Kierowanie reklam w Google Ads umożliwia dotarcie do grupy docelowej we właściwym czasie i miejscu. To praktyka niezbędna w pozyskaniu nowych klientów i wygenerowaniu zysku dla firmy. Sposobów i gotowych rozwiązań na to, jak targetować reklamy w Google Ads jest kilka, a wszystko zależy od strategii marketingowej, którą obierzesz.
Z tego poradnika dowiesz się:
Targetowanie reklamy w Google Ads to proces wybierania konkretnych cech, zachowań lub preferencji grupy docelowej, do której chcesz kierować swoje reklamy. Celem kierowania reklam Google Ads jest wyświetlanie reklam użytkownikom, we właściwym czasie i miejscu.
Dzięki temu możesz efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy są skłonni do podjęcia określonych akcji, takich jak kliknięcie reklamy, odwiedzenie strony internetowej czy dokonanie zakupu.
Targetowanie sprzyja optymalizacji kampanii Google Ads poprzez skierowanie treści reklamowej do osób, które są rzeczywiście zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Rezultatami tego działania są większe zaangażowanie, wyższe współczynniki klikalności i zwiększona liczba konwersji.
Google Ads zapewnia wiele opcje targetowania reklamy w wyszukiwarce Google, celem zaspokojenia różnych celów kampanii i strategii reklamowych, zarówno w sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej (Google Display Network; GDN).
Targetowanie reklam w sieci wyszukiwania Google działa w oparciu o opcje kierowania na podstawie:
Targetowanie reklam GDN działa w oparciu o opcje kierowania na podstawie:
Istnieje wiele różnych sposobów na to, jak targetować reklamy w Google Ads, by docierać z promowaną ofertą do potencjalnych klientów i skutecznie reklamować się w systemie Google Ads.
Wyróżnia się 2 podstawowe formy kierowania kampanii Google Ads – targetowanie odbiorców i targetowanie treści.
Kierowanie reklamy na odbiorców w Google Ads zakłada wiele możliwości dotarcia do osób skłonnych do zakupu reklamowanego asortymentu lub usługi.
Dzieje się to na podstawie informacji dotyczących użytkowników wyszukiwarki Google – kim są, jakie mają zainteresowania, nawyki, czego poszukują oraz w jaki sposób nawiązują kontakt z firmą.
Poniżej przedstawiono kilka typów segmentów odbiorców, które możesz wykorzystać w celu targetowania swoich reklam Google Ads.
Targetowanie reklam Google Ads na odbiorców o podobnych zainteresowaniach uwzględnia tych użytkowników, których łączą zbliżone pasje i zwyczaje.
Targetowanie reklamy Google Ads na odbiorców z rynku dotyczy użytkowników z zamiarem dokonania zakupu.
Na podstawie bieżących zachowań (tego, czego aktualnie szukają lub co planują) internauci przenoszeni są do konkretnych kategorii, co sprawia, że wskazana forma kierowania reklamy Google Ads sprawdzi się w przypadku płatnej kampanii ukierunkowanej na klientów bardziej skłonnych sfinalizowania transakcji zakupowej.
Targetowanie reklamy Google Ads na segmenty niestandardowe pomaga reklamodawcom w dotarciu do odbiorców, którzy najlepiej spełniają oczekiwania kampanii. Kierowanie na segmenty niestandardowe ma miejsce na podstawie poniższych danych.
Zapamiętaj!
Twoje reklamy Google Ads nie będą wyświetlać się jednak na stronach odwiedzanych przez użytkownika czy w aplikacjach.
Przykład kierowania na niestandardowe grupy odbiorców
Producent kosmetyków przeznaczonych do skóry pragnie docierać wyłącznie do osób zainteresowanych regularną pielęgnacją niż do wszystkich osób dokonujących jednorazowego zakupu. W związku z czym zdefiniuje segment niestandardowy na podstawie odpowiednich słów kluczowych, adresów URL, aplikacji i wpisze:
Targetowanie demograficzne w Google Ads umożliwia promowanie usług i produktów wśród użytkowników na podstawie istotnych faktów z ich życia.
Uwzględnia kierowanie kampanii Google Ads na podstawie poniższych danych informujących o tym, kim są odbiorcy:
Targetowania reklam Google Ads na segmenty danych oznacza docieranie do użytkowników, którzy już odwiedzili stronę bądź w inny sposób weszli w interakcję z firmą. Działanie to znane było wcześniej pod nazwą remarketing lub retargeting.
Dostępne są 3 kategorie użytkowników, którzy weszli w interakcję z firmą:
Targetowanie reklam Google Ads na wydarzenia z życia skierowane jest do osób, które znajdują się obecnie w przełomowym dla siebie momencie życia, np. kończą szkołę, zawierają związek małżeński bądź planują przeprowadzkę.
Pojedyncze wydarzenie niesie za sobą wiele decyzji zakupowych, np. organizacja ślubu wymaga kompleksowego przygotowania i odpłatnego skorzystania z usług firmy eventowej, wynajęcia sali czy zakupu sukni i garnituru. To okazja dla przedsiębiorców z tej branży do kierowania reklamy Google na to konkretne zdarzenie.
Uwaga: Targetowanie reklam Google na wydarzenie z życia nie jest dostępne w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz standardowych kampaniach produktowych.
Drugim sposobem z poradnika na temat tego, jak targetować swoje reklamy w Google Ads jest kierowanie reklam według określonych typów treści.
