E-E-A-T i YMYL w SEO – jak zoptymalizować treści? Poradnik | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

E-E-A-T i YMYL w SEO – jak zoptymalizować treści, aby zbudować zaufanie? Poradnik

Zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google są tak dynamiczne, że aby móc konkurować o topowe pozycje, trzeba bez przerwy śledzić nowinki z branży SEO. W historii zdarzały się ogromne aktualizacje, które wywracały strategię pozycjonowania do góry nogami, zmieniając listę priorytetów i wymagań wobec stron internetowych.

Google nieustannie rozwija swoją wyszukiwarkę, aby dostarczała najlepszych jakościowo wyników swoim użytkownikom. Mówi się, że wprowadzane jest nawet kilka drobnych zmian dziennie, aby usprawnić jej działanie.

E-E-A-T i YMYL to pojęcia, które musisz znać, aby zrozumieć sposób, w jaki Google ocenia Twoją stronę internetową. Ta ocena jest bardzo ważna, ponieważ wpływa na Twój ranking i widoczność w wynikach wyszukiwania.

Dzięki temu poradnikowi dowiesz się:

  • co to są kryteria E-E-A-T i jak wpływają na Twoją witrynę,
  • dlaczego Google wprowadziło aktualizację i zamieniło E-A-T w E-E-A-T,
  • w jaki sposób dostosować stronę do konkretnych wytycznych wyszukiwarki w zakresie E-E-A-T,
  • czym są strony YMYL i dlaczego Google ocenia je szczególnie dokładnie, 
  • o czym należy pamiętać przy optymalizacji SEO stron pod kątem E-E-A-T i YMYL.

Wyszukiwarkę Google cechuje nieprzewidywalna zmienność warunków, która wymaga od specjalistów SEO szybkich reakcji i dostosowania strategii. Na tak burzliwych wodach marketingu internetowego, trudno utrzymać się na powierzchni, a jeszcze trudniej wysunąć się na pozycję lidera.

Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować stronę www i zależy Ci na sprawnym wdrażaniu koncepcji E-E-A-T, zdaj się na pomoc specjalistów SEMPIRE, którzy sprawnie nawigują pośród coraz to nowszych aktualizacji Google. 

Umów się na bezpłatną konsultację już teraz!

EEAT i YMYL - czym są i jaki mają wpływ na SEO?

Co to jest E-E-A-T?

Do niedawna mówiło się o EAT jako kryteriach oceny stosowanej w przypadku treści umieszczanej na stronach internetowych. Dotyczą one aspektów związanych z jakością publikowanych tekstów i wartością samej strony. Zostały stworzone dla testerów sprawdzających działanie algorytmów Google, w celu udoskonalenia wyników wyszukiwania. 

15 grudnia 2022 roku Google poinformował, że E-A-T zyskał dodatkowe E, odnoszące się do doświadczenia (ang. experience).

Aktualnie koncepcja ta to E-E-A-T, inaczej „podwójny E-A-T”, i stanowi część zaktualizowanych wytycznych dla testerów wyszukiwarki

E-E-A-T to akronim, który powstał z pierwszych liter następujących wyrazów:

  • Experience — doświadczenie, praktyczna znajomość tematu
  • Expertise – ekspertyza, wiedza specjalistyczna
  • Authority – autorytet
  • Trust – zaufanie, wiarygodność

E-E-A-T to wskaźnik, który jest efektem patrzenia na ogólną jakości strony przez wyszukiwarkę Google. Optymalizacja strony pod kątem SEO (Search Engine Optimization) powinna mieć na uwadze wymagania, na które zwracają testerzy kalifornijskiego giganta.

