Nagłówek H2 – co to jest, jak wygląda i jak tworzyć go pod SEO?

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Nagłówek H2 – co to jest, jak wygląda i jak tworzyć go pod SEO? Kompletny przewodnik

Pozycja Twojej strony w rankingach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników. Jednym z głównych elementów wpływających na SEO jest użycie nagłówków H2, które pomagają użytkownikom i wyszukiwarkom czytać oraz rozumieć Twój tekst.

Nagłówki H2 działają jak drogowskazy – pokazują, które sekcje Twojej strony są ważne i w jaki sposób są ze sobą powiązane.

Z tego przewodnika dowiesz się:

  • co to jest znacznik H2,
  • co robi komenda <h2>...</h2> na stronie internetowej,
  • jak powinien wyglądać nagłówek H2,
  • jak tworzyć nagłówki H2, które poprawiają czytelność treści, wydłużają czas spędzony na stronie, zmniejszają współczynnik odrzuceń, a ostatecznie zwiększają rankingi w wyszukiwarkach i konwersje dla Twojej witryny.

Chcesz już teraz zadbać o optymalizację nagłówków H2 na swojej stronie? Skontaktuj się z nami!

nagłówek h2

Co to jest nagłówek H2?

H2 to znacznik HTML, który definiuje nagłówek drugiego poziomu na stronie internetowej. Służy do organizowania tekstu w łatwe do przyswojenia sekcje tematyczne, ułatwiając zrozumienie i konsumpcję treści.

Nagłówki H2 odgrywają ważną rolę w tworzeniu struktury witryny. Budując logicznie ustrukturyzowaną hierarchię treści, tworzysz zarys strony, który jest łatwy do odczytania i zrozumienia zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki internetowe.

Co robi nagłówek H2?

Nagłówek H2:

  • służy do wyznaczania podtytułów,
  • dzieli treść na ważne sekcje tematyczne,
  • ułatwia skanowanie wzrokiem i czytanie treści,
  • ma swój udział w tworzeniu logicznej struktury witryny,
  • pomaga Google analizować witrynę i decydować, jak uszeregować ją w wynikach wyszukiwania,
  • jest jednym z głównych elementów wpływających na SEO.

enlightenedZAPAMIĘTAJ!

  • HTML ma 6 poziomów nagłówka: H1, H2, H3, H4, H5, H6.
  • H1 jest pierwszym i najważniejszym nagłówkiem na stronie, a H6 ostatnim i najmniej ważnym.
  • H2 jest jednym z najczęściej używanych nagłówków na stronie.
  • H2 można przyrównać do rozdziału w książce.
  • Nagłówki H2 działają jak drogowskazy – mają pomóc użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumieć stronę.
  • Nagłówki H2 powinny jasno wskazywać, o czym jest każda sekcja strony.
  • Nagłówek H3 jest stosowany jako podsekcja do nagłówka H2.
  • Rzadko zdarza się, aby treść wymagała użycia nagłówków H4, H5 i H6, chyba że jest bardzo długa i szczegółowa.

Jak wygląda nagłówek H2?

H2 to drugi pod względem wielkości nagłówek na stronie. Służy do wyróżnienia ważnych informacji i wskazywania sekcji w dokumencie. Może być używany tak często, jak jest to konieczne.

h2 w strukturze nagłówków
H2 w strukturze nagłówków

W kodzie źródłowym strony nagłówek H2 jest oznaczony tagami <h2></h2>.

struktura nagłówka h2 w kodzie html
Struktura nagłówków z użyciem znaczników HTML

Sprawdź, jak wygląda przykładowy nagłówek H2 na stronie internetowej i w kodzie HTML.

nagłówek h2 na stronie internetowej i w kodzie html
Nagłówek H2 na stronie i w kodzie źródłowym strony

Jak sprawdzić nagłówki H2 na stronie?