Wymienia się 3 sposoby targetowania treści.
Targetowanie reklamy Google Ads na słowa kluczowe w treści pomaga w kierowaniu swojej kampanii Google Ads na użytkowników wyszukujących produktów i usług za pośrednictwem fraz użytych w reklamie.
Kierowanie na słowa kluczowe jest dostępne zarówno w kampaniach w sieci wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej. W przypadku reklam displayowych możesz wprowadzić terminy bezpośrednio związane z Twoją marką i ofertą, aby pomóc Google Ads w znalezieniu odpowiedniej witryny do umieszczenia tam swojej reklamy.
Przykład
Reklamodawca kieruje swoje reklamy Google Ads na frazę kluczową „buty do trekkingu dla mężczyzn”. Targetując na to wyrażenie istnieje prawdopodobieństwo, że Google wyświetli Twoją reklamę na tej samej stronie, co artykuł o obuwiu przeznaczonym do trekkingu.
Targetowanie reklam Google Ads na tematy określa, gdzie konkretnie pojawi się reklama displayowa. To również gwarancja tego, że kampania reklamowa w Google będzie wyświetlana obok treści istotnych z perspektywy grupy docelowej.
Kierowanie na tematy umożliwia targetowanie kontekstowe i pomaga dotrzeć do użytkowników w określonych przypadkach, dzięki czemu możesz wybierać witryny, aplikacje czy wideo powiązane z tematami pasującymi do Twoich odbiorców bądź związanymi z profilem firmy.
W praktyce reklamy Google będą wyświetlać się na wielu stronach o konkretnej tematyce w tym samym czasie. Ta metoda kierowania kampanii w sieci reklamowej Google Ads pozwala na targetowaniu kampanii na wiele stron poświęconych danemu tematowi, dzięki czemu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Aby skorzystać z typu targetowania reklamy na tematy postępuj zgodnie z poniższymi krokami z poradnika.
Wskazówka
Jeżeli nie chcesz wyświetlać swoich reklam w witrynach o określonych tematach, które nie są bezpośrednio związane z profilem Twojej firmy skorzystaj z opcji wykluczenia tematów.
Targetowanie reklam Google Ads na miejsca docelowe koncentruje się na wyborze witryn, w których mają być wyświetlane Twoje reklamy. Wybierasz te domeny, które najlepiej odpowiadają prowadzonemu przez Ciebie biznesowi.
Jeżeli chcesz ustawić kierowanie kampanii na miejsca docelowe przejdź do sekcji „Treść” w panelu Google Ads.
Ta opcja umożliwia widoczność kampanii na stronach najczęściej odwiedzanych i przeglądanych przez potencjalnych klientów.
Przykład
Producent odzieży sportowej kieruje reklamy na domeny blogerów sportowych, aby jego kampanie Google wyświetlane były w zarządzanych przez nich witrynach. Nie gwarantuje to jednak tego, że faktycznie pojawi się w tych domenach.
Korzystając z kierowania reklam na miejsca docelowe możesz ustalać indywidualne stawki dla poszczególnych witryn internetowych.
Po wyborze odpowiedniego typu kierowania płatnych reklam, przyszła pora na wdrożenie kilku praktyk, które sprawdzą się w ramach targetowania reklamy w kampaniach Google Ads.
Oto zestaw 8 najlepszych taktyk targetowania reklamy w Google Ads.
Jeżeli wciąż zastanawiasz się, jak targetować reklamy w Google Ads, aby osiągnąć maksymalną skuteczność kampanii reklamowej, koniecznie skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym Specjalistą.
Tak, istnieją ograniczenia w wyborze metod targetowania w Google Ads. Nie wszystkie metody kierowania płatnej reklamy dostępne są we wszystkich rodzajach kampanii. Wybór dostępnych opcji zależy od typu kampanii i rodzaju reklamy, który chcesz uruchomić.
Google Ads oferuje szeroki zakres możliwości targetowania, ale warto upewnić się, że wybrana metoda jest kompatybilna z typem kampanii, którą planujesz uruchomić.
Tak, w większości przypadków można łączyć różne metody targetowania w jednej kampanii Google Ads. To pozwala na precyzyjniejsze dotarcie do swojej grupy docelowej poprzez wykorzystanie różnych kryteriów, takich jak lokalizacja, słowa kluczowe, zachowania użytkowników itp.
Do głównych korzyści z dokładnego targetowania reklam w Google Ads należą dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, co zwiększa szansę na interakcje i konwersje oraz ograniczenie marnowania budżetu na niewłaściwe kliknięcia płatnej reklamy.
Poprzez dostosowanie treści do konkretnych preferencji, można poprawić również ogólną efektywność kampanii i uzyskać lepsze wyniki ROI.
Aby targetować osoby, które już wcześniej odwiedziły stroną internetową, skorzystaj z opcji kierowania reklamy na Twoje segmenty danych. W ten sposób dotrzesz do użytkowników, którzy weszli w interakcję z Twoją firmą.
Targetowanie behawioralne w Google Ads polega na dostarczaniu reklam użytkownikom na podstawie ich wcześniejszego zachowania online. To znaczy, że reklamy są kierowane do osób, które wykazały określone zachowanie lub zainteresowania online.
Google Ads wykorzystuje różne dane i techniki, aby określić, które reklamy powinny być wyświetlane danemu użytkownikowi.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 19 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!