Zdecydowana większość Internautów kończy eksplorowanie sieci już na pierwszej stronie wyników Google. Witryna z zerową widocznością w wyszukiwarce równie dobrze mogłaby zatem nie istnieć, nawet jeśli mowa o niszowej i specyficznej branży. W dobie cyfryzacji niemal wszystkich dziedzin naszego życia coraz więcej osób wyszukuje produkty i usługi właśnie poprzez wyszukiwarkę. W przypadku branży niszowej ma to o tyle istotne znaczenie, że większość z nich już na etapie tych poszukiwań jest zdecydowana na zakup.
Sprawdź, jak w krótkim czasie uzyskaliśmy topowe pozycje dla ponad 80 fraz kluczowych i zwiększyliśmy ruch organiczny z Google aż o 300%, w dodatku na młodej domenie.
Resonance Harps Poland to jedyny w Polsce autoryzowany sklep muzyczny, oficjalnie reprezentujący fabrykę Resonance w Petersburgu i zajmujący się sprzedażą harf pedałowych, haczykowych, elektrycznych oraz diatonicznych, a także strun, oryginalnych części zamiennych i niezbędnych akcesoriów. Firma świadczy ponadto usługi wynajmu harf oraz sprzedaży używanych instrumentów.
Resonance Harps Poland to także jedyne w Europie Autoryzowane Centrum Serwisowe Resonance Harps St. Petersburg. Właściciel firmy jest wykwalifikowanym Mistrzem Serwisu Harf Pedałowych Resonance. Odbył niezbędne szkolenie w zakresie produkcji, napraw oraz regulacji harf. Firma dysponuje własnym zapleczem maszynowym i naprawia instrumenty takich producentów jak: Resonance Harps, Lunacharsky, Lyon & Healy, Salvi Harps, Horngaher, Obermayer, Venus Harps, Erard (harfy historyczne), Aoyama, David Harps.
Jako oficjalny dystrybutor brytyjskiej firmy Bow Brand Ltd. w Polsce, Resonance Harps Poland oferuje możliwość zakupu strun bezpośrednio od światowego lidera w tej dziedzinie, w dodatku z bieżącej produkcji. Firma troszczy się o przyszłe pokolenia muzyków, dlatego prowadzi działalność edukacyjną w zakresie nauczania gry na harfie, a także sponsoruje kursy harfowe i nagrody konkursowe w tej dziedzinie.
Współpracę z firmą Resonance Harps Poland rozpoczęliśmy w czerwcu 2020 roku. Witryna firmy istniała wówczas stosunkowo krótko – niewiele ponad rok. Wstępny audyt SEO szybko pozwolił nam wyłonić jej słabe strony, a także wdrożyć rekomendacje niezbędne dla zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce. Zidentyfikowaliśmy następujące problemy do rozwiązania:
Kluczowa okazała się skuteczna i budowana od podstaw strategia reklamy w Internecie, uwzględniająca wzrost widoczności, odwiedzin oraz konwersji w witrynie.
Głównym celem podjętych przez nas działań było uzyskanie wysokich pozycji dla fraz kluczowych, które w momencie rozpoczęcia współpracy znajdowały się w rankingu Google poza TOP 50, a także zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Za cel krótkoterminowy obraliśmy sobie optymalizację poszczególnych podstron, aby stworzyć tym samym solidne podstawy do dalszego procesu pozycjonowania. W późniejszym czasie zamierzaliśmy skupić się na utrzymaniu pozycji, budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku, a także stałej analizie poszczególnych elementów witryny, wyników wyszukiwarki i czynników rankingowych, zwłaszcza pod kątem zmiany algorytmów Google.
Największym wyzwaniem okazał się wiek domeny, a w zasadzie wszystko to, co czyni ją wartościową w dłuższej perspektywie czasowej, a więc rozpoznawalność marki, jakościowe linki zwrotne, wartościowy content czy User Experience. W momencie podjęcia współpracy witryna klienta istniała nieco ponad rok, podczas gdy strony konkurencyjne pracowały na stabilne pozycje w wyszukiwarce już od kilku lat.
Nawet najlepsze próby optymalizacyjne w tak krótkim czasie mogły nie przynieść zadowalającej pozycji w rankingu, zwłaszcza w porównaniu z witrynami, na których od dawna prowadzone były działania zgodne z wytycznymi wyszukiwarki i wzbudzające zaufanie robotów.
Dużym wyzwaniem okazało się również to, że na początku współpracy klient posiadał dwa duplikaty swojej strony, a dodatkowym utrudnieniem był brak możliwości przekierowania duplikatów na główną domenę. Paginacja na produktach polecanych na stronie głównej tworzyła wewnętrzne duplikaty contentu.