Istnieje wiele sposobów przeglądania i weryfikowania nagłówków na stronie. Wybrane narzędzie będzie zależeć od tego, czy chcesz sprawdzać pojedyncze nagłówki H2 czy całą strukturę zbiorczo.

Wyświetl źródło HTML

Nagłówki H2 możesz przeglądać w formacie HTML za pomocą przeglądarki.

  1. Wyświetl kod źródłowy strony – kliknij prawym przyciskiem myszki i wybierz polecenie “Wyświetl źródło strony” lub zastosuj kombinację klawiszy (Ctrl+U).
  2. Naciśnij Ctrl+F i wpisz w okno wyszukiwania “<h2”.
  3. Naciśnij Enter – znacznik H2 zostanie automatycznie podświetlony.
sprawdzanie nagłówków h2 w kodzie html
Sprawdzanie nagłówków H2 w HTML

Możesz też kliknąć prawym przyciskiem myszy w wybrany nagłówek na stronie i wybrać polecenie “Zbadaj” – wówczas kod źródłowy wyświetli się z prawej strony.

sprawdzanie nagłówków w kodzie źródłowym strony internetowej
Sprawdzanie nagłówków w kodzie źródłowym strony

Sprawdź strukturę nagłówków na stronie, korzystając z wtyczki

Istnieją różne wtyczki SEO, których można używać w przeglądarkach Firefox i Chrome. Służą do wyświetlania pojedynczych nagłówków lub struktury nagłówków na stronie, co może być łatwiejsze, wygodniejsze i szybsze niż sprawdzanie kodu HTML. Jedną z nich jest Ahrefs SEO Toolbar.

sprawdzanie struktury nagłówków za pomocą wtyczki ahrefs seo toolbar
Sprawdzanie struktury nagłówków za pomocą wtyczki Ahrefs SEO Toolbar

Dlaczego nagłówki H2 są ważne?

Tag H2 to drugi najważniejszy nagłówek na stronie.

Sprawdź, dlaczego optymalizacja nagłówków H2 jest ważna.

Nagłówki H2 tworzą strukturę tekstu

Nagłówki H2 działają jak drogowskazy, które prowadzą czytelnika przez treść zawartą na Twojej stronie. Powinny wskazywać, o czym jest dany rozdział lub akapit, ułatwiając użytkownikom znalezienie interesujących sekcji tematycznych.

Jeżeli tekst nie zawiera nagłówków H2, jego skanowanie staje się trudniejsze, co zniechęca czytelników do korzystania ze strony. Wprowadzenie nagłówków H2 pomaga użytkownikom swobodnie przeglądać witrynę i odnajdywać na niej niezbędne informacje.

Nagłówki H2 tworzą logiczną strukturę tekstu, dzięki czemu ułatwiają czytanie i zrozumienie treści.

Nagłówki H2 są używane w polecanych fragmentach

Jeżeli chcesz, aby Twój tekst pojawiał się w polecanych fragmentach Google (featured snippets), jako gotowa odpowiedź na pytanie użytkownika, włączenie nagłówków do Twojej strony może mieć kluczowe znaczenie.

Poniżej znajdziesz przykład polecanego fragmentu tekstu, przedstawiającego listę najpopularniejszych blogów modowych w 2022 roku.

nagłówki h2 użyte w polecanych fragmentach
Nagłówki H2 użyte w polecanych fragmentach

Fragment ten został zaczerpnięty właśnie z nagłówków H2 na stronie.

znaczniki h2 na stronie internetowej
Znaczniki H2 na stronie

Google używa nagłówków H2 do interpretacji treści na stronie

John Mueller z Google powiedział wprost:

Używamy znaczników H, aby lepiej zrozumieć strukturę tekstu na stronie.

Google bierze pod lupę nagłówek, aby dowiedzieć się więcej o następującej po nim treści: tekście, obrazie czy filmie. Dzięki temu może mieć większą pewność, że Twoja strona zawiera trafną odpowiedź na zapytanie użytkownika.

