Case study SEO - pozycjonowanie nowego sklepu i wzrost ruchu organicznego o 300% - Resonance Harps Poland | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Case study SEO - pozycjonowanie nowego sklepu i wzrost ruchu organicznego o 300% - Resonance Harps Poland

Zdecydowana większość Internautów kończy eksplorowanie sieci już na pierwszej stronie wyników Google. Witryna z zerową widocznością w wyszukiwarce równie dobrze mogłaby zatem nie istnieć, nawet jeśli mowa o niszowej i specyficznej branży. W dobie cyfryzacji niemal wszystkich dziedzin naszego życia coraz więcej osób wyszukuje produkty i usługi właśnie poprzez wyszukiwarkę. W przypadku branży niszowej ma to o tyle istotne znaczenie, że większość z nich już na etapie tych poszukiwań jest zdecydowana na zakup. 

Sprawdź, jak w krótkim czasie uzyskaliśmy topowe pozycje dla ponad 80 fraz kluczowych i zwiększyliśmy ruch organiczny z Google aż o 300%, w dodatku na młodej domenie. 


O firmie Resonance Harps Poland

Resonance Harps Poland logo

Resonance Harps Poland to jedyny w Polsce autoryzowany sklep muzyczny, oficjalnie reprezentujący fabrykę Resonance w Petersburgu i zajmujący się sprzedażą harf pedałowych, haczykowych, elektrycznych oraz diatonicznych, a także strun, oryginalnych części zamiennych i niezbędnych akcesoriów. Firma świadczy ponadto usługi wynajmu harf oraz sprzedaży używanych instrumentów. 

Resonance Harps Poland to także jedyne w Europie Autoryzowane Centrum Serwisowe Resonance Harps St. Petersburg. Właściciel firmy jest wykwalifikowanym Mistrzem Serwisu Harf Pedałowych Resonance. Odbył niezbędne szkolenie w zakresie produkcji, napraw oraz regulacji harf. Firma dysponuje własnym zapleczem maszynowym i naprawia instrumenty takich producentów jak:  Resonance Harps, Lunacharsky, Lyon & Healy, Salvi Harps, Horngaher, Obermayer, Venus Harps, Erard (harfy historyczne), Aoyama, David Harps.

Jako oficjalny dystrybutor brytyjskiej firmy Bow Brand Ltd. w Polsce, Resonance Harps Poland oferuje możliwość zakupu strun bezpośrednio od światowego lidera w tej dziedzinie, w dodatku z bieżącej produkcji. Firma troszczy się o przyszłe pokolenia muzyków, dlatego prowadzi działalność edukacyjną w zakresie nauczania gry na harfie, a także sponsoruje kursy harfowe i nagrody konkursowe w tej dziedzinie. 

Problem do rozwiązania

Współpracę z firmą Resonance Harps Poland rozpoczęliśmy w czerwcu 2020 roku. Witryna firmy istniała wówczas stosunkowo krótko – niewiele ponad rok. Wstępny audyt SEO szybko pozwolił nam wyłonić jej słabe strony, a także wdrożyć rekomendacje niezbędne dla zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce. Zidentyfikowaliśmy następujące problemy do rozwiązania:

  • zerowa widoczność w wyszukiwarce na kluczowe dla biznesu frazy - start z pozycji >50 w momencie podjęcia współpracy
  • brak widoczności względem najważniejszych konkurentów (źródło: Semstorm):
    sklep.resonanceharps.pl - 0 fraz w TOP 10
    ragtime.pl - 8289 fraz w TOP 10
    sklep-muzyczny.com.pl - 20401 fraz w TOP 10
  • brak ruchu względem najważniejszych konkurentów (źródło: Semstorm):
    sklep.resonanceharps.pl - 0 sesji miesięcznie
    ragtime.pl – 72560 sesji miesięcznie
    sklep-muzyczny.com.pl – 277034 sesje miesięcznie
  • nadrobienie działań względem konkurentów ze znacznie dłuższym stażem i wysokimi pozycjami w wyszukiwarce Google

Kluczowa okazała się skuteczna i budowana od podstaw strategia reklamy w Internecie, uwzględniająca wzrost widoczności, odwiedzin oraz konwersji w witrynie. 

