Twoja reklama może wyświetlać się na pierwszej pozycji w Google Ads. Nie wystarczy jednak, że zapłacisz wyższą stawkę za kliknięcie promowanej oferty w wynikach wyszukiwania. Musisz zadbać o ranking reklamy oraz szereg praktyk, które zwiększą Twoją szansę na zajęcie wyższego miejsca w wyszukiwarce Google.
Z tego artykułu dowiesz się:
Pierwsza pozycja w Google Ads oznacza najwyższą pozycję płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania Google dla określonych fraz kluczowych. To najbardziej pożądane miejsce dla przedsiębiorców promujących swoją działalność w internecie, ponieważ oferta widoczna jest przez potencjalnego klienta od razu po wprowadzeniu przez niego określonych słów do wyszukiwarki Google.
W praktyce wygląda to tak, że użytkownik wpisuje określone słowo kluczowe w wyszukiwarkę, na które została uruchomiona kampania reklamowa Google Ads. Następnie rozpoczyna się licytacja w ramach aukcji, w której biorą udział reklamodawcy promujący swoją ofertę na to właśnie słowo kluczowe.
Aby osiągnąć pierwszą pozycję w Google Ads, musisz spełnić szereg wymogów, w tym zadbać o wysoką jakość reklamy, ustawić odpowiedni budżet oraz dopasować kampanię Google Ads do intencji wyszukiwań użytkownika.
Na pierwszej pozycji w Google Ads wyświetla się reklama, która została uznana za najbardziej odpowiednią i pasującą do danej frazy kluczowej lub zapytania użytkownika. Google stosuje algorytm aukcyjny, który uwzględnia różne czynniki, takie jak jakość reklamy, wskaźnik klikalności (CTR), jakość i zgodność witryny docelowej oraz stawkę, jaką reklamodawca jest gotowy zapłacić za kliknięcie (CPC; Cost Per Click).
To, kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads, może się zmieniać w czasie rzeczywistym, ponieważ aukcje i wyniki reklam są dynamiczne. Zależą od wielu czynników, w tym od zachowań użytkowników i działań podejmowanych przez konkurencję.
Pozycja reklam w Google Ads oraz ich kolejność wyświetlania ustalana jest na podstawie wzoru określanego jako ranking reklamy. Od rankingu reklamy zależy, czy promowana przez Ciebie oferta będzie widoczna dla potencjalnych klientów poszukujących produktów bądź usług w internecie.
Zapamiętaj!
To, kto wyświetla się na pierwszej pozycji Google Ads, zależy nie tylko od ustalonej przez Ciebie stawki za kliknięcie, lecz od Wyniku Jakości oraz rozszerzeń reklamy.
Informacje o Wyniku Jakości sprawdzisz na koncie Google Ads. Musisz jedynie postępować według wskazanej instrukcji:
Wymienia się TOP 6 najważniejszych czynników, na podstawie których obliczany jest ranking reklamy. To od nich zależy wysoka pozycja w Google Ads.
W dążeniu do zajęcia pierwszej pozycji w rankingu płatnych wyników Google ważną rolę odgrywa kwota, jaką jesteś w stanie zapłacić za wyświetlenie reklamy. Google Ads podpowiada szacunkowe kwoty za kliknięcia (CPC), którymi możesz sugerować się podczas ustalaniu własnych.
Wyróżnia się 3 rodzaje szacunkowych stawek, dzięki którym Twoja reklama sponsorowana Google jest w stanie znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania:
To orientacyjne stawki, które mają za zadanie ułatwić Ci wybór odpowiedniej kwoty na reklamę, jednak nie gwarantują tego, kto wyświetli się na pierwszej pozycji w Google Ads.
Zapamiętaj!
Koszt reklamy w Google Ads często jest niższy od deklarowanej przez Ciebie kwoty za kliknięcie.
Progi rankingu reklamy Google Ads to nic innego, jak stawka minimalna przeznaczona na wyświetlenie reklamy. Jeżeli koszty, jakie przeznaczyłeś na uruchomienie kampanii, są niższe od wartości progowej, reklama strony internetowej nie będzie widoczna w internecie.