Nagłówki H2 mają wpływ na pozycję strony w rankingu Google

Wiele przeprowadzonych dotychczas badań wykazało korelację pomiędzy wyższą pozycją w rankingu Google a nagłówkami na stronie.

Posiadanie dobrze ustrukturyzowanych treści zawierających nagłówki H2 zwiększa szanse na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce, co potwierdza badanie SEMrush.

wpływ nagłówków na pozycję w wyszukiwarce google
Wpływ nagłówków na pozycję w Google
Źródło: semrush.com

Ponad połowa tekstów o złożonej strukturze uwzględniającej nie tylko nagłówki H2, ale i H3 oraz H4, ma wysoką wydajność pod względem ruchu i zaangażowania użytkowników, co w konsekwencji przekłada się na SEO.

Jeżeli odwiedzający Twoją stronę nie będą mogli szybko znaleźć tego, czego szukają, najprawdopodobniej opuszczą witrynę, by gdzie indziej poszukać odpowiedzi na swoje pytanie.

Wyszukiwarki mają na uwadze to, że użytkownicy odbijają się od Twojej witryny – wysoki współczynnik odrzuceń sygnalizuje im, że Twoja strona nie spełnia potrzeb użytkowników, przez co możesz uzyskać niższe oceny w rankingu Google.

Nagłówki H2 poprawiają dostępność strony

Jeżeli chcesz, aby Twoje treści były dostępne dla wszystkich, w tym dla osób niedowidzących i niewidomych, wprowadzenie tagów nagłówków na stronie okaże się niezwykle przydatne.

Czytniki ekranu wykorzystują kod HTML i zawarte w nim znaczniki nagłówków do identyfikowania struktury treści i odczytywania na głos podtytułów.

To pomaga użytkownikom w przeszukiwaniu strony i poruszaniu się po treści. Dzięki temu mogą zorientować się, o czym jest dany tekst, bez konieczności słuchania go słowo po słowie. Na tej podstawie mogą zdecydować, czy chcą go przeczytać w całości.

Znaczniki nagłówków są również używane do nawigacji przez osoby niedowidzące, ponieważ czytniki ekranu oferują możliwość przechodzenia z jednego nagłówka do drugiego.

Jak się robi nagłówek H2?

Każdy nagłówek H2 otwiera się znacznikiem <h2> i kończy znacznikiem </h2>. Wewnątrz tych dwóch znaczników znajduje się tekst nagłówka, który chcesz wyświetlić.

znacznik h2 przedstawiony jako podtytuł
Znacznik otwierający i zamykający nagłówek H2

Kod HTML tagów nagłówków jest obsługiwany przez każdy system zarządzania treścią (CMS).

Możesz zatem wprowadzić nagłówki H2 na swojej stronie za pośrednictwem edytora w systemie CMS lub dodając znaczniki bezpośrednio w kodzie HTML.

Tworzenie nagłówka H2 za pośrednictwem edytora w CMS

Najłatwiejszym sposobem dodawania nagłówków H2 jest użycie edytora w systemie CMS.

  1. Upewnij się, że jesteś na karcie wizualnej edytora.
  2. Wpisz tekst nagłówka.
  3. Zaznacz go, przejdź do rozwijanego menu umożliwiającego wprowadzenie nagłówków i wybierz nagłówek 2 z listy.
dodawanie nagłówka h2 w edytorze cms
Dodawanie nagłówka H2 za pomocą edytora w systemie CMS

Tworzenie nagłówka H2 za pomocą HTML

Kolejną opcją dodawania znaczników H2 jest użycie HTML.

  1. Upewnij się, że jesteś na karcie umożliwiającej edycję HTML.
  2. Wprowadź znacznik otwierający: <h2>.
  3. Umieść tekst nagłówka.
  4. Wprowadź znacznik zamykający: </h2>.
dodawanie nagłówka h2 za pomocą kodu html
Dodawanie nagłówka H2 za pomocą HTML

Nagłówek H2 – dobre praktyki

Optymalizacja nagłówków H2 na stronie to jeden z pierwszych kroków w kierunku poprawy UX i SEO. Sprawdź, jak tworzyć nagłówki H2 przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom.