Cele krótko- i długoterminowe

Głównym celem podjętych przez nas działań było uzyskanie wysokich pozycji dla fraz kluczowych, które w momencie rozpoczęcia współpracy znajdowały się w rankingu Google poza TOP 50, a także zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Za cel krótkoterminowy obraliśmy sobie optymalizację poszczególnych podstron, aby stworzyć tym samym solidne podstawy do dalszego procesu pozycjonowania. W późniejszym czasie zamierzaliśmy skupić się na utrzymaniu pozycji, budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku, a także stałej analizie poszczególnych elementów witryny, wyników wyszukiwarki i czynników rankingowych, zwłaszcza pod kątem zmiany algorytmów Google. 

Wyzwania

Największym wyzwaniem okazał się wiek domeny, a w zasadzie wszystko to, co czyni ją wartościową w dłuższej perspektywie czasowej, a więc rozpoznawalność marki, jakościowe linki zwrotne, wartościowy content czy User Experience. W momencie podjęcia współpracy witryna klienta istniała nieco ponad rok, podczas gdy strony konkurencyjne pracowały na stabilne pozycje w wyszukiwarce już od kilku lat.

Nawet najlepsze próby optymalizacyjne w tak krótkim czasie mogły nie przynieść zadowalającej pozycji w rankingu, zwłaszcza w porównaniu z witrynami, na których od dawna prowadzone były działania zgodne z wytycznymi wyszukiwarki i wzbudzające zaufanie robotów. 

Dużym wyzwaniem okazało się również to, że na początku współpracy klient posiadał dwa duplikaty swojej strony, a dodatkowym utrudnieniem był brak możliwości przekierowania duplikatów na główną domenę. Paginacja na produktach polecanych na stronie głównej tworzyła wewnętrzne duplikaty contentu.

Brak widoczności w wyszukiwarce na wszystkie kluczowe dla biznesu frazy wymagał podjęcia szeregu działań na wielu płaszczyznach, a podpisana początkowo umowa jedynie na okres 3 miesięcy nie ułatwiała tego zadania. Stanęliśmy w obliczu wyzwania, jakim było osiągnięcie pierwszych mierzalnych efektów w bardzo krótkim czasie. 

Podjęte działania

Pozycjonowanie sklepu internetowego klienta wymagało opracowania przemyślanej, indywidualnej strategii uwzględniającej najważniejsze kwestie związane z biznesem i założeniami, jakie chcieliśmy osiągnąć. Realizacja obranej strategii wiązała się z podjęciem działań z zakresu analityki, optymalizacji technicznej strony, budowania profilu linkowego, a także nieustannego monitorowania efektów, reagowania na działania konkurencji i dostosowywania witryny do zmieniających się algorytmów.

Analityka

  • Wewnętrzny audyt SEO strony klienta pod kątem najważniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie
  • Analizy popularnych wyrażeń kluczowych w oparciu o ich wyszukiwalność, analizę witryn konkurencyjnych oraz trendy
  • Analiza pliku robots.txt pod kątem blokowania istotnych zasobów strony
  • Analiza strony w Google Search Console pod kątem błędów krytycznych związanych z indeksacją strony
  • Analiza jakości i liczby odnośników do strony klienta

SEO-optymalizacja

  • Optymalizacja meta-tagów: title oraz meta description
  • Analiza i optymalizacja wizytówki GMF klienta
  • Duplikaty strony klienta zabezpieczone przed indeksowaniem
  • Utworzenie nowej podstrony poświęconej serwisowi harf
  • Instalacja narzędzi Google Analytics i Google Search Console, aby monitorować statystyki strony internetowej
  • Wdrożenie danych rejestrowych i kontaktowych do globalnej stopki w serwisie
  • Wdrożenie danych strukturalnych
  • Zabezpieczenie przed indeksacją duplikatów wewnętrznych, stron koszyka, logowania i wyszukiwania
  • Optymalizacja wybranych nagłówków pod kątem najtrudniejszych wyrażeń kluczowych
  • Zgłoszenie sitemapy witryny do Google Search Console

Treści

  • Rozbudowa contentu na stronie głównej i kluczowych kategoriach
  • Wykorzystanie wartościowych treści z duplikatów do rozbudowy contentu na głównej stronie klienta

Linki

  • Publikacja linków podnoszących wartość strony dla wyszukiwarek
  • Monitorowanie liczby i jakości odnośników do strony
  • Analiza profilu linków przychodzących