Experience — doświadczenie

Doświadczenie (ang. experience) firmy w branży lub konkretnej tematyce pozwala na tworzenie wartościowych, rzetelnych tekstów. Dzięki znajomości zagadnienia od strony praktycznej wiedza na jego temat jest zdecydowanie szersza, bardziej fachowa i profesjonalna. Dostarcza wyższą wartość dodaną niż informacje oparte tylko na teorii. Dzięki temu treści tworzone w oparciu o doświadczenie są bardziej użyteczne dla odbiorców. Lepiej rozwiązują ich problemy. 

Expertise — wiedza specjalistyczna

Ekspertyza (ang. expertise) przejawia się w treści publikowanej na stronie. Często osoby obeznane z danym zagadnieniem używają języka, który nie jest typowy dla laików. Bycie specjalistą nie jest tylko kwestią wizerunku, ale również kwalifikacji w danej dziedzinie. Aspekt ten odnosi się również do przydatności tekstów zawartych na stronie, które powinny odwoływać się do intencji użytkownika (user intent), być merytoryczne i przygotowane kompleksowo.

Authoritativeness — siła autorytetu

Autorytet (ang. authority) w danej dziedzinie możesz uzyskać przez swoje doświadczenie i dłuższą obecność w branży. Pisząc dobrej jakości teksty i posiadając wysoki autorytet w danej dziedzinie, w naturalny sposób będziesz pozyskiwać wartościowe linkowanie do strony. W tym przypadku link building i autorytet strony napędzają się nawzajem.

Trust — wiarygodność

Wiarygodność (ang. trust) strony buduje się na różne sposoby. Jest to aspekt, który objawia się w transparentności twórcy strony i osób publikujących na niej treści. Wpływają na nie oceny i informacje o autorach i samej stronie. Ułatwienie komunikacji z użytkownikami strony również jest dużym czynnikiem wpływającym na zaufanie. Jego wymiarem jest także bezpieczeństwo witryny.

Jak E-E-A-T wpływa na SEO i ranking Twojej strony w wyszukiwarce internetowej?

Oddziaływanie wytycznych EEAT na SEO jest pośrednie, ale jego wpływ można łatwo zauważyć. Kryteria te zostały stworzone, aby ujednolicić podejście testerów Google (ludzi, nie robotów). Opinie testerów wydawane na podstawie wskazań EEAT nie mają wpływu na ranking jednej strony. Odwołują się one do oceny działania algorytmów Google. 

Ma to na celu doprecyzowanie działania wyszukiwarki Google, aby roboty oceniały strony w podobny sposób, jak testerzy posiadający wytyczne EEAT. Bo to właśnie testerzy, a nie roboty Google, sprawdzają treści pod kątem doświadczenia, ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności.

EEAT czynnik rankingowy google
Informacja na temat oceniania wskaźnika E-A-T przez algorytm wyszukiwarki
Źródło: Danny Sullivan (@dannysullivan) / Twitter

Wytyczne te nie są wgrane w algorytm, a więc poszczególne kryteria nie są oceniane automatycznie. Nie są znane dokładne zasady, w jaki sposób testerzy punktują poziom spełnienia przez stronę składowych tej koncepcji. Dlatego E-E-A-T nie jest konkretnym, łatwym do zmierzenia wskaźnikiem. Bez wątpienia jednak wpływa znacząco na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. 

Wpływ E-E-A-T na ranking:

E-E-A-T → Tester Google → Algorytm → Twoja strona

Dlaczego demonstrowanie E-E-A-T jest ważne?

Google od bardzo dawna toczy batalię z fake newsami, dezinformacją i szkodliwymi materiałami publikowanymi w internecie. Łatwość publikowania treści online często sprawia, że na stronach www pojawiają się teksty niezgodne z prawdą, powielające błędne informacje lub niesprawdzone i niepoparte żadną naukową teorią. Wprowadzenie koncepcji E-E-A-T stanowi wsparcie w tej walce. 

Kryteria wchodzące w skład E-E-A-T są ważne dla SEO z tego samego powodu, z którego ważny jest content marketing. Google docenia treść wysokiej jakości, dlatego kryteria te zostały stworzone, aby testerzy oceniający działanie algorytmu wiedzieli, jakimi wartościami się kierować podczas określania, czy zaprezentowane na stronie teksty są rzeczywiście na odpowiednim poziomie.