Skoncentruj się na strukturze

Stosuj nagłówki H2 do oznaczania ważnych tematów na stronie. Stwórz hierarchiczną strukturę nagłówków, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po treści. Zadbaj o to, aby nagłówki były logicznie ułożone i uporządkowane na stronie.

W3C radzi:

Zagnieżdżaj nagłówki według ich rangi (lub poziomu). Najważniejszy nagłówek ma rangę 1 (h1), najmniej ważny nagłówek ma rangę 6 (h6). Nagłówki o równej lub wyższej randze rozpoczynają nową sekcję, nagłówki o niższej randze rozpoczynają nowe podsekcje, które są częścią sekcji o wyższej randze.

(źródło: w3.org)

znacznik h2 w strukturze nagłówków
H2 w logicznie ułożonej strukturze nagłówków

Wielopoziomowa, logicznie ułożona struktura nagłówków pozwala podzielić tekst na sensowne fragmenty, poprawiając jego czytelność i atrakcyjność pod względem wizualnym.

Takie podejście jest zalecane przez samego Google, który odradza kondensację dużych bloków tekstu na stronie, bez akapitów i podtytułów (źródło: developers.google.com).

Upewnij się, że treść na Twojej stronie ma odpowiednią strukturę. Właściwe użycie tagów H2, a także H3 czy H4 umożliwi podzielenie treści na logiczne i zrozumiałe sekcje. Zaplanuj najważniejsze punkty i podpunkty strony, przypisując im odpowiednie nagłówki – zupełnie tak, jak gdybyś miał stworzyć konspekt pracy.

Przykład

<h1>Nagłówek H1</h1>
   <h2>Co to jest nagłówek H1?</h2>
   <h2>Jak wygląda nagłówek H1?</h2>
   <h2>Dlaczego nagłówek H1 jest ważny?</h2>
      <h3>Nagłówek H1 pomaga wyszukiwarkom zrozumieć tematykę strony</h3>
      <h3>Nagłówek H1 poprawia komfort użytkownika</h3>
      <h3>Nagłówek H1 poprawia dostępność</h3>
   <h2>FAQ</h2>
      <h3>Czy nagłówek H1 to tytuł?</h3>
      <h3>Ile może być nagłówków H1 na stronie?</h3>

Tak zaprojektowana struktura nagłówków jest prawidłowa, ponieważ:

  • każdy poziom nagłówka, od H1 do H3, wskazuje związek pomiędzy jedną częścią treści a pozostałymi częściami,
  • treść pod każdym nagłówkiem jest logicznie powiązana z nagłówkiem nad nim,
  • H2 są nagłówkami drugiego rzędu i znajdują się logicznie pod poprzedzającym je nagłówkiem H1,
  • H3 są nagłówkami trzeciego rzędu i znajdują się logicznie pod poprzedzającymi je nagłówkami H2,
  • zawartość dokumentu uporządkowana jest w sposób hierarchiczny,
  • nagłówki jasno wskazują, co jest mniej lub bardziej ważne w treści.

enlightenedZAPAMIĘTAJ!

Nie ograniczaj się wyłącznie do nagłówków H2 na stronie. Budując czytelną strukturę treści, składającą się również z nagłówków niższego rzędu, ułatwisz odbiór treści i nawigowanie po niej, co pozytywnie wpłynie na UX i proces skanowania strony przez roboty Google.

Stosuj krótkie znaczniki H2

Postaraj się, aby Twoje nagłówki H2 były proste i zwięzłe – dzięki temu ułatwisz użytkownikom zeskanowanie treści i wyłapanie najważniejszych informacji. Spróbuj ograniczyć długość nagłówków do 3-5 słów i uporządkuj je w taki sposób, aby uniknąć ściany tekstu.

