza, że kod źródłowy jest dostępny publicznie i użytkownicy mogą go modyfikować, dostosowując do własnych potrzeb bez ponoszenia kosztów licencyjnych.

Uwaga: Aby uruchomić sklep internetowy PrestaShop, musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami użytkowania serwera hostingowego, domeny internetowej oraz integracji z zewnętrznymi usługami (np. narzędziami do zarządzania zamówieniami i metodami płatności).

Jak założyć sklep na PrestaShop? Krótki poradnik PrestaShop po panelu logowania

Proces zakładania zakładania sklepu na PrestaShop można ująć w 4 punktach:

  1. Wybór nazwy.
  2. Dostosowanie hostingu.
  3. Konfiguracja podstawowa.
  4. Uruchomienie sklepu internetowego PrestaShop.

Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego PrestaShop, przejdź do sekcji "Konfiguracja" ("Ustawienia"), aby uzupełnić podstawowe informacje, takie jak nazwa sklepu, adres, dane kontaktowe i waluta.

Aby dodać produktu, przejdź do zakładki "Produkty" → "Dodaj nowy produkt". Wprowadź wszystkie niezbędne informacje o asortymencie, takie jak nazwa, opis, cena, zdjęcia, a także kategorie, do których produkt należy. Pamiętaj o tym, aby po uzupełnieniu danych, zapisać zmiany.

Dostępna jest również sekcja "Kategorie", w której utworzysz i edytujesz poszczególne kategorie i podkategorie, ułatwiające nawigację po Twojej platformie e-commerce.

W sekcjach "Ruch" → "SEO i URL" możesz zoptymalizować ustawienia SEO, takie jak tytuł strony, opis strony oraz przyjazne adresy URL. Dzięki tym działaniom poprawisz widoczność sklepu internetowego PrestaShop w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź również: co to jest sklep internetowy, co to jest CMS, co to jest e-commerce, co to jest Shoper, co to jest Magento, co to jest PrestaShop, co to jest Woocommerce

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia PrestaShop
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.