Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads? | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads? 

Twoja reklama może wyświetlać się na pierwszej pozycji w Google Ads. Nie wystarczy jednak, że zapłacisz wyższą stawkę za kliknięcie promowanej oferty w wynikach wyszukiwania. Musisz zadbać o ranking reklamy oraz szereg praktyk, które zwiększą Twoją szansę na zajęcie wyższego miejsca w wyszukiwarce Google

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • czym jest pierwsza pozycja w Google Ads, 
  • jak działa system Google Ads,
  • kto zajmuje pierwsze miejsce w Google Ads, 
  • od czego zależy pozycja reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania, 
  • w jaki sposób można poprawić ranking reklamy Google,
  • jak sprawdzić pozycję strony promowanej w płatnych wynikach wyszukiwania,
  • dlaczego reklama nie wyświetla się na pierwszym miejscu w płatnych wynikach Google. 

 

Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads?

Co oznacza pierwsza pozycja w Google Ads?

Pierwsza pozycja w Google Ads oznacza najwyższą pozycję płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania Google dla określonych fraz kluczowych. To najbardziej pożądane miejsce dla przedsiębiorców promujących swoją działalność w internecie, ponieważ oferta widoczna jest przez potencjalnego klienta od razu po wprowadzeniu przez niego określonych słów do wyszukiwarki Google.

Pierwsze miejsce wyświetlania reklamy Google Ads
Pierwsza pozycja strony marbo-sport.pl w wynikach sponsorowanych Google dzięki wygranej licytacji na frazę kluczową – „sprzęt na siłownie”

W praktyce wygląda to tak, że użytkownik wpisuje określone słowo kluczowe w wyszukiwarkę, na które została uruchomiona kampania reklamowa Google Ads. Następnie rozpoczyna się licytacja w ramach aukcji, w której biorą udział reklamodawcy promujący swoją ofertę na to właśnie słowo kluczowe.

Aby osiągnąć pierwszą pozycję w Google Ads, musisz spełnić szereg wymogów, w tym zadbać o wysoką jakość reklamy, ustawić odpowiedni budżet oraz dopasować kampanię Google Ads do intencji wyszukiwań użytkownika. 

Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads?

Na pierwszej pozycji w Google Ads wyświetla się reklama, która została uznana za najbardziej odpowiednią i pasującą do danej frazy kluczowej lub zapytania użytkownika. Google stosuje algorytm aukcyjny, który uwzględnia różne czynniki, takie jak jakość reklamy, wskaźnik klikalności (CTR), jakość i zgodność witryny docelowej oraz stawkę, jaką reklamodawca jest gotowy zapłacić za kliknięcie (CPC; Cost Per Click).

To, kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads, może się zmieniać w czasie rzeczywistym, ponieważ aukcje i wyniki reklam są dynamiczne. Zależą od wielu czynników, w tym od zachowań użytkowników i działań podejmowanych przez konkurencję. 

Od czego zależy pozycja w Google Ads? TOP 6 najważniejszych czynników 

Pozycja reklam w Google Ads oraz ich kolejność wyświetlania ustalana jest na podstawie wzoru określanego jako ranking reklamy. Od rankingu reklamy zależy, czy promowana przez Ciebie oferta będzie widoczna dla potencjalnych klientów poszukujących produktów bądź usług w internecie.

Co składa się na ranking reklamy w Google Ads

enlightened Zapamiętaj! 

To, kto wyświetla się na pierwszej pozycji Google Ads, zależy nie tylko od ustalonej przez Ciebie stawki za kliknięcie, lecz od Wyniku Jakości oraz rozszerzeń reklamy. 

Informacje o Wyniku Jakości sprawdzisz na koncie Google Ads. Musisz jedynie postępować według wskazanej instrukcji: 

  • kliknij ikonę „Kampanie”; 
  • przejdź do „Listy odbiorców, słowa kluczowe i treść”, a następnie „Słowa kluczowe w sieci wyszukiwania”; 
  • wybierz ikonę kolumn, którą znajdziesz w prawym górnym rogu; 
  • wyświetli się menu „Zmodyfikuj kolumny dla słów kluczowych”, w ramach którego wybierz sekcję „Wynik Jakości”. 

Wymienia się TOP 6 najważniejszych czynników, na podstawie których obliczany jest ranking reklamy. To od nich zależy wysoka pozycja w Google Ads. 