Wartości progowe kampanii Google Ads podlegają dynamicznym zmianom podczas każdorazowo przeprowadzonej aukcji i zależą od:
Konkurencja w Google Ads ma miejsce wtedy, gdy 2 reklamodawców rywalizuje ze sobą o tę samą pozycję w płatnych wynikach wyszukiwania, a ich reklamy wyróżnia podobny ranking reklamy. Obaj będą mieli zbliżone szanse na uplasowanie się na pierwszej stronie wyników sponsorowanych Google.
Jednocześnie im większa różnica dzieli ich rankingi reklamy, tym większa szansa wygranej w przypadku kampanii o wyższym rankingu. Ma to bezpośredni związek z wyższym rzeczywistym kosztem kliknięcia (CPC), czyli stawką, którą finalnie zapłacisz za kliknięcie w reklamę.
Trafność reklamy i doświadczenie użytkownika odwiedzającego stronę docelową mają wpływ na zajmowaną pozycję w Google Ads.
Trafność reklamy określa, w jakim stopniu słowa kluczowe, na które reklamodawca licytuje swoją reklamę, odpowiadają intencji zawartej w przekazie. W największym skrócie tekst reklamy Google Ads musi odpowiadać temu, czego poszukuje użytkownik po wpisaniu fraz kluczowych w wyszukiwarkę.
Wrażenie użytkowników reklam Google Ads odgrywa priorytetową rolę w zajmowaniu pierwszych pozycji w płatnych wynikach wyszukiwania. Przydatność strony docelowej oceniają algorytmy reklam Google oraz internauci poprzez wykonanie w jej ramach konkretnych działań lub ich zaniechanie.
Google bierze pod uwagę kilka kryteriów, aby zrozumieć cel wyszukiwania użytkownika oraz stopień, w jakim reklama firmy odpowiada na jego potrzeby w danym kontekście.
Do kryteriów rankingu reklamy Google Ads w ramach kontekstu wyszukiwania wymienić należy:
Jeżeli algorytmy uznają, że reklama brandu w Google nie jest trafna dla internauty w kontekście wyszukiwania, nie zostanie ona wyświetlona.
Podczas obliczania rankingu reklamy Google Ads szacuje, w jaki sposób formaty i rozszerzenia reklam wpłyną na zajmowane miejsce i skuteczność reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania.
W Google Ads dostępne są różne formaty reklamy – tekstowe, graficzne, elastyczne (automatycznie dopasowujące się do dostępnej przestrzeni reklamowej), produktowe, promujące aplikacje, wideo typu In-Stream oraz generujące połączenia (typu „tylko połączenie”).
Każdy z formatów służy innym celom. Zadaniem Google jest weryfikacja, czy wybrany format reklamy Google Ads pasuje do charakteru prowadzonej kampanii.
Do komponentów kampanii Google Ads należą rozszerzenia. Rozszerzenia reklam to dodatkowe elementy (np. numer telefonu lub linki przekierowujące do podstron witryny internetowej), które można dołączyć do tradycyjnych formatów reklam (takich jak reklamy tekstowe, reklamy graficzne, reklamy wideo itp.), aby uzupełnić ich treść lub dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji.
Rozszerzenia reklam w Google Ads mają na celu zwiększenie atrakcyjności i skuteczności reklam, a także zwiększenie ich widoczności w wynikach wyszukiwania.
Poprawa zajmowanego miejsca reklamy w Google Ads jest możliwa, a sposobów, by zwiększyć widoczność promowanej oferty w internecie jest kilka. Poniżej przedstawiono 4 metody na zwiększenie rankingu reklamy Google Ads w różnych sytuacjach.
Maksymalna stawka CPC to kwota, jaką przeznaczysz na kliknięcie Twojej reklamy w Google Ads. Z reguły wyższa stawka oznacza wyświetlanie reklamy na wyższych pozycjach w płatnych wynikach wyszukiwania.
