Kto może korzystać z Google Ads? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Kto może korzystać z Google Ads?

Google Ads wprowadził rewolucję w ramach prowadzenia konta przez osoby prywatne. Zmiany przepisów podatkowych na terenie Unii Europejskiej oznaczają, że z platformy reklamowej użytkownicy skorzystają wyłącznie w celach biznesowych. 
Z tego artykułu dowiesz się: 

  • co to jest konto Google Ads, 
  • jakie rodzaje konta w ramach Google Ads funkcjonowały dotychczas, 
  • kto może korzystać z Google Ads, 
  • dlaczego musisz wybrać typ konta „Organizacja”, 
  • czy Google Ads jest dostępny tylko dla firm, 
  • czy istnieją ograniczenia wiekowe dla użytkowników Google Ads. 

Kto może korzystać z Google Ads

Co to jest konto Google Ads?

Konto Google Ads to indywidualne lub firmowe konto reklamowe, które umożliwia użytkownikom tworzenie, zarządzanie i monitorowanie kampanii reklamowych na platformie reklamowej Google.

Dzięki temu narzędziu reklamodawcy mogą promować swoje produkty, usługi lub strony internetowe na różnych platformach Google, takich jak wyniki wyszukiwania, YouTube, strony partnerskie i aplikacje mobilne.

W trakcie zakładania konta, Google Ads wymaga potwierdzenia jego rodzaju, celu użycia oraz statusu podatkowego. Te informacje mają znaczenie dla sposobu rozliczania i odprowadzania podatku VAT.

enlightenedZapamiętaj!

Ustawienia rodzaju, celu użycia i statusu podatkowego są trwałe, nie można zmienić ich po zakończeniu procesu rejestracji konta reklamowego Google Ads. Dwukrotnie zweryfikuj poprawność wprowadzonych danych, ponieważ informacje te mogą posłużyć również do weryfikacji tożsamości reklamodawcy.

Google Ads dotychczas oferował użytkownikom 2 rodzaje różnych kont – „Organizacja”  i „Osoba fizyczna”, które są widoczne w panelu rejestracyjnym.

Organizacja 

Konto organizacji w Google Ads to typ konta reklamowego przeznaczonego dla firm, przedsiębiorstw, organizacji non-profit lub innych instytucji. 

Ten rodzaj konta jest wybierany przez użytkowników, którzy reprezentują kogoś innego lub chcą użyć danych innych niż własne imię i nazwisko.

Na przykład, jeśli działają w imieniu firmy, organizacji, spółki osobowej, instytucji edukacyjnej lub prowadzą własną działalność pod nazwą firmy. 

Osoba fizyczna 

Konto osoby fizycznej w Google Ads to typ konta reklamowego, który wcześniej przeznaczony był dla indywidualnych reklamodawców, freelancerów lub przedsiębiorców, którzy chcą promować swoje osobiste usługi, blogi, strony internetowe lub produkty.

Aktualnie nie można reklamować się w systemie Google Ads z poziomu osoby prywatnej, która nie prowadzi własnej działalności gospodarczej.

W przypadku uprzedniej rejestracji konta przez osobę fizyczną nie jest możliwe również nadawanie dostępu użytkownikom ani ich usuwanie, a także zmiana uprawnień w ramach płatności. 

W 2019 roku Google zmienił status podatkowy VAT „Osób fizycznych” na „Organizacja”. Wynika to ze zmian przepisów podatkowych na terenie całej Unii Europejskiej, na Białorusi, w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Kto może korzystać z Google Ads? 2 cele użycia

Obecnie z Google Ads nie mogą korzystać klienci indywidualni. Usługa Google Ads (dawniej Google AdWords) jest niedostępna dla użytkowników indywidualnych od dłuższego czasu.

Dotychczas Google Ads zapewniał 2 cele użycia konta – „Firmowe” oraz „Odpowiednie użycie niekomercyjne”. Cel użycia widoczny jest dla użytkownika wyłącznie na drodze rejestracji. 