1. Dobór odpowiedniej stawki za kliknięcie reklamy Google Ads

W dążeniu do zajęcia pierwszej pozycji w rankingu płatnych wyników Google ważną rolę odgrywa kwota, jaką jesteś w stanie zapłacić za wyświetlenie reklamy. Google Ads podpowiada szacunkowe kwoty za kliknięcia (CPC), którymi możesz sugerować się podczas ustalaniu własnych. 

Wyróżnia się 3 rodzaje szacunkowych stawek, dzięki którym Twoja reklama sponsorowana Google jest w stanie znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania: 

  • szacunkowa stawka za pierwszą stronę – kwota, jaką musisz prawdopodobnie przeznaczyć na kampanię, aby wyświetlać reklamę na pierwszych stronach SERP-ów; 
  • szacunkowa stawka za górę strony – kwota, jaką musisz prawdopodobnie przeznaczyć na reklamę, by móc wyświetlać ją wśród pozostałych zajmujących górne pozycje na pierwszych stronach w odpowiedzi na wyszukiwanie brandu w Google; 
  • szacunkowa stawka za najwyższą pozycję – prawdopodobnie wystarczająca kwota, którą będziesz musiał przeznaczyć na reklamę, by wyświetlać ją na pierwszej pozycji płatnych wyników wyszukiwania. 

To orientacyjne stawki, które mają za zadanie ułatwić Ci wybór odpowiedniej kwoty na reklamę, jednak nie gwarantują tego, kto wyświetli się na pierwszej pozycji w Google Ads. 

enlightened Zapamiętaj! 

Koszt reklamy w Google Ads często jest niższy od deklarowanej przez Ciebie kwoty za kliknięcie. 

2. Progi rankingu reklamy Google Ads 

Progi rankingu reklamy Google Ads to nic innego, jak stawka minimalna przeznaczona na wyświetlenie reklamy. Jeżeli koszty, jakie przeznaczyłeś na uruchomienie kampanii, są niższe od wartości progowej, reklama strony internetowej nie będzie widoczna w internecie. 

Wartości progowe kampanii Google Ads podlegają dynamicznym zmianom podczas każdorazowo przeprowadzonej aukcji i zależą od: 

  • jakości reklamy (w parze z niską jakością idą wyższe progi reklamowe), 
  • zajmowanej pozycji reklamy Google Ads, 
  • sygnałów oraz atrybutów użytkownika (np. rodzaju użytkowanego sprzętu oraz lokalizacji), 
  • obszaru tematycznego i charakteru wyszukiwanych fraz przez użytkownika, 
  • aukcji odbywającej się podczas podobnych zapytań (np. progi rankingu reklamy dla wyszukiwanej frazy „weselne sukienki” mogą być ustalane w oparciu o aukcje przeprowadzane na hasła: „sukienka weselna” i „sukienki na ślub”.

3. Stopień konkurencji w ramach aukcji 

Konkurencja w Google Ads ma miejsce wtedy, gdy 2 reklamodawców rywalizuje ze sobą o tę samą pozycję w płatnych wynikach wyszukiwania, a ich reklamy wyróżnia podobny ranking reklamy. Obaj będą mieli zbliżone szanse na uplasowanie się na pierwszej stronie wyników sponsorowanych Google. 
Jednocześnie im większa różnica dzieli ich rankingi reklamy, tym większa szansa wygranej w przypadku kampanii o wyższym rankingu. Ma to bezpośredni związek z wyższym rzeczywistym kosztem kliknięcia (CPC), czyli stawką, którą finalnie zapłacisz za kliknięcie w reklamę.

4. Jakość reklamy Google Ads i strony docelowej 

Trafność reklamy i doświadczenie użytkownika odwiedzającego stronę docelową mają wpływ na zajmowaną pozycję w Google Ads. 

Trafność reklamy Google Ads

Trafność reklamy określa, w jakim stopniu słowa kluczowe, na które reklamodawca licytuje swoją reklamę,  odpowiadają intencji zawartej w przekazie. W największym skrócie tekst reklamy Google Ads musi odpowiadać temu, czego poszukuje użytkownik po wpisaniu fraz kluczowych w wyszukiwarkę. 

Doświadczenie użytkownika ze stroną docelową 

Wrażenie użytkowników reklam Google Ads odgrywa priorytetową rolę w zajmowaniu pierwszych pozycji w płatnych wynikach wyszukiwania. Przydatność strony docelowej oceniają algorytmy reklam Google oraz internauci poprzez wykonanie w jej ramach konkretnych działań lub ich zaniechanie. 

