Pozycjonowanie stron – na czym polega? Jak wygląda proces SEO?

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Jak wygląda, na czym polega i co składa się na pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to praktyka polegająca na zwiększaniu ruchu w witrynie z organicznych wyników wyszukiwania. Ruch pozyskiwany z działań SEO jest bezpłatny i stabilny. Sukces pozycjonowania polega jednak na prawidłowym zrozumieniu całego procesu i trzymaniu się jego poszczególnych etapów.

Dowiedz się:

  • na czym polega pozycjonowanie strony internetowej,
  • co składa się na SEO,
  • jak wygląda proces pozycjonowania strony internetowej w poszczególnych etapach.

Chcesz już teraz zdobywać klientów dzięki pozycjonowaniu strony?

Zamów darmową analizę swojej strony lub bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEO, który podpowie Ci, jak najlepiej zaplanować cały proces.

jak wygląda i na czym polega pozycjonowanie strony

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony internetowej (SEO) to proces wpływania na widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki SEO strona zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron polega na dostosowaniu witryny do wskazówek Google, aby wyszukiwarka lepiej zrozumiała jej zawartość i mogła wyświetlać ją jako najlepszy wynik wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej w praktyce?

Aby lepiej zrozumieć proces pozycjonowania stron internetowych, wystarczy założyć, że prowadzisz sklep online z meblami dziecięcymi i zależy Ci na tym, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów.

W związku z tym, że Twoja strona internetowa nie jest zoptymalizowana pod wyszukiwarki i pozycjonowana na konkretne słowa kluczowe (np. meble dla dzieci, mebelki dziecięce), niewielu użytkowników na nią trafia, ponieważ nie znajduje się ona w TOP 10 wyników wyszukiwania Google.

Powinieneś dążyć do tego, aby wyszukiwarka wyświetlała Twoją stronę jako pierwszy i najlepszy wynik każdemu, kto wpisuje frazy powiązane z Twoimi produktami.

Musisz popracować nad swoją stroną, aby Google ocenił ją jako wartościową dla użytkownika i umieścił wysoko w swoim rankingu, kiedy Twój potencjalny klient użyje właśnie tych słów kluczowych.

Aby tak się stało, powinieneś podjąć stosowne kroki – zadbać o pozycjonowanie strony samodzielnie lub nawiązać współpracę z dobrą agencją SEO, która intensywnie zacznie pracować nad tym, aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje na stronie wyników Google.

Już kilka miesięcy później możesz być w zupełnie innym miejscu ze swoim biznesem – Twoje zyski wzrosną, ponieważ potencjalni klienci o wiele szybciej dowiedzą się o Twojej ofercie.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Jeśli Twoja strona zajmie wysokie pozycje w Google, wyświetli się wielu klientom.
Jeśli Twoja strona będzie miała dużo wyświetleń, wygeneruje wartościowy ruch.
Jeśli Twoja strona będzie miała dużo ruchu, zacznie więcej sprzedawać.

Co składa się na pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) można podzielić na:

  • pozycjonowanie na stronie (on-page SEO) - dotyczy wszystkich działań, które Google ocenia poprzez bezpośrednie spojrzenie na poszczególne elementy strony internetowej. Aby dostosować witrynę do wskazówek Google w tym obszarze, konieczna jest optymalizacja kodu strony oraz optymalizacja treści strony;
  • pozycjonowanie poza stroną (off-page SEO) - dotyczy wszystkich zmiennych, które ocenia Google, ale które nie są wyłącznie w Twoich rękach, ponieważ zależą również od powiązań Twojej witryny z innymi stronami internetowymi. Aby dostosować witrynę do wskazówek Google w tym obszarze, należy zadbać o content marketing i link building.

Jak zrozumieć proces pozycjonowania stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej to niekończący się proces.