Cel firmowy

Cel korzystania „Firmowe” na stronie Google Ads wybierzesz wtedy, gdy planujesz korzystać z konta w ramach zarządzania usługami biznesowymi lub komercyjnymi. Oznacza to, że prowadzisz własną działalność reklamową celem wygenerowania zysków w formie przychodów, sprzedaży oferty czy rejestracji. 

Cel firmowy odnosi się do reklamodawców stowarzyszonych, osób, które indywidualnie zarządzają działalnością gospodarczą, samozatrudnionych, spółek osobowych i spółek prawa handlowego. 

Aktualnie wybór opcji „Firmowe” przy ustawieniach „Typ konta” to warunek konieczny, by móc korzystać z reklam Google Ads. 

Cel niekomercyjny

Cel „Odpowiednie użycie niekomercyjne” w sieci reklamowej Google wybierany był wtedy, gdy dotyczył wskazanych poniżej obszarów związanych z Twoją działalnością: 

  • non-profit, 
  • polityczne, 
  • charytatywne. 

W Google Ads nie zaznaczysz już opcji  „Osoba fizyczna” podczas wyboru typu konta. W ramach istniejącego konta nie jest również możliwa zmiana na  „Organizację”.

W tej sytuacji pozostaje Ci likwidacja niekomercyjnego profilu Google Ads, a następnie założenie nowego. 

Pamiętaj, że podczas rejestracji będziesz musiał potwierdzić, że Twój status podatkowy to firma.

Poznaj więcej szczegółów na temat aktualnego działania Google Ads oraz zmian podatku VAT z artykułu Pomocy od Google.

Kto może korzystać z Google Ads? Podsumowanie

Z Google Ads skorzystają klienci będący płatnikami VAT. W przypadku, gdy nadal zarządzasz kontem w celach niekomercyjnych, zlikwiduj je i utwórz typ konta „Organizacja”.  

Jeżeli chcesz, aby korzystanie i uruchomienie kampanii Google Ads przebiegło bezproblemowo, powierz to zadanie zespołowi ekspertów. Umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą, by móc skutecznie wyświetlać reklamy Google.

FAQ – lista najczęstszych pytań i odpowiedzi dotyczących tego, kto może korzystać z Google Ads

Czy tylko przedsiębiorcy mogą korzystać z Google Ads?

Aby móc reklamować się w Google Ads, musisz prowadzić własną działalność gospodarczą. Wynika to ze zmian statusu podatku VAT. Odpowiedzialność za odprowadzanie podatków według stawki lokalnej spoczywa na Tobie. 

Czy są ograniczenia wiekowe dla użytkowników Google Ads?

Tak, Google Ads narzuca ograniczenia wiekowe dla swoich użytkowników. Dostęp do Google Ads mają osoby, które ukończyły co najmniej 18. rok życia (lub inny minimalny wiek określony w lokalnych przepisach prawnych).

Czy Google Ads jest globalnie dostępny?

Tak, Google Ads jest globalnie dostępny i może być używany przez reklamodawców z różnych krajów na całym świecie. Platforma umożliwia docieranie do różnorodnych grup odbiorców i promowanie produktów oraz usług na międzynarodową skalę. Użytkownicy muszą jednak przestrzegać lokalnych przepisów i polityki reklamowej obowiązującej w danym kraju.

Jak zacząć korzystać z Google Ads?

Aby zacząć korzystać z Google Ads krok po kroku, najpierw musisz utworzyć konto na platformie Google Ads i zalogować się.

Następnie określ swój cel reklamowy, wybierz odpowiedni typ kampanii i ustal budżet.

Wprowadź treść reklamy oraz wybierz odpowiednie słowa kluczowe, a następnie opublikuj swoją kampanię reklamową, skierowaną do wybranej grupy odbiorców.

Przeczytaj dodatkowy poradnik:

Jak założyć konto Google Ads? Krótka instrukcja obsługi dla początkujących

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 19 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.