5. Kontekst wyszukiwania oraz kierowanie zapytań przez użytkownika

Google bierze pod uwagę kilka kryteriów, aby zrozumieć cel wyszukiwania użytkownika oraz stopień, w jakim reklama firmy odpowiada na jego potrzeby w danym kontekście. 

Do kryteriów rankingu reklamy Google Ads w ramach kontekstu wyszukiwania wymienić należy: 

  • wyszukiwane w wyszukiwarce Google słowa kluczowe, 
  • lokalizację użytkownika w momencie przeprowadzania wyszukiwania, 
  • rodzaj używanego urządzenia (sprzęt mobilny czy komputer), 
  • konkretny czas wyszukiwania, 
  • charakter wyszukiwanych fraz, 
  • reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie, 
  • zachowania użytkownika. 

Jeżeli algorytmy uznają, że reklama brandu w Google nie jest trafna dla internauty w kontekście wyszukiwania, nie zostanie ona wyświetlona.

6. Potencjalne znaczenie formatów i komponentów reklamy Google Ads

Podczas obliczania rankingu reklamy Google Ads szacuje, w jaki sposób formaty i rozszerzenia reklam wpłyną na zajmowane miejsce i skuteczność reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania. 

Formaty reklam Google Ads

W Google Ads dostępne są różne formaty reklamy – tekstowe, graficzne, elastyczne (automatycznie dopasowujące się do dostępnej przestrzeni reklamowej), produktowe, promujące aplikacje, wideo typu In-Stream oraz generujące połączenia (typu „tylko połączenie”). 

Każdy z formatów służy innym celom. Zadaniem Google jest weryfikacja, czy wybrany format reklamy Google Ads pasuje do charakteru prowadzonej kampanii. 

Komponenty reklamy Google Ads 

Do komponentów kampanii Google Ads należą rozszerzenia. Rozszerzenia reklam to dodatkowe elementy (np. numer telefonu lub linki przekierowujące do podstron witryny internetowej), które można dołączyć do tradycyjnych formatów reklam (takich jak reklamy tekstowe, reklamy graficzne, reklamy wideo itp.), aby uzupełnić ich treść lub dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji. 

Rozszerzenia reklam w Google Ads mają na celu zwiększenie atrakcyjności i skuteczności reklam, a także zwiększenie ich widoczności w wynikach wyszukiwania.

Jak poprawić miejsce reklamy w Google Ads? 4 skuteczne sposoby 

Poprawa zajmowanego miejsca reklamy w Google Ads jest możliwa, a sposobów, by zwiększyć widoczność promowanej oferty w internecie jest kilka. Poniżej przedstawiono 4 metody na zwiększenie rankingu reklamy Google Ads w różnych sytuacjach.

Ustaw wyższą stawkę za kliknięcie reklamy (CPC) 

Maksymalna stawka CPC to kwota, jaką przeznaczysz na kliknięcie Twojej reklamy w Google Ads. Z reguły wyższa stawka oznacza wyświetlanie reklamy na wyższych pozycjach w płatnych wynikach wyszukiwania. 

Jeżeli zdecydujesz się przeznaczyć większą kwotę na dane słowo kluczowe niż inni reklamodawcy kierujący swoje reklamy na tę samą frazę, możesz spodziewać się pierwszeństwa w zajmowanej pozycji na liście SERP. 

Podnoszenie stawek za kliknięcie reklamy (CPC) nie jest jedynym sposobem na poprawę miejsca reklamy w Google Ads. Na ranking reklamy wpływa również Wynik Jakości reklamy, dlatego przy ograniczonym budżecie w pierwszej kolejności zadbaj o jego optymalizację. 

Popraw trafność i jakość strony docelowej

Trafność oraz jakość strony docelowej to główne parametry uwzględniane przy określaniu Wyniku Jakości, a tym samym rankingu reklamy Google Ads. 

Aby zwiększyć szansę na znalezienie swojej reklamy na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, zadbaj o komfort użytkownika przechodzącego na stronę docelową poprzez: 

  • oferowanie przydatnych i unikatowych treści, 
  • logiczne dopasowanie strony docelowej do głównej intencji zawartej w przekazie reklamy, 
  • poprawę nawigacji i czytelności informacji zamieszczonych w witrynie, 
  • uwzględnienie responsywności oraz skrócenie czasu ładowania strony internetowej. 