Można przyrównać go do nieustannej pracy nad swoją sylwetką, w której nie ma drogi na skróty. Trzeba mieć plan i konsekwentnie się go trzymać. W przeciwnym razie efekt może być zupełnie odwrotny od zamierzonego – szybki powrót do początkowej sylwetki lub nawet utrata zdrowia. Konieczna jest systematyczność, wytrwałość i cierpliwość.

Podobnie jest w SEO – nie ma możliwości wypracowania satysfakcjonujących efektów bez przechodzenia przez cały ten proces, a wszelkie próby pójścia na skróty i manipulacji rankingiem Google mogą przynieść odwrotne efekty – obniżenie pozycji lub nawet całkowite usunięcie strony z wyszukiwarki.

Pozycjonowanie to proces, który dzięki cierpliwości i dobrze wypracowanej strategii przyniesie wartościowy ruch, nowych klientów i lepszą sprzedaż.

Aby zrozumieć ten proces, musisz poznać wszystkie jego etapy i stworzyć indywidualny plan, który pozwoli Ci uzyskać najlepsze i najszybsze efekty.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Jedynym sposobem dotarcia na pierwszą stronę w Google jest rozwój Twojej witryny i podążanie za procesem. Ten proces może ewoluować z czasem, ale odpowiedni plan SEO jest o wiele lepszy niż działanie po omacku.

Jak wygląda pozycjonowanie stron? Proces SEO w etapach

Bez względu na to, co chcesz pozycjonować na swojej stronie – produkt, usługę czy markę – w każdym przypadku niezbędna jest przemyślana strategia pozycjonowania, która pozwoli Ci wdrożyć indywidualny plan działań pozwalających na zwiększenie widoczności strony, wygenerowanie większego ruchu w witrynie, zbudowanie przewagi konkurencyjnej, a nawet poprawienie wyników sprzedażowych.

Do działań SEO zawsze należy podchodzić indywidualnie, biorąc pod uwagę specyfikę danej branży, rodzaj prowadzonego biznesu, a także typ witryny, dlatego strategie pozycjonowania mogą być różne.

Strategia SEO uwzględnia długofalowe działania optymalizacyjne, skupiające się na indywidualnych potrzebach danego serwisu i realizowane w kolejności dającej najlepsze rezultaty.

Podstawę opracowania, wdrożenia i realizacji skutecznego procesu pozycjonowania przez agencję SEO stanowią:

  • wywiad z klientem,
  • szczegółowa analiza branży oraz konkurentów,
  • audyt SEO – wskazówki dotyczące potencjalnych błędów i braków na stronie,
  • ustalenie najważniejszych celów kampanii i jej założeń,
  • keyword research + analiza nośników reklamowych,
  • opracowanie oferty, weryfikacja z klientem,
  • potwierdzenie zakresu i warunków współpracy,
  • pozycjonowanie on-page,
  • pozycjonowanie off-page,
  • analityka internetowa,
  • cykliczne rekomendacje i optymalizacje,
  • doradztwo, szkolenia i wsparcie.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Realizując obraną strategię pozycjonowania, należy skupić się nie tylko na osiąganiu założonych celów, ale także na nieustannym monitorowaniu efektów oraz ciągłym reagowaniu na działania konkurencji.

co składa się na pozycjonowanie strony

W tym artykule sprowadzono proces pozycjonowania stron internetowych do jego najistotniejszych obszarów. Sprawdź, jak wyglądają poszczególne etapy pozycjonowania.

Analiza konkurencji SEO

Analiza konkurencji SEO to proces, który ma na celu zdobycie jak najwięcej informacji o działaniach, które stosują witryny konkurencyjne, aby zwiększyć widoczność w wyszukiwarce i zmaksymalizować ruch pozyskiwany z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Analiza konkurencji to pierwszy etap w pozycjonowaniu strony, który stanowi punkt wyjścia dla opracowania oraz wdrożenia długofalowego planu działań SEO.