Dalsze analizy i nowe plany

  • Analizy konkurencji na potrzeby planowania dalszych prac w kierunku pozycjonowania serwisu
  • Bieżące monitorowanie postępów i podtrzymywanie uzyskanych efektów
  • Promocja większej liczby kategorii w sklepie

Osiągnięte efekty

Sklep internetowy Resonance Harps Poland znajduje się obecnie w TOP 1 na 3 kluczowe dla swojego biznesu hasła. Za największe sukcesy osiągnięte w ramach przeprowadzonych prac pozycjonerskich w okresie 2020-2021 uznajemy:

  • wprowadzenie do ścisłej czołówki bardzo prestiżowych fraz kluczowych o wysokiej konkurencyjności,
  • 83 frazy w TOP 10,
  • 5-krotny wzrost liczby fraz w TOP 10 rok do roku,
  • wzrost odwiedzin o 300%.

Poprawa pozycji poszczególnych fraz w wynikach wyszukiwania

Wyrażenie kluczowePozycja początkowaObecnie zajmowana pozycjaWyszukiwalność
harfa>50112100
harfa ceny>502880
harfa elektryczna>50190
harfa pedałowa>50170

Wzrost odwiedzin

case study seo wzrost odwiedzin
Wzrost ruchu organicznego z Google

TOP 10

case study wzrost liczby fraz top 10
Wzrost liczby fraz w TOP 10

TOP 50

case study wzrost liczby fraz top 50
Wzrost liczby fraz w TOP 50

 

Specjaliści SEMPIRE sprawnie i skutecznie podnieśli pozycje na najważniejsze wyrażenia kluczowe w naszej branży. Ich działania mocno wpłynęły na sukces naszego sklepu internetowego i są dla nas w dalszym ciągu kluczowe.

Artur Barbarowski - Właściciel

Podsumowanie

Działania SEO wymagają specjalistycznej wiedzy i dużej praktyki z zakresu technicznej optymalizacji stron internetowych, użyteczności (UX) i content marketingu. Osiągnięcie szybkich i satysfakcjonujących efektów nie byłoby jednak możliwe bez jednoczesnej współpracy z klientem i odpowiedniego budżetu przeznaczonego na marketing internetowy

Budżet

Podpisanie umowy długoterminowej pozwoliło nam dobrze rozdysponować budżet względem obranej strategii. Klient doskonale rozumiał, że pozycjonowanie nie jest wydatkiem, lecz inwestycją, ponieważ wzrost widoczności w Google przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin, a w przypadku jego branży znaczna część osób wyświetlających witrynę jest o krok od podjęcia decyzji zakupowej. 

Współpraca

Współpraca z klientem od samego początku przebiegała bezproblemowo. Wartością dodaną serwisu były z całą pewnością dobrze zoptymalizowane strony produktowe na kluczowej kategorii. Poza tym strona zawierała w większości unikalne teksty, co miało dodatkowy wpływ na uzyskanie tak szybkich efektów. Klient od samego początku był otwarty na nasze sugestie i proponowane rozwiązania, dzięki czemu mogliśmy swobodnie realizować wszystkie założone wcześniej cele. 

Czas

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym - wymaga systematyczności w zakresie technicznej optymalizacji, linkowania oraz analiz. Podpisanie pierwszej umowy na okres 3 miesięcy było dla nas pewnym ograniczeniem, ale jednocześnie sporym wyzwaniem. W tym czasie zdążyliśmy udowodnić, że warto powierzyć nam długofalowe działania, bo tylko takie są w stanie utrzymać wypracowane wcześniej pozycje i systematycznie zwiększać zasięgi.

Plany

Kontynuujemy współpracę z firmą Resonance Harps Poland, prowadząc intensywne działania we wszystkich zaprezentowanych wyżej obszarach. Dążymy do utrzymania osiągniętych efektów i zdobywania dalszych wzrostów. Wykonujemy cykliczne analizy i raportujemy wyniki. W najbliższym czasie planujemy skupić się na promocji większej liczby kategorii i stron produktowych. 

Ty też chcesz znaleźć się w ścisłej czołówce wyników Google na hasła kluczowe dla Twojego biznesu? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze Specjalistą SEM/SEO i dowiedz się, jak pozyskiwać klientów z Internetu. 

Umów się na darmową i niezobowiązującą rozmowę ze Specjalistą SEMPIRE.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.99 / 5 według 428 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.