Użyj komponentów z rozszerzeniem informacji w reklamie Google Ads 

Wykorzystaj rozszerzenia reklamy w Google Ads do poprawy jej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. To opcjonalne funkcje, które uzupełnią reklamę o dodatkowe informacje bądź treści. Nie zmienią ani nie usuną nagłówku czy opisu użytego w utworzonych przez Ciebie płatnych kampaniach. 

Komponenty z rozszerzeniem informacji w kampanii Google Ads znajdziesz po zalogowaniu się na konto Google Ads w menu znajdującym się po lewej stronie. Wystarczy kliknąć opcję  „Reklamy i komponenty” → „Zasoby”. Nie musisz przechodzić do tej opcji przez grupy reklam w panelu kampanii Google Ads.

Reklamy i komponenty, zasody w panelu Google Ads
Widok panelu Google Ads oraz opcji „Reklamy i komponenty”  

Możesz ustawić komponenty z objaśnieniem, by zwiększyć skuteczność reklam tekstowych poprzez promocję wyjątkowej oferty, np. darmowej dostawy czy 30-dniowego zwrotu. Maksymalnie jesteś w stanie zamieścić 10 objaśnień.

Rozszerzenia z objaśnieniem w Google Ads
Przykład komponentu z objaśnieniem w reklamie Google Ads

Inną opcję stanowią komponenty z linkami do podstron. Za ich pośrednictwem przekierujesz użytkownika na określone strony z produktami lub usługami zamieszczone na Twojej witrynie. Najlepszą praktyką jest implementacja co najmniej 4 linków do podstron na poziomie kampanii lub grupy reklam Google Ads.

Rozszerzenia z linkami do podstron w reklamie Google Ads
Przykład komponentu z linkami do podstron w reklamie Google Ads

Popracuj nad doborem słów kluczowych

Odpowiednie słowa kluczowe pozwalają na uzyskiwanie wyższych pozycji w rankingu Google. Analiza słów kluczowych oraz ich dopasowanie do specyfiki prowadzonej działalności i uzyskanie wartościowego ruchu na stronie docelowej wymaga wykonania kilku kroków. 

Aby poprawić skuteczność swojej kampanii w Google Ads, możesz wykorzystać potencjał wyszukiwanych haseł jako słów kluczowych. W tym celu: 

  • przeprowadź badanie słów kluczowych i sprawdź, jakie dodatkowe hasła pojawiają po wpisaniu fraz odpowiednich dla Twojej branży;
  • włącz do swojej reklamy Google Ads hasła, ponieważ stanowią one dodatkowe sugestie słów kluczowych. 

Skorzystaj z narzędzia Planer słów kluczowych platformy Google Ads 

Planer słów kluczowych jest nieocenionym narzędziem w osiąganiu wyższych pozycji płatnej reklamy Google Ads, ponieważ pozwala identyfikować trafne i specyficzne frazy kluczowe, które przyciągają bardziej zaangażowanych użytkowników. 

Dzięki analizie popularności fraz możesz dostosować swoje oferty, optymalizować kampanie i zwiększyć wskaźnik klikalności (CTR), co wpływa pozytywnie na zajmowane miejsce reklamy w SERP-ach. Możesz również śledzić konkurencję w Google Ads oraz ich praktyki w selekcji słów kluczowych składające się na większą rozpoznawalność nazwy firmy w internecie. 

To narzędzie pozwala znaleźć różne odmiany fraz kluczowych, które są w stanie zagwarantować wyższy Wynik Jakości.

Planer słów kluczowych w Google Ads
Widok narzędzia Planer słów kluczowych na przykładzie wyszukiwanych słów kluczowych dla firmy SEMPIRE

Zaimplementuj główne frazy kluczowe w meta tagach strony docelowej

Zamieszczanie głównych słów kluczowych w meta tagach witryny internetowej to praktyka, która nadal ma znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych. W przypadku płatnych reklam tekstowych Google może przyczynić się do wzrostu Wyniku Jakości. 

Zdecyduj się na wybór słów kluczowych odpowiednio dopasowanych do Twojej branży i umieść je w meta tagach strony docelowej. W ten sposób zwiększysz trafność pomiędzy słowami kluczowymi a stroną docelową, na którą przekierowujesz użytkownika po kliknięciu reklamy Google Ads. 