Podążanie za E-E-A-T jest ważne, ponieważ:

  • zwiększa wiarygodność strony,
  • buduje wizerunek eksperta w branży,
  • udowadnia autentyczność strony,
  • wpływa na ocenę jakościową i pozycjonowanie stron z kategorii YMYL,
  • oznacza holistyczne podejście do pozycjonowania stron internetowych i content marketingu,
  • naturalnie buduje pozytywny wizerunek firmy.

Jak algorytm Google ocenia doświadczenie, specjalistyczną wiedzę, siłę autorytetu i wiarygodność strony?

W 2017 roku przeprowadzono ponad 200 tysięcy eksperymentów, które przyczyniły się do 2 400 zmian w algorytmie Google.

W wydanym w 2019 roku dokumencie How Google Fights Disinformation (jak Google walczy z dezinformacją) twórcy wyszukiwarki przybliżyli sposób, w jaki algorytmy oceniają stronę pod względem kryteriów E-A-T: starają się robić to jak ludzie, dzięki danym zgromadzonym przez testerów.

Ocena EAT Google
Informacja Google o tym, jak oceniają E-A-T strony
Źródło: How Google Fights Disinformation

Właściciele najbardziej popularnej wyszukiwarki na świecie uchyli rąbka tajemnicy, pisząc o działaniu algorytmu. Zaznaczyli, że jako najlepszym sygnałem skorelowanym z wymiarami E-A-T jest PageRank strony. Buduje się go, tworząc wartościowy profil linkowania. 

Na koniec 2022 roku do trzech kryteriów dodano kolejne: experience. Zmiana ta miała na celu jeszcze bardziej usprawnić proces oceniania tekstów na stronach internetowych, aby recenzje ze strony testerów były spójne i możliwie jak najbardziej obiektywne. 

enlightenedZAPAMIĘTAJ!

Algorytm Google nie jest w stanie konkurować z oceną E-E-A-T strony nadaną przez człowieka. Szuka sygnałów, które twórcy wyszukiwarki w wyniku wielu badań określają jako skorelowane z tymi wartościami.

Czym są strony YMYL?

Skrót YMYL rozwija się jako „Your Money or Your Life”, czyli „Pieniądze albo życie”. Hasło to odnosi się do witryn, które przedstawiają wrażliwe, bardzo ważne informacje dla zdrowia lub finansów użytkowników. Google szczególnie zwraca na nie uwagę po tak zwanym Medic Update z sierpnia 2018 roku, kiedy wskaźnik E-A-T znacząco wpłynął na pozycjonowanie witryn tego typu.

Żeby nie narażać dobrostanu swoich użytkowników, Google stara się dostarczyć im odpowiednie wyniki. Cechuje je jakość i rzetelność informacji, które nie wpłyną negatywnie na życie odbiorcy.

Przykłady stron YMYL

Użytkownicy wykorzystują wyszukiwarkę Google do szukania informacji na każdy temat, również tych bardzo ważnych, dotyczących ich zdrowia czy finansów. Wystarczy wpisać jakiś objaw w wyszukiwarkę, aby przekonać się, ile podpowiedzi i podobnych zapytań jesteś w stanie uzyskać. 