Dobrze wykonana analiza konkurencji w SEO to:

  • znalezienie stron, które konkurują z Twoją witryną w wyszukiwarce Google,
  • analiza słów kluczowych, na które pozycjonują się witryny konkurencyjne,
  • analiza profilu linkowego konkurencji,
  • analiza liczby zaindeksowanych stron konkurencji,
  • sprawdzenie wieku domeny konkurencji,
  • znalezienie stron generujących największy ruch w serwisach konkurencyjnych,
  • analiza content GAP,
  • analiza techniczna stron konkurencyjnych.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Analiza konkurencji w SEO pozwoli Ci poznać najlepsze praktyki, które stosuje Twoja konkurencja, aby zajmować wysokie pozycje w Google, pozyskiwać nowych klientów i więcej sprzedawać. Dokładne zbadanie witryn z TOP 10 Google to dla Ciebie szansa na wdrożenie dodatkowych, lepszych rozwiązań, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję.

Dowiedz się więcej:

Audyt SEO

Audyt SEO to usługa polegająca na analizie oraz ocenie audytowanej strony www pod kątem aktualnych standardów i wymagań wyszukiwarek internetowych.

Algorytmy Google oceniają stronę www na podstawie ponad 200 niepowtarzalnych czynników rankingowych, a każdego roku wprowadzane są tysiące aktualizacji algorytmów w celu poprawy jakości prezentowanych wyników.

Analiza techniczna strony internetowej pozwala na szybką identyfikację elementów niezgodnych z tymi wskaźnikami. Są to najczęściej błędy związane z planowaniem struktury strony i rozmieszczeniem fraz kluczowych, treścią na stronie, a także działaniem samej witryny.

Efektem wykonanego audytu jest dokument z wnioskami i rekomendacjami zmian optymalizacyjnych, których wdrożenie pozwala na zwiększenie widoczności witryny i wzrost jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Sprawnie przeprowadzony audyt SEO stanowi integralny element pozycjonowania stron internetowych. Pozwala znaleźć słabe strony i możliwości rozwoju danego serwisu www, a następnie zaplanować, wdrożyć i koordynować wprowadzanie istotnych poprawek, dzięki którym strona internetowa będzie lepiej pozycjonowana, zwiększy zasięg i dotrze do większej liczby użytkowników.

Dobrze wykonany audyt SEO to:

  • identyfikacja i eliminacja problemów technicznych witryny,
  • znalezienie słabych stron serwisu,
  • poprawa kluczowych elementów rankingowych,
  • poprawa szybkości ładowania strony internetowej i komfortu użytkowników,
  • wzrost widoczności strony,
  • wzrost odwiedzin,
  • wzrost konwersji w witrynie,
  • zaplanowanie i wdrożenie właściwej strategii rozwoju strony.

Audyt pozycjonowania obejmuje także analizę strony pod kątem stosowania technik niezgodnych z wytycznymi Google (Black Hat SEO), które również wymagają optymalizacji.

Należą do nich m.in.:

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Wykonując audyt SEO, zyskujesz pełen obraz tego, co należy naprawić, aby uzyskać wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Bezpłatny audyt SEO w wersji online zawiera podstawowe informacje na temat witryny, które wystarczą do tego, aby dowiedzieć się, jak ocenia ją Google, i czy konieczne jest wprowadzenie zmian w celu uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wykonaj darmowy audyt SEO strony internetowej.

Profesjonalny audyt SEO polega na szczegółowej analizie witryny, słów kluczowych i konkurencji. Doświadczony specjalista SEO używa w tym celu zaawansowanych narzędzi crawlujących, które umożliwiają sprawdzanie wszystkich kluczowych parametrów, w dodatku globalnie – dla całej domeny.

Zaawansowany audyt SEO zawiera także dodatkowe raporty, a w nich szczegółowe wytyczne oraz kierunki rozwoju strony przygotowane przez ekspertów SEO, analityków oraz specjalistów od content marketingu. Tylko tak szczegółowa analiza SEO pozwala wysunąć najistotniejsze wnioski i zaproponować zmiany, które będą w stanie poprawić pozycję strony w Google.