Kto zajmuje pierwsze miejsce w Google Ads? Podsumowanie

Każdy, kto uruchomił kampanię Google Ads i zadbał o to, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe, stworzył wysokiej jakości reklamę, stronę docelową, użył rozszerzeń do reklamy Google oraz odpowiedział na intencje użytkownika wpisującego konkretną frazę, jest w stanie zająć pierwsze miejsce w Google Ads. 
Miejsce w sponsorowanych wynikach Google zależy przede wszystkim od rankingu reklamy, na który składają się: 

  • maksymalna stawka za kliknięcie reklamy (CPC),
  • Wynik Jakości,
  • rozszerzenia.

Kumulacja tych 3 czynników jest w stanie zaowocować tym, że Twoja pozycja w wyszukiwarce Google zmieni się, a reklama firmy zajmie wyższe miejsce w płatnych wynikach wyszukiwania. 

Jeżeli chcesz być wysoko w płatnych wynikach wyszukiwania Google i wciąż nie wiesz, jak to zrobić, umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą

FAQ – lista najczęstszych pytań i odpowiedzi na temat tego, kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads 

Co to jest Google Ads? 

Google Ads (wcześniej znane jako Google AdWords) to platforma reklamowa internetowej wyszukiwarki Google. Jest to usługa, która umożliwia przedsiębiorcom reklamowanie produktów lub usług  w płatnych wynikach wyszukiwania Google  oraz na stronach partnerów reklamowych Google.

Ile reklam wyświetla się w wyszukiwarce Google?

Liczba reklam w wynikach wyszukiwania Google może różnić się w zależności od zapytania, lokalizacji i urządzenia użytkownika. Zazwyczaj wyświetla się od 1 do 4 reklam na górze i na dole strony. Dodatkowo, w sekcji „Zakupy", mogą pojawić się reklamy produktów, a na niektórych urządzeniach możesz zobaczyć także reklamy umieszczone w bocznej kolumnie. 

Jak sprawdzić pozycję strony w Google Ads? 

Aby sprawdzić, jaka jest pozycja reklamy Google Ads, możesz skorzystać z panelu zarządzania reklamami Google Ads. W panelu Google Ads możliwe jest sprawdzanie pozycji stron w Google na podstawie średniej pozycji zajmowanej w wynikach wyszukiwania oraz wskaźniku udziału reklam (AdRank). 

Czy tylko płacąc, mogę pojawić się na pierwszej stronie Google Ads?

Nie, pozycja reklamy w Google Ads nie zależy tylko od kwoty, jaką płacisz. Google Ads używa algorytmu oceny jakości, który uwzględnia nie tylko stawkę za kliknięcie, ale także jakość reklamy, strony docelowej i współczynnik klikalności. Wyższa jakość ogólna może pozwolić reklamodawcy na uzyskanie lepszej pozycji, nawet przy niższym budżecie, jeśli reklama jest bardziej odpowiednia i atrakcyjna dla użytkowników.

Jak można wyświetlić reklamę użytkownikom, którzy nigdy nie byli na Twojej stronie?

Jeśli użytkownicy nigdy nie byli na Twojej stronie internetowej, możesz włączyć w grupie reklam kierowanie zoptymalizowane i za jego pomocą dodać listę własnych odbiorców jako dodatkowej podpowiedzi lub wykorzystać współdziałanie w Google Ads. 

W ten sposób wyświetlisz reklamę użytkownikom o podobnych cechach demograficznych, zachowaniach lub preferencjach. 

Czy wysoka pozycja w Google Ads zawsze się opłaca? 

Wysoka pozycja w Google Ads nie zawsze się opłaca. Osiągnięcie wysokiej pozycji w reklamach Google Ads to tylko jeden z celów strategii określania stawek (udział w wyświetleniach skierowany na jak najwyższą pozycję). 

W przypadku innych strategii dla algorytmu ma to drugorzędne znaczenie, bo np. priorytet będzie kładziony na to, aby na najwyższej pozycji reklama wyświetlała się użytkownikom, którzy mają największą szansę na wykonanie konwersji (strategia na maksymalizację liczby konwersji). 

Czemu reklamy w Google Ads nie utrzymują się stale na najwyższych pozycjach?

Reklamy w Google Ads nie utrzymują się stale na najwyższych pozycjach z kilku powodów, do których należy zaliczyć: konkurencję, budżet reklamowy, jakość i efektywność reklam. Konkurencja w Google Ads może wpływać na pozycję reklamy, gdyż inni reklamodawcy mogą licytować te same słowa kluczowe. Ponadto, ograniczony budżet może wpłynąć na częstotliwość wyświetlania reklam Google, a niskie wskaźniki jakości mogą obniżyć ich pozycję w płatnych wynikach wyszukiwania.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 21 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...