Umieszczaj w nagłówkach słowa kluczowe

Słowa kluczowe budują kontekst – umieszczając je w swoich nagłówkach H2, pomagasz użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumieć, co znajduje się na Twojej stronie.

Pamiętaj, aby nagłówek brzmiał naturalnie – Twoim głównym celem powinno być zapewnienie jak najlepszego wrażenia dla użytkownika.

Optymalizuj nagłówki H2 pod kątem polecanych fragmentów

Nagłówki H2 mogą pomóc w wyświetlaniu polecanych fragmentów, które są pobierane ze strony i prezentowane u góry wyników wyszukiwania dla niektórych słów kluczowych.

zoptymalizowanie nagłówka h2 pod polecane fragmenty
Polecane fragmenty w wynikach wyszukiwania

Optymalizacja nagłówków pod kątem polecanych fragmentów może być skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności strony.

Jednym ze sprawdzonych sposobów na to jest użycie słowa kluczowego z długim ogonem (long tail) w formie pytania w nagłówku, a następnie umieszczenie pod nim precyzyjnej odpowiedzi.

frazy long tail w nagłówkach h2
Optymalizacja nagłówka H2 pod polecane fragmenty – użycie frazy long tail

Innym popularnym sposobem optymalizacji nagłówków pod kątem polecanych fragmentów jest umieszczanie w nich list. W zależności od słowa kluczowego, które użytkownik wpisze w wyszukiwarkę, Google może użyć list we fragmentach polecanych, aby odpowiedzieć na określone pytanie.

nagłówki h2 przedstawione w formie listy
Optymalizacja nagłówków H2 pod polecane fragmenty – użycie list

Upewnij się, że nagłówki H2 są pomocne i spełniają intencję wyszukiwania

Pomyśl o użytkowniku i dostarczonej mu treści. Upewnij się, że nagłówki H2 są tematyczne i przydatne we wskazywaniu odpowiednich sekcji strony.

Spraw, aby użytkownik mógł szybko je przeskanować w celu zrozumienia strony i znalezienia odpowiedniej sekcji. Daj mu to, po co przyszedł – spełniaj intencję wyszukiwania (search intent) za pomocą nagłówków H2.

Przykład

Wyobraź sobie przez chwilę, że szukasz w Google sprawdzonych sposobów na przeziębienie. Klikasz w wybrany wynik i przechodzisz na stronę docelową, która ma w ten sposób sformułowane nagłówki H2:

nagłówki h2 które spełniają intencję wyszukiwania
Nagłówki H2 spełniające intencję wyszukiwania

Te nagłówki idealnie pasują do wyszukiwanego hasła i spełniają intencję wyszukiwania. Odzwierciedlenie wyszukiwanego hasła w nagłówkach od razu sygnalizuje użytkownikowi, że znalazł to, czego szukał, a więc zwiększa szansę, że pozostanie na stronie.

Długi czas przebywania na stronie jest miarą satysfakcji użytkownika i od razu sygnalizuje Google, że użytkownik może zrealizować swoją potrzebę. To z kolei wpływa na podniesienie pozycji Twojej strony w rankingu wyników wyszukiwania.

Maksymalizacja czasu przebywania i minimalizacja zjawiska pogo sticking to obecnie jedne z kluczowych elementów dla uzyskania wyższych rankingów.

Nagłówki H1-H6 są tym, co użytkownicy widzą jako pierwsze, gdy trafiają na Twoją stronę, dlatego w dużym stopniu decydują o czasie przebywania na niej.

Twórz nagłówki napędzane korzyściami, odwołujące się do problemów lub celów

Uwzględniając w swoich nagłówkach H2 język korzyści, problem lub cel użytkownika, od razu wskazujesz, w jaki sposób Twoja treść może pomóc użytkownikom spełnić ich intencję wyszukiwania.