Jeżeli zdecydujesz się przeznaczyć większą kwotę na dane słowo kluczowe niż inni reklamodawcy kierujący swoje reklamy na tę samą frazę, możesz spodziewać się pierwszeństwa w zajmowanej pozycji na liście SERP.
Podnoszenie stawek za kliknięcie reklamy (CPC) nie jest jedynym sposobem na poprawę miejsca reklamy w Google Ads. Na ranking reklamy wpływa również Wynik Jakości reklamy, dlatego przy ograniczonym budżecie w pierwszej kolejności zadbaj o jego optymalizację.
Trafność oraz jakość strony docelowej to główne parametry uwzględniane przy określaniu Wyniku Jakości, a tym samym rankingu reklamy Google Ads.
Aby zwiększyć szansę na znalezienie swojej reklamy na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, zadbaj o komfort użytkownika przechodzącego na stronę docelową poprzez:
Wykorzystaj rozszerzenia reklamy w Google Ads do poprawy jej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. To opcjonalne funkcje, które uzupełnią reklamę o dodatkowe informacje bądź treści. Nie zmienią ani nie usuną nagłówku czy opisu użytego w utworzonych przez Ciebie płatnych kampaniach.
Komponenty z rozszerzeniem informacji w kampanii Google Ads znajdziesz po zalogowaniu się na konto Google Ads w menu znajdującym się po lewej stronie. Wystarczy kliknąć opcję „Reklamy i komponenty” → „Zasoby”. Nie musisz przechodzić do tej opcji przez grupy reklam w panelu kampanii Google Ads.
Możesz ustawić komponenty z objaśnieniem, by zwiększyć skuteczność reklam tekstowych poprzez promocję wyjątkowej oferty, np. darmowej dostawy czy 30-dniowego zwrotu. Maksymalnie jesteś w stanie zamieścić 10 objaśnień.
Inną opcję stanowią komponenty z linkami do podstron. Za ich pośrednictwem przekierujesz użytkownika na określone strony z produktami lub usługami zamieszczone na Twojej witrynie. Najlepszą praktyką jest implementacja co najmniej 4 linków do podstron na poziomie kampanii lub grupy reklam Google Ads.
Odpowiednie słowa kluczowe pozwalają na uzyskiwanie wyższych pozycji w rankingu Google. Analiza słów kluczowych oraz ich dopasowanie do specyfiki prowadzonej działalności i uzyskanie wartościowego ruchu na stronie docelowej wymaga wykonania kilku kroków.
Aby poprawić skuteczność swojej kampanii w Google Ads, możesz wykorzystać potencjał wyszukiwanych haseł jako słów kluczowych. W tym celu:
Planer słów kluczowych jest nieocenionym narzędziem w osiąganiu wyższych pozycji płatnej reklamy Google Ads, ponieważ pozwala identyfikować trafne i specyficzne frazy kluczowe, które przyciągają bardziej zaangażowanych użytkowników.
Dzięki analizie popularności fraz możesz dostosować swoje oferty, optymalizować kampanie i zwiększyć wskaźnik klikalności (CTR), co wpływa pozytywnie na zajmowane miejsce reklamy w SERP-ach. Możesz również śledzić konkurencję w Google Ads oraz ich praktyki w selekcji słów kluczowych składające się na większą rozpoznawalność nazwy firmy w internecie.
To narzędzie pozwala znaleźć różne odmiany fraz kluczowych, które są w stanie zagwarantować wyższy Wynik Jakości.
Zamieszczanie głównych słów kluczowych w meta tagach witryny internetowej to praktyka, która nadal ma znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych. W przypadku płatnych reklam tekstowych Google może przyczynić się do wzrostu Wyniku Jakości.
Zdecyduj się na wybór słów kluczowych odpowiednio dopasowanych do Twojej branży i umieść je w meta tagach strony docelowej. W ten sposób zwiększysz trafność pomiędzy słowami kluczowymi a stroną docelową, na którą przekierowujesz użytkownika po kliknięciu reklamy Google Ads.
