CMS co to jest - system zarządzania treścią, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CMS - system zarządzania treścią, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest CMS?
Co to jest CMS?

CMS (Content Management System) oznacza system zarządzania treścią, który umożliwia jej tworzenie, publikowanie i edytowanie. Mimo że można wyróżnić wiele rodzajów CMS-ów, to wszystkie działają w podobny sposób.

Content Management System wymaga jedynie zalogowania się na odpowiednią, dedykowaną stronę. Każdy zalogowany i uprawniony użytkownik może w panelu administracyjnym dodawać, usuwać lub edytować treści oraz grafiki. Korzystanie z panelu jest intuicyjne i nie wymaga znajomości języków programowania.

Jakie funkcje posiada dobry CMS?

Dobry system zarządzania treścią powinien posiadać szereg funkcji i cech, które ułatwiają pracę użytkownika. Na liście najważniejszych funkcji CMS, które powinieneś uwzględnić przy wyborze tego systemu, znajdują się:

  • intuicyjny edytor treści,
  • bibliotek mediów z funkcją przeciągnij i upuść,
  • obsługa wielu języków,
  • różne poziomy dostępu i uprawnień,
  • optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych,
  • rozszerzenia i dodatkowe wtyczki,
  • narzędzia do optymalizacji pod kątem SEO,
  • zabezpieczenie przed atakami,
  • możliwość tworzenia kopii zapasowych,
  • regularne aktualizacje,
  • integracja z mediami społecznościowymi,
  • kompatybilność z różnymi przeglądarkami,
  • tworzenie i zarządzanie formularzami kontaktowymi,
  • integracja z narzędziami analitycznymi,
  • obsługa kanałów RSS,
  • dostępna sekcja komentarzy,
  • możliwość ustawienia daty i godziny publikacji treści,
  • śledzenie zmian i możliwość przywracania poprzednich wersji,
  • kompatybilność takimi technologiami jak PHP, JavaScript, SQL itp.

Podstawowe rodzaje CMS

Systemy zarządzania treścią można podzielić na poniższe rodzaje.

  • CMS typu Open Source: oprogramowanie, którego kod źródłowy jest publicznie dostępny, dzięki czemu użytkownicy mogą go modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb, np. WordPress, Joomla, Drupal, Magento (dla sklepów internetowych).
  • dedykowany autorski system CMS: unikalne oprogramowanie stworzone na specjalne zamówienie dla konkretnej firmy lub projektu.
  • abonamentowy system CMS (SaaS): oprogramowanie dostarczane jako usługa przez internet. W przypadku CMS, oznacza to, że nie musisz instalować oprogramowania na własnym serwerze, ale płacisz abonament za korzystanie z platformy online, np. Wix, Squarespace, Shopify (dla sklepów internetowych).

Rozwiązań do zarządzania treścią jest wiele, a poza wspomnianymi z listy, wyróżnić można: Blogger, PrestaShopWooCommerce.

Sprawdź również: co to jest Wordpress

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia CMS - system zarządzania treścią
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.