Aby tworzyć nagłówki zorientowane na korzyści, cele lub problemy, warto za każdym razem zadać sobie pytania:

  • z czym mierzy się użytkownik,
  • jaka jest jego najważniejsza potrzeba,
  • w jaki sposób możesz mu pomóc.
znacznik h2 napisany językiem korzyści
Nagłówek H2, w którym cecha produktu została opisana językiem korzyści
nagłówek h2 który odwołuje się do problemu
Nagłówek H2 odwołujący się do problemu

Nagłówek H2 – czego unikać?

Sprawdź, czego unikać podczas tworzenia nagłówków H2.

  • Unikaj skomplikowanych struktur nagłówków.
  • Nie umieszczaj w nagłówkach H2 treści, która uniemożliwia określenie struktury strony.
  • Unikaj używania zbyt wielu nagłówków H2 na stronie, aby nie utrudniać skanowania jej zawartości.
  • Nie używaj tagów nagłówka, jeśli inne tagi (<em>, czyli kursywa, czy <strong>, czyli pogrubienie) okażą się lepsze.
  • Unikaj stylowania nagłówków w celu ich zmniejszenia, zrównania z tekstem.
  • Unikaj długich nazw nagłówków.
  • Unikaj upychania słów kluczowych w nagłówkach H2.
  • Unikaj duplikowania nagłówków H2 na różnych stronach w swoim serwisie. Zadbaj o unikalność nagłówków, aby ułatwić użytkownikom i wyszukiwarkom odróżnienie jednej strony od drugiej.

Jaki powinien być nagłówek H2? Przykłady

Poniżej znajdziesz przykłady prawidłowo sformułowanych nagłówków H2. Dzięki nim lepiej zrozumiesz, jak wszystkie omówione powyżej zasady zastosować w praktyce.

Przykład 1

Nagłówek H2 na stronie głównej usługowej:

  • został zastosowany jako nagłówek drugiego rzędu,
  • zawiera słowo kluczowe,
  • wyznacza ważny temat na stronie,
  • umożliwia określenie logicznej struktury,
  • ułatwia użytkownikowi odnalezienie ważnych informacji, kluczowych do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usługi,
  • jest pomocny, odwołuje się do potrzeb użytkownika.

nagłówek h2 na stronie głównej

Przykład 2

Nagłówek H2 na stronie kategorii w sklepie:

  • został zastosowany jako nagłówek drugiego rzędu,
  • jest ważną częścią struktury treści,
  • wyznacza ważny temat na stronie,
  • jest pomocny – ułatwia odnalezienie ważnych informacji w tekście, wskazujących na kluczowe parametry grupy produktowej i niezbędnych do podjęcia decyzji zakupowej,
  • jest krótki,
  • zawiera frazę long tail.
nagłówek h2 na stronie kategorii w sklepie internetowym
Nagłówek h2 na stronie kategorii w sklepie internetowym

Przykład 3

Nagłówek H2 na karcie produktu:

  • został zastosowany jako nagłówek drugiego rzędu,
  • zawiera słowo kluczowe związane z nazwą produktu,
  • jest napisany językiem korzyści,
  • jest krótki.
nagłówek h2 na karcie produktu
Nagłówek H2 na karcie produktu

Przykład 4

Nagłówek H2 w artykule blogowym:

  • został zastosowany jako nagłówek drugiego rzędu,
  • wyznacza ważny temat w strukturze treści,
  • jest pomocny – ułatwia znalezienie niezbędnych informacji,
  • spełnia intencję wyszukiwania,
  • jest zoptymalizowany pod polecane fragmenty w Google,
  • jest krótki.
nagłówek h2 w artykule na blogu
Nagłówek H2 w artykule blogowym

FAQ

Ile może być nagłówków H2 na stronie?

Nie ma sztywnej reguły określającej minimalną lub maksymalną liczbę nagłówków H2 na stronie. Dobrą praktyką jest stosowanie nagłówka drugiego rzędu za każdym razem, gdy wprowadzasz na swojej stronie podtytuł, będący uzupełnieniem głównego tematu.

Jak długi powinien być znacznik H2?