Brak widoczności w wyszukiwarce na wszystkie kluczowe dla biznesu frazy wymagał podjęcia szeregu działań na wielu płaszczyznach, a podpisana początkowo umowa jedynie na okres 3 miesięcy nie ułatwiała tego zadania. Stanęliśmy w obliczu wyzwania, jakim było osiągnięcie pierwszych mierzalnych efektów w bardzo krótkim czasie.
Pozycjonowanie sklepu internetowego klienta wymagało opracowania przemyślanej, indywidualnej strategii uwzględniającej najważniejsze kwestie związane z biznesem i założeniami, jakie chcieliśmy osiągnąć. Realizacja obranej strategii wiązała się z podjęciem działań z zakresu analityki, optymalizacji technicznej strony, budowania profilu linkowego, a także nieustannego monitorowania efektów, reagowania na działania konkurencji i dostosowywania witryny do zmieniających się algorytmów.
Sklep internetowy Resonance Harps Poland znajduje się obecnie w TOP 1 na 3 kluczowe dla swojego biznesu hasła. Za największe sukcesy osiągnięte w ramach przeprowadzonych prac pozycjonerskich w okresie 2020-2021 uznajemy:
Wyrażenie kluczowe | Pozycja początkowa | Obecnie zajmowana pozycja | Wyszukiwalność |
harfa | >50 | 1 | 12100 |
harfa ceny | >50 | 2 | 880 |
harfa elektryczna | >50 | 1 | 90 |
harfa pedałowa | >50 | 1 | 70 |
Wzrost odwiedzin
TOP 10
TOP 50
Specjaliści SEMPIRE sprawnie i skutecznie podnieśli pozycje na najważniejsze wyrażenia kluczowe w naszej branży. Ich działania mocno wpłynęły na sukces naszego sklepu internetowego i są dla nas w dalszym ciągu kluczowe.
Artur Barbarowski - Właściciel
Działania SEO wymagają specjalistycznej wiedzy i dużej praktyki z zakresu technicznej optymalizacji stron internetowych, użyteczności (UX) i content marketingu. Osiągnięcie szybkich i satysfakcjonujących efektów nie byłoby jednak możliwe bez jednoczesnej współpracy z klientem i odpowiedniego budżetu przeznaczonego na marketing internetowy.
Podpisanie umowy długoterminowej pozwoliło nam dobrze rozdysponować budżet względem obranej strategii. Klient doskonale rozumiał, że pozycjonowanie nie jest wydatkiem, lecz inwestycją, ponieważ wzrost widoczności w Google przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin, a w przypadku jego branży znaczna część osób wyświetlających witrynę jest o krok od podjęcia decyzji zakupowej.
Współpraca z klientem od samego początku przebiegała bezproblemowo. Wartością dodaną serwisu były z całą pewnością dobrze zoptymalizowane strony produktowe na kluczowej kategorii. Poza tym strona zawierała w większości unikalne teksty, co miało dodatkowy wpływ na uzyskanie tak szybkich efektów. Klient od samego początku był otwarty na nasze sugestie i proponowane rozwiązania, dzięki czemu mogliśmy swobodnie realizować wszystkie założone wcześniej cele.
Pozycjonowanie jest procesem ciągłym - wymaga systematyczności w zakresie technicznej optymalizacji, linkowania oraz analiz. Podpisanie pierwszej umowy na okres 3 miesięcy było dla nas pewnym ograniczeniem, ale jednocześnie sporym wyzwaniem. W tym czasie zdążyliśmy udowodnić, że warto powierzyć nam długofalowe działania, bo tylko takie są w stanie utrzymać wypracowane wcześniej pozycje i systematycznie zwiększać zasięgi.
Kontynuujemy współpracę z firmą Resonance Harps Poland, prowadząc intensywne działania we wszystkich zaprezentowanych wyżej obszarach. Dążymy do utrzymania osiągniętych efektów i zdobywania dalszych wzrostów. Wykonujemy cykliczne analizy i raportujemy wyniki. W najbliższym czasie planujemy skupić się na promocji większej liczby kategorii i stron produktowych.
Ty też chcesz znaleźć się w ścisłej czołówce wyników Google na hasła kluczowe dla Twojego biznesu? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze Specjalistą SEM/SEO i dowiedz się, jak pozyskiwać klientów z Internetu.
Umów się na darmową i niezobowiązującą rozmowę ze Specjalistą SEMPIRE.
Ocena artykułu:
4.99 / 5 według 428 opinii