Dowiedz się więcej:

 

Badanie słów kluczowych

Pozycjonowanie stron internetowych dąży do tego, aby witryna wyświetlała się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na możliwie najwięcej fraz kluczowych związanych z Twoim biznesem.

Wyszukiwanie słów kluczowych pozwoli Ci sprawdzić, czego szukają Twoi potencjalni klienci i jakich haseł używają, aby to znaleźć. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest integralną częścią procesu SEO i stanowi podstawę dobrze dobranej strategii pozycjonowania.

Narzędzia do analizy słów kluczowych pomagają znaleźć setki, a nawet tysiące propozycji słów kluczowych. Przy ustalaniu priorytetu fraz warto mieć na uwadze następujące aspekty:

  • znaczny potencjał ruchu związanego z wyszukiwaniem – parametr ten informuje, ile ruchu można potencjalnie uzyskać z danego słowa kluczowego,
  • wysoki potencjał biznesowy – tematy o wysokim potencjalne biznesowym mogą przekształcić odwiedzających w realnych klientów,
  • niski poziom trudności w rankingu wyszukiwarki – im więcej linków zwrotnych mają strony na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania i im bardziej znane są firmy zajmujące te pozycje, tym trudniej będzie się pozycjonować na dane słowa kluczowe,
  • jasna intencja użytkownika – jaki jest powód wyszukiwania: znalezienie konkretnej strony internetowej, zdobycie wiedzy na dany temat czy dokonanie zakupu.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Jeśli klienci nie mogą Cię znaleźć, szukając produktów lub usług, które oferujesz, nic od Ciebie nie kupią. Badanie słów kluczowych pomoże Ci odkryć, jakie frazy są dla Twojego biznesu najbardziej wartościowe. Optymalizacja strony pod kątem najlepszych słów kluczowych zapewni Ci dostęp do klientów w chwili, gdy będą tego najbardziej potrzebować.

Dowiedz się więcej:

Pozycjonowanie on-page

Pozycjonowanie on-page (on-site) to wszystkie prace optymalizacyjne wykonywane bezpośrednio na stronie, a więc mające wpływ na jej wygląd, zachowanie i jakość kodu źródłowego.

Do obszaru tych prac zalicza się:

  • optymalizację kodu strony, nazywaną często techniczną optymalizacją strony internetowej – poprawę elementów technicznych na stronie.
  • optymalizację treści strony – poprawę tekstów, grafik, zdjęć czy filmów.

Optymalizacja kodu strony

Elementy techniczne na stronie mogą wpłynąć na jej pozycję w rankingu Google, a nawet uniemożliwić wyświetlanie witryny na stronie wyników wyszukiwania.

Optymalizacja techniczna wymaga holistycznego podejścia. Nie wystarczy poprawa kilku elementów na stronie. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, musisz wziąć pod uwagę wszystkie poniższe elementy.

Działania optymalizacyjne realizowane w obrębie kodu strony:

  • optymalizacja tagów tytułowych – title,
  • optymalizacja opisów – meta description,
  • wdrożenie / weryfikacja przekierowań w celu ujednolicenia protokołu i wersji strony,
  • zabezpieczenie serwisu przed powstawaniem duplikatów,
  • analiza, utworzenie i optymalizacja pliku robots.txt,
  • analiza i optymalizacja serwisu pod kątem dostępności stron dla robotów wyszukiwarek,
  • optymalizacja ilości, długości i jakości nagłówków,
  • analiza i wdrożenie wybranych danych strukturalnych,
  • wdrożenie danych teleadresowych,
  • analiza, wdrożenie i weryfikacja mapy Google,
  • analiza i optymalizacja nawigacji wewnętrznej,
  • analiza i optymalizacja nawigacji zewnętrznej,
  • normalizacja adresów URL,
  • weryfikacja przyjaznych adresów URL,
  • zabezpieczenie serwisu przed indeksowaniem pustych stron i stron o małej ilości treści,
  • zabezpieczenie serwisu przed indeksowaniem nieprzyjaznych adresów z parametrami i sesjami,
  • utworzenie / weryfikacja mapy witryny w formacie XML,
  • weryfikacja poprawności występowania strony błędu 404,
  • analiza obrazków występujących w serwisie,
  • uzupełnienie kluczowych atrybutów ALT,
  • optymalizacja kluczowych grafik,
  • analiza prędkości strony,
  • analiza responsywności strony pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych,
  • weryfikacja i optymalizacja nagłówków HTTP,
  • weryfikacja i optymalizacja przekierowań,
  • weryfikacja serwisu pod kątem występowania wirusów,
  • optymalizacja istotnych elementów kodu HTML.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Zadbaj o to, aby Twoja witryna stała się szybsza, bardziej użyteczna, łatwiejsza do znalezienia i lepiej indeksowana przez roboty wyszukiwarki. Dzięki temu nie tylko zwiększysz jej pozycję w Google, ale zauważysz też wzrost konwersji.

Optymalizacja treści strony

Google jest wyszukiwarką tekstową, a merytoryczna treść odpowiadająca na potrzeby użytkowników to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, a więc elementów wpływających na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Treść strony to coś, co pozwala "połączyć" ją z wyszukiwarką. Internauci oczekują wysokiej jakości, przydatnych treści, a wyszukiwarki starają się im to zapewnić.

Google w opublikowanych wskazówkach dla webmasterów pisze m.in.:

  • Ułatw Google zrozumienie zawartości Twoich stron.
  • Witryna powinna być bogata w przydatne treści, a strony powinny być przejrzyste i dokładne.
  • Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.
  • Upewnij się, że ważne treści są domyślnie widoczne w witrynie.

Optymalizacja treści na stronie obejmuje następujące elementy:

  • spełnienie intencji wyszukiwania,
  • jakość,
  • długość,
  • świeżość,
  • unikalność,
  • merytoryczność,
  • ogólną prezentację i czytelność,
  • nasycenie słowami kluczowymi,
  • zastosowanie struktury nagłówków,
  • stosowanie Call To Action (CTA) – wezwania do działania.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Nie traktuj treści wyłącznie jako medium do umieszczania słów kluczowych w swojej witrynie. Przekazuj realną wartość, jaką zapewnia Twoja firma. Ułatw użytkownikom zrozumienie Twoich treści. Daj im dokładnie to, czego szukają.

Pozycjonowanie off-page

Pozycjonowanie off-page (off-site) to wszystkie prace wykonywane poza stroną internetową, mające na celu zdobycie popularności, zwiększenie wiarygodności i zbudowanie autorytetu strony.

Do prac w tym zakresie zalicza się:

  • link building – zdobywanie wartościowych linków do strony,
  • content marketing – tworzenie i publikację atrakcyjnych treści na serwisach zewnętrznych.

Link building to działania polegające na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących bezpośrednio do strony internetowej. Linki zwrotne działają jak głosy – im więcej ich zdobędziesz, tym bardziej zasygnalizujesz wyszukiwarkom, że Twoja strona jest popularna, wiarygodna i wartościowa dla użytkowników.

Pozyskiwanie linków zwrotnych to również jeden z najistotniejszych, a zarazem najtrudniejszych elementów SEO. Poprzez publikację linków realizowane są działania promocyjne na serwisach zewnętrznych.

Kluczowy w tym przypadku jest staranny dobór wartościowych witryn internetowych, jak również wykorzystywanie autorskich serwisów www, w których publikowane są informacje o działalności firmy, jej kluczowych produktach, usługach i lokalizacji.