Nie ma odgórnie przyjętych limitów, ale dla zapewnienia przejrzystości strony i ułatwienia skanowania treści zaleca się stosowanie krótkich nagłówków H2.

Jeśli nagłówki będą zbyt długie, użytkownicy mogą mieć problem ze znalezieniem niezbędnych informacji, a wyszukiwarki z ich odpowiednim indeksowaniem.

Pamiętaj, aby nagłówki były zwięzłe i treściwe. Staraj się nie przekraczać długości 70 znaków ze spacjami.

Ile słów kluczowych można umieścić w nagłówku H2?

Nadal dobrym pomysłem jest umieszczanie słów kluczowych w tagach nagłówka, jednak warto podkreślić, że algorytm Google staje się coraz inteligentniejszy, a to oznacza, że frazy w nagłówkach nie mają już takiego znaczenia jak kiedyś.

Staraj się rozsądnie używać słów kluczowych – kieruj się przede wszystkim tym, aby za pomocą fraz ułatwić interpretowanie treści na Twojej stronie.

Czy nagłówek H2 jest czynnikiem rankingowym?

Uważa się, że słowa kluczowe użyte w nagłówkach H2 mają większą wagę dla algorytmu Google niż frazy zastosowane w tekście, dlatego nadal traktuje się je jako czynnik rankingowy. Potwierdził to John Mueller z Google:

[...] nagłówki na stronie pomagają nam lepiej zrozumieć zawartość strony.

Nagłówki na stronie to nie jedyny czynnik rankingowy, którym dysponujemy. Patrzymy również na samą treść.

Czasami jednak posiadanie jasnego nagłówka na stronie daje nam nieco więcej informacji o tym, o czym jest ta sekcja.

Źródło: searchenginejournal.com

Wielokrotnie udowodniono jednak, że strony mogą być dobrze oceniane bez jakichkolwiek tagów nagłówków. Dodanie określonego słowa kluczowego do nagłówka nie zapewni Ci z automatu wyższej pozycji w rankingu.

Google dodał do algorytmu więcej, bardziej złożonych czynników pozwalających na lepsze zrozumienie zawartości stron internetowych. To oznacza, że starsze sygnały rankingowe (takie jak umieszczanie słów kluczowych w nagłówkach) zostały nieco osłabione.

Mimo to nadal warto zadbać o optymalizację nagłówków na stronie, ponieważ:

  • pomagają Google lepiej zrozumieć treść na stronie,
  • podają więcej informacji na temat zawartości strony,
  • stanowią silny sygnał o tym, o czym jest dana sekcja strony,
  • ułatwiają nawigację.

Nagłówek H2 – podsumowanie

Pomimo tego, że nagłówki H2 mogą mieć niewielki wpływ na ranking, a pracownicy Google zalecają, aby podchodzić do ich tworzenia dość elastycznie, warto przestrzegać dobrych praktyk.

  • Stosuj nagłówki tak, aby ułatwić użytkownikom skanowanie tekstu.
  • Nie przesadzaj z liczbą nagłówków H2 na stronie. Używaj ich tylko wtedy, gdy ma to znaczenie dla struktury, celów nawigacji i ułatwienia czytania treści strony.
  • Zachowaj równowagę pomiędzy użyciem nagłówków a innych elementów formatowania, takich jak pogrubienia czy kursywy.
  • Nie przesadzaj z liczbą słów kluczowych w nagłówkach.
  • Wyróżnij nagłówki H2 na stronie, unikaj zmniejszania ich do rozmiaru tekstu.

Postępowanie zgodnie z poradami przedstawionymi w tym przewodniku pomoże zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją stronę i poruszać się po niej.

Pamiętaj, że działania SEO nie powinny kończyć się na optymalizacji nagłówków H2. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co jeszcze wymaga poprawy na Twojej stronie, skontaktuj się z nami.

Zamów darmową konsultację ze Specjalistą SEO.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.92 / 5 według 48 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.