Podpowiedzi wyszukiwania Google
Propozycje wyszukiwania dla hasła „ból”
Źródło: Google

Strony YMYL o wysokiej odpowiedzialności i ryzyku społecznej szkodliwości mogą przyjmować różne formy. Są to na przykład:

  • Strony medyczne — strony, na których znajdują się informacje na temat chorób, ich objawów, sposobów leczenia i prewencji.
  • Strony finansowe — strony, na których znajdują się informacje na temat inwestycji, kredytów, pożyczek, oszczędności, emerytur i innych produktów finansowych.
  • Strony prawne — strony, na których znajdują się informacje na temat prawa, procedur prawnych, usług prawnych oraz innych kwestii powiązanych z prawem.
  • Strony związane z edukacją — strony, na których znajdują się informacje na temat edukacji, szkół, uczelni, programów nauczania i innych kwestii związanych z nauką i rozwojem.
  • Strony związane z żywnością — strony, na których znajdują się informacje na temat wartości odżywczych, składu, jakości i bezpieczeństwa produktów spożywczych.
  • Strony związane z podróżami — strony, na których znajdują się informacje na temat miejsc do odwiedzenia, sposobów podróżowania, zasad wjazdu i wyjazdu z kraju oraz innych kwestii związanych z podróżami.
  • Strony związane z zatrudnieniem — strony, na których znajdują się informacje na temat rynku pracy, szkoleń, karier, rekrutacji i innych kwestii związanych z zatrudnieniem.
  • Strony związane z bezpieczeństwem — strony, na których znajdują się informacje na temat bezpieczeństwa w miejscu pracy, w domu, na drodze, w podróży i innych kwestii związanych z bezpieczeństwem.
  • Strony związane z technologią — strony, na których znajdują się informacje na temat nowych technologii, urządzeń elektronicznych, oprogramowania, bezpieczeństwa w internecie, cyberbezpieczeństwa i innych kwestii związanych z nowymi technologiami.
  • Strony związane z nieruchomościami — strony, na których znajdują się informacje na temat rynku nieruchomości, kupna i sprzedaży mieszkań, wynajmu, przepisów dotyczących mieszkań, remontów i innych kwestii związanych z mieszkaniami.

Jakie znaczenie ma E-E-A-T dla stron YMYL?

Wskaźnik E-E-A-T ma szczególne znaczenie dla zawartości stron YMYL, ponieważ to one mogą potencjalnie wpłynąć na szczęście, zdrowie, stabilność finansową lub bezpieczeństwo danej osoby.

Użytkownik czytający treść wprowadzającą w błąd na temat układania puzzli ryzykuje mniej od osoby czytającej o szkodliwych sposobach na szybkie odchudzanie.

Dlatego w przypadku tematyki, która może mieć wpływ na zdrowie, bezpieczeństwo i finanse czytelników, sprawdzanie treści pod kątem E-E-A-T jest szczególnie istotne.

Różne typy stron YMYL a kryteria E-E-A-T

Warto odnosić zasady E-E-A-T do swojej strony internetowej w przypadku każdej branży. Jednak, jeśli prowadzisz witrynę związaną z medycyną, ubezpieczeniami, pożyczkami i finansami lub innymi ważnymi dla życia i zdrowia aspektami, musisz szczególnie pamiętać o tym, aby Twoje treści były oparte na doświadczeniu, specjalistycznej wiedzy, autorytecie i zaufaniu.

W zależności od rodzaju strony YMYL, warto zwracać uwagę na inne drobne kwestie, które mogą mieć wpływ na ostateczną ocenę strony pod kątem E-E-A-T.