Rozpowszechnianie tego typu informacji i pozyskiwanie linków przychodzących do witryny ma korzystny wpływ na zwiększanie widoczności i popularności strony internetowej, zbudowanie zaufania, promocję marki i końcowy efekt pozycjonowania firmy.

W ramach prac związanych z link buildingiem należy wykonać analizę obecnego profilu linkowego, jak również analizę profili linkowych konkurencji, uwzględniając kluczowe elementy:

  • aktualna liczba linków,
  • jakość linków,
  • rodzaje anchor textów,
  • tematyczność linków,
  • typ linków (nofollow / follow, tekstowe / obrazkowe).

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Najlepsze linki zwrotne to te, które pochodzą z autorytatywnych witryn, powiązanych tematycznie z Twoją stroną internetową. Im większy autorytet ma strona, która linkuje do Twojej witryny, tym większy autorytet może przekazać Twoim treściom.

Content marketing

Algorytmy wyszukiwarki Google są doskonalone każdego dnia w celu podnoszenia jakości prezentowanych wyników wyszukiwania. Wartościowa treść stanowi jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google.

Jednym z kluczowych elementów wpływających na pozycjonowanie strony jest content marketing, a więc strategia polegająca na tworzeniu i dystrybucji jakościowych, atrakcyjnych i przydatnych dla użytkowników treści.

Dobrze zaplanowana i umiejętnie wdrożona strategia marketingu treści zakłada gromadzenie wokół marki lojalnej społeczności, która darzy firmę zaufaniem, widzi w niej eksperta, zwraca się do niej z problemem i jest gotowa skorzystać z jej produktów lub usług.

W tym celu konieczne jest prowadzenie długofalowych i systematycznych działań, a także budowanie trwałych relacji z odbiorcami poprzez poznawanie ich potrzeb, dostarczanie wartościowych treści i wchodzenie z nimi w dialog.

Content marketing może przybierać różne formy przekazu. O ich wyborze decyduje rodzaj prowadzonej działalności, grupa docelowa, sposób dystrybucji treści oraz cel, który ma przyświecać kampanii contentowej.

Do najpopularniejszych form marketingu treści należą:

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Dobry content marketing skutecznie wspiera pozycjonowanie, ponieważ spełnia intencje użytkowników, przekonuje klientów do marki, buduje wokół niej lojalną społeczność, kreuje firmę w roli eksperta i w sposób naturalny zwiększa sprzedaż.

Dowiedz się więcej:

Analityka internetowa

Każde działania SEO związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony w Google mają wpływ na widoczność witryny, dlatego konieczne jest cykliczne sprawdzanie efektów działań prowadzonych nad poprawą widoczności strony internetowej i raportowanie wyników.

Profesjonalna agencja SEO na bieżąco monitoruje efekty prac, wykorzystując do tego m.in. narzędzia autorskie, jak również Google Search Console czy Google Analytics. W procesie tym niezwykle ważne jest utrzymywanie stałego kontaktu z klientami poprzez przesyłanie comiesięcznych raportów z uzyskanych wyników (m.in. pozycji fraz kluczowych) oraz rekomendacji, których realizacja może przyspieszyć proces pozycjonowania stron.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Korzystając z narzędzi analitycznych, możesz na bieżąco monitorować efekty pozycjonowania swojej strony internetowej. Zaawansowana analityka internetowa dostarczy Ci również wartościowych danych na temat użytkowników i ich zachowań – dzięki temu dowiesz się, co należy poprawić, aby Twoja witryna mogła pozyskiwać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż.

Dowiedz się więcej:

Cykliczne rekomendacje i optymalizacje

Pozycjonowanie nie jest procesem jednorazowym. To długofalowe i systematycznie prowadzone działania, w których równie ważne jest cykliczne sprawdzanie aktualnych trendów, analizowanie firm konkurencyjnych, a także rekomendowanie i wprowadzanie zmian optymalizacyjnych, aby witryna była najlepsza w branży, a pozycjonowanie strony internetowej w Google coraz skuteczniejsze.

