Open Rate (OR) co to jest - współczynnik otwarć, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Open Rate (OR) - współczynnik otwarć, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Open Rate?
Co to jest Open Rate?

Open Rate (OR) to wskaźnik wyświetleń wiadomości na urządzeniach odbiorców wobec wszystkich wysłanych wiadomości, wyrażony w procentach. Jest on jedną z podstawowych statystyk, wskazujących na efektywność wysłanej kampanii email marketingowej.

Nazwa Open Rate często używana jest zamiennie z polskim określeniem – współczynnik otwarć. 
Najważniejsze czynniki, które wpływają na współczynnik otwarć wiadomości e-mail to:

  • związek z grupą docelową,
  • treść wiadomości,
  • jakość listy subskrybentów,
  • czas wysłania wiadomości,
  • temat wiadomości.

OR najczęściej wyrażany jest w procentach. Aby go obliczyć, należy podzielić liczbę subskrybentów, którzy otworzyli wiadomość e-mail, przez całkowitą liczbę subskrybentów, a następnie pomnożyć ten wynik przez 100%.

Sprawdź również: co to jest e-mail marketing, co to jest marketing internetowy, co to jest konwersja

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia Open Rate - współczynnik otwarć
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.