  • Strony medyczne — treści na stronach medycznych powinny być pisane przez ekspertów w danej dziedzinie, takich jak lekarze, pielęgniarki lub naukowcy medyczni lub osoby z odpowiednim wykształceniem i wiedzą z tego zakresu. Wszelkie informacje muszą być poparte badaniami naukowymi lub dowodami klinicznymi. Na takich stronach warto umieszczać informacje o autorach i ich kwalifikacjach.
  • Strony finansowe —  teksty umieszczone na stronach finansowych powinny zawierać informacje od ekspertów w dziedzinie finansów, takich jak doradcy finansowi, analitycy lub specjaliści ds. podatkowych. Zawarte w treściach informacje powinny być zgodne z najnowszymi przepisami i normami branżowymi, a autorzy treści powinni mieć stosowne kwalifikacje i doświadczenie.
  • Strony prawne — tworzenie treści na strony prawne jest bardzo wymagającym procesem. Zawarte na nich treści powinny być tworzone w oparciu o wiedzę ekspertów w dziedzinie prawa, takich jak adwokaci, notariusze lub radcy prawni. Treści muszą być zgodne z aktualnymi przepisami prawa, a autorzy powinni posiadać stosowne kwalifikacje i doświadczenie. Ważne jest aktualizowanie wpisów, aby zapewnić czytelnikom tylko aktualne informacje, które nie wprowadzą ich w błąd.
  • Strony związane z edukacją — strony związane z edukacją powinny zawierać informacje od ekspertów w danej dziedzinie, takich jak nauczyciele lub wykładowcy, a także inni przedstawiciele tej branży ze stosowną wiedzą. Treści powinny być zgodne z najnowszymi standardami edukacyjnymi. W celu podniesienia rangi strony i poprawy jej autorytetu warto zadbać o prezentację autorów treści i ich kwalifikacji.
  • Strony związane z żywnością — jedzenie odgrywa bardzo ważną rolę w życiu ludzi, dlatego strony związane z żywnością powinny zawierać informacje od ekspertów w dziedzinie żywienia, takich jak dietetycy lub naukowcy zajmujący się żywnością. Treści powinny być poparte badaniami naukowymi lub innymi dowodami naukowymi. Należy sprawdzać aktualność informacji przy tworzeniu treści i posługiwać się tylko wynikami najnowszych badań z danego zagadnienia.
  • Strony związane z podróżami — strony związane z podróżami powinny zawierać informacje od ekspertów w dziedzinie podróży, takich jak specjaliści ds. turystyki lub podróży. Treści powinny być zgodne z najnowszymi trendami i normami branżowymi, a autorzy powinni posiadać stosowne kwalifikacje i doświadczenie. Przedstawiane na nich wiadomości powinny być zgodne z prawdą i nie mogą wprowadzać nikogo w błąd. 
  • Strony związane z zatrudnieniem — witryny związane z zatrudnieniem powinny zawierać rzetelne informacje, tworzone w oparciu o aktualne informacje i wiedzę ekspertów w dziedzinie rekrutacji lub HR, takich jak specjaliści ds. rekrutacji lub specjaliści ds. kadr czy zasobów ludzkich. Treści powinny być profesjonalne i dostarczać faktycznej wartości dodanej. Warto tutaj zwracać dużą uwagę na to, czy dostępne na stronie teksty mogą rozwiązać faktyczny problem czytelnika. 
  • Strony związane z bezpieczeństwem — na stronach internetowych dotyczących bezpieczeństwa powinny być umieszczane wartościowe i rzetelne treści. Muszą być one zgodne z aktualnymi przepisami i normami branżowymi. Warto posługiwać się autorytetem, dlatego teksty mogą być tworzone przez ekspertów, takich jak specjaliści ds. ochrony, policjanci lub strażacy. Można również zawierać w tekstach cytaty przedstawicieli sektora bezpieczeństwa. 
  • Strony związane z technologią — nowoczesne technologie mają znaczący wpływ na nasze życie. Dlatego właśnie strony związane z tą tematyką zaliczane są do YMYL. Informacje dostępne na nich powinny być tworzone z wykorzystaniem wiedzy ekspertów w danej dziedzinie, takich jak programiści lub specjaliści ds. bezpieczeństwa informatycznego. Pod uwagę należy brać aktualne wytyczne i normy branżowe, aby nie przekazywać czytelnikom zdezaktualizowanych informacji. 
  • Strony związane z nieruchomościami — strony związane z branżą nieruchomości powinny zawierać informacje od ekspertów w tej dziedzinie, takich jak agenci nieruchomości lub specjaliści ds. wyceny nieruchomości. W treściach przedstawiana powinna być aktualna sytuacja na rynku mieszkań oraz innych nieruchomości. Warto tutaj posłużyć się autorytetem osoby związanej z branżą i posiadającej odpowiednie kwalifikacje oraz wiedzę praktyczną.