Założeniem wyszukiwarek jest dostarczanie użytkownikom jak najbardziej trafnych wyników odpowiadających ich intencjom. Z tego względu algorytmy wyszukiwarek są bezustannie rozwijane i modyfikowane.

W samym tylko 2021 roku Google wprowadził aż 4366 zmian w algorytmie, podczas gdy w 2010 roku zmian tych było 516 (źródło: google.com). To, co działało 10 lat temu, dziś nie znajduje już zastosowania w pozycjonowaniu stron internetowych.

Taka liczba zmian, w zestawieniu z ponad 200 czynnikami branymi pod uwagę przy ustalaniu rankingu, sprawia, że konieczne jest nie tylko dokonywanie ciągłych optymalizacji w witrynie, ale również nieustannie edukowanie się, śledzenie nowinek branżowych, wykonywanie testów optymalizacyjnych czy analizowanie witryn konkurencyjnych.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Systematyczne działania optymalizacyjne wymagają poświęcenia nawet kilkudziesięciu godzin w miesiącu. Wszystko po to, aby stale utrzymywać wysokie, stabilne pozycje w wyszukiwarce.

Doradztwo, szkolenia, wsparcie

Podczas współpracy z doświadczoną agencją SEO możesz liczyć także na profesjonalne doradztwo, szkolenia i wsparcie. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad procesem pozycjonowania swojej strony internetowej.

Najważniejsze obszary, w których agencje SEO dzielą się wiedzą i doradzają ekspercko swoim klientom:

  • zasada działania wyszukiwarki,
  • wpływ zmian i aktualizacji algorytmów na osiągane wyniki,
  • badanie słów kluczowych,
  • analiza treści lub struktury witryny,
  • wszelkie porady techniczne na temat projektowania witryn,
  • weryfikacje konkretnych rynków lub obszarów geograficznych,
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy w sieci,
  • projektowanie treści w serwisie.

enlightened ZAPAMIĘTAJ

Profesjonalna agencja SEO pomoże Ci wybrać najskuteczniejsze rozwiązania marketingowe dla Twojego biznesu oraz w pełni wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Doświadczeni eksperci będą do Twojej dyspozycji w całym okresie współpracy, służąc fachową radą i wsparciem z obszarów swoich specjalizacji.

Jak wygląda i na czym polega pozycjonowanie strony internetowej? Podsumowanie

Pozycjonowanie strony internetowej polega na:

  • doborze właściwych słów kluczowych, a więc takich, które przyciągną klientów na Twoją stronę,
  • dobrze przygotowanej strategii SEO,
  • optymalizacji kodu strony,
  • optymalizacji treści na stronie,
  • promocji na innych stronach w internecie – publikacji wartościowych treści i pozyskiwaniu linków zwrotnych,
  • systematycznej analityce internetowej,
  • cyklicznych optymalizacjach.

Tylko szeroka wiedza na temat sposobu działania wyszukiwarek, bardzo dobra znajomość wskazówek Google i nieustanna obserwacja trendów oraz zmian zachodzących w ramach aktualizacji algorytmów pozwala wypracować skuteczne metody pozycjonowania stron internetowych.

Właśnie dlatego warto powierzyć proces pozycjonowania strony internetowej wyspecjalizowanej agencji SEO.

W SEMPIRE możesz liczyć na:

  • szczegółową analizę kondycji Twojej strony,
  • profesjonalną analizę Twojej konkurencji,
  • dobór najlepszych słów kluczowych,
  • indywidualną strategię pozycjonowania,
  • szkolenia, konsultacje i doradztwo w zakresie pozycjonowania,
  • wsparcie dedykowanych opiekunów.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze Specjalistą SEO, który podpowie Ci, jakie działania mogą polepszyć pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google i jak zdobywać klientów dzięki pozycjonowaniu.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 50 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.