Każdy, kto uruchomił kampanię Google Ads i zadbał o to, by odpowiednio dobrać słowa kluczowe, stworzył wysokiej jakości reklamę, stronę docelową, użył rozszerzeń do reklamy Google oraz odpowiedział na intencje użytkownika wpisującego konkretną frazę, jest w stanie zająć pierwsze miejsce w Google Ads.
Miejsce w sponsorowanych wynikach Google zależy przede wszystkim od rankingu reklamy, na który składają się:
Kumulacja tych 3 czynników jest w stanie zaowocować tym, że Twoja pozycja w wyszukiwarce Google zmieni się, a reklama firmy zajmie wyższe miejsce w płatnych wynikach wyszukiwania.
Jeżeli chcesz być wysoko w płatnych wynikach wyszukiwania Google i wciąż nie wiesz, jak to zrobić, umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą.
Google Ads (wcześniej znane jako Google AdWords) to platforma reklamowa internetowej wyszukiwarki Google. Jest to usługa, która umożliwia przedsiębiorcom reklamowanie produktów lub usług w płatnych wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów reklamowych Google.
Liczba reklam w wynikach wyszukiwania Google może różnić się w zależności od zapytania, lokalizacji i urządzenia użytkownika. Zazwyczaj wyświetla się od 1 do 4 reklam na górze i na dole strony. Dodatkowo, w sekcji „Zakupy", mogą pojawić się reklamy produktów, a na niektórych urządzeniach możesz zobaczyć także reklamy umieszczone w bocznej kolumnie.
Aby sprawdzić, jaka jest pozycja reklamy Google Ads, możesz skorzystać z panelu zarządzania reklamami Google Ads. W panelu Google Ads możliwe jest sprawdzanie pozycji stron w Google na podstawie średniej pozycji zajmowanej w wynikach wyszukiwania oraz wskaźniku udziału reklam (AdRank).
Nie, pozycja reklamy w Google Ads nie zależy tylko od kwoty, jaką płacisz. Google Ads używa algorytmu oceny jakości, który uwzględnia nie tylko stawkę za kliknięcie, ale także jakość reklamy, strony docelowej i współczynnik klikalności. Wyższa jakość ogólna może pozwolić reklamodawcy na uzyskanie lepszej pozycji, nawet przy niższym budżecie, jeśli reklama jest bardziej odpowiednia i atrakcyjna dla użytkowników.
Jeśli użytkownicy nigdy nie byli na Twojej stronie internetowej, możesz włączyć w grupie reklam kierowanie zoptymalizowane i za jego pomocą dodać listę własnych odbiorców jako dodatkowej podpowiedzi lub wykorzystać współdziałanie w Google Ads.
W ten sposób wyświetlisz reklamę użytkownikom o podobnych cechach demograficznych, zachowaniach lub preferencjach.
Wysoka pozycja w Google Ads nie zawsze się opłaca. Osiągnięcie wysokiej pozycji w reklamach Google Ads to tylko jeden z celów strategii określania stawek (udział w wyświetleniach skierowany na jak najwyższą pozycję).
W przypadku innych strategii dla algorytmu ma to drugorzędne znaczenie, bo np. priorytet będzie kładziony na to, aby na najwyższej pozycji reklama wyświetlała się użytkownikom, którzy mają największą szansę na wykonanie konwersji (strategia na maksymalizację liczby konwersji).
Reklamy w Google Ads nie utrzymują się stale na najwyższych pozycjach z kilku powodów, do których należy zaliczyć: konkurencję, budżet reklamowy, jakość i efektywność reklam. Konkurencja w Google Ads może wpływać na pozycję reklamy, gdyż inni reklamodawcy mogą licytować te same słowa kluczowe. Ponadto, ograniczony budżet może wpłynąć na częstotliwość wyświetlania reklam Google, a niskie wskaźniki jakości mogą obniżyć ich pozycję w płatnych wynikach wyszukiwania.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 21 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!