Jak poprawić E-E-A-T dla strony YMYL i nie tylko? Kompletny poradnik

Aby poprawić E-E-A-T dla strony YMYL oraz innych stron internetowych, warto stosować się do kilku prostych zasad. Zostały one zaprezentowane poniżej, aby ułatwić Ci przygotowywanie tekstów, które będą doskonale wpisywać się w kryteria Google i pozwolą Ci zdobyć zaufanie testerów wyszukiwarki oraz czytelników.

Monitoruj i moderuj treść dodawaną przez użytkowników

Jeśli posiadasz w obrębie swojej witryny user generated content, czyli treści tworzone przez użytkowników, powinieneś je monitorować. Sprawdzanie i moderowanie treści, które użytkownicy dodają na Twoją stronę, pozwoli na uniknięcie publikowania wpisów nieprawdziwych i szkodliwych dla Twojej reputacji.

Jest to bardzo ważne, ponieważ wprowadzanie odbiorców strony w błąd, przedstawianie niepopartych doświadczeniem i wiedzą fachową informacji oraz powoływanie się na mało rzetelne źródła negatywnie wpłynie na ocenę Twojej strony przez Google. 

Aby to osiągnąć, należy opracować jasne zasady publikacji, zautomatyzować proces moderacji za pomocą narzędzi AI, regularnie sprawdzać dodawane treści, współpracować z moderującą społecznością oraz wprowadzić system zgłaszania nieodpowiednich wpisów. Szybkie reagowanie na naruszenia zasad pomoże utrzymać wysoką jakość treści i zaufanie do strony.

Nie publikuj fake newsów

Google dba o to, aby informacje, które dostarcza odbiorcom w SERP-ach, były zgodne z prawdą i zawierały tylko potwierdzone informacje.

W erze dezinformacji, niebezpieczeństwo publikacji fałszywych wiadomości jest ogromne. Dodanie takiej treści na Twojej stronie może znacznie wpłynąć na Twoją reputację i wiarygodność, co z kolei wpłynie negatywnie na E-E-A-T. Stracisz tym samym autorytet w oczach testerów Google, a także swoich odbiorców, którzy w przypadku fake newsów poczują się oszukani i rozczarowani. 

Publikowanie błędnych informacji wpłynie na Twoją pozycję w rankingu Google, a także na zaufanie ze strony klientów. Może przyczynić się do utraty lojalnych odbiorców — gdy dowiedzą się, że na Twojej stronie pojawiają się niepoprawne i wprowadzające w błąd informacje, pójdą szukać odpowiedzi na swoje pytania gdzieś indziej. 

Bazuj na wartościowych, wiarygodnych źródłach

Podczas pisania tekstów może się wydawać, że dany temat jest prosty i nie wymaga dogłębnego researchu. Pamiętaj jednak, że strony typu YMYL mogą mieć rzeczywisty wpływ na samopoczucie, zdrowie, finanse i bezpieczeństwo odbiorców. Dlatego zawsze szukaj informacji na stronach o odpowiedniej renomie.

Korzystanie z wartościowych, wiarygodnych źródeł jest kluczowe dla zademonstrowania E-E-A-T. Sprawdź, czy Twoje źródła są aktualne i zgodne z obecnymi standardami w danej dziedzinie. Upewnij się, że przepisy prawne lub finansowe dotyczą kraju, o którym piszesz w tekście, aby nie podać błędnych informacji.

Starannie wybieraj źródła, takie jak recenzowane publikacje naukowe, artykuły specjalistów czy oficjalne statystyki. Odwołuj się do stron o ugruntowanej pozycji w danej dziedzinie, a także przytaczaj różnorodne perspektywy, aby przedstawić pełny obraz danego zagadnienia.

