Konwersja Google Ads co to jest - Google Ads conversion, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Konwersja Google Ads - Google Ads conversion, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Konwersja Google Ads?
Co to jest Konwersja Google Ads?

Według definicji konwersja Google Ads to pożądana akcja podjęta przez użytkownika w interakcji z reklamą Google Ads, zakończona osiągnięciem określonego celu biznesowego, np. zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi przez klienta. 

Kluczowym elementem konwersji w reklamach typu PPC jest jej śledzenie za pomocą specjalnego kodu umieszczonego na stronie docelowej. Dzięki temu reklamodawcy mogą monitorować skuteczność swoich kampanii reklamowych, mierzyć wskaźniki zwrotu z inwestycji (ROI) oraz dostosowywać strategie marketingowe w oparciu o rzeczywiste dane.

Konwersje Google Ads są istotnym miernikiem efektywności kampanii reklamowych, pozwalając dokładnie określić, które płatne reklamy i słowa kluczowe generują największą wartość.

Co zalicza się do konwersji Google Ads? 

Do przykładowych konwersji Google Ads zaliczane są poniższe działania:

  • zakup produktu lub usługi,
  • rejestracja na stronie internetowej,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • pobranie pliku (e-booku, broszury, prezentacji itp.),
  • połączenie telefoniczne,
  • rezerwacja online,
  • śledzenie wizyty w sklepie na podstawie działań online użytkowników,
  • wykonanie akcji w witrynie, np. wyświetlanie wideo lub interakcja z interaktywnymi elementami strony,
  • subskrypcja newslettera.

Jakie są podstawowe rodzaje konwersji Google Ads?

Aby śledzić konwersje Google Ads musisz utworzyć działanie powodujące konwersję. W panelu Google Ads wymaga się wyboru jednego z 5 podstawowych rodzajów konwersji: 

  • działania w witrynie, 
  • instalacje aplikacji bądź dokonanie zakupu w niej, 
  • konwersje z aplikacji lub na stronie pochodzące z Google Analytics
  • połączenia telefoniczne, 
  • działania offline (np. wizyta w fizycznej siedzibie firmy bądź rozmowy telefoniczne po wyświetleniu płatnej reklamy Google).

Co ma wpływ na konwersje Google Ads?

Na skuteczność i koszt konwersji Google Ads mają wpływ poniższe czynniki.

  • Udział w wyświetleniach: to odsetek wyświetleń reklam Google Ads w zestawieniu z całkowitą liczbą wyświetleń, które mogły osiągnąć płatne reklamy w ramach kampanii reklamodawcy. Większy udział w wyświetleniach oznacza większe prawdopodobieństwo konwersji. 
  • Quality Score: dobry Wynik Jakości oznacza to, że reklama Google Ads zajmuje wyższą pozycję w porównaniu do wyników sponsorowanych innych reklamodawców. 
  • Współczynnik klikalności: satysfakcjonujący CTR określany jest jako dopasowanie tekstu reklamy Google Ads oraz słów kluczowych do intencji użytkownika, dzięki czemu reklama jest trafna dla odbiorców, którzy są zainteresowani produktem bądź usługami i dokonują konwersji. 
  • Wysokie zaangażowanie: wiąże się z tym, że treść witryny jest trafna, a to idzie w parze z uzyskaniem większej liczby konwersji.

Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest współczynnik konwersji, co to jest optymalizacja konwersji, co to jest konwersja, co to jest konwersja po wyświetleniu

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia Konwersja Google Ads - Google Ads conversion
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.