Bądź transparentny

Ujawnianie informacji na temat firmy, autorów treści i celów Twojej działalności pomaga w budowaniu zaufania użytkowników i poprawia E-E-A-T strony. Dostarczaj informacji o Twojej firmie, misji i wartościach, a także o autorach, którzy piszą teksty na Twojej stronie.

Przedstawiaj aktualizacje z życia firmy, udostępniaj ważne informacje, np. o współpracach z innymi przedsiębiorstwami. Postaraj się, aby Twoi odbiorcy mieli dostęp do jak największej ilości informacji o Twojej firmie i nie musieli szukać ich w innych źródłach. 

Utwórz podstrony dla autorów treści

Korzystanie ze specjalistycznej wiedzy ma naprawdę duży wpływ na E-E-A-T. Warto inwestować w profesjonalne usługi copywriterów z odpowiednim doświadczeniem i naprawdę dobrą znajomością tematu, aby nie popełniać błędów i uniknąć nieporozumień. 

Żeby jeszcze lepiej podkreślić wartość swoich tekstów, warto przygotować podstrony dla autorów treści, które pozwolą przedstawić ich doświadczenie, wykształcenie oraz osiągnięcia, co wpłynie na postrzeganie ich jako ekspertów w danej dziedzinie.

Dodatkowo, umożliwią czytelnikom nawiązanie większej łączności z autorami i zrozumienie ich perspektyw. W efekcie, taka prezentacja zwiększy zaufanie odwiedzających do publikowanych treści, co przełoży się na lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Powszechnie znanym faktem w branży SEO jest to, że wartościowe linki zwrotne pomagają w budowaniu autorytetu strony internetowej i zwiększają jej wiarygodność zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i dla czytelników. Link building ma również wpływ na E-E-A-T. 

Zdobywając odnośniki z naprawdę wartościowych i uznanych w Twojej branży stron internetowych, pokazujesz testerom, robotom sieciowym i użytkownikom, że Twoja witryna ma znaczenie. Wzmocnisz tym samym PageRank strony i jednocześnie podkreślisz stosowanie się do kryteriów E-E-A-T. Jeśli autorytety w branży polecają Twoją stronę, oznacza to, że jest ona wysokiej jakości i godna zaufania. 

Zdobywaj odnośniki z wiarygodnych stron o odpowiedniej renomie. Zadbaj też o to, aby do Twojej strony nie linkowały podejrzane witryny niskiej jakości. 

Pozbądź się treści niskiej jakości

Thin content to treści o niskiej wartości merytorycznej, powtarzające się lub mające niewiele informacji. Wpływają one negatywnie na jakość strony i jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Aby usunąć treści niskiej jakości, przeprowadź audyt swojej strony i zidentyfikuj materiały, które nie spełniają standardów jakości. Następnie zdecyduj, które z nich powinny zostać usunięte, a które ulepszone poprzez dodanie wartościowych informacji, przykładów czy źródeł.

Dążenie do publikowania wysokiej jakości treści zwiększy zaufanie użytkowników do Twojej strony i poprawi jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dodaj i aktualizuj stronę „O nas”

Strona "O nas" to jedna z pierwszych stron, które użytkownicy odwiedzają, aby dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, jej celach, misji i wizji. Upewnij się, że jest ona aktualna i zawiera informacje na temat Twojej firmy, jej historii i wartości.

Przedstaw na niej informacje o założycielach, zespole, ich doświadczeniu i kwalifikacjach. Dodaj także sukcesy firmy, ważne osiągnięcia czy wyróżnienia. Regularne aktualizacje tej sekcji sprawią, że informacje zawsze będą świeże, odzwierciedlając bieżący stan Twojego przedsiębiorstwa.

Dobrze zaprojektowana i aktualna strona "O nas" ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia E-E-A-T, ponieważ zwiększa zaufanie użytkowników, co przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania i większe zainteresowanie ofertą.

Zadbaj o łatwy kontakt

Zadbanie o łatwy kontakt z użytkownikami jest istotne dla zwiększenia E-E-A-T na stronie internetowej. Umożliwienie czytelnikom szybkiego i prostego nawiązania komunikacji z Tobą czy Twoją firmą sprawia, że strona staje się bardziej wiarygodna i przyjazna dla użytkowników.

Aby zapewnić łatwy kontakt, umieść na stronie czytelne i łatwo dostępne informacje kontaktowe, takie jak adres e-mail, numer telefonu czy formularz kontaktowy. Możesz również dodać linki do profili na portalach społecznościowych, co pozwoli użytkownikom śledzić Twoją działalność i nawiązać kontakt w preferowany przez nich sposób.

Rozważ także dodanie sekcji FAQ, która pomoże odwiedzającym szybko znaleźć odpowiedzi na najbardziej popularne pytania. Regularne aktualizowanie tej sekcji ułatwi komunikację i pozwoli skupić się na bardziej indywidualnych zapytaniach.

Linkuj do źródeł informacji

Linkowanie do wartościowych źródeł informacji, które potwierdzają Twoją wiedzę na dany temat, jest jednym z kluczowych czynników wpływających na poziom E-E-A-T Twojej strony. Dzięki temu, że odwołujesz się do rzetelnych źródeł, pokazujesz użytkownikom, że Twoje treści są oparte na solidnych fundamentach, co zwiększa ich wiarygodność.

Dodatkowo, udostępnianie informacji skąd pochodzą dane wiadomości, pozwoli Ci uniknąć podejrzeń ze strony czytelników, że przywłaszczasz sobie cudzą wiedzę. Takie postępowanie pozytywnie wpłynie na ocenę strony pod kątem E-E-A-T oraz podniesie jej wiarygodność w oczach robotów i czytelników. 

Chwal się osiągnięciami

Jeśli Twoja firma osiągnęła jakieś znaczące sukcesy, za które otrzymała nagrody, wyróżnienia albo pojawiła się w mediach — chwal się tym na swojej stronie. Przygotuj odpowiednią sekcję w zakładce “O nas” lub specjalny landing page, aby podkreślić swoje osiągnięcia branżowe. 

Możesz chwalić się osiągnięciami całej firmy, a także poszczególnych pracowników, jeśli zdobyli oni wyróżnienia lub nagrody za pracę w Twoim przedsiębiorstwie. Ważne też są pozytywne opinie i pochwały od zadowolonych klientów.
Ogłaszanie sukcesów sprawi, że będziesz skutecznie budować zaufanie użytkowników i pokażesz, że Twoja firma ma rzeczywisty wpływ na swoją branżę. Taka pozytywna opinia o Twojej marce przekłada się na wyższy poziom E-E-A-T.

Pozycjonowanie stron internetowych zgodnie z kryteriami E-E-A-T

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga przestrzegania wielu istotnych zasad, które bezpośrednio lub pośrednio wpływają na pozycję w SERP-ach. Chociaż E-E-A-T nie jest sprecyzowanym czynnikiem rankingowym, to jednak Google przyznaje, że ocena tych kryteriów przez testerów jakości ma duży wpływ na postrzeganie stron www przez roboty wyszukiwarki.

Wiele z wytycznych E-E-A-T jest mocno związana z zasadami tworzenia dobrego, wartościowego contentu, który odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu stron internetowych.

Dlatego im szybciej zadbasz o to, aby Twoje treści były naprawdę wysokiej jakości, poparte wiedzą, autorytetem, wiarygodnością i doświadczeniem, tym szybciej zauważysz wzrost pozycji swojej strony w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj artykuł:

SEO copywriting – jak pisać treści na stronę i optymalizować teksty pod SEO? Kompletny poradnik od A do Z

Potrzebujesz pomocy w zakresie tworzenia treści zgodnych z kryteriami E-E-A-T? Zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu strony typu YMYL? Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEO!

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4 / 5 według 29 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.